Vuoden 2005 yhteenveto + katsaus tulevaisuuteen

Yleistä biljardista

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Marko Muukka
Viesti:

Vuoden 2005 yhteenveto + katsaus tulevaisuuteen

Viesti Kirjoittaja Marko Muukka »

Moro,

Aikaisemminkin olen sanonut että 2005 on ollut pool-biljardin saralla menestyksekäs vuosi: mm. Abbaksen ja Kauhasen EM-mitalit + Tähden ja Immosen mitalit. Juvan Euro-Tour voitto, Juvan ja Kauhasen valinnat vuoden 2006 MM-kisoihin. Immonen viides 8 ja 9-pallon MM-kisoissa + lukuisia muita hyviä sijoituksia ja voittoja + pisteenä iin päälle Mosconi Cup-kapteenius. IPT:lle valittiin Lohtander, Juva ja Immonen. Immonen heti ekassa kisassa kuudes.

Listaa kun katsoo niin voidaan sanoa että suomalaisella pool-biljardilla on ollut melko hyvä vuosi; kaikkien aikojen paras??!

Paljon on vielä tehtävää ja kehittämistä: mm. Naisbiljardissa eletään lamakautta, uusia lahjakkuuksia ei ole kovin paljoa ilmaantunut, missään sarjassa. Menestys lepää "vanhojen nimien" harteilla.

EM-joukkueen valintahetket lähestyvät jälleen. Olisiko nyt aika tehdä jotain "kokeiluja" ja nostaa myös nuorta osaamista joukkueeseen mukaan?!?

IPT tulee mullistamaan pool-biljardin täysin; vaikutukset heijastunevat myös euroopan liiton ja sitä myötä myös suomalaiseen biljardiin.

Pukeutumiseen tullaan jatkossa kiinnittämään huomiota siten että kaikkia seuroja kehoitetaan rekisteröimään oma kilpailuasunsa. Tästä lisää myöhemmin.

Jatkossa ainakin mestaruussarjan pelaajille tulee "pelaajasopimukset". Sopimus on molempia osapuolia (pelaaja/sbil) sitova. Sopimuksessa pelaajan sekä liiton velvollisuudet mm. käytöksen, pukeutumisen, sponsoroinnin, palkintorahojen suhteen. Tästä lisää myöhemmin.

Pelaajamäärät mukavasti nousussa divareissa. Jatkossa mietitään myös 2-divarin mahdollisuutta.

Pool-tiimiä laajennetaan; mukaan pelaajajäseniä eri sarjoista.

TV-näkyvyys ja yhteistyökumppani projekti jatkuu; tulokset nähtävissä tulevaisuudessa.

Edellä päällimmäisiä ajatuksia. Hyvää Uutta Vuotta kaikille!!!
Terveisin,

Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Steffi

Bra Marko!

Viesti Kirjoittaja Steffi »

Hyvältä kuullostaa Marko :!:

Jatketaan..
Marko Muukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Muukka »

Hyvä pointti Markus. Otetaan huomioon! Toisaalta suomen kisoissa on varmaan ihan ok käyttää seura-asua, koska saahan siihenkin sponssimerkit kiinni. Ja voihan sitä käyttää sponssi-housuja ja kenkiä, jos paita onkin kerhopaita. Ja pitäähän esim joukkue-kisoissa olla samanlainen asu kaikilla. Mutta täytyy miettiä hyvä ratkaisu tähän.

Onko lämmin?
Terveisin,

Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Henry Grahn

Viesti Kirjoittaja Henry Grahn »

En ymmärrä ongelmaa. Jos Markuksen seuraa sponssaa yhtiö jonka mainosta Markus ei halua kantaa, on se hänen ja seuran välinen asia sopia siitä. Onko hänen pakko kantaa sitä mainosta, vai saako hän esim. pistää tilalle toisen. Monessa muussakin lajissa saattaa saman seuran pelaajilla olla eri mainokset, vaikka peliasu muuten olisikin sama.
Mielestäni tämä asia ei kuulu liitolle.
Henry Grahn

Sun pitää vissiin vaihtaa seuraa. Sellaiseen jonka paidat kelpaa. Tai perustaa oma seura, niin voit päättää peliasusta itse.
Henry Grahn

Vaihtuivatko teidän seuranne paidat samalla?
Henry Grahn

käsittääkseni liiton pukeutumisohjeet ovat muuten aika selkeät. Ne eivät kuitenkaan sano mitään siitä, voiko saman seuran paitaa käyttävillä pelaajilla olla erilaiset mainokset paidoissaan.
Koska säännöt eivät tätä kiellä, niin minä ymmärrän sen niin että se on sallittua. Jos tätä halutaan kutsu porsaan reiäksi, niin sitten se on sitä. Jos joku haluaa tämän reiän tukkia, niin pyytäkööt liittoa sen tekemään. Itse en sitä tekisi. Minusta lajissamme on niin vähän sponssia että päästetään ne pienetkin sponssia tuovat porsaat sisään.
Henry Grahn

En tiedä. En kuulu liiton hallitukseen. Enkä siksi tiedä mitä siellä asiasta ajatellaan.
Itse olen sitä mieltä että seurapaidat tuovat parempaa ilmettä ja arvostusta kilpailuihin. Tiedän toki että eräät ovat toista mieltä asiasta ja haluavat että jokaisella pelaajalla on täysi vapaus itse päättää miten pukeutuu. Joten annetaan liiton demokraattisesti valittu hallitus päättää asiasta.
Vastaa Viestiin