Kepin suoristaminen
Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
Eipä ole tullut yv:tä…
Ana Vastapuu 040 7591 911
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
Jointin kierous on aika vaikea tapaus (mutta helpompi kuin shaftin suoristus). Vika pitää määrittää ennen toimenpiteitä. Kolme vaihtoehtoa:
1. Kierretappi on kiero
2. Saftin jointtiholkki irti ja kierähtänyt ns. väärään asentoon omalta paikaltaan. [Tämä vaihtoehto on aika yleinen.]
3. Butin jointtiholkki irti ja kierähtänyt ns. väärään asentoon omalta paikaltaan.
1. Kierretappi väännetään suoraksi. Varovasti vaihe vaiheelta. Ettei butin liimaus kierretapin oslta halkea (irtoa).
2. ja 3. Jointtiholkit sovitetaan uudelleen (kokeilemalla eri asentoja). Kohta merkitään (missä shafti on suora) ja irtonaiset renkaat liimataan paikoilleen.
Jos on syytä epäillä jointin suoruutta, niin testaa omaan buttiin kaverin suoraa saftiä. Ja laita kaverin suoraan buttiin oma `viallinen´ shafti.
1. Kierretappi on kiero
2. Saftin jointtiholkki irti ja kierähtänyt ns. väärään asentoon omalta paikaltaan. [Tämä vaihtoehto on aika yleinen.]
3. Butin jointtiholkki irti ja kierähtänyt ns. väärään asentoon omalta paikaltaan.
1. Kierretappi väännetään suoraksi. Varovasti vaihe vaiheelta. Ettei butin liimaus kierretapin oslta halkea (irtoa).
2. ja 3. Jointtiholkit sovitetaan uudelleen (kokeilemalla eri asentoja). Kohta merkitään (missä shafti on suora) ja irtonaiset renkaat liimataan paikoilleen.
Jos on syytä epäillä jointin suoruutta, niin testaa omaan buttiin kaverin suoraa saftiä. Ja laita kaverin suoraan buttiin oma `viallinen´ shafti.
Ana Vastapuu 040 7591 911
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
Shaftin suoristus on vaikea. Kierouden painaminen suoraksi ei riitä, vaan vääntöä pitää saada vastakkaiseen suuntaan (eli ylisuoristus). Olen kuullut höyryllä vääntämisestä, mutten kokeillut sitä. Höyrytetään kuumaksi ja väännetään vastakkeiseen suuntaan... Itse oon suoristanut painojen avulla. Aikaa kuluu niin kauan kunnes shafti näyttää suoristuneen. Nyt työn alla kolme halpisshaftia. Aikaa kulunut kolme viikkoa. Hiukan suoristuneet, muttei kokonaan. Odotellaan vielä muutamia viikkoja (tai kuukausia). Nopea suoristus = nopea palautuminen takaisin kieroksi. Hidas suoristus saattaa toimia. Aika näyttää. Kerron kun näyttää tarpeeksi suoralta (ja pysyikö suorana).
Ana Vastapuu 040 7591 911
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
Siinähän se just menee kieroksi (tasasella makaamassa; newtonin laki). Harjanvarsi ei kärsi jos sen laitat makuuasentoon. Köli kaipaa telinettä tai bägiä; köli ei ole luotisuora (siinä on paksuusvaihteluita paljon koko pituudella).PasiZ kirjoitti:Taidan pistää takkapuiksi...
Luulen ettei shafti edes mene kieroksi, jos ei se ole vinosyyhyn sorvattu. Taitaa tuo käyristyminen olla nimenomaan tuotanto-ongelma, kun en mailoja lepuuta edes bägissä vaan nostan nuo aina tasaiselle hyllylle jottei vetoja olisis.
Ana Vastapuu 040 7591 911
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
-
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 17:53 23.02.2008
- Paikkakunta: petonen