Terva-Cup 3.-4.1.2009

Ilmoitusluontoiset asiat (kutsut, kilpailuaikataulut, tulokset, yms)

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Riksa

Viesti Kirjoittaja Riksa »

vetoja???
malinen

Viesti Kirjoittaja malinen »

tonimikael kirjoitti:Ei se tää kaisakaaviokaan ole niin hyvä, vaikka joku sitä jaksoikin joskus tuossa lähimuinoin puolustaa.

Nimittäin toiseksi tulee pelaaja, joka on pelannut enemmän pelejä kuin ensimmäinen, jolla on parempi ottelupistemääräkeskiarvo kuin ensimmäisellä, ja jolla on yhtä monta voittoa kuin ensimmäisellä. Hassua.
mut ekaks tulee se joka pärjää parhaiten ja on viimeisenä pystyssä, ihan sama millä kaaviolla pelataan.
Joensuun Klubi (JK)
Saimaan Biljardi (SaiBi)

¡¿ mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu ?!
malinen

Viesti Kirjoittaja malinen »

tonimikael kirjoitti:juu, tuo mun kyyninen tokaisu tohon malisen juttuun nyt lähinnä oli harmistuminen siitä, kun minun pointtiani ei oltu ymmärretty (tai siis ehkä muut olivat mutta malinen ei). Eli mie tuossa vähän niinkuin ääneen pohdiskelin yhden toteutuneen kisan pohjalta, että ei se kaisakaavio ole sen täydellisempi kuin muutkaan (vaikka niin joku joskus jaksoi väittääkin), että tuskin muulla kuin "kaikki kaikkia vastaan"-kaaviolla päästään varmasti oikeudenmukaisimpaan lopputulokseen...
sori toni, kyl mä tajusin, en vaan tajunnu hymiöittää tota mun edellistä(kään) kirjoitusta.
Joensuun Klubi (JK)
Saimaan Biljardi (SaiBi)

¡¿ mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu ?!
Hibzu

Viesti Kirjoittaja Hibzu »

tonimikael kirjoitti:Ei se tää kaisakaaviokaan ole niin hyvä, vaikka joku sitä jaksoikin joskus tuossa lähimuinoin puolustaa.

Nimittäin toiseksi tulee pelaaja, joka on pelannut enemmän pelejä kuin ensimmäinen, jolla on parempi ottelupistemääräkeskiarvo kuin ensimmäisellä, ja jolla on yhtä monta voittoa kuin ensimmäisellä. Hassua.
Kuitenkaan et sitte ihmettele pätkääkään vaikkapa poolin tuplakaaviota....
siinähän ei tule useinkaan tollasia statistiikka"vääryyksiä" :wink:
Johnny Boyh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johnny Boyh »

Johnny Boyh kommentoi:
Ei se tää kaisakaaviokaan ole niin hyvä, vaikka joku sitä jaksoikin joskus tuossa lähimuinoin puolustaa.

Tämä onkin hassua juu, mutta tässä vääristääkin se ajattelutapa jonka itse olemme luoneet. Kaisakaaviossa kun ei pitäisi ajatella kierroksia ja vaan ajatusta, että itse kaavio on ns. ympyräkaavio ja pelaajat pelaa toisiaan vastaan niin kauan, että on vain yksi pelaaja jäljellä, kuka EI ole hävinnyt kahta peliä. Näin kun sitä ajattelee, niin se on täysin looginen ja siinä mielessä täydellinen ;)
Kuitenkaan et sitte ihmettele pätkääkään vaikkapa poolin tuplakaaviota....
siinähän ei tule useinkaan tollasia statistiikka"vääryyksiä"
Poolin tuplakaaviossahan tulee aina kaisamiehelle kummallisuuksia kuten
A) joudut pelaamaan enemmän pelejä, jos häviät esim. ensimmäisen ottelun - ei mene kaisamiehelle jakeluun :)
B) tiput kisoista yhdestä tappiosta, vaikka olisi puhtaalla (pelannut cuppiin voittajan puolelta) - se ei todellakaan mene kaisamiehelle jakeluun :)

YHTEENVETO:
Molemmissa on kuitenkin hyvät ja huonot puolensa ja sopivat erinomaisesti omiin lajeihinsa nykysäännöillään.
Joni Ahola / Espoon Biljardikerho
SBIL puheenjohtaja
Vastaa Viestiin