Markukselle! 860 verasta...
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
-
- Viesti:
Tämä 860-verka hommeli on vähän samaa luokkaa mitä on ollut pukeutumis- ja alkoholi-keskustelu --> Kestää oman aikansa ennenkuin asiat muuttuvat. Tietääkseni aika monessa paikassa on jo siirrytty 860-verkaan. Se onkin sitten toinen juttu että pitääkö sitä hoitaa eri tavalla kuin 760-verkaa. Maassamme on veran maahantuojia jotka varmasti saavat halutessaan sen tiedon.
Muistakaa kuitenkin että salinpitäjät tekevät verka-asiassa päätökset. Vaikka on todettukin että 860 sopii kilpa-tarkoitukseen paremmin, se ei tarkoita sitä että sitä olisi kenenkään pakko laittaa.
Toki olen itse täysin 860-veran kannalla (koska se on lajin kannalta parasta), mutta annetaan yrittäjille aikaa muodostaa oma käsityksensä "uudesta" verasta.
Missään nimessä emme voi SBiL:n puolelta 860-verkaa ketään pakottaa käyttämään. Uskon että vuoden/kahden päästä suomen kilpabiljardi-saleilla käytetään joka tapauksessa 860-verkaa 100%.
Voin ottaa tämän asian esille SBiL:n kokouksessa 15.10.
Annetaan aikaa.
Muistakaa kuitenkin että salinpitäjät tekevät verka-asiassa päätökset. Vaikka on todettukin että 860 sopii kilpa-tarkoitukseen paremmin, se ei tarkoita sitä että sitä olisi kenenkään pakko laittaa.
Toki olen itse täysin 860-veran kannalla (koska se on lajin kannalta parasta), mutta annetaan yrittäjille aikaa muodostaa oma käsityksensä "uudesta" verasta.
Missään nimessä emme voi SBiL:n puolelta 860-verkaa ketään pakottaa käyttämään. Uskon että vuoden/kahden päästä suomen kilpabiljardi-saleilla käytetään joka tapauksessa 860-verkaa 100%.
Voin ottaa tämän asian esille SBiL:n kokouksessa 15.10.
Annetaan aikaa.
Terveisin,
Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Hehhee. Jep, lupaan ottaa asiasta selvää. Eikä tässä kenenkään rintapanssaria eikä mitaleita kiilloteta. Kunhan vaan ajankulukseni ja uteliaisuuttani näitä hommeleita tutkiskelen.Markus kirjoitti:Niin ja muuten buddy!
Et vastannut juuta etkä jaata tähän minun nöyrään pyyntööni että suhteita ja älyä omaavana ottaisit rapakon takaa(missä ei tulisi mieleenkään laittaa 760 verkaa pöytiin..) selvää, että miten tätä meille uutta 860 verkaa pitäisi hoitaa. Niinkuin Jannekin minun lisäkseni totesi, on 860 verat muuttuneet 760:stä muistuttaviksi, kun niitä on huollettu samoin keinoin kuin vanhan ajan 760 verkaa.
Eli ole ystävällinen jos sinulla on aikaa, ja tee Suomen Biljardimaailmalle palvelus, ja kiillota samalla jo ennestäänkin kyllä säihkyvää rintapanssariasi.
Thank's, Markus
Mikko Jäntti
Pallon pomppimisesta
[quote="Nokianvirta"]Anyway, kysymys teiltä tietäväisiltä?
Mistäköhän johtuu että pallot alkaa yht`äkkiä pomppia valleista ilman mitään selkeää, näkyvää syytä?
Siis, ensin pöydät toimii kaikilta osin ihan normaalisti, mut sitten ykskaks vaan alkaa vallit "ampuun".
Siis, ei kesken pelin vaan olen käynyt pelaamassa vaikkapa maanantaina ja kaikki on ollut ok, mut seuraavalla kerralla esim. vaikka keskiviikkona menen taas tökkiin kuulia niin vallit ampuu. Ja sit kun meen taas parin päivän päästä niin kaikki on taas ok.quote]
Moi !
Pallon pomppaaminen vallista voi johtua kahdesta seikasta,
1) selvästi vallin jouston ylittävä lyöntikovuus.
2) merkittävä kitka pallon ja vallin välillä. Tämä kitka kasvaa paljon mikäli pallot ovat likaisia joko liidusta tai sormenjäljistä. Kostea ilma edesauttaa kitkan kasvamista.
Mikäli havaitsette ylimääräistä pompottelua valleista niin puhdistakaa ensin pallot. Muiden kuin valkoisen pallon lyöminen lisää tätä käytöstä palloon jäävän liidun takia.
Puhtaat ja naarmuttomat pallot ovat edellytyksenä laadukkaalle pelaamiselle.
-alex-
Mistäköhän johtuu että pallot alkaa yht`äkkiä pomppia valleista ilman mitään selkeää, näkyvää syytä?
Siis, ensin pöydät toimii kaikilta osin ihan normaalisti, mut sitten ykskaks vaan alkaa vallit "ampuun".
Siis, ei kesken pelin vaan olen käynyt pelaamassa vaikkapa maanantaina ja kaikki on ollut ok, mut seuraavalla kerralla esim. vaikka keskiviikkona menen taas tökkiin kuulia niin vallit ampuu. Ja sit kun meen taas parin päivän päästä niin kaikki on taas ok.quote]
Moi !
Pallon pomppaaminen vallista voi johtua kahdesta seikasta,
1) selvästi vallin jouston ylittävä lyöntikovuus.
2) merkittävä kitka pallon ja vallin välillä. Tämä kitka kasvaa paljon mikäli pallot ovat likaisia joko liidusta tai sormenjäljistä. Kostea ilma edesauttaa kitkan kasvamista.
Mikäli havaitsette ylimääräistä pompottelua valleista niin puhdistakaa ensin pallot. Muiden kuin valkoisen pallon lyöminen lisää tätä käytöstä palloon jäävän liidun takia.
Puhtaat ja naarmuttomat pallot ovat edellytyksenä laadukkaalle pelaamiselle.
-alex-
Lorgolle:
Sä nöyryytät ittees.Ihmiset häpee sua.
ps.olisin halunnut nähdä kun buddy ja lorgo pysähtyvät dramaattisesti,taustalla melankoolista viulumusiikkia...
ps 2.Markus,eikä tätä wpa-juttua käyty vissiin keväällä pikkupalaverissa montussa aika äänekkäästikin läpi??...muistatko?"Kyl mulle voi tulla juttelemaan!!!"
Sä nöyryytät ittees.Ihmiset häpee sua.
ps.olisin halunnut nähdä kun buddy ja lorgo pysähtyvät dramaattisesti,taustalla melankoolista viulumusiikkia...
ps 2.Markus,eikä tätä wpa-juttua käyty vissiin keväällä pikkupalaverissa montussa aika äänekkäästikin läpi??...muistatko?"Kyl mulle voi tulla juttelemaan!!!"
Enemmän Ville P:tä