Niistä "yli" kireistä pakoista?

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Puolestani suosittelen. Ykkönen pallon mitan yli spotin. Tehkää tämä eri päätyyn kuin teette kasipakat sun muut mihin ikinä kolmiota käytätte, niin on varaa valita pelaajilla itselläänkin miten pakat tekee.

Ei myöskään vaikuta varsinaisesti pallojen liikkumiseen, paitsi jos juuri siihen alueelle ja kuopan kupeeseen pysähtyy, saattaa muljahtaa. Käytetään kuitenkin eurotourilla ym, joten enpä usko että meilläkään liiemmin häiritsee kun ei sielläkään :wink:
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Joonas

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Jep, olen kyllä tullut siihen tulokseen että ne "kolot" kannattaa hakata pöytiin. Tosiaan nopeuttaa ja tasaannuttaa pakkojen tekemistä ja "laatua". Onpahan sitten kaikilla pelaajilla lähestulkoon samanlaiset pakat. Toki parttejakin syntyy sitten useammin ja helpommin, mutta eikö se ole lähinnä pelin idea.

Itse olen töissä Helsingin Trickshotissa... ja kun sinne oltiin laitattamassa näitä koloja, olin hyvin skeptinen koko asian suhteen. Olin aluksi sitä mieltä että se poistaa kokonaan yhden osa-alueen koko pelistä. Olin siis aluksi sitä mieltä että pakan arvaamattomuus oli tärkeä osa kokonaisuutta. Toki pakat ei ole nytkään TÄYSIN samat koloillakaan mutta MILTEI näin ;-) Anyway, my point is että olen nyt kallistanut mielipiteeni suosiolliseksi juuri tasaisuuden ja pakan teko nopeuden takia. Eipähän tosiaan kukaan pääse sanomaan että "Olipahan muuten jäbä sitten surkea pakka minkä teit...". Viikkokisoissakin on huomattu että pelit nopeutuu huomattavasti kun ei tartte säätää pakkojen kanssa. Ajatteleppa sitä että jos ennen pakan teko keskimäärin kesti about 20 sekuntia (niin että sai sen KUNTOON)... nyt se kestää 3 sekuntia ja vielä vaikka yhdellä kädellä tehtynä, ja pakka on parempi kaiken lisäksi. Eli minun esimerkissäni säästetään 17 sekuntia/pakka...

Suosittelen.

En toki tiedä mitä tapahtuu jos esim. joku taliaivo hakkaa pakan etupalloa (tietämättä että siinä on "kolo") sen verran lujaa että se vaurioittaa pöydän kivilaattaa niin että ko. kolo lohkeaa ja laajenee... Siitä saattaa olla sitten suuri haitta pöydän tulevaaisuudelle...

Salin pitäjille suosittelen juuri sitä mitä RZ mainitsi että ei muuta kun itse paikan päälle sellaiseen paikkaan missä ne on täpätty kokeilemaan mikä on homman nimi ja sitten päättää mitä tekee :roll:

Ystävällisin yhteistyöterveisin Trickshot
- Joonas -
buddy

Viesti Kirjoittaja buddy »

Hmmjoo, kuluneemmilla veroilla noi kolot onkin ihan hyvä juttu. Jos on bränikät verat, niin breikistä tulee liian helppo. Tosiaan J:pään rg-kisoissa oli nuo kolot ja ei se kulmapallo ollut ihan helppo tehdä kuluneella veralla.
Mikko Jäntti
buddy

Viesti Kirjoittaja buddy »

Markus kirjoitti:
buddy kirjoitti:Hmmjoo, kuluneemmilla veroilla noi kolot onkin ihan hyvä juttu. Jos on bränikät verat, niin breikistä tulee liian helppo. Tosiaan J:pään rg-kisoissa oli nuo kolot ja ei se kulmapallo ollut ihan helppo tehdä kuluneella veralla.

Mutta muistetaan että se täppäys kannattaa tehdä pallon mitan korkeammalle kuin normisti.

EM-05:han se täppäys tehtiin normi paikkaan ja se oli liian helppo..
Ah niin, tosiaan, hyvä korjaus. Enpä tajunnutkaan, että ne oli tosiaan täpätty pallon verran spotin yläpuolelle. Ilmankos ei menny normi-softista sisään :wink:
Mikko Jäntti
Vedättäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vedättäjä »

Tommi Lamminaho kirjoitti:Puolestani suosittelen. Ykkönen pallon mitan yli spotin. Tehkää tämä eri päätyyn kuin teette kasipakat sun muut mihin ikinä kolmiota käytätte, niin on varaa valita pelaajilla itselläänkin miten pakat tekee.

Mitäköhän säännöt sanoo spotin paikasta ja 1-pallon paikasta...?
Piha oli liukas ja pulu kaatui.
Vastaa Viestiin