Gripin vaihto

Yleistä biljardista

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

CFC

Viesti Kirjoittaja CFC »

Laitetaan tähän samaa jatkoks:

Mä olisin kiinnostunut jos joku osais laittaa Suomessa korkkigripin tuon mun vanhan irishlinenin tilalle?
Onko maassamme ylipäätään näitä tekijöitä?
Kari? Arto? Muita?
otzk1

Viesti Kirjoittaja otzk1 »

Mielenkiinnolla odotan finfoolin kokemuksia korkkigripistä. Omaan classicin halpisbreikkeriin pitäisi jotain kanssa kietaista ja olen nyt vähän miettinyt eri vaihtoehtoja, mutta en ollut aiemmin edes kuullut korkista. Hyvä idea tosin :)

Toisaalta viikonloppuna olis tarkoitus vaihtaa metallijointti fenoliseen joten saas nähdä onko kepistä enää ensi viikolla mitään jäljellä..
9Ball

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Finfool kirjoitti:
Kahvaselkä kirjoitti:
Finfool kirjoitti:Eikös narugrippi oo ihan simppeliä laittaa itekkin?
Kai sen pellavan siihen saa kuka tahansa pyöriteltyä mutta siitä on vielä pitkä matka siihen että se on valmis grippi. Vai näyttääkö ne siltä että siihen on vaan rullattu naru?
Vaatii pari erikoista työkalua duuni tuo.
Mitä nämä erikoistyökalut sitten ovat?
Sorvi varmaan olisi hyvä olla, siinä kepin saa pyörimään tasaisesti samalla kun kiristää lankaa ja muotoilulla puupalikalla ohjaa sen langan tiiviisti kiinni toiseen.

Mezz:llä on hienoin irish linen grippi mitä olen nähnyt.Ne ilmeisesti ajaa sen gripin jonkinlaisten kuumien puristinrullien läpi jolloin lanka prässäytyy ja langan muoto muttuu pyöreästä neliöksi ja siten gripin pinta on aivan tasainen.
KV

Viesti Kirjoittaja KV »

Mulla oli taannoisessa kepissä ihan kepintekijän siihen laittama korkkigrippi. Tämä kyseinen korkki oli sellaista hyvin ohutta mattoa ilman sidosainetta (ks. Cork wrapsin alta kuvat 1 ja 4 eli ensin se pelkkä korkki ja sitten sidosaineellinen). En tiedä sitten, miksei sitä samaa korkkia ku esim. kalastusvavojen kädensijoissa käytetä kepeissä - liekö liian paksua. Sitä "korkin näköistä korkkia" tarkoitan.

Mun mielestä kyseinen matsku oli tuntumaltaan aivan mahtava. Sen mitä olen joskus AZB:a seurannut, niin maailmallakin korkkigripit on melko harvinaisia, mutta kaikki semmoisen laittaneet tuntuvat sitä kehuvan estotta. Huonoja puolia tuossa mun gripissä sitten oli likaantumisherkkyys ja ainakin mulla korkki oli niin ohutta, että iskuja se ei sietänyt juuri lainkaan. Sidosaineellinen tai "korkin näköinen korkki" ei välttämättä olis ihan noin hentoja.

Minäkin näkisin mielelläni kuvia & kuulisin kokemuksia Finfoolin projektista ja lopputuloksesta. Olis aivan loistavaa, jos vaikka jaksaisit dokumentoida koko vaihtoprosessin muutamine kuvine päivineen.
Sankarilyönti > safety
jaolsten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Finfool kirjoitti:
Kahvaselkä kirjoitti:[
Kuvailisin. Yksi kuvailu kuvalla kertoo enemmän kuin tuhat sanaa joten
katso tuolta:

http://www.biljarditarvikkeet.fi/produc ... cts_id=884

Näiden vehkeiden funktio on tehdä puun ympärille liimatusta narusta grippi.
Paria muutakin asiaa tarvitaan mutta niistä lisää seuraavassa jaksossa...
:D

Montako laitetaan?
Ja sen verran vielä, kun tarkemmin katsoin tuotetta.

Oletteko te siellä biljarditarvikkeessa ihan tosissanne?? Parista toisiinsa nivelletystä puusta jossa on kolme laakeria te pyydättä ~400 euroa!!!!

Olkaa nyt oikeesti tosissanne!! :shock: :shock: :lol: :lol:
Näin sivullisena:

Kaikella on hintansa ja tuon härpäkkeen hinta on tuollainen. Tuskin Biljarditarvikkeet noita tekee ja hinnoittelee, etenkin kun tuotekuvauksessa lukee "Toimitusmyyntinä"

Eli jos joku tuollaisen haluaa, niin saapi tuota kautta tilata.

Jos asenne on se, että "kyl maar mää saisisin ilman apuvälineit pali paremppaa jälkke" niin turha kai tässä on kenenkään sitten sua neuvoa tahi ohjeistaa. Senkus teet maailman tappiin kaiken ilman apuvälineitä. Saahan perhojakin sidottua ilman "turhaa härpäkettä" eli perhopenkkiä. Siinäs pidät 6mm pitkää koukkua tunnin kädessäs.

Onnea narun pyörittelyyn! Voip muuten olla vähän liimassa sormet kun painelet narun tiukkaan :roll:
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
jaolsten
Viesti:

Finfool kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=fyncnpjI ... re=related

Kohdasta 4:25 -->

Missä kohdassa tarvitaan laakerirullaa narua kiristämään????
Ei tuossa 5min videossa missään kohdassa. Normaalisti kuitenkin kepin tekemiseen mennee himpun pidempi aika. Etenkin jos meinaa tehdä hooman ilman "turhia" apuvälineitä. :shock:
jaolsten
Viesti:

Finfool kirjoitti:
jaolsten kirjoitti:
Finfool kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=fyncnpjI ... re=related

Kohdasta 4:25 -->

Missä kohdassa tarvitaan laakerirullaa narua kiristämään????
Ei tuossa 5min videossa missään kohdassa. Normaalisti kuitenkin kepin tekemiseen mennee himpun pidempi aika. Etenkin jos meinaa tehdä hooman ilman "turhia" apuvälineitä. :shock:
ÖH?

Nyt on kyse sen narun laittamisesta ja siitä, että mielestäni siihen ei tarvita tuollaista laakerirullaviritystä á 400 euroa. Kai se nyt on selvää, että koko kepin tekemiseen menee pidempi aika kuin 5 minuuttia, ellei halua pelata harjanvarrella :lol: :lol:
Tiedän kyllä että kyse on sen narun laittamisesta. Tuosta videosta kun ei juuri selvinnyt se mihin tuota laakerirullaa tarvitaan. Tuo 5 sekunnin narugripin laittaminen kun ei vaan onnistu muutakuin noilla tehdaskoneilla. ja vieläkin videossa ei selvinnyt narugripin asennuksen kaikki työvaiheet, etenkään se mihin tarvii tuota paljonpuhuttua härpäkettä.
jaolsten
Viesti:

Finfool kirjoitti:
Kahvaselkä kirjoitti:
Finfool kirjoitti: Myydään jotain, eikä suostuta kertomaan, että mihin tarkoitukseen. Onko ne jotain SUPO:n vehkeitä?? :?
Kahvaselkä kirjoitti:...Ei meillä noita ole myynnissä, kunhan laitoin kuvan jonnekin ja toi oli helpoin paikka eilenillalla...
jaolsten
Viesti:

Finfool kirjoitti:
Kahvaselkä kirjoitti: Näiden vehkeiden funktio on tehdä puun ympärille liimatusta narusta grippi.
Mutta onko se nyt niin V*tun vaikeeta kertoa, että mitä niillä rullilla on tarkoitus tehdä???
Öitä.
Vastaa Viestiin