Summercheck tasoitukset!!

Ilmoitusluontoiset asiat (kutsut, kilpailuaikataulut, tulokset, yms)

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

smandi

Viesti Kirjoittaja smandi »

ps. viestissä ensimmäinen numero on poolin ja vika scheckin tasuri,
buddy

Viesti Kirjoittaja buddy »

Niin, itse olen edelleen sitä mieltä, joka tuli jo täällä esiin, eli tasoituksen tarkoituksena ei ole mielestäni laittaa pelurit fifty-fifty (jopa fifty-sixty) asemaan lopputuloksen kannalta. Taitava pelaaja joka on kartuttanut jo vuosia taitojaan ja kuluttanut rahaa pelitaitojensa kehittämiseen kilpailuja käymällä ja treenaamalla kärsii siitä, että tasoituskisoissa annetaan suuria tasureita pelaajille, jotka pelaavat välillä huonosti mutta välillä todella hyvin. Arvatkaapa onko kiva käydä tasoituskisoissa, kun usein tulee rotsiin semmoiselta 2-3 tasurilta, joka ei yhtäkkiä lyö palloakaan ohi ? Se on yksi osatekijä, miksi esim. meikäläisellä alkaa kiinnostus loppua isoja tasoitusfyrkkakisoja kohtaan. Varsinkin kun se mun normaalipeli ei ole mitään hääviä (ei esim. Markuksen luokkaa). Jos Mascotin tasuriviikkokisoja ei lasketa mukaan, niin elämäni aikana käydyt isot tasoituskisat on menneet siten, että toisinaan pääsen pienimmille rahoille, koskaan en ole ollut edes 16 parhaan joukossa isoissa tasurirahakisoissa. Viimeksikin Blackpool Openin cupin ekassa pelissä ei tarvinnut montaa kertaa mokata, olin perässä 4-3 ja löin siinä erässä viimeisen lyöntini ja 2 tasurilla pelannut taitava pelimies voitti 7-3.

Tasoituksilla on tarkoitus antaa jokaiselle mahdollisuus voittaa, ei tyrkyttää sitä hopeatarjottimella laskien, että kuinka monta kertaa tääkin peluri nyt mokaa yleensä pelin aikana. Yleisesti 0 tasurimiehet verrataan muihin tasureihin sillä periaatteella, että 0-tasuri ei lyö koskaan ohi... tai siltä ainakin tuntuu.

Nää tasurikisat tuntuu olevan Skandinavian oma muotivillitys. Eipä Euroopassakaan mitään tasurikisoja juurikaan tunneta, eikä jenkeissä. Siellä osataan arvostaan harjoittelemalla ja kokemusta keräämällä kehittyneitä pelimiehiä niin paljon, ettei heiltä viedä mahdollisuutta alkaa kerätä hedelmää korkeiden taitojensa (joista oppirahat on jo maksettu) takia alkamalla jaella heikommille pelureille etuanteja. Tietysti vaakakupin toisella puolella painaa se, että tasurikisoilla saadaan vedettyä enemmän porukkaa kisoihin -> suuremmat palkinnot. 90-luvulla oli jo liikaa kisoja, joihin osallistui vain kourallinen pelaajia, josta seurasi aika aneemisen palkinnot. Totuus on se, että Suomesta löytyy loppujen lopuksi aika vähän taitavia pelaajia. Sanokaapa rehellisesti kuinka monta pelaajaa löytyy joka pystyisi oikeasti voittamaan esim. Markuksen, Lorkon tai Heiskasen tasoista 9 voittoon ? Ei kovinkaan montaa. Ei mikään ihme, ettei normaaleja fyrkkakisoja ilman tasureita enää järjestetä... Sääli, koska minä kaipaisin enemmän pitkiä eriä tasoista kovien äijien kanssa. En muista koska olisin viimeksi Suomessa pelannut kisapelin esim. 9 voittoon puhumattakaan 11 tai 13 voittoon pelaamisesta. Hmm, viime vuonna yksi kisapeli 9 voittoon, rg-semi Markusta vastaan Vaasassa. Vau. Kivaa.

Jaahas, tulipa tekstiä. Vaikka tulikin vähän tilitystä, niin en kuitenkaan ota näitä hommia kauhean vakavasti. Kehitystä on tapahtunut biljardin saralla viimeisen 10 vuoden aikana, aina on joku joka hyötyy ja joku joka kärsii. Kahden kauppa on kolmannen korvapuusti.

Sääli, että rahatilanne ei antanut myöten osallistua Summercheckiin. Kerrankin... siis kerrankin olisi päässyt vetämään ns. kokonaisia settejä 9 voittoon eikä mitään tynkäsettejä 6 tai 7 voittoon, hohhoijaa :?
Mikko Jäntti
janne

summercheck

Viesti Kirjoittaja janne »

KIITOS MR.JUVA,ITSELUOTTAMUS NOUSI KOHISTEN
janne

Re: summercheck

tosta kun jättää pilkan(*rumasana*)pois ei jää edes kipitaalia käteen
Golden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

Ei meiän mutsi voi vetää 6. tasotuksella kun se on niin huonossa leikkuussa... se ei oo vetäny kun kaisaa ja vähän snogua.. C'mon hei!!
:shock: :shock:
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Marjis

Viesti Kirjoittaja Marjis »

Golden kirjoitti:Ei meiän mutsi voi vetää 6. tasotuksella kun se on niin huonossa leikkuussa... se ei oo vetäny kun kaisaa ja vähän snogua.. C'mon hei!!
:shock: :shock:

Nii, ja pari välipeliä...
Golden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

Hehe... niin just... Ei pitäis pelata niitä välipelejä :lol:
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
janne

Re: summercheck

Markus kirjoitti:
janne kirjoitti:tosta kun jättää pilkan(*rumasana*)pois ei jää edes kipitaalia käteen

Noh noh. Kyllä sä ittekki tiiät sun läpilyöntis puhtauden ja kauneuden. Halusit vaan et mä kehuisin sua vähän lisää.

Muistaks muuten kelle hävisit sen 9-ranking finaalin silloi?

Mä olin sillo 15v, joten vähän hankala muistaa. :lol:

Moneskohan Brädi oli?
ellen oo ihan väärässä tais olla joku Juva :wink:
Vastaa Viestiin