Mitä pro:t tekee ja MIKSI (lista).

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Mitä pro:t tekee ja MIKSI (lista).

Viesti Kirjoittaja Skobe »

On näköjään väistämätöntä, että pro-pelaajien taidot ovat jollakin tavalla liitoksissa uskontoon tai uskomattomuuteen.

:D

Sanon näin, koska olin juuri rummuttamassa Jamppea takaisin, kun löysin aikaisemman helmen; "Mikä tekee Mika Immosesta paremman kuin "me muut"?""
12 päivää ja 18 sivua myöhemmin Buddy sulki topikin sivuraiteiltaan.. :lol:
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Mitä pro:t tekee ja MIKSI (lista).

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Markus kirjoitti:kahvinjuonnin aloittaminen alkoi tuntumaan oikeassa pottuvarpaassani ja oikeassa polvessani.
Sä siis pokkana sanot että sun polvessa ja varpaassa tuntuu ku juot kahvia :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Mitä pro:t tekee ja MIKSI (lista).

Viesti Kirjoittaja Riksa »

älä markus suutu.
vaikka mä en otakkaa selvää wikipediasta ennenku maistan ekaa kertaa jotain uutta kahvimerkkiä tai meen ilveksen köyhille ritareille ni enkai silti ihan niin illassa oo elämänkatsomuksessa ?

<oo
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Mitä pro:t tekee ja MIKSI (lista).

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Swagalee kirjoitti:Hitto, just huomasin et kolautin vasemman lonkan ja oikeeta olkaa/lapaa alko vihloo samantien :D Poetic justice? No en tiiä siitä oikeudesta...
joo mä potkasin kans varpaat kynnyksee ni mua rupes sattuu samantien naamaan!
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Mitä pro:t tekee ja MIKSI (lista).

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Markus kirjoitti:
Swagalee kirjoitti:Mulla ei oo Maukka linkkejä kun mitään näistä en oo netistä oppinu vaan tosielämästä, siis myös tän vasen polvi - oikea kyynärpää jutun. Ja joo, oon ehkä väärässä että ne hermot menis jotenkin "ristiin" mut se ei ollutkaan perimmäinen tarkotukseni vaan se että vasen ja oikee blaablaa on jotenkin suoraan yhteydessä toisiinsa hermojen suhteen, siis oikeesta kädestä hermoaalto kulkeutuu ainakin nopeammin vasempaan jalkaan kun vaikka oikeaan jalkaan tai vasempaan käteen.
No pikkuhiljaa tosiaan alko kuulostaa et tää ristiinmenomeininki, jonka muistaakseni alunperin esitit palttiarallaa tietellisenä totuutena ja puhuit mulle muunmuassa anatomiasta, olikin vain sun omaa keksintöä.

Ja tosiaan, mä en käytännössä perusta tietoani millään tavalla googleen, mutta vielä vähemmän johonkin suht satunnaiseen oman rajallisen mieleni analysoimaan tuntemukseen, vaan vuosien opiskeluun joka perustuu pääsääntöisesti omaan kokemukseen, mutta mikä parasta, myös tuhansia vuosia vanhaan tietoon, minkä on voinut niiden loogisten ja ristiriidattomien ja lukuisien kokemusten kautta voinut todentaa yks yhteen.

Wikilinkin mä kaivoin vain siks, että olin utelias että missä noin väitetään mitä Swagalee sanoit, ja kun wikikin sanoi toisin, tulin entistä uteliaammaksi.

Ja Riksallekin, niin en todellakaan aio pidättää hengitystäni odottaessani että edukeittaisit itseäsi millään tavalla mihinkään yhtään syvempään liittyen, mutta näistä asioista tosiaan on korkeakulttuureissa tiedetty jo tuhansia vuosia. Enkä korkeakulttuureilla tarkoita nyt gangsta räppäreitä.

Jos miettii ihan järjelläkin, kun se järki nyt vaan on niin järkevä, niin esim. kahvihan on keskushermostoa stimuloiva nautintoaine, joka huumausaineeksikin voitaisiin laskea (ja joskus laskettukin, ollut laiton mm.), niin ei sen nyt niin käsittämätön asia uskoisi sille järjellekään olevan, ymmärtää, että se keskushermosto heijastaa sitä tilaansa jonnekin muuallekin kuin vain mieleen/aivoihin. Me ei vain välttis olla mitenkään tietoisia niistä heijastuksista, eikä etenkään osata nähdä syy-yhteyksiä.
Ja ne hermot tosiaan menee tiheästi ympäri kehoa ja niitä ns. pesäkkeitä on paljon, täysin loogisesti aseteltuina ympäri tätä elossa pysyvää organismia. Organismia, joka pysyy elossa, vaikkei me kaikessa järkemme erinomaisuudessa edes ymmärertä että miten, saati sitten itse edes osata tai jouduta pitämään sydäntämme käynnissä. Se vain käy. Mutta miten ja ennekaikkea miksi?

No eivaa, on elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin itsetuntemus, kuten.....ööö....öööö......tai no kerro sä?
köyhät ritarit ja hyvä chocomocca ?
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Mitä pro:t tekee ja MIKSI (lista).

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Jos minun pitäis roponi likoon laittaa, että kuka on oikeassa noiden hermojen suhteen, niin käytännön tasolla varmasti Markus, ku on perehtynyt itsetutkiskeluun. Hurjin juttuhan tuossa Jungin piilotajuntatutkimuksessa muistaakseni oli, että meillä on sellainen evoluution ajan kehittynyt "henkinen muisti", hieman kuten dna tjs. johon voimme saada yhteyden jos osataan... Kongnitiivinen piilotajunta tjs. muistaakseni. Sellainen "käytännönsupertietotaitopankki", kaikkien ihmisten (ehkä jopa eläinten ja eliöiden) joka on melkotarkkaan kaikkitietävä ja osaava. Helpoiten/useimmin havaittavissa kai jonkinlaisessa transsissa olevalla ihmisellä. Yksilötasollakin piilotajunta on havaittavissa, mut hieman "kesymmin", sellaisena tiedostamattomana ja vaistronvaraisena toimintana. Ihminen myös siirtää tietoa ja taitoja "piiloon", unohdukseen, että olis helpompi oppia ja omaksua uutta. Nämä on aika hurjia tutkimuksia ja teorioita ku liikutaan aivan "hämärän rajamailla" ja on helppo ymmärtää miks "positiiviset ateistit" ei tahdo näistä keskustella. Nämähän on tavallaan itse siirretty "piiloon" ja ehkä jopa tarkoitettu siellä pysymään... Myös Steven Hawkins on tehnyt tutkimuksen informaatioparadoksista ja todennut, että tieto ei katoa, vaan se tallentuu "mustaan aukkoon". Tätä tutkimusta ei tietääkseni ole kukaan pystynyt kumoamaan. Jonkun dokkarin joskus katsoin ja luotan nyt muistiini, jos joku alkaa tarkastelemaan...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Mitä pro:t tekee ja MIKSI (lista).

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Kyllä minä näkisin, että tämä liittyy erittäin oleellisesti juuri tähän, mitä prot tekevät. Yksinkertaisesti, niiden hermot kestävät tiedostaa asioita pelin aikana, ja tarvittaessa siirtää asioita piilotajuntaan. Tämä on mahdollista siten, että "tekee läksynsä" ja pitää hermot/hermoston kurissa ja nuhteessa. ..niin ja tarvittaessa täytyy pysyä luottamaan myös piilotajuntaan... Löytää voimaa "pikkuminältä" (leikkiä hieman), ym ym Tämä kaikki on kyllä oleellista.
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Vastaa Viestiin