Pistejako 8-pallon yleisen sarjan SM-kilpailussa
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
-
- Viesti:
Pistejako 8-pallon yleisen sarjan SM-kilpailussa
Kuultuani vielä pooltiimin ja pelaajayhdistyksen jäseniä, olen päätynyt siihen että 8-pallon yleisen sarjan SM-kilpailuissa ei jaeta rg-pisteitä 1 ja 2-divisioonien rg-listoille.
Olen hyvilläni siitä että myös uudelleen henkiin pyrkivä pelaajayhdistys osoitti elonmerkkejä ja otti asiaan kantaa rakentavassa hengessä. Juuri tällaista yhteistyötä olen "ajanut takaa".
Straight Poolin ja 9-pallon SM-kilpailuiden (yleinen sarja) järjestelyistä tiedotetaan viimeistään viikolla kahdeksan.
Hyvää viikonloppua.
Olen hyvilläni siitä että myös uudelleen henkiin pyrkivä pelaajayhdistys osoitti elonmerkkejä ja otti asiaan kantaa rakentavassa hengessä. Juuri tällaista yhteistyötä olen "ajanut takaa".
Straight Poolin ja 9-pallon SM-kilpailuiden (yleinen sarja) järjestelyistä tiedotetaan viimeistään viikolla kahdeksan.
Hyvää viikonloppua.
Terveisin,
Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
-
- Viesti:
Pelaajamäärät poolissa ovat kasvaneet niin paljon että yksittäisen kilpailun läpivieminen jopa Pool Gardenin kokoisella salilla on vaikeaa. Vain ja ainoastaan siitä syystä tämä viime hetken "säätö".
Tulevilla kausilla tällaista "ongelmaa" ei enää tule selkeiden kriteereiden vuoksi. Tämä on 100% lupaus.
Nähdään huomenna ja sunnuntaina Matinkylän/Tööön suunnalla.
Tulevilla kausilla tällaista "ongelmaa" ei enää tule selkeiden kriteereiden vuoksi. Tämä on 100% lupaus.
Terveisin,
Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
-
- Viesti:
Mä olen samaa mieltä Kelan Janin kanssa siitä että oltais voitu pelata 64 cup.Siten oltais vältytty rajoituksilta,kaikki sais rg-pisteitä ja muutos alkuperäiseen olisi ollut pienin mahdollinen eikä erämääriäkään olis tarvinnut muuttaa.(näin siis silloin jos todellakin osallistujia olis tullut yli 128)
Janne Sallinen
Tyrvään Biljardiklubi
Tyrvään Biljardiklubi
Älä nyt Retsi viitti lähtee tolle linjalle.Asiallista palautettahan tässä annetaan.Liitossa on vuosia tehty rakentavia muutoksia systeemeihin ja luotu toimiva rg-järjestelmä.Päätös rajoittaa SM-kisan osallistujamäärää ja rg-pisteiden pois jättäminen muilta kuin SM-sarjalaisilta on mielestäni hätiköity eikä ole linjassa lajin kehittämisen kanssa.Retsi kirjoitti:Täytyy sanoo että maailma on täynnä lapsia joiden täytyy
valittaa ihan joka asiasta. Koska te pääsette niistä kapaloistanne ja vaippojen vaihdoista eroon ja tulette aikuisten maailmaan.
T. Retsi
Suuren suosion kanssa on opittava elämään,eikä pyrkiä sitä rajoittamaan sillä se ei välttämättä ole ikuista.64-cup on asiallinen vaihtoehto.
P.S. Taitaa se "vaippaikä" olla lähempänä sulla kuin mulla.
Terveisin Janne Sallinen 39 v.
Janne Sallinen
Tyrvään Biljardiklubi
Tyrvään Biljardiklubi
-
- Viesti:
Niin harmittaako sua nyt se että ens kaudella olisit ollu lähempänä mestikseen pääsyä kuin tällä kaudella vai mikä? Ens kaudelle oli pakko suhteuttaa mestikseen nousu kun lohkojen kootkin suhteutettiin. Tähän asti itä ja länsi ovat olleet tasa-arvoisia eikä niitä siitä syystä ole eroteltu nousijamääränkään mukaan. Tämän takia ensi kaudeksi siirrytäänkin ssuljettuun ykköseen, mm. siksi että nousijoiden määrä olisi suhteessa parempi sarjan kokoon nähden. Hassua sinänsä, toivottavasti enää ei askarruta niin paljon.ToBe kirjoitti:Asia ei kyllä oikeastaan tämän topicin alle kuulu, mutta mua on jo hetken aikaa askarruttanut eräs asia;Marko Muukka kirjoitti:Pelaajamäärät poolissa ovat kasvaneet niin paljon että yksittäisen kilpailun läpivieminen jopa Pool Gardenin kokoisella salilla on vaikeaa. Vain ja ainoastaan siitä syystä tämä viime hetken "säätö".
Niinkuin sanoitkin, niin pelaajamäärät poolissa on kasvaneet tällä kaudella erittäin paljon, etenkin 1. Divarissa. Länsilohkossa rankinglistassa 104 pelaajaa, Itälohkossa peräti 184 pelaajaa (noin 100pelaajaa per kisa -keskiarvolla, lukuunottamatta Kotkan kisoja joihin oli rajoitus pelaajamäärässä). Joten, tietääkseni tämä kausi on ollut 1. Divarissa pelaajamääriltään aktiivisin kausi ikinä, myös taso on ollut kova.
Juuri nyt kun huomasin että näitä muutoksia kisoihin on tullut ja esim. 8-pallon SM-kisat pelataan ensikauden systeemillä, niin tuntuu oudolta että nousu suoraan divarista mestikseen tällä kaudella on "normaalin", vanhan systeemin mukainen, 3 pelaajaa. Ensikaudella sitten taas, kun on pelaajia itälohkossa vain 64, niin peräti 5 pelaajaa nousevat suoraan mestaruussarjaan.Hassua sinänsä, kun tämä kausi on tosiaan ollut aktiivisin ikinä ja erittäin kovatasoinen, niin silti tässä asiassa käytetään vanhempaa systeemiä, 3 pelaajaa. Nyt vielä päätös siitä että 8-pallon SM-kisoista ei jaeta pisteitä vähentää ainakin itselläni (Rankingsija 6.) mahdollisuutta nousta suoraan Mestaruussarjaan jo tällä kaudella.
Toivottavasti viestini ajatuksesta ja tarkoituksesta sai jotain tolkkua.
Miettikääpä sitten kumpi on "reilumpi" ratkaisu:
A) jakaa pisteitä niille, jotka sattuvat pääsemään mukaan ja voivat näin karata pidemmälle rankinglistalla ja päästä esim ykkösdivariin mukaan "tuurilla"
vai
B) olla antamatta kenellekään pisteitä, koska ei voitu antaa jokaiselle tasavertaista mahdollisuutta osallistua kisaan
vai
C) pelata avoimet SM-kisat ja ratkoa Suomen Mestari lyhyillä voittomäärillä ja suurella cupilla??
(teidän valittajien mielestä tietysti C, koska teitä ei kiinnosta se, kuka voittaa, vaan se, että saatte vain mahdollisimman paljon pisteitä ja pääsette muista karkuun??)
Itseäni melkeinpä ärsyttää näitä kommentteja lukiessani se, että kaikki kommentit ovat niin totaalisen omaa napaa tuijottavia ja heijastavat suoraan siitä, että henkilökohtainen tilanne kärsii. Harmittaahan se varmasti, mutta eikö tuo hahmottamani kokonaiskuva yhtään auttanut teitä näkemään asioita samalla tavalla? Pelaajayhdistyskin toivoi, ettei pisteitä jaettaisi joka vaikutti myös suuresti pooltiimin päätökseen.
Sitten, etenkin Hudarille ja Janille: Henkilökohtaisesti olen aina pelannut SM-kisoja siitä syystä, että haaveilen kovasti menestyväni parhaiden pelaajien joukossa. Olisi Hudarille kova suoritus selviytyä 32 pelaajan joukkoon, ajattele, paremmin kuin jotkut mestispelaajat! Kenties sitten saada Ripsulta enemmän kuin se yks erä jos vaikka lähtis voittamaan sitä matsia. Saati et pääset 16 joukkoon, oikeesti kova suoritus ja mä voin vaikka maksaa sulle sun hotelliyön takasin, hyvästä suorituksesta! Mä oon ollu ylpee joskus tollasista sijoituksista, olisin vieläkin, ja tasan sen suorituksen takia.
VVV kirjoitti loistavan kiteytetysti Janille enkä voi oikein muuta itsekään siihen lisätä.
Päätös tuli hieman viime tingassa enkä henkilökohtaisesti ollut riemuissaan siitä että näin oli melkein välttämättä tehtävä. Joskus on vain tehtävä ikäviä ratkaisuja ja lajipäällikkö oli tässä vaikeassa tilanteessa.
Ps. ihmetteleekö joku miten kestin yli viis vuotta....?

Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
-
-
- Viesti:
Luulenpa että jos poolteam sotkisi tässä vaiheessa vielä kisakalenterin uusiks niin asianomaiset voisivat vajota maan alle. Ideana muuten ihan hyvä. Toisaalta toista vastaavaa päivää maanmainiolle Blackpool Openillekaan lienee vaikea löytää eli kyllä, olet oikeassa, "Järvenpää kärsisi", sekä niin monet kyseisen kilvanajon ilmapiiristä nauttivat.Jorma Kauppinen kirjoitti:Tämän kisan siirtäminen pääsiäiseksi olisi ilmeisesti mahdoton idea? Järvenpää kärsisi jos heidän kisaansa ei löytyisi sopivaa aikaa.
SM-kisat tulevat jatkossa saamaan arvoisensa formaatin joka sopeutuu mainiosti suurille pelaajamäärille. Yritetään nyt kestää nämä yhden kisan (liian) myöhäiset muutokset ja nautitaan loppukauden kilpailuista täysillä.
Tommi Lamminaho
Tommi hyvä
Ei ole pitkä aika siitä kun Markku Ryytty oli huolissaan SM-kisojen imagosta ja pienistä osallistujamääristä niissä.Hän kampanjoi täällä foorumissa ja Biljardilehdessä näkyvästi pelaajamäärien nostamiseksi.
Kampanjointi on tuottanut selvästikin tulosta ja pelaajien kiinnostus SM-kisoja kohtaan on kasvanut huomattavasti.
Minua kiinnostaisi tietää, minkälaisella formaatilla Ryytty silloin ajatteli SM-kisat läpi viedä,kun pelaajia on enemmän?
Olenko itsekäs omaan napaan tuijottelija,kun ihmettelen linjattomuutta,mikä viimeaikaisesta toiminnasta heijastuu?
Vaikuttaa siltä,että liiton korkein johto ja pool-tiimi ei ole kommunikoinut keskenään kovin selkeästi,eikä mitään selvää suunnitelmaa ole ollut.Jos todella halutaan suuria osallistujamääriä SM-kisoihin,on luonnollisesti pelattava suurempi kuin 32-cup.Miksi pool-tiimi haluaa jääräpäisesti pitää kiinni pienestä cupista?
Käytettäessä 64-cupia ei erämääriä tarvitse laskea epäurheilijamaisen alas,eikä os.määrää tarvitse rajoittaa ainakaan Tampereella pelattavissa kisoissa.
Suututanko nyt Tommi sinua lisää,kun haluan jatkaa tätä keskustelua,vai pitäisikö minun pyytää jotain anteeksi sinulta?
PS. Toivon Markku Ryytyltä jotain kommenttia,sillä hän on suuri "syypää"pelaajamäärien kasvuun.
Ei ole pitkä aika siitä kun Markku Ryytty oli huolissaan SM-kisojen imagosta ja pienistä osallistujamääristä niissä.Hän kampanjoi täällä foorumissa ja Biljardilehdessä näkyvästi pelaajamäärien nostamiseksi.
Kampanjointi on tuottanut selvästikin tulosta ja pelaajien kiinnostus SM-kisoja kohtaan on kasvanut huomattavasti.
Minua kiinnostaisi tietää, minkälaisella formaatilla Ryytty silloin ajatteli SM-kisat läpi viedä,kun pelaajia on enemmän?
Olenko itsekäs omaan napaan tuijottelija,kun ihmettelen linjattomuutta,mikä viimeaikaisesta toiminnasta heijastuu?
Vaikuttaa siltä,että liiton korkein johto ja pool-tiimi ei ole kommunikoinut keskenään kovin selkeästi,eikä mitään selvää suunnitelmaa ole ollut.Jos todella halutaan suuria osallistujamääriä SM-kisoihin,on luonnollisesti pelattava suurempi kuin 32-cup.Miksi pool-tiimi haluaa jääräpäisesti pitää kiinni pienestä cupista?
Käytettäessä 64-cupia ei erämääriä tarvitse laskea epäurheilijamaisen alas,eikä os.määrää tarvitse rajoittaa ainakaan Tampereella pelattavissa kisoissa.
Suututanko nyt Tommi sinua lisää,kun haluan jatkaa tätä keskustelua,vai pitäisikö minun pyytää jotain anteeksi sinulta?
PS. Toivon Markku Ryytyltä jotain kommenttia,sillä hän on suuri "syypää"pelaajamäärien kasvuun.
Janne Sallinen
Tyrvään Biljardiklubi
Tyrvään Biljardiklubi
-
- Viesti:
En mä tässä suutu mistään. Ihan hyvä että asioista keskustellaan, osa kommenteista SM-kisojen arvon puolesta menivät vain hieman yli ymmärrykseni.Tundra kirjoitti:Tommi hyvä
Markku Ryytty on liiton hallinnollinen johtaja. Pelillisestä puolesta pitävät huolen lajijohtajat ja -tiimit. Näihin kuuluvat esimerkiksi SM-kisojen formaattien päättäminen ym ym. Kuten mainitsin, nyt puhutaan ainoastaan tämänvuotisesta ikävästä tilanteesta, johon on nyt tehty tällainen päätös poolteamin puolesta. Ensi kaudeksi, mitä todennäköisimmin jo tämän kauden ysipallon SM-kisoja varten, tehdään formaatti joka palvelee suurta pelaajamäärää.
Mikäli pelattaisiin esim 128 pelaajan kisa 64 cupilla, säästyttäisiin lopulta Poolgardeninkin kokoisella salilla ainoastaan yhdeltä kierrokselta verrattuna siihen, että pelattaisiin 32 cupilla. Sama asia, jos pelataan 200 pelaajan kilpailu, kierroksia tulee huomattavasti enemmän ja aikaa kuluu valtavasti enemmän. Siksi 64 pelaajan cup ei olisi ollut valitettavasti myöskään ratkaisu. Aikaa ei todellakaan säästyisi ratkaisevasti verrattuna cupin koon muuttamisen tuomiin "lieveilmiöihin".
Tommi Lamminaho
-
- Viesti:
Ihan puhtaasti sanoin syystä että jos kierroksia alkaa laskemaan, otteluita 64 parhaan joukossa tulee tuplaeliminaatiolla 16 kpl enemmän kuin cuppina pelattaessa, eli yhden kierroksen verran. Nyt oli "vaarana" rikkoa 200 osallistujan raja, jolloin otteluita olisi tullut, verrattuna 128 pelaajaan, karkeasti noin 70 kappaletta enemmän, pöytämäärällä jaettuna noin 4 kierrosta (miinus yksi jonka 64 cupilla säästetään), ajallisesti ehkä nelisen tuntia. Melko paljon, vai mitä? Eiköhän Kari ole samoilla jäljillä kanssani tässä asiassa.jani kirjoitti:Obelix kirjoitti: Itselleni SM-kisat eivät pisteettömyys päätöksen jälkeen ole niin tärkeät.
juu taitaa olla tynkä kisat tulossa..mitä ny juttelin monien kans vaasas eilen niin monet aiko jättää nää kisat väliin tän pisteettömyys päätöksen jälkeen...
vähän ihmetyttää kun tommi sano et ei onnistuis kisat tuolla 64cup systeemil...kun taas talvio oli kuulema sanonu kun yks jäbä oli perunut osallistumisensa et ihmettelee miks tällä taval ei vedetä...et karin mielest onnistuis tällä 64cup taval!
Vetoan pelaajiin HENKILÖKOHTAISESTI SM-kilpailujen arvoa painottaen, että eivät jättäisi osallistumistaan väliin tämän lähes pakon edessä tehdyn päätöksen takia. Kyseessä on kuitenkin kauden ainoita mahdollisuuksia testata kykyjään Suomen parhaiden poolmiesten joukossa!
Muistuttaisin myös siitä, että vaikka kisoissa olisi ollut 200 pelaajaa, todennäköisesti jokainen sijan 96 huonomalle puolelle sijoittunut olisi saanut saaliikseen yhden ainoan rankingpisteen. SM-kisoissa ei ole "tuplapisteitä", kuten monien suussa kuulee, vaan korotettu pistesaldo (voittajalle 20, kakkoselle 17 jne.) jossa sijasta 96 alaspäin alkaa pistemäärä vasta kasvamaan.
Tommi Lamminaho
-
- Viesti:
Itseasiassa kun tarkemmin vielä laskee niin menee lähemmäs 90 tuo otteluiden määrä....Tommi Lamminaho kirjoitti:karkeasti noin 70 kappaletta enemmän, pöytämäärällä jaettuna noin 4 kierrosta (miinus yksi jonka 64 cupilla säästetään), ajallisesti ehkä nelisen tuntia.
Tommi Lamminaho
-
- Viesti:
Sepä tässä ikävintä onkin että ratkaisu tehtiin tässä vaiheessa. Sitä en vain ymmärrä, että mikä edellämainitun lisäksi tässä on "kuoppaista", vaihtoehtoja kun ei valitettavasti juurikaan ole. Syitä ei tarvinne kerrataKaitsu kirjoitti:Hieman kuoppaselta tuntui toi päätös ja siksi luulen että ei tuu lähdettyä tampereelle janin,kimmon ja muiden tavoin...Tiedän että jotkut passas 1divari kisat vaasassa sen takia kun 8sm:t on jo seuraavana viikonloppuna ja molempiin kisoihin ei olis mahdollista osallistua!Ja nytten ei välttämättä pääsekkään 8sm kisoihin!!
Ja tiedän että muutamaa sataa biljardin pelaajaa on mahdotonta miellyttää raadikaaleilla päätöksillä,mutta pelaaja määrien kasvuhan huomattiin jo syksyn kisoissa.Eikö silloin mietitty tulevia sm kisoja?Jos päätös rajata kisat olis tullut aikaisemmin kuin 2viikkoa ennen kisoja niin luulisin ettei tää juttu ois paisunu näin paljon.

Tommi Lamminaho
-
- Viesti:
Hyvä että uskollisiakin kävijöitä onMika Salonen kirjoitti:Hyvä Tommi, olen täsmälleen samaa mieltä. Nimeni on ja pysyy osanottajalistalla juuri mainitsemastasi syystä. Pelataan Suomen mestaruudesta, ei rahasta tai RG-pisteistä.Tommi Lamminaho kirjoitti:Vetoan pelaajiin HENKILÖKOHTAISESTI SM-kilpailujen arvoa painottaen, että eivät jättäisi osallistumistaan väliin tämän lähes pakon edessä tehdyn päätöksen takia. Kyseessä on kuitenkin kauden ainoita mahdollisuuksia testata kykyjään Suomen parhaiden poolmiesten joukossa!
Samalla täytyy kuitenkin sanoa, että olen pettynyt tämän kauden yllättäviin muutoksiin. Alkukaudesta jätin itsekin 1. divarin RG-kisoja väliin, mutta sitten tulikin tieto siitä, että täytyisi selviytyä tiettyyn porukkaan rankinglistalla, mikäli mielii jatkaa 1. divarissa myös ensi kaudella.
Nyt tuli sitten tämä SM-kisojen piseteettömyys ja osanottajamäärän rajoitus. Ymmärrän kyllä, ettei RG-pisteitä jaeta, koska pelaajat eivät ole samalla viivalla vaan toisilla on etuoikeus SM-kisoihin. Toisaalta RG-pisteitä on kuitenkin kauden alussa luvattu jakaa myös 8-pallon SM-kisoista, joten nyt alkukauden kisoilla on suurempi merkitys kuin SM-kisalla, jos mietitään noita pisteitä. Herää vain kysymys, mistä niitä RG-pisteitä voi saada loppukaudesta, jos niitä ei enää jaeta, kuten on ollut tarkoitus...
En itse havittele nousua mestaruussarjaan tai karsintapaikkaa, joten minua RG-pisteettömyys ei häiritse ja omaa lehmää ei ole ojassa, mutta varmasti löytyy heitäkin, jotka ovat laskeneet sen varaan, että pelaamalla hyvin SM-kisoissa he saavuttavat tavoitteensa 1. divisioonan RG-listalla. Nythän tilanne on se, että vaikka 1. divarin pelaaja sijoittuisi loistavasti 8-pallon SM-kisoissa, ei hänellä ole mahdollisuutta kivuta ylöspäin 1. divisioonan RG-listalla ja pelata itseään kohti sitä porukkaa, joka on oikeutettu mestikseen tai 1. divisioonaan tulevalla kaudella. RG-kisoista hankittujen pisteiden painoarvo korostuu melkoisesti, vaikka menestyminen ja RG-pisteiden hankkiminen juuri SM-kisoista on kovaa touhua ja siitä tulisi palkita myös pisteiden muodossa, jos kerran kauden alussa on niin luvattu...
Haluan vielä painottaa, että ymmärrän ja hyväksyn SBiL:n päätöksen 8-pallon SM-kisojen RG-pisteettömyydestä, vaikka olenkin sitä mieltä, että systeemin pitäisi aina olla selvä kauden alkaessa.
Olisin vielä kysynyt SM-kisoihin ja RG-pisteisiin liittyen. Onko 9-pallon ja 14.1:n SM-kisoihin suunnitteilla tällaista max 128 pelaajan rajoitusta ja onko ko. SM-kisoista tarkoitus jakaa RG-pisteitä?

Eihän asia minusta riippuvainen ole, mutta tavoitteena olis virittää loppukauden SM-kisat sellaisiksi että kaikki voivat osallistua ja niistä saa pisteitä mestikseen ja ykkösdivariin. Vaatii joustoa ja eforttia useilta tahoilta, mutta näkisin että on mahdollista.
Muuten, tuli tässä samalla mieleen seuraavaa kun mainitsit että alkukauden kisojen painoarvo kasvaa melkoisesti; divarisarjalaisille tämän kisan poistaminen rankingkiertueesta tarkoittaa sitä, että 12 pisteitä jakavan kilpailun sijasta pelataankin "vain" 11 kisaa, mistä saa pisteitä. Kuulostaa pieneltä osalta ja kaudesta on sentään vielä kolme "pistekisaa" tämänkin jälkeen jäljellä, olettaen tietysti että pisteitä lopuista SM-kisoista jaetaan.
Tommi Lamminaho
Osallistuminen on vapaaehtoista,mestis on paikalla( ja saa myös niitä pisteitä),eli parhaat on mukana jokatapauksessa,miksi siis hermoilla arvostuksesta vaikka osa pelaajista jätää väliin, tämän pisteiden poistamisen takia?Tämä kausi on ollut varsin erikoinen muutenkin.Toivottavasti liitossa seuraava kausi lyödään ajoissa lukkoon ja pidetään myös kiinni tehdyistä päätöksistä ja linjauksista,että tällaisesta päätetään ja sitten kumotaan päätökset,toiminnasta päästään eroon,ja pelaajille ja muille on pelisäännöt ja aikataulut selvillä jo ennen kauden alkua,että voi sovittaa myös omat menonsa sen mukaan.Tommi Lamminaho kirjoitti:[
Vetoan pelaajiin HENKILÖKOHTAISESTI SM-kilpailujen arvoa painottaen, että eivät jättäisi osallistumistaan väliin tämän lähes pakon edessä tehdyn päätöksen takia. Kyseessä on kuitenkin kauden ainoita mahdollisuuksia testata kykyjään Suomen parhaiden poolmiesten joukossa!

Olen Vehon kanssa täysin samaa mieltä asiasta! Myös minulla on sponsori joka vaatii tietyn määrän rg-kisoja käytäväksi ja myöskin SM kisoja.
Onko nyt vaikeeta ilmoittaa ne pelaajat, ketkä ovat mukana, ILMOITTAUTUNUT mukaan tuleviin kisoihin, myös niiden nimet, ketkä tulevat " listalta " mukaan!
Onko nyt vaikeeta ilmoittaa ne pelaajat, ketkä ovat mukana, ILMOITTAUTUNUT mukaan tuleviin kisoihin, myös niiden nimet, ketkä tulevat " listalta " mukaan!
- Ohilyönti on sama kun unohtaisi monta sanaa -