Kisoihin valmistautuminen

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kisoihin valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja buddy »

EA puhuu todellakin viisaita sanoja. Ainakin allekirjoittaneelle on toiminut lisäksi se, ettei kisoja edeltävänä päivänä käy pelaamassa ollenkaan. On sitten kisa-aamuna enemmän intoa peliin kuin olisi treenannut itsensä puhki edellisenä päivänä. Oikein hc-innokkaat saattaa hakea sitä hyvää fiilistä katsomalla edellisenä iltana jotain laatumatsia, vaikkapa Efrenin rennon letkeää olemusta pöydällä ja yrittää päästä samalle aaltopituudelle. Riittävä lepo ja ravinto edellisenä päivänä/yönä on sen verran tärkeää, että mainitsen sen uudestaan. Ja se, että herää tarpeeksi aikaisin ennen omaa (aamu)peliään.
Mikko Jäntti
jaakkova
Viestit: 114
Liittynyt: 10:30 09.12.2009

Re: Kisoihin valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja jaakkova »

Jäätäviä vastauksia, näitä lisää kiitos! Toivottavasti tämä viestiketju pysyy jatkossakin näin asiallisena!
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Kisoihin valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Maanantaina teen perusjutut: Heti herättyäni vien koiran ulos juon kahvia ja meen duuniin. Tuun duunista ja teen taas perusjutut: vaimo ratsastamaan, kotiaskareita, lastenkaitsemista, hetki telkkaria, ruoan laittamista, FB:ssä notkuiluta ja iltapala lapsille, KP:lla roikkumista. Sit nukutan lapset ja muistan että kisat on 4 päivän päässä (huomenna mä lyön muutaman pallon...)

Tiistaina Heti herättyäni vien koiran ulos juon kahvia ja meen duuniin. Tuun duunista ja teen taas perusjutut: Tytär ratsastamaan, kotiaskareita, lastenkaitsemista, hetki telkkaria, FB:ssä notkuiluta ja KP:lla roikkumista. Sit nukutan lapset ja muistan että kisat on 4 päivän päässä (huomenna mä lyön muutaman pallon...)

Keskiviikko: Herään todella väsyneenä. Raahaudun duuniin ja nukun ruokisella autossa. Tuun duunista ja teen taas perusjutut: kotiaskareita, lastenkaitsemista, nukahdan TV:n ääreen sohvalle. Vaimo laittaa iltapalan lapsille. Havahdun hereille ja muistan etä kisailmoittautuminen on tänään. Sit nukutan lapset ja muistan että kisat on 3 päivän kuluttua (huomenna mä lyön muutaman pallon...) En saa unta yöllä.

Torstai: Herään myöhässä. Lasken koiran takapihalle kuselle ja kakalle (siivoan joskus). Juon kahvin autossa ja nukun duuniin. Odotan kahvitaukoa että pääsen nukkumaan autoon. Kiukuttelen duunikaverille koko päivän. Tuun himaan ja kiukuttelen vaimolle ja murisen lapsille. Yritän selittää että mun pitää treenata ku kahden päivän päästä on kisat (en edes muista mikä pelimuoto). Nukahdan sohvalle (TV on kiinni). Herään ja kiukuttelen koiralle. Koira murisee mulle. Vien sen iltalenkille ja yritän selittää sille että ylihuomenna on kisat. Palaan lenkiltä ja vaimo nukkuu (en voi harjoitella).

Perjantai: Myöhästyn töistä tunnin. Koira unohtui takapihalle ja palaan kotiin. Tulen duuniin kahvitauolle (nukun autossa). Pomo kiukuttelee mulle. Meen kotiin. Vaimo kiukuttelee mulle kun en taaskaan ole tehnyt mitään kotona. Lapset ei moikkaa. Hiivin ylkertaan ja lyön pakan palloja. Mikään ei mene säkkiin. Kiukuttelen paloille ja *rumasana* pöydälle. Keppikin on ihan pyllystä. Etsin kadonneita kiksejä ympäri yläkertaa ja löydän Aten kadoneet lelut pallonpalutuskiskoilta. Haen kahvia ja kiroan omaa huonouttani. Oikeesti mä oon paaaaaaaaaaljon parempi. No, huomenna mä keskityn sit kisoissa. Unohdan kahvin alakertaan (koskemattomana) ja puren hammasta; nyt mä saan pallot säkkiin ja palaan yläkertaan lavetille. Puristan keppiä rystyset valkoisena. Lyön väkisin 45 minuuttia palloja. Häviän ghostille 10-2. Kroppani on hiestä märkä. Huivini on liimautunut harventuneeseen tukkaani. Itken hiukan. Haen talismanini kaapista ja rukoilen itseäni huonompaa vastusta ekalle kierrokselle.

Tämä tarina on 81% totta.
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Kisoihin valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja Skobe »

dobermann kirjoitti:Maanantaina teen perusjutut: Heti herättyäni vien koiran ulos juon kahvia ja meen duuniin. Tuun duunista ja teen taas perusjutut: vaimo ratsastamaan, kotiaskareita, lastenkaitsemista, hetki telkkaria, ruoan laittamista, FB:ssä notkuiluta ja iltapala lapsille, KP:lla roikkumista. Sit nukutan lapset ja muistan että kisat on 4 päivän päässä (huomenna mä lyön muutaman pallon...)

Tiistaina Heti herättyäni vien koiran ulos juon kahvia ja meen duuniin. Tuun duunista ja teen taas perusjutut: Tytär ratsastamaan, kotiaskareita, lastenkaitsemista, hetki telkkaria, FB:ssä notkuiluta ja KP:lla roikkumista. Sit nukutan lapset ja muistan että kisat on 4 päivän päässä (huomenna mä lyön muutaman pallon...)

Keskiviikko: Herään todella väsyneenä. Raahaudun duuniin ja nukun ruokisella autossa. Tuun duunista ja teen taas perusjutut: kotiaskareita, lastenkaitsemista, nukahdan TV:n ääreen sohvalle. Vaimo laittaa iltapalan lapsille. Havahdun hereille ja muistan etä kisailmoittautuminen on tänään. Sit nukutan lapset ja muistan että kisat on 3 päivän kuluttua (huomenna mä lyön muutaman pallon...) En saa unta yöllä.

Torstai: Herään myöhässä. Lasken koiran takapihalle kuselle ja kakalle (siivoan joskus). Juon kahvin autossa ja nukun duuniin. Odotan kahvitaukoa että pääsen nukkumaan autoon. Kiukuttelen duunikaverille koko päivän. Tuun himaan ja kiukuttelen vaimolle ja murisen lapsille. Yritän selittää että mun pitää treenata ku kahden päivän päästä on kisat (en edes muista mikä pelimuoto). Nukahdan sohvalle (TV on kiinni). Herään ja kiukuttelen koiralle. Koira murisee mulle. Vien sen iltalenkille ja yritän selittää sille että ylihuomenna on kisat. Palaan lenkiltä ja vaimo nukkuu (en voi harjoitella).

Perjantai: Myöhästyn töistä tunnin. Koira unohtui takapihalle ja palaan kotiin. Tulen duuniin kahvitauolle (nukun autossa). Pomo kiukuttelee mulle. Meen kotiin. Vaimo kiukuttelee mulle kun en taaskaan ole tehnyt mitään kotona. Lapset ei moikkaa. Hiivin ylkertaan ja lyön pakan palloja. Mikään ei mene säkkiin. Kiukuttelen paloille ja *rumasana* pöydälle. Keppikin on ihan pyllystä. Etsin kadonneita kiksejä ympäri yläkertaa ja löydän Aten kadoneet lelut pallonpalutuskiskoilta. Haen kahvia ja kiroan omaa huonouttani. Oikeesti mä oon paaaaaaaaaaljon parempi. No, huomenna mä keskityn sit kisoissa. Unohdan kahvin alakertaan (koskemattomana) ja puren hammasta; nyt mä saan pallot säkkiin ja palaan yläkertaan lavetille. Puristan keppiä rystyset valkoisena. Lyön väkisin 45 minuuttia palloja. Häviän ghostille 10-2. Kroppani on hiestä märkä. Huivini on liimautunut harventuneeseen tukkaani. Itken hiukan. Haen talismanini kaapista ja rukoilen itseäni huonompaa vastusta ekalle kierrokselle.

Tämä tarina on 81% totta.
:D

Kuulostaa siltä, että vanha totuus voisi päteä myös Vastapuun huushollissa. Jos isällä on töissä huono päivä, viimeisenä siitä kärsii kodin lemmikki;
Pomo haukkuu isän töissä, isä haukkuu vaimon kotona, vaimo haukkuu lapset ja lapsi potkaisee koiraa.
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Kisoihin valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja Riksa »

tosta tankkaamisesta edellisenä päivänä.
Myös yksi hyväksi koettu neuvo mitä itse valitettavasti myöskin aivan liian harvoin maltan tehdä.

Eli edellisenä päivänä jotain liikuntaa,urheilua vaikkapa kierros golffia, futispeli, kävely / juoksulenkki, punttisali yms.
sitten ku oot piipussa ni alkaa se tankkaus.

eli pitkiä hiilareita, kuituja, hyviä rotskuja yms, ja kohtuu reilulla kädellä.
ne jatkaa sitä palamista ja tekee hyvvee pitkin pelipäivää sitten seuraavana päivänä, niin ei välttämättä tarvitse syödä aamiaisen lisäksi mitään muuta päivän aikana tai ainakaan mitään raskasta, ja vaikka tulee pieni nälän tunne kisapäivänä ni se ei vaikuta huonosti esim. ei tuu semmosta heikotustunnetta ja pysyy virkeempänä paremmin!!

ja tohon virkeyteen, kun oot tossa tilassa sun kehon kanssa, ei tarvitse juoda montaa kuppia kahvia toistuvasti että pysyy "hereillä"
vaan tilalla voit pitää hyvää oloa yllä juomalla esim. tuoremehua.

toi kahvin kanssa läträämienn nimittäin tekee sen, että kun on jännä paikka, rupee ajatus karkailemaan ja sitten alkaa se tärinä!

mäkun pääsin ekan kerran tosta kahviöveristä eroon ja otin mm. MAukalta opikseni ton ruokavalio jutun, ja ruisleipä välipalat kisojen aikana, millä pitää sitä virkeyttä yllä mä aloin pärjäämään huomattavasti paremmin.

todella hyvä ja saletisti toimiva konsepti, mutta kuten sanoin, sitä unohtaa liian helposti perusjutut ja rupee pitää kaikkee itsestään selvänä ja sitte sä huomaat ku oot tokassa pelissä loser puolella kontrassa, jo tässä vaiheessa ihan mehut pois, väsyttää ja jännittää ja kädet tärisee ku pitäs se partti tehä.
Näitä edellä mainittuja tuntemuksia ei tule, ei vaan yksinkertasesti tule, jos oot tehny valmistavan työn niinkun "urheilijan" kuuluukin tehdä, pysyy se focus yksinkertaisesti samalla levelillä kokoajan.

pelkällä kahvilla säätäminen on niin vaikeeta koska sä et yksinkertaisesti pysty päättää tuleeko se energia piikki tai vastaavasti se todella raskas pudotus kofeiinin vaikutuksen vaijetessa väärässä paikassa vai ei.

hyviä pelejä.

-R-
Jarno Virtanen
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:20 08.11.2004
Paikkakunta: Tampere

Re: Kisoihin valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja Jarno Virtanen »

Markus kirjoitti:Hiljaa hyvä tulee, maltti on valttia, jne.
Ja toisto on kaiken A & O? ;-)

Samaa mieltä kaikesta mitä sanoit.
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Kisoihin valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Taas perjantaina joutuu "valmistautumaan" kisoihin pelaamalla kaukalopalloa illalla klo.21.45 alkavassa pelissä. Kotona siinä hieman ennen puolta yötä ja uni tulee matsin jälkeen joskus siinä yhden aikaan. Kisamiäs arpoo minut luultavasti jälleen aamun ensimmäisiin peleihin, joten herätys on siinä seiskan aikoihin aamulla. Työviikon jälkeen silmät ovat ristissä muutenkin.
Automatkalla vedetään battery, jotta pysytään hereillä. Itse pelissä sitten silmät verestävät ja kädet tärisevät kofeiinista (juon vielä kupin kahvia salille päästyäni).

Meon hävitty tää peli.
tämä tarina on 100% totta.
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kisoihin valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja buddy »

Lisätään vielä omat kokemukset ravinnosta. Pitkän pelipäivän jaksaa paljon paremmin kun syö pieniä ruisleipä- ja hedelmävälipaloja jatkuvasti ja juo koko ajan vettä, myös matsien aikana pitää olla se tuopillinen vettä lähettyvillä ja sitä pitää myös juoda :) Itse en ainakaan juuri koskaan (enää) pysty syömään lämmintä ateriaa kesken pelipäivän ellei ole ihan pakko ja silloinkin pitää olla 2-3h vapaata aterian jälkeen ennen seuraavaa peliä. Jos on pakko syödä lämmin ateria niin välttää hiilareita ja syö jotain lihaa ja/tai salaattia. Aiemmin kun tuli syötyä lämmin ja tuhti ateria kesken kisapäivän niin periaatteessa joutui aterian laskeutumisen jälkeen aloittamaan keskittymisen kisoihin uudestaan, tuntuu että kädetkin muuttui ihan toisiksi aterian myötä puhumattakaan että pystyisi pelaamaan täyspainoisesti 30min aterian vetämisen jälkeen pienessä ähkyssä. Paras pelifiilis tulee mulla useimmiten kun on ihan pieni nälkä koko ajan eikä tule "liian" mukava olo. Ja Riksa puhui asiaa, että parasta jättää kahvin kiskominen vähemmälle, se vaikuttaa ainakin meikäläisellä keskittymiseen vaikkei muuten normaalielämässä juuri tunnu fiilikseen vaikuttavan muuten kuin että suu tykkää :P
Mikko Jäntti
sokee
Viestit: 991
Liittynyt: 19:43 08.05.2008

Re: Kisoihin valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja sokee »

Vapaa viikonloppu edessä ja mukavaa tiedossa. Perjantai menee tietenkin myöhään, jos ei muuta niin korttia koko yö. Lauantaina on sitten sen verran väsynyt, ettei jaksa keskittyä muuta kuin pariin asiaan. Kun on taipuvaisuutta vähän innostua liikaa, niin tällä tonuksella jää toivottavasti ran tan plan-kohtaukset vähän vähemmälle. Jos jostain kumman syystä peli alkaa sujumaan, olot kohenee itsestään.

Ps. Konjassa on kivat aamiaiset, ja kannattaa jo illalla juoda aika paljon vettä. Aamuksi tuoppi tuoremehu/vettä 50/50 ja lää****t viereen. Ei väkeviä!
saako hypätä pelkällä saftilla,
vetää masseen touching-balliin pitämällä farkkuvyöstä tukea?!
vakuuttaa..
Vastaa Viestiin