Henkinen puoli

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
9Ball

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Kokemus!
Tarpeeksi paljon lyötyjä palloja takana ja kierrettyjä kisoja niin siitä ne tärinät häviää tai ainakin vähenee.Pelaamiseen tulee rutiini sitäkautta osaa keskittyä olennaiseen.Toisaalta siitä seuraa käänteinen ongelma,eli helposti tulee flegmaatiseksi ja ei aina keskity riitävästi jokaiseen lyöntiin ja tulee sitten lyötyä ns. helppoja ohi.
Hibzu

Viesti Kirjoittaja Hibzu »

Mulla on henkinen puoli kunnossa!!
Miikka Hirvonen HyvBK
Team Brassica Napus Inseco
MattiJarkkoFanclub
Hibzu

Viesti Kirjoittaja Hibzu »

Hibzu kirjoitti:Mulla on henkinen puoli kunnossa!!
Tää oli Makkosen kommentti!!
Miikka Hirvonen HyvBK
Team Brassica Napus Inseco
MattiJarkkoFanclub
Golden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

ps. itseasiassa mul on tasan yks keino saada sut saletiks paistiks, mut mä en tiedä miten mä voisin käyttää sitä (ja sivullisille, että en käytä mitään 'keinoja' - oikeesti). mul on vaan käyny pari kertaa mäihä, ja tilanteet on ollut just niin.. ..eli oot riidelly vaimos kanssa pelin aikana kännykän välityksellä.. (oon muuten vieläkin sille naiselles ja nokialle prosentit velkaa )

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
dobermann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Mäkin jäädyn helposti. Jännittämisen tunnustaminen on vaikeaa. Vaasassa pelasin Retsiä vastaan. Retsi pelas huonosti, mutta vei mua ku ykskätistä merirosvoa. En vapissut. En muuttanut lyöntirytmiä. Mä vain jäädyin. Lyönnistä katosi rentous; saatot jäi vajaaksi. Näin ollen sivarilyönnit kadottivat tarkkuuden; jätöt karkasivat. Ihmettelin ja kirosin (sisäisesti) mikä maksaa! "Mä häviin tän." sisäinen realisti kuiskasi. Ja niinhän siinä sitten kävi (kuten yleensä kun antaa luvan itselleen häviöön). Murissutti hel...sti. Retsi kuittas pelin jälkeen: "Jännitit ihan älyttömästi". Itse en tiedostanut sitä jännitykseksi. Omasta mielestäni pelasin vaan surkeesti ja hyväksyin huonommuuteni. Heti Retsin kuitin jälkeen tajusin jäätymisen syyn; jännittäminen. Kiitos Retsi. Nyt pitää pelaamalla ja henkisellä puolella laukaista tää jäätymis ongelma. Vain tiedostamalla ongelman, sen voi ratkaista.
Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

http://forum.sbil.fi/viewtopic.php?t=26 ... sc&start=0

Tossa on kohta jo pari vuotta vanha topicci, missä on aika pitkällistäkin spekulaatiota asiasta.

Pikaisena vinkkinä, omakohtaisella kokemuksella, käy kisoja, aloita viikkokisoista, käy eri paikoissa, pelaa mahdollisimman paljon eri pelaajien kanssa. Sitten opit pikkuhiljaa käsittelemään jännitystä ja tätä kutsutaan siis kokemukseksi. Sitten kun sinua jännittää, ja hallitset sen, lupaan, että pelaat elämäsi parasta biljardia. Muista myös, että pelaat pääosin pelkästään itseäsi vastaan tätä peliä.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

vilee kirjoitti: Kisoja oon kyllä "kiertänyt", tai ainakin lähimaastossa käyny viikkokisoja ja jotain muita pikku hössötyksiä vääntämässä. Mulla vaan aina on yks parhaimmista arpaonnista kun arvotaan kaavioon pelaajia. Jos ei kahdella ekalla kierroksella pamahda vastaan Kauhanen, Tähti tai Pekkanen niin on ehkä yks seitsemästä ihmeestä.
Kauhasen kanssa menee pelaamiinen jollain lailla aina naureskeluksi, kun kuitenkin yhteisiä reenitunteja on alla melko runsaasti. Tähden kanssa pelatessa astuu liian iso kunnioitus kehiin (kuitenkin toiselta oppinut melkeen kaiken biljardista) ja Pekkasen kanssa harvemmin saa saumoja. Viimeksi Pekkasta ei kiinnostanu pelata kun oltiin vastakkain ja hävisin kontrassa loppujen lopuksi omiin kämmeihin. Jos Pehua kiinnostaa pelata ni Villeä viedään kun litran mittaa.

Ilmeisesti pitäis pelata vielä kymmenisen vuotta aktiivisesti samalla kepillä about 6 tuntia päivässä, niin vois tällasena lahjattomana pärjätä joillekkin pelimiehillekkin... Ehkä suurin turhautuneisuus justiinsa nyt on omasta kepistä. Tähden Predator 2K2 koki ennnekokemattoman entisöinnin ja päätyy kaappiin muistelemaan vanhojaan. Samalla Ville jäi ilman keppiä ja koittaa kerätä kolehtia jostain 600 euron verran notta sais oman Mezzin.. :P

Niin toi arpaonni siis liittys siihen, että turhauttaa käydä kisoissa kun tietää jo ennalta tippuvansa viim. neljännellä kierroksella...

Seuraavat viikkokisat missä vois käydä onkin sitten Forssassa, niin sinne on hiukan enempi matkaa, ja Keskiviikko illat ei oikeen sovi myöhäsen nukkumaan menon kannalta.
Naantalissa itseasiassa en koskaan ole käynyt, mutta samat naamathan sielläkin kiertää kun Aura Biljardin tai Kurjenmäen Biliskahvilan skaboissa...

Isot kisat sitten taas maksaa tähän opiskelijabudjettiin aikalailla liikaa. Tuntuu jotenkin mahdottomalta kehittyä. :roll: ^^
Muista toi mun vika lause, pelaat tätä pääosin itseäsi vastaan. Tiedän ettei alussa ole helppoa pelata "aina samoja" vastaan, mutta mielestäni sun seuraava tavoite pitää olla voittaa joku näistä pelaajista ja alkaa samalla uskomaan omiin kykyihin. Harjoittele yksin, tee se kutakuinkin järkevästi eli laadulla. Keskity aina kun treenaat, kirjoita ylös mitä oot saavuttanu. Täältä palstalta löytyy hyviä keinoja yksinharjoitteluun kun jaksaa tästä pool-osiosta kaivaa. Kyl Johannes ja Jounikin tietää näitä.

Lisäks sovi sen Kauhasen kanssa ettei naureskella, vaan vedetään tosissaan. Toiseks kunnioita sitä Tähteä terveellä tavalla ja muista et se syö samaa puuroa kuin sinäkin (Pehukin muuten tekee niin), muista siis ettet pelaa heitä, vaan itseäsi vastaan.

Jokainen lyönti on myös yksilöllinen suoritus. Eli löydä itsellesi hyvä rutiini valmistautua jokaiseen lyöntiin. Keskity niihin tekniikan perusasioihin kuten lyönnin linjaus, jalkojen asento, tähtäys ymym. Tähänkin saat apua sieltä omilta nurkilta. Jounikin tietää tästä.

Suosittelen myös käymään, mikäli mahdollista, seuraamassa Suomen ja maailman kärkimiesten pelejä. Esimerkiksi Aki Heiskanen on yksi teknisesti parhaita pelaajia maassamme, joka valmistautuu lyönteihin esimerkillisellä tavalla. Samoin tekee nuo eurosportilla palloja tökkivät kaverit, kannattaa ottaa mallia siitä valmistautumisesta, ei niinkään ehkä tekniikasta. Snooker on siinä mielessä eri asia, mutta henkisesti samaa hommaa. Kattele juutuubii kans, sieltä löytyy kaikkee kiinnostavaa.

Ehkä täst jeesii. Muista se puurohomma :wink:
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
buddy

Viesti Kirjoittaja buddy »

Hyvää läppää ! :)
Mikko Jäntti
Vastaa Viestiin