onko oikeuksia

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Steak

Re: onko oikeuksia

Viesti Kirjoittaja Steak »

kolape-6 kirjoitti:Meillä on sali, joka samalla on ravintola. Eli siellä on tupakkalain mukaan oltava savuton alue. Kaikille on varmasti tullut selväksi, että inhoan tupakansavua totaalisesti. Ei sen savun vuoksi, vaan sen, mitä seuraamuksia se minun terveydelleni aiheuttaa. (esim. silmien kirvely, nenän vuoto)
Meillä on kaksi pöytää, jotka ovat savullisella alueella ja savuttoman alueenkin pelaajat käyvät kisan aikana siellä tupakalla. Savu on siis melkoinen.
Pyysin, että minua ei laitettaisi niille pöydille pelaamaan. Ei käynyt. Kun kuusi paria huudettiin, minut laitettiin pelaamaan kaikkein savuisimpaan paikkaan. Ei paljoa enempää voi *rumasana*. Ei olisi ollut mikään vaikeus laittaa minua pelaamaan jollekin neljästä savuttomasta pöydästä jos tahtoa olisi ollut, mutta kun ei ole.
Onko niin, että minulla ei tosiaankaan ole mitään oikeuksia tätä tupakoitsijoiden terroria vastaan? Jos en pelaa, voin olla savuttomalla alueella, mutta jos pelaan, joudun pelaamaan savun seassa. Onko niin, että tupakoitsijat voivat määrätä savunsa avulla, voinko osallistua kisaan vai en? Mikä oikeus heillä on siihen?
Onko tässä tapauksessa ehkä mahdollista kääntyä tupakkalaista vastaavan viranomaisen puoleen saadakseni minulle katsoakseni kuuluvan oikeuden olla tässä ravintolassa savuttomalla alueella kaikissa tilanteissa.
Kävitkö sen jälkeen kysymässä asiasta, kun huomasit joutuvasi pelaamaan savullisella alueella? Että josko tilanne voitaisiin korjata, kun sitä jo aiemmin oli erikseen pyydetty.

Jos kävit, niin sitten on kyllä välinpitämätöntä toimintaa kilpailunjärjestäjiltä.

Jos et, niin turha napottaa. Erehdyksiä sattuu, informaatio ei kuljen valon lailla.
Steak

Re: onko oikeuksia

Viesti Kirjoittaja Steak »

kolape-6 kirjoitti: Kysyin kyllä, että kiusallisiko laitoit pelaamaan sinne, mihin en halua. Olin juuri tunti sitten sanonut samalle henkilölle, että en halua pelata savussa. Vastattiin, että se nyt tuli tässä järjestyksessä. Samoin siihen, että ei olisi ollut vaiva muuttaa järjestystä. No mee kysymään joltain haluuko ne vaihtaa, oli vastaus.
Mee siinä sitten kysymään, kun toiset jo aloittelee pelaamista. Ja onko se tosiaan minun tehtäväni tässä tilanteessa?
No ei se tosiaan ole pelaajan tehtävä ei. Nihkeätä toimintaa järjestäjiltä, ei voi muuta sanoa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

hyvä äiti,äiti rules! kolape-6 ja porre sucks
Golden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

kolape-6, LOPETA BILJARDI.

TAI OSTA HIMAAN SOPIVAN KORKUINEN PÖYTÄ.

SALIT EIVÄT OLE SINUN PAIKKOJA. SALIT OVAT PAHUUDEN KEHTOJA, JONNE EI SIVEYDENSIPULEITA KAIVATA.

AINIIN. MUISTA MYÖS LAITTAA KOTIISI SINISET VALOT WC-TILOIHIN,
IF YOU KNOW WHAT I MEAN...

KYLLÄ TÄÄLLÄ ON MUUTKIN KÄRSINYT, HALUATKO OMAN APURAHASTON VOIN JÄRJESTÄÄ...

T: YKSI UHRILAMPAISTA

:twisted:
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Ei nyt anneta ihmisille kuvaa että salit olis pahuuden kehtoja. Tupakansavu on mälsä juttu, varsinkin jos sillä on allergisia reaktioita. Nyt ei kuulkaa auta muu kuin elää sulassa sovussa. Mikäli kone (elimistö) ei kestä savua, sitten on vaan elettävä faktan kanssa ettei ravintolabiljardia oikein voi pelata.

Suomen Biljardiliiton alaisissa kilpailuissa savuttomuus on jo otettu huomioon ja kilpailuissa saa pelata melko huolettomasti.

Omakohtaisesti voin sanoa 10 vuotta pelanneeni savullisessa ympäristössä. Tilanne on parantunut huomattavasti vuosien varrella. Kuten tuossa joku viisas sanoikin ni eikös taas tapella turhasta? Tupakkalain muuttumiseen on pitkä matka, enkä nyt tiedä mikä olisi paras ratkaisu. Ei kai tässä mikään auta. Kyllä varmaan kisojen vetäjäkin vois joskus vähän tulla vastaan, jos mietitään keskustelun alkuperäistä aihetta.

Itseäni ei kyllä haittais vaikka kaikki kielletään ja näin varmaan tulee käymäänkin. Sit ollaan sulassa sovussa.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Golden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

Tommi ja pojat! Sehän oli vain sarkasmia.

Bilis on urheilua, ja kyllä röökinsavun voi mun puolesta hävittää saleilta.

Mutta tämä mitä heitin edellisessä viestissä oli vain pieni näpäytys kyseiselle kaverille... "ei itketä lauantaina"...

Jos kessu palaa niin palakoon, jos kessu ei pala niin olkoon palamatta.

And that's the point! :idea:
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Vastaa Viestiin