BowlCircus Finnish Open - Loppuyhteenveto

Yleistä biljardista

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Tommi Lamminaho
Viesti:

BowlCircus Finnish Open - Loppuyhteenveto

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

On tullut pikkuhiljaa aika tehdä loppuyhteenveto tapahtuneesta. Puolen vuoden aikana tapahtui paljon ja kaikki huipentui viikonlopun vääntöihin.

Olen kuullut jälkikäteen hieman ilkeitäkin puheita liittyen mm. arvontoihin jotka kuulemma suoritettiin suljettujen ovien takana yms ja näiltä huhuilta haluan mielelläni leikata juuret poikki. Esimerkiksi Cup-arvonta suoritettiin pelaajien läsnäollessa. Petri Makkonen ja Hannu Pekkanen olivat ainakin paikalla, saattoi joku muukin olla. Kaikki meni taiteen sääntöjen mukaan ja olen jopa hieman ällistynyt kuullessani moisia kommentteja. Mutta se voitaneen unohtaa taaksemme.

Samoin palkintorahojen maksaminen "Suomen verolakien mukaisesti" tuotti lievää hämmennystä, eikä tietenkään suotta. Kaikki tämä on suomalaiselle biljardille uutta, mutta toivottavasti myös pysyvää. Teille jotka eivät tiedä, mistä puhutaan, tarkoitan sitä että palkintorahat maksettiin AINOASTAAN kisasta koituneita kuluja vastaan (km-korvaukset, osallistumismaksut, päivärahat, majoituskustannukset) tai mikäli palkintosumma ei tästä täyttynyt, tulee pelaajalle perustaa Suomen Urheilijoiden Tukisäätiöön rahastotili, josta urheilija voi nostaa rahoja harrastustoiminnasta koituneita kustannuksia ja niiden kuitteja vastaan verottomasti, tai vaihtoehtoisesti verokortilla ilman että niistä täytyy maksaa eläke- tai sosiaaliturvamaksuja. Kaikenkaikkiaan tämä otettiin kuitenkin hyvin ja ymmärtäväisesti vastaan, kiitos Teille siitä! Tällainen menettely saattaa olla totuutta joskus kaikessa liitonkin puolelta tulevassa kilpailutoiminnassa joten kärkipelaajat, alkakaahan ottaa kuitteja talteen kaikesta mitä teette!

Ensi vuoden kisan ajankohdasta tiedotamme lisää syyskuun aikana. On nyt jo selvää että tämä ei jää tähän ja Lorko pääsee puolustamaan titteliään! Ensi vuoden kisarakennetta mietitään jo nyt, hienoisia muutoksia tullaan varmasti tekemään.

Palautetta otan mielelläni vastaan, niin myötä- kuin vastakommentteja tottakai mutta toivon jälleen kritiikin olevan rakentavaa ja jos tuntuu että haluaa oikein tosissaan avautua niin laitapa vaikka suoraan sähköpostia allekirjoittaneelle niin mietitään ensin yhdessä missä on mennyt pieleen! :) Toivotan hyvää loppukesää ja uuden kauden odotusta kaikille tässä vaiheessa!
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Can Playsam

Re: BowlCircus Finnish Open - Loppuyhteenveto

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

http://www.slu.fi/jasenjarjestoille/suo ... ukisaatio/
Jos tämä tähän menee, niin ihmetyttää löysä linja doupping asioissa...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam

P.S. Mulle maistuis kyllä... ...meinaan tiukka linja ja pussit...
buddy

Viesti Kirjoittaja buddy »

Can Playsam kirjoitti:http://www.slu.fi/jasenjarjestoille/suo ... ukisaatio/
Mikä löysä linja? Ei biljardilla ole mitään erityisasemaa dopingin saralla.

Terveisin itsekin doping-näytteen kertaalleen antanut.
Mikko Jäntti
buddy

rz kirjoitti:
buddy kirjoitti:

Ehkä Can Playsam kuvittelee alkoholin olevan vielä kiellettyä? Ei voi tietää..
Tehdä epämääräisiä viittauksia asioihin joista ei ole faktatietoa on kyllä Playsamin tyylistä ja mitä parhain tapa levittää huhupuheita jne disinformaatiota.
Mikko Jäntti
Can Playsam

rz kirjoitti:
buddy kirjoitti:

Ehkä Can Playsam kuvittelee alkoholin olevan vielä kiellettyä? Ei voi tietää..

Mikakin kerrannut tuntojaan blogissa http://icemanmika.blogspot.com/2009/07/ ... -open.html
Eikö alkoholi ole kiellettyjen aineiden listalla??? En ole erikoisen kiinnostunut douppingista ja alkoholista, enkä siten ole seurannut asiaa tarkemmin, mutta luettuani Feijenin kirjoittaneen ja ihmetelleen suomalaista pelaajaa, joka aloitti matsin kymmenen aikaan aamulla puolen litran kaljan kans, niin pidin asiaa löysänä suhtautumisena doupping sääntöihin.
Can Playsam

P.S. Anteeks, jos välillä kirjoitan liian kärkkäästi asioista, joita en vuoren varmaks tiedä, mut onneks täällä on sen verran asian tuntevaa porukkaa, että sitten melko pian tiedän ja kiitos siitä. Käsittääkseni yks palstan tärkeimmistä tehtävistä on tiedottaa ja vaihtaa tietoo biljardiin liittyvistä asioista ja on kai siks ihan turha ujostella liikaa asioiden suhteen. Kyllä nää hommat tästä selviää... Itse oon tähän asti vetänyt linjaa jossa en hyväksyis verottajan puuttumista asioihin, mutta jos biljardia ajetaan urheilun suuntaan ja pelaajia kannustetaan toimimaan kuten muutkin urheilijat, niin ei alkoholin nauttiminen silloin kuulu asiaan mielestäni pelien aikana, eikä alkoholin vaikutuksen alaisena pelaaminen. Sitä kerkii kyllä maistella sitten pelien jälkeen, jos maistuu...
9Ball

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Can Playsam kirjoitti: Itse oon tähän asti vetänyt linjaa jossa en hyväksyis verottajan puuttumista asioihin, mutta jos biljardia ajetaan urheilun suuntaan ja pelaajia kannustetaan toimimaan kuten muutkin urheilijat, niin ei alkoholin nauttiminen silloin kuulu asiaan mielestäni pelien aikana, eikä alkoholin vaikutuksen alaisena pelaaminen. Sitä kerkii kyllä maistella sitten pelien jälkeen, jos maistuu...
Jopas nyt tuli taas sellaista tajunnanvirtaa .... 8)
Mitähän tekemistä biljardipelaajien oluen nauttimisella ja verolainsäädännön määräämällä urheilijoiden verokohtelulla on toistensa kanssa tekemistä.. :roll: ...toki Sam:n linjauksissa ne nivoutuvat yhteen ja muodostavat luonnollisen kokonaisuuden :lol:
Can Playsam

9Ball kirjoitti:
Can Playsam kirjoitti: Itse oon tähän asti vetänyt linjaa jossa en hyväksyis verottajan puuttumista asioihin, mutta jos biljardia ajetaan urheilun suuntaan ja pelaajia kannustetaan toimimaan kuten muutkin urheilijat, niin ei alkoholin nauttiminen silloin kuulu asiaan mielestäni pelien aikana, eikä alkoholin vaikutuksen alaisena pelaaminen. Sitä kerkii kyllä maistella sitten pelien jälkeen, jos maistuu...
Jopas nyt tuli taas sellaista tajunnanvirtaa .... 8)
Mitähän tekemistä biljardipelaajien oluen nauttimisella ja verolainsäädännön määräämällä urheilijoiden verokohtelulla on toistensa kanssa tekemistä.. :roll: ...toki Sam:n linjauksissa ne nivoutuvat yhteen ja muodostavat luonnollisen kokonaisuuden :lol:
Jep, sori. Tässä oli kyse minun henkilökohtaisesta mielipiteestä. Joskus vuosi sittenhän oli tuolla, viestit liitolle osiossa, kyseinen asia kansa tapetilla ja silloinhan olin sitä mieltä, ettei verottajan tulisi puuttua biljardi kilpailuihin, koska pelaajat itse rahoittavat suurimman osan kisoista. Nyt siis olen oman, henkilökohtaisen mielipiteeni valmis muuttamaan, jos biljardia, tai tässä tapauksessa lähinnä poolia aletaan viemään samaan suuntaan, kuin muutakin urheilua ja pelaajia kohdellaan samalla tavalla, kuin muitakin urheilioita. Tämä tekisi hyvää pelin imagolle ja tälle nyt meneillään olevalle tv ym näkyvyys projektille ja silloinhan tuo alkoholi politiikka ja doupping kuvio on ilman muuta mukana...
Tällä hetkellähän tämä ei minua vielä hirveesti henkilökohtaisesti liikuta, mutta toivottavasti tulevaisuudessa, ja mitä isot edellä, niin sitä pienet perässä...
Can Playsam

Oli muuten ihan huippu lähetys ja puitteet. Lisää tämmöistä!
buddy

Can Playsam kirjoitti:P.S. Anteeks, jos välillä kirjoitan liian kärkkäästi asioista, joita en vuoren varmaks tiedä, mut onneks täällä on sen verran asian tuntevaa porukkaa, että sitten melko pian tiedän ja kiitos siitä. Käsittääkseni yks palstan tärkeimmistä tehtävistä on tiedottaa ja vaihtaa tietoo biljardiin liittyvistä asioista ja on kai siks ihan turha ujostella liikaa asioiden suhteen. Kyllä nää hommat tästä selviää... Itse oon tähän asti vetänyt linjaa jossa en hyväksyis verottajan puuttumista asioihin, mutta jos biljardia ajetaan urheilun suuntaan ja pelaajia kannustetaan toimimaan kuten muutkin urheilijat, niin ei alkoholin nauttiminen silloin kuulu asiaan mielestäni pelien aikana, eikä alkoholin vaikutuksen alaisena pelaaminen. Sitä kerkii kyllä maistella sitten pelien jälkeen, jos maistuu...
Sun asiaatuntematon kommentti aiheutti varmasti paljon enemmän epätietoisuutta niiden muiden lukijoiden keskuudessa jotka ei yksityiskohtia ja faktoja tiedä. En tiedä kuinka hyvin pystyt lukemaan objektiivisesti omia juttujas mutta tuollainen vihjailu on mitä omiaan lisäämään epätietoisuutta ja lajia kohtaan halveksuntaa jos kyseenalaistetaan olemattomien arvelujen pohjalta vaikkapa nyt tässä doping-asioiden hoitaminen ja toimeenpaneminen. Jos Niels olisi ihmetellyt asiaa doping-asian näkökulmasta niin varmasti olisi asiasta niin maininnut. Kyllä mäkin ihmettelen pelaajia jotka aloittaa suurkilpailujen finaalit aamustobella, enkä siinä todellakaan ole vaatimassa kusitestiä. Toivottavasti vaan ymmärrät kuinka paljon tommoset satunnaiset heitot ja vihjaukset tekee hallaa koko lajille vaikka olisi millaiset tarkoitusperät. Jos olisit osannut muotoilla asiasta kunnollisen kysymyksen niin et olisi vihjaillut liiton katsovan asiaa läpi sormien kuten nyt satuit tekemään, joko vahingossa epätietoisuuttasi tai ehkä jopa tarkoituksella... näinhän ei asia siis missään nimessä ole. Yleensä epäkohtiin kannattaa puuttua faktojen pohjalta tai tehdä kunnollinen kysymys asiasta.

Oli muuten hieno tv-lähetys asiasta seitsemänteen, lisää näitä!
Mikko Jäntti
CFC

Viesti Kirjoittaja CFC »

Enpä osaa arvata paljonko seuraavastikin sensuroidaan?

Edit: yllättikö et kaikki lähti? T: TL

Ps. Nyt ihmiset järki käteen!
Tommi Lamminaho
Viesti:

Tuohon alkoholikysymykseen sen verran ettei se tosiaan dopingia ole eikä minulla kilpailunjohtajana ole syytä estää ketään pelaamasta "alkoholin vaikutuksen alaisena". Toki tämän suuruusluokan kisojen alla mainitsin että tulen myös diskaamaan jokaisen selkeästi päihtyneen (tai siitä syystä huonosti käyttäytyvän) pelaajan tästä kisasta. Näin ei kuitenkaan ollut mitään syytä toimia!

Yksikään pelaaja ei siis juonut pelinsä aikana alkoholia mihin meidän pelaajat ovat pikkuhiljaa jo oppineet.
Tommi Lamminaho
9Ball

Can Playsam kirjoitti: Jep, sori. Tässä oli kyse minun henkilökohtaisesta mielipiteestä. Joskus vuosi sittenhän oli tuolla, viestit liitolle osiossa, kyseinen asia kansa tapetilla ja silloinhan olin sitä mieltä, ettei verottajan tulisi puuttua biljardi kilpailuihin, koska pelaajat itse rahoittavat suurimman osan kisoista. Nyt siis olen oman, henkilökohtaisen mielipiteeni valmis muuttamaan, jos biljardia, tai tässä tapauksessa lähinnä poolia aletaan viemään samaan suuntaan, kuin muutakin urheilua ja pelaajia kohdellaan samalla tavalla, kuin muitakin urheilioita. Tämä tekisi hyvää pelin imagolle ja tälle nyt meneillään olevalle tv ym näkyvyys projektille ja silloinhan tuo alkoholi politiikka ja doupping kuvio on ilman muuta mukana...
Tällä hetkellähän tämä ei minua vielä hirveesti henkilökohtaisesti liikuta, mutta toivottavasti tulevaisuudessa, ja mitä isot edellä, niin sitä pienet perässä...
no voi jestas sentään :roll: ....pitääkö sinulle kaikki takoa kakkosnelosella otsaan. Koitappa nyt lukea oikein keskittyneesti. Biljardia, myös poolia ei tarvitse ajaa erityisesti mihinkään suuntaan, koska Biljardiliiton sanktioimissa kilpailuissa, biljardin pelaajat ovat olleet samojen kriteerien alaisia kuin muidenkin SLU:n urheilulajien ja liittojen urheilijat jo vuosia.
... sinulta näyttää taas menevän sekaisin liiton alaiset rg ja sm kilpailut ja sitten ns "openit" ,pelikat ja muut pub ja baari kisat, joihin liitolla ei ole mitään määräysvaltaa.
Can Playsam

JP84 kirjoitti:
Tehdä epämääräisiä viittauksia asioihin joista ei ole faktatietoa on kyllä Playsamin tyylistä ja mitä parhain tapa levittää huhupuheita jne disinformaatiota.
Vajokki...
Sulla on kyllä jokin ruuvi löysällä... Äijä haukkuu minua "vajokiks" ja kirjoittaa sit perään, ettei ymmärrä mistään mitään... :?
Can Playsam

9Ball kirjoitti:
Can Playsam kirjoitti: Jep, sori. Tässä oli kyse minun henkilökohtaisesta mielipiteestä. Joskus vuosi sittenhän oli tuolla, viestit liitolle osiossa, kyseinen asia kansa tapetilla ja silloinhan olin sitä mieltä, ettei verottajan tulisi puuttua biljardi kilpailuihin, koska pelaajat itse rahoittavat suurimman osan kisoista. Nyt siis olen oman, henkilökohtaisen mielipiteeni valmis muuttamaan, jos biljardia, tai tässä tapauksessa lähinnä poolia aletaan viemään samaan suuntaan, kuin muutakin urheilua ja pelaajia kohdellaan samalla tavalla, kuin muitakin urheilioita. Tämä tekisi hyvää pelin imagolle ja tälle nyt meneillään olevalle tv ym näkyvyys projektille ja silloinhan tuo alkoholi politiikka ja doupping kuvio on ilman muuta mukana...
no voi jestas sentään :roll: ....pitääkö sinulle kaikki takoa kakkosnelosella otsaan. Koitappa nyt lukea oikein keskittyneesti. Biljardia, myös poolia ei tarvitse ajaa erityisesti mihinkään suuntaan, koska Biljardiliiton sanktioimissa kilpailuissa, biljardin pelaajat ovat olleet samojen kriteerien alaisia kuin muidenkin SLU:n urheilulajien ja liittojen urheilijat jo vuosia.
... sinulta näyttää taas menevän sekaisin liiton alaiset rg ja sm kilpailut ja sitten ns "openit" ,pelikat ja muut pub ja baari kisat, joihin liitolla ei ole mitään määräysvaltaa.
Ai jaa... Miten minusta tuntuu siltä, että monella pelaajalla menee pelika kisat ja "oikeet" biljardikisat sekaisin...
Can Playsam

Lisäks haluun vielä sanoa, että mikäli alkoholi ei ole urheilussa kiellettyjen aineiden listalla, niin sen tulisi ehdottomasti olla. Menet pelika pelaajat on sanoneet, miten mukavasti se rentouttaa peliä. Miten tämä eroaa esim. rauhoittavista lääkkeaineista, jotka on listalla?? Mielestäni nikotiini tuotteetkin pitäis kieltää. Ei ne sovi mihinkään urheiluun. Aiheuttaa vaan "vääränlaista" mentaalia... Tämä voi, ja varmasti näyttääkin "tiukka pipoiselta" touhulta, mutta kilpailusta pitää mielestäni tehdä reilua ja "puhdasta". Nuo kyseiset "aineet" varmasti jossakin määrin soveltuu vielä "penkki urheiluun", mutta kovasti niitä ollaan ajamassa ahtaalle siinäkin. Varsinkin noita nikotiini tuotteita. Ja hyvä niin. Urheilija voi rentoutua suorittamalla rentoutumis harjoituksen. Ei siihen mitään viinaa ja röökiä tarvita.
Can Playsam

No siistä syystä vois, kun ei muistaakseni voittanu :D . Ei se tässä mulla oo pointtina... Tarkoitukseni on herättää hieman keskustelua tästä biljardin ja urheilun suhteesta. Eikä sitä pidä mielestäni ottaa liian otsa rypyssä ja pelätä negatiivista mainosta. Käsittääkseni tätä palstaa lukee ja käyttää lähes ainoastaan pelaajat.
Suomessa ja maailmalla on kuitenkin pelaajia, jotka tykkää, että bijardin ympärille tuodaan kaikkee sellaista, mikä tekee siitä ihan oikeeta urheilua, sen sijaan, että siihen tuotais kaikkee sellaista, joka sitä käsitystä kumoaa...
Niels Feijen on varmasti yks niistä pelaajista... Tunnustaudun itsekin sellaiseksi, vaikka mulla tämä onkin lähinnä harjoittelu asteella...
CFC

Viesti Kirjoittaja CFC »

Markus kirjoitti:pistetään se nilssin vastustaja roviolle!
Kuopion kujilla nämä. Suvaitsevaisessa maailmassa kaverille vois fiksusti tarjota vaikkapa jonku terävän siihen oluen rinnalle, niin se olokin paranis nopeammin kuin muuten paranis.

Voin muuten luvata, että tulevaisuudessakaan en kysy Can Playsamiltä lupaa, neuvoa tahi muunkaanlaista hyväksyntää virvokkeita tilatessani.
Can Playsam

No joo... Tuo minun rentoutumis harjoitus jutska tarkoitti lähinnä harjoituksista johtuvaa "kireyttä". Kyllä se siihen saumaan sopii rentouttavaks, tuo teräväkin, kun pitää katsomoon lähtee... Mut ei tietenkään mitään "v###tus" kännejä... Ne pahentaa vaan tilannetta...
9Ball

CFC kirjoitti:
Kuopion kujilla nämä.
Sovitaanko mieluimmin että cps:n "korvienvälissä" :wink:
CFC

Viesti Kirjoittaja CFC »

9Ball kirjoitti:
CFC kirjoitti:
Kuopion kujilla nämä.
Sovitaanko mieluimmin että cps:n "korvienvälissä" :wink:
Joo. Anteeksi yleistys.
Tommi Lamminaho
Viesti:

Pysyttäskö aiheessa pliis :wink:

Alkoholi on kiellettyä "ainoastaan" moottori- ja ampumaurheilussa. Voi olla et joku muukin on mut kyl hiihtämään jurrissa saa mennä... ja keihästäkin heittämään! On sitten luonnollisesti eri syyt millä ylilyönnit voi kitkeä.
Tommi Lamminaho
Can Playsam

No uhhhh... Vai että viinan kans urheilu sallittua... Ei voi kyllä pyytää ainakaan antidoupping toimikunnalta anteeks, mut teiltä pitää. Anteeksi tietämättömyyteni tässä asiassa.
Riksa

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Onko lääkkeet sallittu ?
Skobe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Osallistumismaksua voisi varmaan edes harkita tarkistettavaksi. Perusteluita: Tommin mukaan karsinnoissa kävi yhteensä 115 eri pelaajaa. Finnish openin nettisivujen mukaan karsintoja oli 10. Eli keskiarvo oli 11,5 pelaajaa per karsinta (+ ne, jotka kävivät useampaan kertaan). Ei liene tarpeen erikseen teroittaa, että luku on pieni.

Jos Suomessa olisi tuhansia nykyisen mestiksen tasoisia pelaajia, hinta olisi ok. Pelaajia tulisi varmasti hyvin. Meillä on kuitenkin vain se reilu 30 mestispelaajaa. Loput ovat lähes varmasti ”tuomittuja” häviämään ottelunsa (jälleen paria poikkeusta lukuun ottamatta). En edes ymmärrä miksi joku1,5-3 divarin pelaaja (tai sunnuntai pelaaja) ylipäätään osallistuisi ko. kisoihin 70 eurolla. Varsinkin kun pelataan ysiä neljään voittoon. Tämä siis jos ei ole liikaa ylimääräistä lompakossa.

Olen puuskuttanut täällä jo pitkään sitä, että samat rahat saadaan kyllä kasaan jos pelaajavolyymit ovat isompia, mutta osallistumismaksut pienempiä. Ei liene tarpeen erikseen teroittaa tyytyväisyyttäni Shootout Open kolmosen osallistujamäärästä. Hinta 30 euroa, osallistujia n. 150. Yksissä kisoissa.

Yksinkertaista matematiikkaa:
Nykyisen osallistumismaksun mukaan saadut rahat: 70 * 115 = 8050€

Jos alempi hinta toisi edes osan Shootout openin pelaajamäärästä, voisi karsintakisojen pelaajamäärät jakautua esim. näin (tämän vuoden karsintapaikat):
Shootout karsintakisa: 80 pelaajaa * 35 euroa = 2800 €
Tampere 40 * 35 = 1400
Turku 40 * 35 = 1400
Vaasa 30 * 35 = 1050
Järvenpää 60 * 35 = 2100
Baribal 50 * 35 = 1750
Biljardiespoo 50 * 35 = 1750
Shootout 40 * 35 = 1400
Flamingo = 30 * 35 = 1050
Yhteensä: 420 pelaajaa = 14 700 €
En tiedä oliko yli- vai alakanttiin, mutta pelaajia voi ottaa reilusti pois, jotta saataisiin edes tuo 8050€ täyteen. Itse asiassa riittää, että osallistujia olisi 230.
jaolsten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Tommi Lamminaho kirjoitti:Pysyttäskö aiheessa pliis :wink:

Alkoholi on kiellettyä "ainoastaan" moottori- ja ampumaurheilussa. Voi olla et joku muukin on mut kyl hiihtämään jurrissa saa mennä... ja keihästäkin heittämään! On sitten luonnollisesti eri syyt millä ylilyönnit voi kitkeä.
Jakakaa Modet tää topicci kahdeksi omaksi topiciksi. Kysymättäkin taitaa olla selvää mitkä viestit siirretään mihinkin lokeroon...
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
mäksy

Viesti Kirjoittaja mäksy »

Skobe kirjoitti:Osallistumismaksua voisi varmaan edes harkita tarkistettavaksi. Perusteluita: Tommin mukaan karsinnoissa kävi yhteensä 115 eri pelaajaa. Finnish openin nettisivujen mukaan karsintoja oli 10. Eli keskiarvo oli 11,5 pelaajaa per karsinta (+ ne, jotka kävivät useampaan kertaan). Ei liene tarpeen erikseen teroittaa, että luku on pieni.

Jos Suomessa olisi tuhansia nykyisen mestiksen tasoisia pelaajia, hinta olisi ok. Pelaajia tulisi varmasti hyvin. Meillä on kuitenkin vain se reilu 30 mestispelaajaa. Loput ovat lähes varmasti ”tuomittuja” häviämään ottelunsa (jälleen paria poikkeusta lukuun ottamatta). En edes ymmärrä miksi joku1,5-3 divarin pelaaja (tai sunnuntai pelaaja) ylipäätään osallistuisi ko. kisoihin 70 eurolla. Varsinkin kun pelataan ysiä neljään voittoon. Tämä siis jos ei ole liikaa ylimääräistä lompakossa.

Olen puuskuttanut täällä jo pitkään sitä, että samat rahat saadaan kyllä kasaan jos pelaajavolyymit ovat isompia, mutta osallistumismaksut pienempiä. Ei liene tarpeen erikseen teroittaa tyytyväisyyttäni Shootout Open kolmosen osallistujamäärästä. Hinta 30 euroa, osallistujia n. 150. Yksissä kisoissa.

Yksinkertaista matematiikkaa:
Nykyisen osallistumismaksun mukaan saadut rahat: 70 * 115 = 8050€

Jos alempi hinta toisi edes osan Shootout openin pelaajamäärästä, voisi karsintakisojen pelaajamäärät jakautua esim. näin (tämän vuoden karsintapaikat):
Shootout karsintakisa: 80 pelaajaa * 35 euroa = 2800 €
Tampere 40 * 35 = 1400
Turku 40 * 35 = 1400
Vaasa 30 * 35 = 1050
Järvenpää 60 * 35 = 2100
Baribal 50 * 35 = 1750
Biljardiespoo 50 * 35 = 1750
Shootout 40 * 35 = 1400
Flamingo = 30 * 35 = 1050
Yhteensä: 420 pelaajaa = 14 700 €
En tiedä oliko yli- vai alakanttiin, mutta pelaajia voi ottaa reilusti pois, jotta saataisiin edes tuo 8050€ täyteen. Itse asiassa riittää, että osallistujia olisi 230.

mee töihin. liikaa aikaa itsekseen.
Joonas Mäkinen, Luna
Skobe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

mäksy kirjoitti: mee töihin. liikaa aikaa itsekseen.
Töissähän näitä asioita täällä funtstaan :wink:
Palkkaakin tulee sen verran, että periaatteessa ois varaa maksaa tuo 70€, mutta en näe vaan mitään järkeä siinä. Hyväntekeväisyyttä voi harjoittaa muillakin tavoilla...
Can Playsam

Niitä maailman tähtiä olis ollu kiva kans nähä ihan kuvissa, vaikka nyt eivät pärjänneetkään. Jotkin haastattelut vaikka, tai jotain...
Can Playsam

jp84:lle ja muille saman henkisille voi sitten kans laittaa sen oman topicin, jonne voi sit kirjoittaa pelkästään jotain idioottimaisia kommentteja ja ei tarvii osallistua mihinkään keskusteluihin millään muulla tavalla... Tämä on ed käsittääkseni keskustelu palsta... Ps. Sä et ainoastaan ole tyhmä, vaan myös näytät tyhmältä ja käyttäydyt kuin ala-asteella. Koeta aikuistua...
Vastaa Viestiin