Ostan Meuccin Blackdot-shaftin

Biljardivälineiden osto & myynti

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Ostan Meuccin Blackdot-shaftin

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Vain suorat huomioidaan.
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Black dot

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Hä? Onks Markukselta jäänyt 80-90-luvun vaihteessa väliin must-Meucci-vaihe. Lyhyesti:
Meuccin shaftirakenne on muuttunut kahdesti (kolme mallia).

ORIG.
Vanha 1975-1997 ns. originaali (dotiton).

RED DOT
90-luvun lopulla tuli Red-dot. Saatiin mukamas lisää voimaa kierteisiin ja `ennakon´tarve väheni. Shafti sorvattiin vain muutaman kymmenysmillin paksummaksi jointin läheisyydestä.

BLACK DOT
Kutsutaan myös bullseye shaftiksi. Laminoitu 35-kerroksesta. Ongelmana vain on se että kaikki kerrokset on laminoitu samansuuntaisesti. Se on kuin vanerilevy joka on mennyt sorvinläpi. Eikä taatusti pysy suorana. Ja osaat arvata onko shafti tasaisen jäykkä kaikkiin suuntiin… Tää shafti taitaa koitua Meuccin kohtaloksi. Kirotto ja kehuttu. Mutta suorana harvinaisempi kuin kierona:
These new shafts out perform all other competitors’ shafts by a minimum margin of 50% less deflection, with increased power as a bonus. Nothing can compare with what the new consistent Black Dot Bullseye Flat-Laminated shaft will do for your game.

Muita shaftejä mul on, mut black dot uupuu seinältä. Kun muut menee dokaamaan ja pitämään hauskaa, niin mä otan seinätelineestä jonkun klassikoista ja maistelen sen juovuttavaa (nostalgista) pallokosketusta. Jokaisella butilla ja shaftillä on luonteensa (nää on mun viinejä). Ei pelkkä pelitatsi, vaan myös kaunis ulkonäkö. Mä vielä kirjotan artikkelin Sbillin lehteen mun lavetista ja näistä kepeistä. PS. Laita sun suora e-mail osoite, niin saat clipsin miten mun 5-v tytär säkittää muutaman pallon (kölinä 104 cm Meuccin 80-luvun jumpperi).
Jorma Kauppinen
Viestit: 328
Liittynyt: 09:31 27.10.2004

Viesti Kirjoittaja Jorma Kauppinen »

Mulle kans.
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Nyt kaikki haluaa Black dotin! :lol:
Avatar
KV
Viestit: 468
Liittynyt: 13:26 26.01.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Black dot

Viesti Kirjoittaja KV »

dobermann kirjoitti:Muita shaftejä mul on, mut black dot uupuu seinältä. Kun muut menee dokaamaan ja pitämään hauskaa, niin mä otan seinätelineestä jonkun klassikoista ja maistelen sen juovuttavaa (nostalgista) pallokosketusta. Jokaisella butilla ja shaftillä on luonteensa (nää on mun viinejä). Ei pelkkä pelitatsi, vaan myös kaunis ulkonäkö.
Hitto tää oli niin kauniisti sanottu, että mulla tuli tippa linssiin. Ja melkein kun ajattelin myydä stratosfäärikeppini! [ (C) Miko ]
Sankarilyönti > safety
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Mullakin oli sama(nlainen) violetti Europpa-serie Meucci. Ostin sen pähkinärinteestä Vellulta (300mk). Ja myin sen sitten yhelle Rollinilaiselle. Näin sen (kölin) kuukausi sitten. Elämä kolhinut reippaasti ja luonne kieroutunut. Olisin ostanut hänet takasin, mutta omistaja ei halunnut laskea veteraania eläkkeelle. Hän olisi päässyt Dobermannin Hall of Famelle. Olisin antanut Hänelle ansiokkaan ja arvokkaan paikan seinältäni. :wink:
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Muutama kertynyt: 95-10, 95-12, 95-14, 95-15, PP-3, M-11 ja SJ-21 (jumpper). Vanhin näistä on SJ-21 (n. 22v.) Toi sarjan alku kertoo myyntivuodesta jotain 95=1995. Mut Meuccilla on ollut ärsyttävä tapa nimetä sama köli uudella nimellä muutaman vuoden välein. Esim. aluksi suunniteltiin M-7 90-luvun alussa. Sitten päästiin jo vuoteen 1995. Kölille annettiin uusi nimi 95-12. Sit kun päästiin 90-luvun loppuun se nimettiin jo HOF-2. Tää vika versio on sitten Red— tai Blackdot shaftilla ja helposti vaihdettavilla painopulteilla. Niillä voi hiukan painopistettäkin säädellä.
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Steffillä oli Meucci JR 5. Nipa harjaa nyt itsensä mestikseen Meucci Maximum:lla. Ei Meuccin aika ole vielä ohi. Nykänen nousee ykköseen Meuccilla. Mutta pojat, kun huomaatte kuinka kaikilla kavereilla salin edessä parkissa viisiovinen Toyota ja takalasissa hiipivän pretaattorin tarra. Silloin pitää miettiä miksei Sinulla peli kulje. Oltko kuitenkin pelannut kaikki vuodet joulukuusella? Ja kohtahan pretaattorilta tulee taas uusi super-päivitetty-shafti Z13. Minä kyllä otan vastaan puuta. Myy sitten Meuccisi Minulle. Puukeskuksella oli 90-luvun alussa slogan joka sopii mulle kuin nyrkki silmään: Vasta puu tekee kodistasi viihtyisän.
Jorma Kauppinen
Viestit: 328
Liittynyt: 09:31 27.10.2004

Viesti Kirjoittaja Jorma Kauppinen »

Rafulla oli Oldies ykkönen, samanlainen kuin minulla aikoinaan.
Avatar
buddy
Viestit: 5279
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

jasalo kirjoitti:
Kysymysmerkki on alt+63 (saat kysymysmerkin pitämällä alt-näppäin pohjassa ja näppäimellä 6 3).
Jollen väärin muista, niin macissa ei ollu Alt-näppäintä...
Mikko Jäntti
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Macissä on aina ollut alt-näppis.
Avatar
buddy
Viestit: 5279
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

dobermann kirjoitti:Macissä on aina ollut alt-näppis.
En usko :P
Mikko Jäntti
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

buddy kirjoitti:
dobermann kirjoitti:Macissä on aina ollut alt-näppis.
En usko :P
Laajenna hyvä mies maailmankuvaasi. Näky joka avautuu windowsista on hyvin, hyvin kapea. :shock:
Avatar
buddy
Viestit: 5279
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

dobermann kirjoitti:
Laajenna hyvä mies maailmankuvaasi. Näky joka avautuu windowsista on hyvin, hyvin kapea. :shock:
Ei uskalla. Maailma windowsin ulkopuolella on liian hapokas.
Mikko Jäntti
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Hih, hih! :P
Jorma Kauppinen
Viestit: 328
Liittynyt: 09:31 27.10.2004

Viesti Kirjoittaja Jorma Kauppinen »

Markus kirjoitti:Sori Jorma mutta ei kyllä ollut.
Kyl maar oli. Tosin melko lyhyen aikaa (3-4 viikkoa muistaakseni). Pyysin Jesseä hommaamaan mulle tollasen Oldies ykkösen. No Jessehän piipahti Ruotsissa ja toi sieltä muun tavaran mukana kaksi ykköstä. Minä valkkasin omani ja toinen meni Rafulle. Kepeillä oli eroa kuin yöllä ja päivällä vaikka olivat näöllisesti kuin kaksi marjaa. Mielestäni Rafun kepin pelituntuma oli tosi surkea ja kärki Meuccimaiseen tapaan kiero. Pian se myytiinkin jonnekin Keski-Suomeen.
Avatar
buddy
Viestit: 5279
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Kyl pitäis saada myös suomen biljardikeppihistoriikki aikaiseksi jossa olis listattu mm. huippupelaajien vuosien mittaan omistamat kepit :) Markusta referoitais muutaman kerran siinä... :roll: :)
Mikko Jäntti
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Tarkotit varmaan kölit joilla lyötiin mestariksi.
Pasasvili
Viestit: 397
Liittynyt: 12:30 28.02.2005

Viesti Kirjoittaja Pasasvili »

Tai sit ei...
Vastaa Viestiin