Dr. Popper -jump cue

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Viittiskö joku antaa kysyjälle myös ihan asiallisen vastauksen liittyen näiden keppien ominaisuuksiin? Kokemusta varmasti on. Hyppylyöntien tarpeellisuudesta voidaan sit jutella toisaalla.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Golden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

Dr Popper:

Enemmänkin temppuiluun tarkoitettu superlähipomppu hifistelyvehje. Peliominaisuuksiltaan surkea.
Sanotaan näin että sillä et tee yhtään mitään... So don't bother.

Predator Air:

Koko pitkänä todella mehukas pitkien pomppujen keppi.
Pikkupätkänä ihan ok, mutta ei läheskään paras markkinoilla.
Itse käytän Predator Airin koko pitkää, mutta lyhyisiin pomppuihin salaista asetta lempinimeltä "lentokone".

Se pomppujuttu on vähän niinku doping Suomen hiihdossa, pakko käyttää jos haluaa pärjätä.
Ja sekin on kehittynyt myös luovaan suuntaan, ennen treenattiin sitä että päästään 20cm:n päässä olevan pallon yli... Kun taas nykyään pompataan vastamaskeja, oma yks valli, tuplapomppu, lentoradan laskeminen mielessä aivan juureen jne. Ne vaatii ihan yhtä paljon harjoittelua kuin mikä tahansa muukin biljardin osa-alue.

Eikä Sami voi sanoa noin että kun seiftipeli kärsii pompuista, koska nykyään huippupoolissa pitää vetää liimaks ne maskit eikä jättää sitä pompun mahdollisuutta. Eikös se silloin ole näiden ns. seiftimiehien huonoutta jos niitä maskeja ei saada liimoiksi?

Pitää vaan nykyaikaistua ja treenata myös uusia asioita.

Terv, Pomppupelle
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Can Playsam

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Hyppy lyönti kuuluu peliin. Lisäksi se helpottaa säkä seiftien purkuja. Kun kunnolla pelaa safen, niin ei siitä pääse yli. Mulla on Breikkerissä orggis halpiksen kova nahka semmoisia (yllättävän yleisiä) lyöntejä varten, että pitää mennä pitkään palloon yli ja saada vielä pakki aikaiseksi. Tosin ed. suuria vaikeuksia, jos pitää hypätä koko pallon yli... Kynä- ja resti pomput on onneks helpompia "oikeen" hyppykepin ansiosta...
Skobe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Golden kirjoitti:Eikös se silloin ole näiden ns. seiftimiehien huonoutta jos niitä maskeja ei saada liimoiksi?

Pitää vaan nykyaikaistua ja treenata myös uusia asioita.

Terv, Pomppupelle
Katsoin juuri videopätkän WPC ´05, jossa Efren pelasi Kangia vastaan race to 5. 3-3 tilanteessa Efren pelasi toisesta päästä pöytää kiven toiseen päähän snooker tilanteeseen. Mutta ei saanut niitä liimoja! Kaveri pomppasi, teki pöydän ja voitti ottelun.

Kysymys; oliko asialla huono seiftimies kun hän ei saanut liimoja toisesta päästä pöytää toiseen päähän? Tähän on tultu... Itse kun katselen tuon kaltaisia tilanteita, ajattelen usein ettei hommassa ole enää mitään mieltä.

Pöydässä on vallit ja verat joita hyväksikäyttäen snookerit tulisi pystyä purkaa ilman suurempia ongelmiakin. Toki jos itse osaisin pomppia kuin nimim. Pomppupelle, puoltaisin ehdottomasti hyppylyöntejä :wink:
Golden
Viesti:

"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

Skobe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Golden kirjoitti:Kaveri ei saa liimoja...

http://www.youtube.com/watch?v=p3U_Rdxy8p4
Juu, olen nähnyt tuon ottelun monen monta kertaa enkä oikein ymmärrä miten norjalainen sai käsipallosta tehtyä noin huonon seiftin. Se oli sitä paljon mainostettua huonoa seiftipelaamista.
Sen sijaan minun kertomassani esimerkissä ei voida efreniä syyttää väärästä ratkaisusta tai edes millään tavalla huonosta seiftistä.
Hibzu

Viesti Kirjoittaja Hibzu »

HJL kirjoitti:
Ne jotka ehtivät nähdä Saaren Antin tatsia vielä viimeisinäkin vuosina poolissa, ovat samoilla linjoilla Samin kanssa. Todella pahaa tekee kun näkee noita pellehyppyjä.

Kun vaan salikepissä oli nahka päässä, niin Antti löysi 3 vallin kautta vastakkaisessa päädyssä vallissa kiinniolevan pallon ja laittoi sen pussiin päällevedon kera.

Ne jotka näkivät, halusivat itsekin oppia. Tatsi on tunnistettavissa.
Kyl mä sen tiesin et Antti teki alotuspartin Kaisassa joka erään :wink:
mut että vielä poolissakin joka maskista pesään ja päälle :shock:
Muutenkin tästä keskustelusta saa käsityksen et hyppylyönti menee aina oli huitasemassa sit kuka vaan... eihän noi hypyt mitään taitoo vaadi.
jaolsten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

rz kirjoitti:Bilis pitäis olla 2D laji, ei 3D. Mutta oon mäkin ostamassa nyt sit vuosien venkoilun jälkeen hypärin ja alan treenaa prkl. 8)
Täysin samaa mieltä! Itsekin pienellä väkipakolla opettelin ton pomppimisen, koska etenkin ysipallossa tulee valtavasti niitä pitkiä hyppypaikkoja, josta osuu kohdepalloon varmasti hypärillä ja useimmiten myös säkittää.

Henkilökohtaisesti voisin luopua hypäreistä välittömästi, jos semmonen sääntömuutos tulisi. Toisi ehkä ysipalloonkin sitä kaivattua väriä nyt kun täppinki ajettiin sisään.

Jaa nii alkuperäiseen aiheeseen, pääsin kokeilemaan tuota predatorin airia, ja petyin pahasti, ei se ollutkaan niin ylivoimainen, kuin luulin. Mun Mezz powerbeak 2 on mielestäni parempi, ainakin täysimittaisena.

Ja Joonakselle: Kokeilin sun ennätystehdas ennätykses jälkeen tota korkeusennätystä ja lopulta pitkän huhkimisen jälkeen hyppäsin n. 35 cm korkean viritelmän yli ja pallo pysy pöydällä. En mitenkään haluu viedä sulta glooriaa pois, mutta oon vahvasti sitä mieltä, että olisit varmasti pystynyt parempaankin. Eiksvaa?

Niin Ohtonen, Juva kuin myös Immonenkin ovat todistetusti myös jäätäviä lyömään vallin kautta, eikä ura kaatuisi pomppukieltoon, mutta aasiassa joutuis varmasti moni vaikeuksiin. Siellä kun niitten kavereitten peli on jotenkin nivoutunut niitten hypäreitten ympärille. Mun mielestä kyllä usein niitten hypärit ja etenkin kepin ja vitin väliset kontaktit on myös selviä virheitä, jotka selviää hidastuksissa. Livenä tuomarin on hyvin vaikea tilannetta virheeksi tuomita.

Tämän epäselvyydenkin vuoksi olisi ymmärrettävää, että hypärit kiellettäisi. Mutta niin kauan, kun hyppiä saa, en aio antaa muille etua vaan hypin mukana.

Jos olisin yhtä jäätävä valleissa kun arvon Kahvaselkä, niin voisin piruuttani olla vaikka hyppimättä.

Syvästi kunnioitan luovaa ja perinteistä pelityyliäsi, RESPECT!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Golden
Viesti:

Joo en yrittäny korkeemmalta ja ei se korkeuspomppu itse päätemppu ollutkaan...

Mut aika kovan oot vetäny kun maailmanennätys on 40,6 cm.
Kameran edessä :wink:

Well done Jaolsten!

SPONSORED BY:

jaolsten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Joo siinä tuli perättäisiä yrityksiä kymmeniä, ehkä satoja. Kameran edessä ois voinu olla loskat housuissa ensimmäisten 50 epäonnistuneen hypärin jälkeen.

Ikinä en oo pelissä käyttänyt vastaavaa tyyliä, eli keppi 80 asteen kulmaan tukikäden ollessa ilmassa, onnistumisvarmuus on meinaan huonompi kuin vallin kautta lyömisessä.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Can Playsam

Pystyn lyömaan yläkierre hypärin. Olis kiva katsoa hidastuksesta onko virhe.
Can Playsam

Ohtonen löi kuopiossa hypyt säkkiin asti... Kyllä ne pitäis vaan kaikki temput hallita ja pelata tilanteen vaatimalla tavalla. On helppo mennä treeneihin, jos tietää mitä ei osaa...
Can Playsam

Mut saattaa olla aika yleinen. Keskellä pöytää pallo ja lamput matalalla, niin ei voi hypätä, tai lyödä massea... Sillon syytä hallita vallit. Tarkoitin sitä osaamista ihan yleensä. Pitäis pystyä harjoittelemaan ne heikkoudet pois. Se on mielestäni idea joka lajissa. Sitten on jo pitkällä, kun entiset vahvuudet on muutaman kerran muuttunut heikkoudeks ja toisinpäin. Eka hyppylyönti minkä opin, oli koko kepin hypäri lähes täysin pysty kepillä. En osaa sitä enää. Johtunee siitä, kun on nahat pehmenny niistä ajoista ja tullu noilla pätkillä hypittyä...
buddy

Viesti Kirjoittaja buddy »

Entinen Aktiivi kirjoitti:
HJL kirjoitti:
Entinen Aktiivi kirjoitti:Lamppumaski on jo melko paksua. :lol:
Tässä kulmilla on sali, jossa tulee salinpitäjä väliin, kun keppi alkaa kohota pystyyn. Massekin on sallittu vain jos sen osaa.
Retsi-maski se vasta paksua onkin. :lol:
Nykyään kuitenkin ohuempi kuin aiemmin :)
Mikko Jäntti
mikkop

Viesti Kirjoittaja mikkop »

olen täysin samaa mieltä suihku-joonaksen kaa et predator air kokopitkänä on paras hyppyköli normi pomppuihin ja minullakin on itse tehty salainen "lentokone" hyppykeppi, mutta sillä käy yleensä samalla tavalla ku spanairin ja SASin koneil et kaikki vaan kuolee..
uhrei lukuunottamatta niin ihan siistei hyppyi kyl tehny, oma 1 valli, vastamaski, pallo yli keskelt sägärii, kohdepallo viereisen pöydän keski säkkiin haageist( hei--- dance :shock: :lol: :shock: :lol: :shock: )

tsemppiä kaikille peleissä ja hyviä hyppyjä!! W.W.J.O.D.
Riksa

Viesti Kirjoittaja Riksa »

tanssi 8)
Keimo15
Viesti:

Re: selvitetään

Viesti Kirjoittaja Keimo15 »

HJL kirjoitti:Selvitetään asia eikä vaan jauheta:

:arrow: Valitaan 3 edustajaa: pomppupelle, massepelle ja vallipelle.
:arrow: Kukin saa laatia itselleen sopivan ysi-lopputilanteen, 7-8-9.
:arrow: Lyöjä asettaa kiven laatijan määrämälle linjalle (väh. 20cm).
:arrow: Kukin lyö tilanteesta 10 lyöntiä.
:arrow: Jaetaan pelle- ja vedonlyöntipalkinnot laillisten osumien perusteella.

Otetaan homma videolle ja äänestetään vielä tyylistä.
Veikkaan et pomppupelle voittaa, vallipelle toinen ja viimeiseksi jää massepelle.
Mitä mieltä muut?
toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
Vastaa Viestiin