No puisilla kierteillä on tapana lohkeilla ajan myötä, ja ovat luonnollisesti enemmän vahingoittumisherkkiä kaikenlaisille kolhuille kuin metallikierteet. En tiedä käytetäänkö edes nykypäivän kepukoissa puukierteitä, ja jos käytetään niin kiinnostaisi kyllä mitä puuta ne ovat ja miten ne käsitellään.
Muutamat risut olen nähnyt missä noita puukierteitä on ollut, ja järjestään kaikista kierteet on hieman lohkeillut, mutta kyllä ne silti vielä ovat toimineet.
Eli mun mielestä parempi on ehdottomasti metalli, ja olettaisin että aika monen muunkin mielestä. Kun on kestävämpi.
2-osaisen mailan kierteet
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
Jep. Jos on ns. halpa keppi, niin puujengoihin ei yleensä kannattane luottaa. Omassa kepissäni on puujengat, mutta pinni menee jengoihin sen verran tiukasti, ettei tuo jengarakenne mene ajan myötä juuri miksikään. Puujengat välittää hieman enemmän värähtelyitä (erilainen "tatsi"), mutta yleensä puujengojen tekeminen on syytä jättää ns. custom -keppien tekijöille.Steak kirjoitti:No puisilla kierteillä on tapana lohkeilla ajan myötä, ja ovat luonnollisesti enemmän vahingoittumisherkkiä kaikenlaisille kolhuille kuin metallikierteet. En tiedä käytetäänkö edes nykypäivän kepukoissa puukierteitä, ja jos käytetään niin kiinnostaisi kyllä mitä puuta ne ovat ja miten ne käsitellään.
Muutamat risut olen nähnyt missä noita puukierteitä on ollut, ja järjestään kaikista kierteet on hieman lohkeillut, mutta kyllä ne silti vielä ovat toimineet.
Eli mun mielestä parempi on ehdottomasti metalli, ja olettaisin että aika monen muunkin mielestä. Kun on kestävämpi.
Mikko Jäntti