Veran pesu

Yleistä biljardista

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Can Playsam

Veran pesu

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Onnistuuko/kannattaako verat kuivapestä jossakin vaiheessa, kun on noin vuoden käyttöikä kyseessä ja ovat nyt puolessa välissä ja likaiset?
Can Playsam

No joo... En vaan viitsiny ottaa vastuuta asiasta, mut pitänee olettaa, että TIETENKIN. Sit vois varmaankin katsella siitä kuivapesuaineesta ohjetta ja silleen... Eihän noissa enää ihan uusimmat täpitkään ole jne...
Can Playsam

Otetaan nyt vielä sen verran takaisin, ettei kukaan mee kämmäilemään, että voi ongelmia ilmetä kemikaalin kanssa veran ja vuolukiven suhteen, elikkä tietoa asian tiimoilta kaivataan edelleen...
bilisali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bilisali »

Sitä kun hoitaa verkaa useammin kun puolenvuodenvälein niin pääsee pikkasen helpommalla ja kädet kans!

http://www.pooltablecleaner.com/

vaiko pissoo,kakkoo ja permoo mikä ompikii ihan tuikitavallinen yksityislupien erite ainaskii 90-luvulla.
IronMike
Can Playsam

Drinkkejä kaatuu pöydälle, siten kastuu "pallo poksi" ja sitten palloja kerätessä poksi on tietenkin pöydällä jne... Sit on vielä joitakin minulle käsittämättömiä läiskiä. Liekkö ollu omistajat yöllä vähän "pelailemassa". Pitäis olla ihan kunnon pesuainetta, jos meinaa ne läiskät saada pois. Nimestä päätellen tuo chalk off on liian kesyä kamaa... Kiitos kuitenkin.
Can Playsam

No joo... Mut ei siinä olis iso työ puhdistaa niitä, jos ne pöydät/verat kestäis sen. Ymmärtääkseni ne verat on tehty juuri kestämään kovaa kulutusta. Uskoisin ainakin, ettei ne kovasti siitä kärsisi jos ne kerran sen vuoden aikana pesis jollakin kuivapesuaineella ja sitten vaikka silittäis sen jälkeen. Se , että kärsiikö, tai uhka varmaankin on, että pehmeneekö vuolukivi kemikaalien vaikutuksesta, on minulle aivan mysteeri. Oon aina ollu huono kemiassa, koska se ei mielestäni ole loogista ja en uskalla edes ruveta arvailemaan tätä asiaa...
Can Playsam

Kyll tuon perusteella ei mitään ihan pahvia oo... Ja ne pesuaineethan on ihan kankaille tehtyjä... Taidampa uskaltaa, jos vielä ravintolapäällikkö antaa siunauksen ja talo kustantaa.
dobermann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Oon nähnyt kun aasialainen ravintoloitsija pesi veran vesi-saippua-liuoksella. Teippas maalarinteipillä veran ja vallin yhtymäkohdan (teki semmosen kulmateippauksen et siitä ei päässyt suoranaisesti vettä vallin alle). Levitti reilusti saippualiuosta (uitti) veran ja harjas kevyesti pehmeällä harjalla. Imuroi vesiimurilla likasen veden pois ja suoritti saman uudestaan (huuhtelun) puhtaalla vedellä. Sit paineli nukkaamattomalla rätillä märän veran kuivemmaksi. Seuraavana päivänä pelattiin paljon nopeeeeeeeeeeeemalla veralla kisat. Verka oli 760 Simons ja paikka oli Arabiassa (nimeä en muista). Pöydät oli pikkupressoja.

Menettäähän verka osan nukastaan tällä käsittelyllä, mutta se todella puhdistuu. Varovainen saa olla ettei puurakenteet kastu (ja kieroudu)!
Can Playsam

Ne verat on ihan normi kunnossa, mut on sen verran pioneerin vikaa ja pedantti silmä, että oon vaan harkinnu asiaa. Juttuhan on niin, että vaikka ne kahdesti viikkoon puhdistetaan vedellä, niin siinä, kun käsineen rämpii kaiken tasoiset pelaajat, niin se tarkkaan silmään alkaa mietityttämään, että pitäisköhän... Nyt kuitenkin näyttää siltä, että asia ei häiritse muita, kun minua ja joitakin riskejä lienee olemassa, joten ei sitten. Piste.
Vastaa Viestiin