Lamminaholle ja Peltosen Japelle

Yleistä biljardista

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Moi Sifka.

Tuolla WPA:n sivuilla olevat säännöt pyritään ottamaan käyttöön kauden taitteessa. Ne uudistuivat vuoden alusta ja käännöstyön jälkeen siis otetaan meillä sellaisenaan käyttöön. Nyt eletään vanhoilla, joissa myös vastaava sääntö oli käytössä, tosin hieman häilyvämmin käsittein.

Meillä nykyisin käytettävä sääntö antaa kilpailunjohtajalle (tässä Jape) hieman pelivaraa elää tilanteen mukaan. Itse oletan että molemmat joukkueet olivat tässä viattomin elkein liikkeellä, eikä heillä ollut tarkoitusta hyötyä tilanteesta sen kummemmin. Nyt kun ainoastaan kaksi palloa väärää oli lyöty, Jape teki päätöksen että kyseessä oli normaali foul ja vuoro vaihtui. Siihen varmasti vaikutti molempien joukkueiden edustajien "huolimaton" asenne peliä kohtaan ja että tilanne olisi varmaan ollut melkolailla samanlainen kuin yhtä palloa aiemmin.

Leppiksessä oli myös "paljon" puhetta siitä että vastustajan taustajoukot ilmoittivat siitä. Okei, joo, ei välttämättä kaikkien taiteen sääntöjen mukaista, mutta se ei muuta sitä että virhe on tapahtunut. Itse olisin samalla varoittanut yleisöä ja seuraavasta vastaavasta väärinkäytöksestä poistanut heidät areenalta. Olisiko tämä sopinut pubibilikseen millään tavalla, siihen en ota kantaa :wink:

Loppuviimeks, olis ollut ihan yhtä oikea päätös pelata uusi freimi tässä tilanteessa. Pelikan säännöistä en tiedä, mutta normaalisti kilpailun johtajan sana on laki eikä siihen enää ole suurta varaa sanoa. Kyseisissä kisoissa kun ei virallista osapuolta (joka on siis Japen yläpuolella), jolle protestoida, ole. Muutoin Story olis voinu jäädyttää pelin ja tehdä protestin ja asia ois taas katsottu uudelleen eri foorumissa.

No, loppu hyvin kaikki hyvin, mut ihan hyvä että näistä keskustellaan. Onneks kasikisoja ei enää hirveesti pelata ja tää typerä sääntö, joka jättää porsaanreikiä, poistuu ja tulee selkeäksi.

Ps. Tarkennan vielä etten itse ollut tekemässä päätöksiä tässä enkä missään muussakaan pelitilanteessa viikonlopun aikana. Tästäkin kuulin jo kun tilanne oli ohi enkä nähnyt mitä varsinaisesti tapahtui.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Hölsö

Viesti Kirjoittaja Hölsö »

Tommi Lamminaho kirjoitti:Moi Sifka.

Tuolla WPA:n sivuilla olevat säännöt pyritään ottamaan käyttöön kauden taitteessa. Ne uudistuivat vuoden alusta ja käännöstyön jälkeen siis otetaan meillä sellaisenaan käyttöön. Nyt eletään vanhoilla, joissa myös vastaava sääntö oli käytössä, tosin hieman häilyvämmin käsittein.

Meillä nykyisin käytettävä sääntö antaa kilpailunjohtajalle (tässä Jape) hieman pelivaraa elää tilanteen mukaan. Itse oletan että molemmat joukkueet olivat tässä viattomin elkein liikkeellä, eikä heillä ollut tarkoitusta hyötyä tilanteesta sen kummemmin. Nyt kun ainoastaan kaksi palloa väärää oli lyöty, Jape teki päätöksen että kyseessä oli normaali foul ja vuoro vaihtui. Siihen varmasti vaikutti molempien joukkueiden edustajien "huolimaton" asenne peliä kohtaan ja että tilanne olisi varmaan ollut melkolailla samanlainen kuin yhtä palloa aiemmin.

Leppiksessä oli myös "paljon" puhetta siitä että vastustajan taustajoukot ilmoittivat siitä. Okei, joo, ei välttämättä kaikkien taiteen sääntöjen mukaista, mutta se ei muuta sitä että virhe on tapahtunut. Itse olisin samalla varoittanut yleisöä ja seuraavasta vastaavasta väärinkäytöksestä poistanut heidät areenalta. Olisiko tämä sopinut pubibilikseen millään tavalla, siihen en ota kantaa :wink:

Loppuviimeks, olis ollut ihan yhtä oikea päätös pelata uusi freimi tässä tilanteessa. Pelikan säännöistä en tiedä, mutta normaalisti kilpailun johtajan sana on laki eikä siihen enää ole suurta varaa sanoa. Kyseisissä kisoissa kun ei virallista osapuolta (joka on siis Japen yläpuolella), jolle protestoida, ole. Muutoin Story olis voinu jäädyttää pelin ja tehdä protestin ja asia ois taas katsottu uudelleen eri foorumissa.

No, loppu hyvin kaikki hyvin, mut ihan hyvä että näistä keskustellaan. Onneks kasikisoja ei enää hirveesti pelata ja tää typerä sääntö, joka jättää porsaanreikiä, poistuu ja tulee selkeäksi.

Ps. Tarkennan vielä etten itse ollut tekemässä päätöksiä tässä enkä missään muussakaan pelitilanteessa viikonlopun aikana. Tästäkin kuulin jo kun tilanne oli ohi enkä nähnyt mitä varsinaisesti tapahtui.

Oikeestaan koko meidän karvas tappio oli Tommi sun syytäs ja mä ainakin itken tästä päätöksestä seuraavat viis vuotta! s....na!
Tommi Lamminaho
Viesti:

Hölsö kirjoitti:
Oikeestaan koko meidän karvas tappio oli Tommi sun syytäs ja mä ainakin itken tästä päätöksestä seuraavat viis vuotta! s....na!
Nii mä tiiän sen. No, onpahan joku aihe itkeä, kun tuutte (kuulemma) muuten olemaan niiiiiiin voittoisia 8)
Tommi Lamminaho
jaolsten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

sifka kirjoitti:
Tommi Lamminaho kirjoitti:Moi Sifka.

äh.. nyt en sitte kirveelläkää pääse (hölmö ei löydä) sbillin sivuil mihkää mis ois ees jotai sääntöjä? tuuttaa takasin pääsivulle jos painelee pool-->säännöt.. mutta eipähän siitä enempää. pitäskö meidän Tommi lyödä pikku sivupetsi tosta huomisesta lopputuloksesta?? :lol: :?:
Osta sbillin sääntökirja-kampanja estää sbillin jäseniä löytämästä sääntöjä mistään muualta kuin maksullisesta sbillin sääntökirjasta. Osta siis se. Sbillin sääntökirja.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Keimo15
Viesti:

Re: Lamminaholle ja Peltosen Japelle

Viesti Kirjoittaja Keimo15 »

sifka kirjoitti: Siis kymppicupin välierissä koettiin pupipilistä parhaimmillaan. Storyn pelaaja oli niin pussailuissaan tyttökaverinsa kanssa että käsipallon saatuaan muisti värinsä väärin.
Miksei seurannut itse peliä!!!! Enkä edes ymmärrä miten voi tuomosessa paikassa unohtaa värinsä???
sifka kirjoitti:Ja oulun poika katseli yhden pussituksen tyynenä ja vasta toisen pussituksen jälkeen yleisön ohjeistuksella tajusi kaverin lyövän hänen pallojaan
Joo mä istuin siinä parin metrin päässä katsoen lattiaan tai kattoon(en oo ihan varma), miettiin edellistä tyrittyä lyöntiä ja keskityin seuraavaan lyöntiin(joo ja ne kaverin pallot ei ollut kovin hyvin et se lyönti vuoro ois tullut!) kunnes kuulin jotain huutoo yleisöstä ja havahduin katsomaan pöydälle ja näin et kaveri lyö mun värejä!
sifka kirjoitti: eli siis oululle käsipallo, pari pussitusta ja erä 10-0.
Joo märy märy ne sun pari pussitusta... satuin lyömään kolme palloa plus kasin.. ja ne kuskit niille palloille eivät olleet ihan joka pojan lyötävissä ja kasille pissas sit kuski ja (löin omasta ja kaikkien muunkin jotka katsoi sen) todella näyttävällä hypärillä kasin kulmaan. Ja jokainen voi kokeilla perässä ei onnistu kovin monelta!!!!!! :twisted: :twisted:
Tommi Lamminaho kirjoitti: Leppiksessä oli myös "paljon" puhetta siitä että vastustajan taustajoukot ilmoittivat siitä. Okei, joo, ei välttämättä kaikkien taiteen sääntöjen mukaista, mutta se ei muuta sitä että virhe on tapahtunut. Itse olisin samalla varoittanut yleisöä ja seuraavasta vastaavasta väärinkäytöksestä poistanut heidät areenalta. Olisiko tämä sopinut pubibilikseen millään tavalla, siihen en ota kantaa :wink:
Moi arvon Lamminaho. Taustajoukot ja meidän joukkue sai sen varotuksen. Ja toisesta ois tullut freimi tappio.
Ja säännöt olivat kaikille samat ja ne oli ilmoittettu kauden alussa!

Niin ja näin stoorilta melko törkeitä virhelyöntejä, joita he itse eivät ilmottaneet vaan jatkoivat lyömistä.
Mut kitise sifka mitä haluut me voitettiin se kymppicuppi!!!! 8)
Ja jos meijän joukkue tulis jostain etelestä tätä keskustelua ei olisi!!!
Mä voin kuvitella ens kauella kun voitetaan joukkuefinaalitkin ni mikä kitinä sit alakaa!
toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
4 WD

Viesti Kirjoittaja 4 WD »

Niin ja näin stoorilta melko törkeitä virhelyöntejä, joita he itse eivät ilmottaneet vaan jatkoivat lyömistä.
Mut kitise sifka mitä haluut me voitettiin se kymppicuppi!!!! 8)
Ja jos meijän joukkue tulis jostain etelestä tätä keskustelua ei olisi!!!
Mä voin kuvitella ens kauella kun voitetaan joukkuefinaalitkin ni mikä kitinä sit alakaa!
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Montako näit ?

Oli teilläkin yks "paitatussi" mitä ei kukaan nähny.

Onhan se nyt päivän selvää jos kaveri hakkaa sun palloja aikansa ,niin jossain vaiheessahan sen värin on vaihduttava ,sun pallot on sen pallot.

Peliä ei hävitty onneksi moiseen sääntö härdeliin vaan parempi voitti jo kahden ekan "laatikon " jälkeen. ONNEA koko Kymppicup voitosta !
Keimo15
Viesti:

4 WD kirjoitti: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Montako näit ?

Oli teilläkin yks "paitatussi" mitä ei kukaan nähny.

Onhan se nyt päivän selvää jos kaveri hakkaa sun palloja aikansa ,niin jossain vaiheessahan sen värin on vaihduttava ,sun pallot on sen pallot.

Peliä ei hävitty onneksi moiseen sääntö härdeliin vaan parempi voitti jo kahden ekan "laatikon " jälkeen. ONNEA koko Kymppicup voitosta !
Itse asiassa paitatusseja oli meillä kaks jotka itse huomasin. No joo ehkä kaks tai kolme oli teillä.

Joo onhan se selvää mut ihmetyttää tuomosessa tilanteessa sekottaa värit... Ja pelikan säännöt oli kauden alussa kumminki nämä. Mut monesti tuli sen tilanteen jälkeen mieleen et tuon vois tehdä aika hyvin tahallaankin jos huomaa et vastustaja katsoo muualle ja itellä on pallot huonosti... En sillä et te oisitte tahallaan sitä yrittäny, enkä sillä et itse joskus yrittäsin vaan tuli vaan mieleen!
Kiitoksia vaan onnittelusta!

ps. anteeksi kaikille tuo edellinen viesti. Mut pisti vaan vi....aa ku joku alakaa kysein alastamaan meidän voittoa.
Tommi Lamminaho
Viesti:

Sen verran tästä säännöstä, että jos joku joskus jää kiinni siitä että tahallaan yrittää hyötyä tästä säännöstä, niin kilpailunjohtajalla on täysin vapaat kädet heittää sellainen pelaaja pihalle vaikka koko kisoista, syynä epäurheilijamainen käytös. Ilman varoitusta.

Ps. Hieno hypäri!
Tommi Lamminaho
LAUTSI

Viesti Kirjoittaja LAUTSI »

Kiitokset kaikille 400 pelaajalle ja biljardin ystäville upeasti menneistä neljän päivän finaaleista.

Ennen kaikkea KIITOKSET JAPELLE, että olet jaksanut olla puuhamiehenä, mitä 12vuotta? Kuinka moni on oikeasti tietoinen paljonko tämä ÄIJÄ tekee duunia piljardin hyväksi?

Kiitokset kaudesta ja varmaan nährään finaaleissssa, jonakin vuonna. :roll:
Joka arpa ei voita...
Keimo15
Viesti:

Kiitoksia japelle taas todella hienoista finaaleista! Pöydät olivat taas todella hyvät ja suorat. Kaikki järjestelyt osui tietääkseni tosi hyvin kohdalleen. Kisa kanslian henkilökunta toimi koko ajan tosi ammattimaisesti. Ainut asia joka vähän haittasi pelejä oli veran nukkaantuminen, mut sille asialle kun ei vaan mahtanu mitään. Eihän joka pelin jälkeen voi pöytiä putsata. Mutta silti te sen välillä teitte KIITOS.

ps. Millo jape otetaan se 9-pallo peli? Se hän oli se 100rahaa? Ja sano sepolle et muistaa ottaa sen setelin mukaan taas ens vuonna. :lol:
Tommi Lamminaho kirjoitti:Sen verran tästä säännöstä, että jos joku joskus jää kiinni siitä että tahallaan yrittää hyötyä tästä säännöstä, niin kilpailunjohtajalla on täysin vapaat kädet heittää sellainen pelaaja pihalle vaikka koko kisoista, syynä epäurheilijamainen käytös. Ilman varoitusta.
Juu ei todellakaan tulis mieleen sitä yrittää!
Tommi Lamminaho kirjoitti: Ps. Hieno hypäri!
Kiitos! Se oli semmonen "kerra elämässä" lyönti!

Oulu kiittää ja onnittelee kaikkia kisoissa menestyneitä pelaajia/joukkueita! Ja toivottaa hyvää peli onnea/matkaa Lokeille! http://www.youtube.com/watch?v=KLUl8xkKSTk

Toivottavasti nähdään myös ens vuonna!
Vastaa Viestiin