Sama köli muuttuu aivan erillaiseksi täysin erityyppisillä tipeillä. Vain kokeilemalla se `oma tippi´ löytyy.
miten valita tipin kovuus?
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
Mikä rengas on paras Porscheen radalle? Makuasia ja tottumisasia, tekniikka-asia. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Viime vuonna keskikova oli mulle mieleen ja nyt tuntuisi kovemmat laminaatit olevan in. Kölin jäykkyys ja lyöntitekniikan rentous ovat varmasti eräät ratkaisevat asiat valinnassa. Tää on verrannollinen naisihanteeseen; maku muuttuu iän myötä (se vain kehittyy).
Sama köli muuttuu aivan erillaiseksi täysin erityyppisillä tipeillä. Vain kokeilemalla se `oma tippi´ löytyy.
Sama köli muuttuu aivan erillaiseksi täysin erityyppisillä tipeillä. Vain kokeilemalla se `oma tippi´ löytyy.
Ana Vastapuu 040 7591 911
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
Yleissääntönä lienee se, että pehmeämpi tippi antaa enemmän kierrettä, mutta samalla kontrolli vaikeutuu. Tipin muoto on myös tärkeä, kun tippi on sopivan pyöreä, on osuma lyöntipalloon hyvä myös vähän reunemmalle sihdattaessa. Jos tippi on tasaisen littana, ei reunaosumat kauheasti tuota kierrettä plus lisäksi lattanalla tipillä on enemmän taipumusta kovettua.
Sopivan tipin löytää yleensä valitettavasti yritys-erehdys -menetelmällä, tosin muiden keppejä ja tippejä voi ja kannattaa kokeilla.
Sopivan tipin löytää yleensä valitettavasti yritys-erehdys -menetelmällä, tosin muiden keppejä ja tippejä voi ja kannattaa kokeilla.
Mikko Jäntti