Jarmo Tainio kirjoitti:Kiitos vastauksista.
Meinasin ostaa sonyn videokameran normaalisti 499 nyt 299,jossa on oma kovalevy ja erikseen kamarakuvaukseen muistikortti. Jalusta oli expertin kallein ja mielestäni hinta oli hirveä(kameraan ja tekniikkaan verrattuna) Nyt olen näitä vastauksia lukiessani aivan pihalla. Esim monopodi tuo mieleeni vartaloon kohdistuvan katuväkivallan, enkä osaa yhdistää sitä videokuvaukseen. Keskustelen asiasta tuolla lappeenrannassa kaisa-kisoissa. Aiemmin olen saanut varoituksia ettei mini dv kannata ostaa, mutta te olette täysin eri mieltä.
Tarkoitus on kuvata jalustalta niin että kamera on koko ajan samasssa paikassa jalusta liinoilla kiini tuessa. Edellä mainitulla vehkeellä voi kuvata 10-15h.
Vastaukset eli kiinnostus rohkaisivat minua kuitenkin ja koska aion saada ns. omat pois olisi laitteiston oltava kohtalaista tasoa.
Pussitus ja nakki terveisin. Jarkka
et ole pihalla, olet ihan oikeella asialla ja tuo on varmaan hyvä ostos.
kunhan varmistut että kuvan siirto koneelle käy kätevästi ilman mitään speciaaliohjelmia, paitsi jos ohjelman saa ladattua netistä...
tallennusaika on tärkeä pointti
toinen tärkee on akun kesto, virtaa ei aina ole just kuvauspaikassa ilman jatkojohtoja.
editoinnin pystyy (yleensä) tekemään kätevästi jo kameralla itsellään.
mulla on mini-dvd kamera joka on muuten hyvä mut maks tallennusaika vaan yks tunti kerrallaan - ei riitä edes yhteen kaisapeliin