Johannes Kauhanen, miksi niin hiljaista?

Yleistä biljardista

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Sublime

Johannes Kauhanen, miksi niin hiljaista?

Viesti Kirjoittaja Sublime »

Ajattelin aloittaa keskustelua tuosta Kauhasen Johanneksesta. Olen itse amatööri biljardissa mutta silti voin sanoa,että tuo kaveri on ikäisekseen jäätävä pelimies. Mitä me suomalaisian biljardinpelaajina sekä Suomen biljardiliitto voidaan edesauttaa, että tästä kaverista, joka jo nyt ainakin omasta mielestäni tässä iässäni on maailmanlaajuisesti kova pelimies, tulee maailman ykköspelimie. Tähän voi ottaa kantaa myös Juva, Robin Stefan, Aki ja muut pelimiehet, koska Johanneshan on oikeasti 10 vuoteen potentiaalisesti lahjakkain biljardin pelaaja mitä Suomessa on, lisäten Makkoset ja muutamat muut listaan.
Sublime

Tarkoitan lähinnä tällä sitä, että kun Suomessa on nuoria huippupelaajia niin miten nämä voivat nousta maailman huippukastiin. Onko kyse vain rahasta, sponsoreista jne. että voi osallistua isoihin kisoihin. No niin hauskaa Johannes Kastajan päivää kaikille!
Can Playsam

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Kilpaurheiluhan, kuten sana kertoo, on kilpailua. Miks muiden pitäis hänen asioistaan huolta kantaa? Jos harrastus toimintaa halutaan helpottaa yleisesti, on asia mielestäni ok, esim. majoitus mahdollisuuksia halventamalla. Nythän pojat pärjäs mukavasti suomen kisoissa. Niillähän rahoilla pääsee jo pitkälle. Jos itse on aktiivinen ja saa ruinattua jostain sponsori rahoja, on sekin mielestäni suvaittavaa, joskin ei ainaskaan esim. kovien road playereihin mielestä suuresti kunnioitettavaa. Kun pidetään homma mahd. puolueettomana kaikille, toteutuu kilpailuhenki ja siihen liittyvä karsinta oikeudenmukaisesti.
Sublime

Olet oikeassa ja itsestä on kaikki paljolti kiinni. Tarkoituksena ei ole puuttua kenenkään henkilökohtaisiin asioihin eikä ne minua kiinnostakaan, otin Johanneksen esimerkiksi, koska hän nyt sattuu olemaan ko asemassa ja osittain siksi että nyt on juhannus. Siitä olen erimieltä että pelkät taidot ratkaisisivat kuka isoissa kisoissa pelaa. Tarkoitan tällä sitä että ei ole varmaa voitaako Immonen Kauhasen tai Juvan jne. Toki taidot on menestyksen perusta mutta vain sillä joka isoissa kisossa pelaa, on mahdollisuus voittaa näitä kisoja
Can Playsam

Niimpä... Ois pitäny minunki jo aikaa sitten pistää palkintorahat "rahastoon", jolla kattais sitten kisa reissuja. Sillon pitäis ainakin itseluottamus olla kunnossa. Nyt pitää kyllä syksyllä ryhdistäytyä.
9Ball

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

.....nimenomaan itsestä se on biljardissa kiinni...... pelitaidot itsessään ei välttämättä viellä vie pitkälle .... pitää olla bisnes taitoja,jotta voi järjestää rahoituksen ....... täytyis olla "kulkurin luonne",että olis kuin kotonaan,minne ikinä menisi ........ määrätietoisuus ........ ja ennenkaikkea ..... hirveä tahto pelata ja kisata

...... joukkuelajeissa on yleensä helpompaa ...... on valmentajaa potkimassa persuuksille ...... organisaatioita maksamassa palkkaa ....... managereita hoitamassa raha-asioita ........... joukkuekavereita matkaseurana ....

.......biljardissa homma on pitkälti oman tahdon varassa ... oli sitten kyse ammattilaisesta tai harrastajasta
Can Playsam

Joo, mut kyllä ne vaan yleensä on voittavia pelaajia, jotka saa enemmän ku antaa :wink: Se sitten edellyttää, että pitää tehä sitä hommaa enemmän/paremmin, kun muut. Poikkeukset kyllä jaksaa sitä leksaa siitä harjoittelemattomuudesta heittää... ja vanhat konkarit kans, joiden ei niin paljoa enää tarvii, mut kyllä ne on harjoittelun hedelmät, jotka kisoissa käydään poimimassa. Sit ku osais vielä siirtää ne sinne isompiin kisoihin, niin sit... Ei se ikävä kyllä enää tietyllä tasolla toimi, että tehdään muita hommia biljardin eteen. Laji harjoittelu on must. Lähes kaikissa lajeissa pääsarjatason pelaajat on ammattilaisia. Itse oon sitä mieltä, että biljardissa jos meinaa nykyään pärjätä 1divari tasolla, niin pitää olla aika joustava työ, tai valmius muihin uhrauksiin... Kilpailu on kovaa.
Can Playsam

P.S. Kirjoitan omasta käsityksestäni ja siitä, miten asian mielestäni ainakin PITÄISI olla.
Vastaa Viestiin