Kaisan RG voitot

Kaisabiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Johnny Boyh
Viesti:

Re: Kaisan RG voitot

Viesti Kirjoittaja Johnny Boyh »

No nyt on tarjolla pientä yhteenvetoa näistä kaisan RG-voitoista kautta aikain.
Listat ei tietenkään ole aivan täydelliset, koska on paljon kilpailuja joiden lopputulokset eivät ole tiedossa, mutta antavat aika hyvin pohjaa tämän taulukon ylläpitämiseen ja täydentämiseen lähiviikkojen, -kuukausien, -vuosien aikana.

KAISA RG VOITOT KAUTTA AIKAIN
- Listalla on siis pelaajien järjestys sen mukaan mitä henkilö on voittanut RG-kilpailuja kautta aikain. Koska on ollut välillä hieman epäselvää lehtien lukemisessa, mitkä kilpailut on ollut RG-kilpailuja niin taulukot voivat hieman vääristää todellista. Kaikkia kilpailuja ei aina laskettu RG-pisteisiin ja on myös eri vuosina laskettu hieman eri lailla. Jotkut ollut tavallaan RG-kilpailuja mutta ei silti RG-pisteisiin oikeuttavia kilpailuja. Sitten on paljon muita kilpailuja mitä lehdissä ilmenee, mutta joutunut omissa pikku aivoissaan pähkäilemään, että onkohan tuo nyt ollut RG-kilpailu vai ei. Pelaajien perässä olevat seurat ei muuten ole missään järjestyksessä ja niissä ei välttämättä ole kaikkia seuroja ja osan kohdalla voi lukea seura väärinkin joten mielellään kommentteja niistä ottaisin vastaan, jos joku huomaa epäkohtia.

SBIL KAISAKILPAILUT KAUTTA AIKAIN
- Tämä iso taulukko on varsinainen materiaali joka on kerätty biljardilehdistä ym. ja joista laskelmat tehdään. Listalla näkyy paljon kilpailuja jotka on ollut tarkoitus pitää ja joita ei nyt sitten ole joko pelattu tai ei ole vain tuloksia. Otan mielelläni vastaan kaikki tiedot mitä näistä löytyy. Palaan näihin tarkennusta vaativiin kysymyksiin vielä myöhemmin ja uskon, että monella saattaa olla tästä listalta paljon kysyttävää - niin on myös minulla ja niitä tulee vielä paljon! Joo ja oikeasti kertokaa mulle noiden herrojen oikeita etunimiä joiden en ole osannut kirjoittaa :)

SBIL KAISAKILPAILUJEN KOLME PARASTA KAUTTA AIKAIN
- Omat kisakohtaiset listat kolmesta parhaasta mitä nyt ikinä onkaan pelattu niin, että siitä on päässyt jonkinlainen tieto SBIL:n lehteen. Listat on melko epätäydelliset vielä monenkin kisan kohdalta ja saattaa olla myös laskettu vääriä kilpailuja yhteen eli näiden laskelmat riippuu pitkälti siitä miten ne on tuossa "SBIL kaisakilpailut kautta aikain" -listalla määritelty ja luokiteltu. Lisäksi kisoista joissa on ollut 2x kolmossija niin tämä taulukko ei laske niitä mukaan (esim. SM-kisojen pronsseja 2003 jälkeen puuttuu monelta). Nyt ei jaksa viilata, mutta tämän vuoden aikana parannellaan näitä. Odotan myös innolla myös puuttuvien kilpailujen tietoja, jos jotkut puuhamannit olisi niitä historiansa aikana säästelleet omilla kerhoillaan. Jos pitäisi laittaa RG-järjestykseen myös kisat joista on eniten tyhjää eli ei tuloksia tiedossa, niin on selkeästi HBK:n ja Kotkan kilpailut (tai sitten vain jätetty kisoja pelaamatta mitä kalentereissa on ollut). 90-luvun nurkilla on myös jotenkin kummallisesti käynyt niin, että tuloksien ilmoittaminen lehdissä on kokenut jotain kummallista katvetta useammankin vuoden ajan monen muunkin kohdalla (mm. yhden kultakellojen tuloksetkin).

Antakaa palautetta! Nyt huilaan hieman näiden laskemisessa, vaikka minulla on kyllä mielessä jos jonkinlaista statistiikan tekemistä näiden pohjalta, mutta ei nyt kaikkea kerralla :)
Joni Ahola / Espoon Biljardikerho
SBIL puheenjohtaja
capelli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capelli »

Kyllä Epellä on veli nimeltä Vepe.Eli V.Sylvander on ihan oikein tilastoissa.Vesa vaan pelasi vähemmän kisoissa kuin veljensä Eero,mutta silloin kun pelasi oli myös tarkka ja taitava pelaaja.Semmoista hyökkäysvoittoista ruiskuttamista.Perinteistä Kontulan meininkiä:Kaisa kulmaan kahdet nakit ja nakit reikään tyyliin kovalla kierteellä 8)
Johnny Boyh
Viesti:

pappi kirjoitti:Moikka! St Michel 1999 Kolme parasta oli 1. Arto Tuhkanen KuBS 2. Pasi Nevalainen KuBS 3. Sami Karttunen (taisi edustaa tuolloin RBK:ta) Väyrysen Hannu jäi muutamalla pisteellä neljänneksi. Kubsin kolmoisvoitto oli siis lähellä.
Kiitoksia infosta. Näitä otan todella mieluusti vastaan. Löytyykö faktaa vielä, että kuinka monta pelaajaa oli kyseisessä kilpailussa?

Lisäksi noilta listoilta vielä ihan yleisesti kaikille, olisi kiva, jos löytyisi monen muunkin kilpailun kohdalle kolmen parhaan pelaajan tiedot. Ainakin voittajat varmaan löytyisi, jos vaan pyttyjä jaksaa starat kattella omista kokoelmistaan...
SBIL puheenjohtaja
capelli
Viesti:

Omista löyty Kontulan kisoista joista ei oo tuloksii ainaki tälläsii kuin Kontula-cup v.93 kakkospalkinto ja Loppiaskilpailut toka sija.En ny muista oliks ne Loppiaiskisat Kontulassa vai Hagiksessa,mutta ne oli jatkoa niille Turun loppiaiskisoille,joita ei turuus ei enää kyetty järjestää kaisabuumin hiljennyttyä siellä.En kyl muista ketä oli finaaleissa vastassa oli,et vois edes kysellä.Jos joku vaikka muistais?Ei oo oikee tuloksii lähetelty näemmä noist aika monesta Stadin kisoista 90-luvulla.Helsingin mestaruuskisastakin oli jossai vaiheessa tullut Uudenmaan mestaruuskisat nimellä ja sieltä ois yks turnausvoitto.Siihen oli vieläpä tussilla kirjotettu plakaattiin tiedot.Eivät olleet kaiveruksii ees ehtineet duunaa nää järkkäilijät sen aikaiset.(Sekin pokaali jäi taksikuskille kaniin.)Muistaaks kukkaa muu niitä aikoja joskus 92-97 Kontulassa ja Hagiksessa?
Ei tää muuten sattuis yhtään,mut mä en kestä olla tossa listassa Kiljusen Sepen takana.Noi kaks hopiaa veis mut just edelle :wink:
capelli
Viesti:

Kattelin noita vanhoi tuloksia,ni huomasin että Mika Starkin tekemää pisintä sarjaa vuoden 94 SM-kisoissa Kemissä ole huomioitu ja M.Vuorinen & A.Ikonen ovat tilastoissa 43 pisteen pötköillä.Muisteltiin just Mikan kanssa sitä finaalia,kun törmättiin Espoon avoimissa.Olin nimittäin itse todistamassa paikan päällä ja se on aika 100 % varmuudella tosi asia.Muuten menee mun tarinasta uskottavuus,jolla nimenomaista SM-kisa finaalia on muisteltu ja kaverit on kyselly että miltä se tuntui kun tehdyn aloituskaisa kulmaan jälkeen... keskikaisa ravistikin jääden reikään?Otin vieläpä punaisen nakin hallitusti jättäen sen jatkopeliä ajatellen reikään.Käsissä oli sellainen hyvä tunne ja herkkyys päällä,jotta tuntui siltä että voi tehdä palloille mitä vaan.Juuri vielä silloin kun sitä eniten tarvitaan eli SM-finaalissa.....mutta mutta...en voi vieläkään käsittää ettei se mennyt ja jäi niin syvälle pussin suulle siitä leikkuukulmasta mistä kaisan vedin eli pilkulta keskelle.Finaalipöytä,puitteet kunnossa ja äijä tikissä itseluottamusta uhkuen kerrankin jopa harjoitelleena.Olin jo monta tätä vastaava aloituskaava käyttäen vetänyt noin 32-33 pisteen sarjoja näissäkin Kemin kyseisissä SM-kisoissa.Mikä tässäkin oli jo silmät ummessakin jo tulossa......mutta mutta....ilmeisesti maailmassa ei ole tarpeeksi hyviä luuseritarinoita,kun sen tolla lailla menin lyömään.Voin kertoa että se tunne ei ollut mikään maailman paras,no ehkä maailman paras huonon olon tunne mitä vaan voi tulla tollasessa paikassa,jossa olet joka solun virittäny yliherkäksi,vastaanottavaiseksi,räjähtäväksi,mutta kuitenkin niin täysin hallitaviksi.Se oli jotain ihan kamalaa ja olen siinä etuoiketetussa asemassa,ettei kaikki rajojaan etsivät extreamitkään saa tuntea sitä.Ehkä korkeintaan joku liitovarjo hyppääjä,joka hyppää Eiffel tornista ja huomaa ettei varjo aukeakkaan.No joka tapauksessa Mika tietää sen ja muistaa myös hyvin sen.Oli ihan kiva muistella kyseistä ottelua ja kisaretkeä Espoon avoimissa.Mika itsekkin ja pari muuta Kemissä paikalla ollutta(T.Karttunen ja J.Teittinen) muistaa kyseisen finaalin ja varmaakin komppaa tota asiaa.Mikahan teki siitä reikäkaisasta ja kakkosaloituksesta 47 bojoo.Muutaman hengauksen jälkeen ansaitusti sitte partin ja Suomen mestaruuden.Eli tilastoihin Mikalle pisin sarja ja mulle jokin "hjyvän häviäjän kunniakirja". Terv.K.Puuska melkein mestari :?
Johnny Boyh
Viesti:

capelli kirjoitti:Kattelin noita vanhoi tuloksia,ni huomasin että Mika Starkin tekemää pisintä sarjaa vuoden 94 SM-kisoissa Kemissä ole huomioitu ja M.Vuorinen & A.Ikonen ovat tilastoissa 43 pisteen pötköillä.Muisteltiin just Mikan kanssa sitä finaalia,kun törmättiin Espoon avoimissa.Olin nimittäin itse todistamassa paikan päällä ja se on aika 100 % varmuudella tosi asia.Muuten menee mun tarinasta uskottavuus,jolla nimenomaista SM-kisa finaalia on muisteltu ja kaverit on kyselly että miltä se tuntui kun tehdyn aloituskaisa kulmaan jälkeen... keskikaisa ravistikin jääden reikään?Otin vieläpä punaisen nakin hallitusti jättäen sen jatkopeliä ajatellen reikään.Käsissä oli sellainen hyvä tunne ja herkkyys päällä,jotta tuntui siltä että voi tehdä palloille mitä vaan.Juuri vielä silloin kun sitä eniten tarvitaan eli SM-finaalissa.....mutta mutta...en voi vieläkään käsittää ettei se mennyt ja jäi niin syvälle pussin suulle siitä leikkuukulmasta mistä kaisan vedin eli pilkulta keskelle.Finaalipöytä,puitteet kunnossa ja äijä tikissä itseluottamusta uhkuen kerrankin jopa harjoitelleena.Olin jo monta tätä vastaava aloituskaava käyttäen vetänyt noin 32-33 pisteen sarjoja näissäkin Kemin kyseisissä SM-kisoissa.Mikä tässäkin oli jo silmät ummessakin jo tulossa......mutta mutta....ilmeisesti maailmassa ei ole tarpeeksi hyviä luuseritarinoita,kun sen tolla lailla menin lyömään.Voin kertoa että se tunne ei ollut mikään maailman paras,no ehkä maailman paras huonon olon tunne mitä vaan voi tulla tollasessa paikassa,jossa olet joka solun virittäny yliherkäksi,vastaanottavaiseksi,räjähtäväksi,mutta kuitenkin niin täysin hallitaviksi.Se oli jotain ihan kamalaa ja olen siinä etuoiketetussa asemassa,ettei kaikki rajojaan etsivät extreamitkään saa tuntea sitä.Ehkä korkeintaan joku liitovarjo hyppääjä,joka hyppää Eiffel tornista ja huomaa ettei varjo aukeakkaan.No joka tapauksessa Mika tietää sen ja muistaa myös hyvin sen.Oli ihan kiva muistella kyseistä ottelua ja kisaretkeä Espoon avoimissa.Mika itsekkin ja pari muuta Kemissä paikalla ollutta(T.Karttunen ja J.Teittinen) muistaa kyseisen finaalin ja varmaakin komppaa tota asiaa.Mikahan teki siitä reikäkaisasta ja kakkosaloituksesta 47 bojoo.Muutaman hengauksen jälkeen ansaitusti sitte partin ja Suomen mestaruuden.Eli tilastoihin Mikalle pisin sarja ja mulle jokin "hjyvän häviäjän kunniakirja". Terv.K.Puuska melkein mestari :?
Kuulin itsekin tämän keskustelun Espoon Avoimissa ja olen muuttanut tämän jo listoillani - sen verran vakuuttavasti kuulin kyllä livenä Kemin SM-finaalin kulun, että tarina ei voi olla epätosi. Teen seuraavan päivityksen korjattuna ja ajantasalla olevana vuoden vaihteessa kaisan sivuille (hiukan paremmassa muodossa).
SBIL puheenjohtaja
Johnny Boyh
Viesti:

Kaisan kaikkien aikojen RG-voittajien listat tuli tänään päivitettyä viimeisimmälle tasolle lisäten tämän kevään RG- ja SM-kilpailut.

Olen tässä myös kevään aikana saanut muutamilta henkilöiltä tarkennuksia ja lisäyksiä tuloksiin joita on puuttunut listoilta. Kunkin pelaajan joka on saavuttanut pokaalisijoja, olisi syytä tarkistaa, että omat sijoitukset 1-3 löytyisi kaikki näiltä kaikkien aikojen listoilta myös. Näin teki mm. viimeisimpänä Kari Tunturi joka "paransi osakkeitaan" jonkin verran ilmoittamalla omia meriittejään tarkistamalla pytyistä ja ilmoitti niistä kilpailuista (vähintään omat 1-3 sijat) joista listoilla ei ole tietoa. Listoille on tarkoitus siis kerätä kaikkia mahdollisia kilpailuja ja kaikki eivät suinkaan ole olleet sen hetkisten kilpailukalenterien mukaan RG-kilpailuja vaan joutuvat muut voitot kategoriaan.

Mika Starkilla on EBK:n klubilla omia pyttyjään koko seinän komeudelta pinottuna kunnianosoituksena Suomen ykköstykille. Hänen kaikki (nähtävillä olevat) pytyt nimittäin tarkistettin hyllyltä läpi mitä mies on saavuttanut ja niin vaan sieltä löytyi monta ykkössijaa mm. listoille lisää joista ei tuloksia ole ollut tiedossa ja nämä veivät Mika Starkin kaikkien aikojen listalla piikkipaikalle huimalla 49 RG-voiton määrällään.

Näistä linkeistä päivitetyt listat nähtävillä: (myös kaisan omilla Rankingsivuilla)

KAISA VOITOT KAUTTA AIKAIN

KAISA KILPAILUT KAUTTA AIKAIN LISTAT

KAISA KILPAILUJEN OMAT MARATONTAULUKOT KAUTTA AIKAIN
SBIL puheenjohtaja
Kaigo

Viesti Kirjoittaja Kaigo »

Mika on paha jätkä pellaa!! Voisin kuvitella et 50. voitto tulis talolla... mut eihän noita sämmii lasketa tohon listaan :roll:
Johnny Boyh
Viesti:

Kaigo kirjoitti:Mika on paha jätkä pellaa!! Voisin kuvitella et 50. voitto tulis talolla... mut eihän noita sämmii lasketa tohon listaan :roll:
Ei lasketa RG-voittoihin ja on Mika silläkin listalla ihan hyvin pärjännyt:
http://kaisa.sbil.fi/@Bin/373610/Kaisa+ ... ulukko.xls

Kuva
Seurojen kohdalla on monen pelaajan kohdalla maratonlistalla tod.näk. väärä seura viimeisimpänä
SBIL puheenjohtaja
Kaigo

Viesti Kirjoittaja Kaigo »

Oisit Joni pistäny tota listaa vähä alemmas ni ois tullu Kontulan jätkät vastaan :shock:
Vastaa Viestiin