Biljardi ja uskonto
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
Ikävä vetää tässä vaiheessa natsikortti esiin, mutta niin taisi Hitlerkin olla emotionaalinen päätöksentekijä eikä emotionaalisuus tässä ole lieventävä asianhaara. Vai oliko sinulla joku muu pointti tässä muuta kuin todeta asianlaita ilman mielipidettä suuntaan tai toiseen ?HJL kirjoitti: Yritin vain kiskaista jotain sen väitteeni taakse, että ihminen on aika emotionaalinen päätöksentekijä vaikka yrittää muuta itselleenkin uskotella. Siis kun on kyse todellisesta päätöksenteosta eikä päättelystä.
Vihdoinkin jotain keskustelua jossa ei ekan vastauksen jälkeen aleta mesoamaan omaa agendaa vaan pidetään keskustelu objektiivisena. Eihän tässä voi alkaa ketään bännäämään, HJL:llä ihan valideja pointteja. Sääli vaan että otettiin sivuaskel topicista kognitiotieteiden puolelle mutta toisaalta tässä ketjussa on ollut jo tarpeeksi sivuaskelia

Mikko Jäntti
-
-
Ja tämä kaikki nivoutuu biljardiin ja uskontoon... niin miten?CityPoka kirjoitti:Päivän lätty:
Kun Postimies tuo kirjatun arvopostin asiakkaille, niin Postimies tarvitsee
vain kuittauksen siitä, että on toimittanut arvopostin perille.
Postin sisältö jää asiakkaiden arveltaviksi siitä ymmärtää ja mitä sille tekee !
Postimiestä ei kirjeiden kohtalo enää sen jälkeen huoleta ja
Postimies voi huoletta hyvällä omallatunnolla jatkaa matkaansa,
koska on työnsä hoitanut ja koska on.. Postimies.........![]()
http://www.youtube.com/watch?v=alQPs0j3UF0
T. Love and Peace !
No oishan tuota threadin osikkoa voinut muuttaa jo aiemminkin, mutta nyt viimeistään.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Jampen kohdalla ennen ekoja banneja yritettiin kyllä moneen kertaan sanoa ystävällisesti että kirjoituksen sävyn on syytä muuttua. Ekalla kerralla muistaakseni auttoi pariksi päiväksi, sen jälkeen loppua ei ole näköpiirissä.HJL kirjoitti: Mutta jos todella haluaa vaikuttaa toisen käyttäytymiseen eikä vain solvata häntä, kannattaa miettiä positiivisia keinoja.
Mikko Jäntti
Miten Jamppe olisi kiukkuinen, sehän mun nähdäkseni sai just sen mitä halusikin, useammat bännit ja marttyyristatuksen. Kutsutaan nettikielellä myös nimellä "trolli" kun tahallaan ärsytetään ja rikotaan sääntöjä ja toivotaan negatiivisia reaktioita kaikilta.HJL kirjoitti:Jamppe on kyllä kiukkuinen vielä pitkään...
Mikko Jäntti
-
Ooksä ihan tosissaan sitä mieltä, että täällä pitäisi yli nelikymppisiä äijiä hyssytellä, että koitapas nyt vähän käyttäytyä, kun kaikki ei tykkää tuollaisesta?HJL kirjoitti: Mutta jos todella haluaa vaikuttaa toisen käyttäytymiseen eikä vain solvata häntä, kannattaa miettiä positiivisia keinoja.
Liikenteessä huomaa äkkiä kannattaako sekoilla. Sosiaalisessa kanssakäymisessä seuraus on yleensä syrjäytyminen. Aina ei syy ole vain sekoilijassa. Meitä ns. täyspäisiä pelottaa erilainen käyttäytyminen ja yritämme estää sen kielloilla.

Ei mee mulle jakeluun.. mikä nyt ei sinänsä ole mitenkään tavatonta, mutta kuitenkin..
-Timo Tiusanen
-
Noista sun kommenteista saa valitettavasti sellaisen kuvan, ettei kyseisellä kirjoittajalla olisi sinusta mitään vastuuta toiminnastaan. Miksi tässä tapauksessa olisi perusteltua, että ympäristön pitäisi mukautua yhden ihmisen oikkuihin, kun kyseinen henkilö ei itse ole valmis sopeutumaan ympäristöön ja sen sääntöihin?tonimikael kirjoitti: Onhan niitä muitakin positiivisia keinoja kuin hyssyttely (joka itse asiassa kuulostaa enemmänkin ja useammissa tapauksissa negatiiviselta). Joskus hyvä positiivinen suhtautuminen on vaikeneminen. Tällainen huomion hakeminen ja kiukutteluhan jatkuu niin kauan kuin siihen reagoidaan.
Ja ei sitä jatkuvaa p***atulvaa voi ainakaan vaikenemalla ruveta katselemaan..
-Timo Tiusanen
-
Asiaan on jo reagoitu mielestäni ihan oikealla tavalla. Tuota puolustelemista minä tässä olen ihmetellyt. Jos toimimisella viittaat siihen, että tietyllä suhtautumisella ko. kirjoittajaan tämä muuttaisi tapojaan, niin se taitaa tässä tapauksessa olla niin myöhäistä, kuin tarpeetontakin.tonimikael kirjoitti: Tottakai jokaisella kirjoittajalla on vastuu sanomisistaan. Mutta edelleen haluan sanoa, että minä uskon vahvasti siihen, että vaikeneminen on tässä tapauksessa oikein hyvä tapa reagoida.
Tai no mitä minä selittelemään, vaikka tässä aioinkin. Käytännössähän sen näkee. Eli jos uskot(te) tuon kaltaiseen reagoimiseen, niin vastatkaa joka kerta Jampen kirjoituksiin tyyliin "Olisikohan sinun jo aika lopettaa..?" tai jotain muuta ja muutaman uudella nimimerkillä kirjoitetun jutun jälkeen bännätkää se nimimerkki. Ja jos se toimii, niin opinpahan minäkin.
-Timo Tiusanen
-
Väittäisin, että olen aika pirun kaukana "kovasta" ihmisestä. Lieneekö se käy paremmin ilmi näiden palstojen ulkopuolella.HJL kirjoitti: Tää ei ole mikään solvaus, mutta olet aika kova ihminen, Tiusanen. Kaveri itsekin monta kertaa ilmaisee, että tarvitsisi tukea, ja hänen viestinsä sitä muutenkin osoittavat.
Tässä vaiheessa saattaa kyllä olla myöhäistä kun on rähinäksi päästetty, mutta nyt hänet on niin eristetty, ettei enää privaakaan voi lähettää.
Minulta on tuollainen tulkinta mennyt kyllä ohi. Joka tapauksessa heittäisin taas palloa sinne vastapuolen suuntaan, että jos tukea tai järkevää keskustelua haluaa, niin sitä kannattaisi ehkä koittaa saada jollain toisella tavalla, kuin häiriköimällä palstalla. Internetin palstat ovat ihan mukavia vuorovaikutuksen välineitä, mutta tietyissä asioissa kannattaa ehkä suunnata huomiota enemmän tuonne ulkomaailman suuntaan.
-Timo Tiusanen
-
Tällä puolustelemisella viittasin niihin "pitää yrittää ymmärtää ja suhtautua positiivisesti tms." juttuihin. Ehkä vähän väärä sanavalinta.tonimikael kirjoitti:Jos tarkoitat tällä minua, niin osoittaisitko missä olen nyt Jamppea puolustanut. Ei sillä ettenkö sellaista niin voisi tehdä, jos siltä minusta tuntuu, että on tarve.Se kauniimpi Tiusanen kirjoitti:Tuota puolustelemista minä tässä olen ihmetellyt.
-Timo Tiusanen
-
Täällä on vielä "uudempaa" juttua noista aiemmin kirjoittamistani chakroista niille jotka kuuntelee välillä muutakin, kun sitä pullon henkee... En oo tosin varma kuuluisko tämä tähän osioon, mut kai noihin jutskiin pitää jossain määrin "uskoa", jos haluaa niistä hyötyä mm. biljardissa... Tiedettähän nämä oikeesti suurimmaksi osaksi on. Kirjoittajan käsitys neljännestä chakrasta (sydänchakra) on mielenkiintoinen...
http://www.reikisivut.com/chakrat/
http://www.reikisivut.com/chakrat/
Mä luin tuon lauseen nyt ehkä seitsemännen kerran ja joka kerta mä oon nauranut sille ääneen. Kiitokset siitä ja Milenalle terveisiä, että Lauantaimakkara on oikeasti hyvää, vaikkei se sitä viime kädessä uskokkaan.tonimikael kirjoitti:... Noh, jatkakaamme tästä iloisin mielin, vaikka ruisleipää paahtamaan, lapsillekin, Milenalle ei kuitenkaan lauantaimakkaraa päälle, kun se ei sitä syö, vaikka niin väittääkin.