Jaa'a, minusta suurin osa taitaa vedellä jollain mediumeilla tai vastaavilla. En saa nyt päähäni, että miksi sinusta valkoisen vauhdin arvioiminen olisi hardilla helpompaa, kun hardit on usein (omaan kouraani) hyvin tunnottomia. Ja saahan kovemman tuntuman ilmankin varsinaista hardia kovettamalla nahkaa ja/tai hiomalla muodon tasaisemmaksi.Sami_Timonen kirjoitti: 1. HARD nahka kepissä.
selvitys: Käsittääkseni suuri osa pro pelaajista suosii kovaa nahkaa kepissä, koska se tekee valkoisen vauhdin arvioinnista helpompaa eli jätöstä tulee helpompaa ja nahka säilyttää muotonsa paremmin.
Mitä pro:t tekee ja MIKSI (lista).
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
-
Re: Mitä pro:t tekee ja MIKSI (lista).
-Timo Tiusanen
-
Jaa.. Kokeillampa tätä ohjelmaa jos helpottuis...
Mielestäni tärkeää on saada treenit maistumaan hyvälle. Sit vasta tuoda pikkuhiljaa laatua ja kovuutta mukaan. Pitäis opettaa itseään ihan niin ku sitä vasta-alkajaa. Kokoajan saada sitä kantavuutta sinne vuosien päähän. Ei vuodessa ihmeitä saa aikaan... Ainakaan noin niin ku yleisesti. Ei vaikka olis jo vuosia takana. Miks ees odottaa mitään jos lajista tykkää? Sillon viihtyy matkalla... Ja kaikki mitä saa on boonusta. Odotukset tappaa usein nautinnon. No, en tiedä tekeekö proot mitään tällaista, mut sen oon huomannu että ne säästää energiaa niihin peleihin. Sittenki ku ovat pöydällä, eivät pidä mitään turhia voiman näytöksiä... Ainakaan parhaat.
Niin, sit se pyrkimys millä tullaan noihin samoihin juttuihin pitää olla oikea... Mielestäni. Esim. Jos treenaat vasuria, on syytä ymmärtää miks niin kannattaa tehdä. Tai jos sormet on ku proolla, on hyvä ymmärtää että ne on mudria. Keskittymistä parantavia tekniikoita...
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Mielestäni tärkeää on saada treenit maistumaan hyvälle. Sit vasta tuoda pikkuhiljaa laatua ja kovuutta mukaan. Pitäis opettaa itseään ihan niin ku sitä vasta-alkajaa. Kokoajan saada sitä kantavuutta sinne vuosien päähän. Ei vuodessa ihmeitä saa aikaan... Ainakaan noin niin ku yleisesti. Ei vaikka olis jo vuosia takana. Miks ees odottaa mitään jos lajista tykkää? Sillon viihtyy matkalla... Ja kaikki mitä saa on boonusta. Odotukset tappaa usein nautinnon. No, en tiedä tekeekö proot mitään tällaista, mut sen oon huomannu että ne säästää energiaa niihin peleihin. Sittenki ku ovat pöydällä, eivät pidä mitään turhia voiman näytöksiä... Ainakaan parhaat.
Niin, sit se pyrkimys millä tullaan noihin samoihin juttuihin pitää olla oikea... Mielestäni. Esim. Jos treenaat vasuria, on syytä ymmärtää miks niin kannattaa tehdä. Tai jos sormet on ku proolla, on hyvä ymmärtää että ne on mudria. Keskittymistä parantavia tekniikoita...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
-
Mulla oli tuossa ideana, että kannattaa jo etukäteen tietää mitä alkaa tekemään ku alkaa.
Esim. Ku meitti alkoi treenaamaan vasuria, olin huolissani biliksen ergonomiasta ja aattelin myös parantaa lihaskoordinaatiota hieman. Sit siinä kävikin silleen että sain tietää vasta jälkeenpäin sen kehittävän myös vasenta aivolohkoa. Voi voi...
No, oikeesti... Tuli vielä kerran todettua miks vasurilla kannattaa välillä pelailla. "Suomiprot"han pelailee paljon myös muita bilislajeja ja sitä oon ihmetelly, että miks siitä on hyötyä niin vähän? Luulis olevan valtavasti ja suomipojat 10/10 maailmanrankking kärjessä...
Esim. Ku meitti alkoi treenaamaan vasuria, olin huolissani biliksen ergonomiasta ja aattelin myös parantaa lihaskoordinaatiota hieman. Sit siinä kävikin silleen että sain tietää vasta jälkeenpäin sen kehittävän myös vasenta aivolohkoa. Voi voi...
No, oikeesti... Tuli vielä kerran todettua miks vasurilla kannattaa välillä pelailla. "Suomiprot"han pelailee paljon myös muita bilislajeja ja sitä oon ihmetelly, että miks siitä on hyötyä niin vähän? Luulis olevan valtavasti ja suomipojat 10/10 maailmanrankking kärjessä...
-
Vasenta kättä kontrolloi oikea aivolohko.Can Playsam kirjoitti:Ku meitti alkoi treenaamaan vasuria, olin huolissani biliksen ergonomiasta ja aattelin myös parantaa lihaskoordinaatiota hieman. Sit siinä kävikin silleen että sain tietää vasta jälkeenpäin sen kehittävän myös vasenta aivolohkoa. Voi voi...
-
Sitähän minä en ollutkaan itse kelannu. Luin Immosen blogista.
Jospa etukäsi kontrolloi suoritusta aivojen suhteen , lyötäessä...
Jospa etukäsi kontrolloi suoritusta aivojen suhteen , lyötäessä...
-
Ps. tuo siis vasurijuttuun ja Jarnolle...
-
Kiitos vain mutta en ymmärtänyt mitä yritit sanoa.Can Playsam kirjoitti:Ps. tuo siis vasurijuttuun ja Jarnolle...
-
Joo.. Minun vika ku hassuttelen sekaan ilman hymiöitä. Kai piilotajuisesti teen sen tahallaan, pakotan kelaamaan hieman itse ja siirrän siten vastuuta lukijalle. Korkeekoulussa opettivat...
-
Et onnistunut. Yritä ensi kerralla paremmin.Can Playsam kirjoitti:Joo.. Minun vika ku hassuttelen sekaan ilman hymiöitä. Kai piilotajuisesti teen sen tahallaan, pakotan kelaamaan hieman itse ja siirrän siten vastuuta lukijalle. Korkeekoulussa opettivat...
-
Kuinkas silmät? Ja sit vielä tuo ku vasurilla pelatessa silmät näkee oikean käden, mut vasen liikkuu enemmän. Onkohan Mika nyt oikeessa?
-
Naisilla on eriluonteinen idi(pikkuminä)(muistankohan enää sanat oikein...) jonka pitää antaa leikkiä ja tavallaan jopa hallita. Miesten on keskimääräisesti (varsinkin suggestio tasolla) helpompi opettaa sitä "hauskuuden lähdettä/keskusta",tykkäämään hieman totisemmasta leikistä, mut (tämä on tärkeätä) arvostamaan totuutta/tietoa ja luoda näistä asioista tunteiden kans (itsehillinnän avulla) "toimiva paketti"... Uuh nyt alkaa minua jo väsyttämään...
-
...jaa, niin alkaa näköjään tapatalk ohjelmaaki väsyttämään. En kyllä laittanu yhtään hymiöö äskeiseen. En ees tiedä miten tällä ohjelmalla voi laittaa hymiöitä...
-
..aa. Nyt ku katselen normaali ohjelmalla, ei näy niitä hymiöitä hotka näkyy tapatalkilla

Sitenniin ettei ainakaan minua vastaan ole kävellyt yhtään jantteria jolla samanpuolen raajat liikkuu samaan aikaan samaan suuntaan ..... nanonano miehet ja muut allienit sitten erikseenMarkus kirjoitti:
Swagalee kirjoitti:(Raajat ja aivonpuoliskot kulkee ristiin. Tai oikeammin kädet ja aivopuoliskot,) jalat ja kädet menee taas ristiin.
Jaa mitenniin?

-
Re: Re: Mitä pro:t tekee ja MIKSI (lista).
Tämä nyt ei oo ihan niin yksinkertainen asia, kun tuo peruspsykologian "pikkuminäjuttu".Markus kirjoitti:Ja jatketaan:
Can Playsam kirjoitti:Joo.. Minun vika ku hassuttelen sekaan ilman hymiöitä. Kai piilotajuisesti teen sen tahallaan, pakotan kelaamaan hieman itse ja siirrän siten vastuuta lukijalle. Korkeekoulussa opettivat...
Jaa mitenniin piilotajuisesti? Voisitko kertoa tästä piilotajunnasta hieman?
C.G. Jung oli aikoinaan perehtynyt tähän asiaan ja siitä, onko joitakin tuoreempia tutkimuksis tehty asiasta, en osaa kertoa. Henkilökohtaisesti en viitsi enkä uskalla alkaa selittämään. Kokemuksesta voin jo sanoa, että referoisin liikaa ja joutuisin selittelemään valtavasti. Kannattaa perehtyä Jungin kirjallisuuteen jos kiinnostaa. Oma mielipiteeni heebosta on, että "uskovaisin" ateisti jonka mietteisiin oon tutustunut... Todellinen tutkijoiden tutkija, etten sanois.
No että tämä liittys jotenkin myös aiheeseen, niin uskoakseni prot lukee jonkin verran. Eikös Efren oo kertonu lukevansa ainakin filosofiaa? Kerrottakoon myös että monet aasialaiset filosian teokset löytyy länsimaissa teologian osastolta...
-
Maukalle...
En itseasiassa oikeasti tiedä mitä ateismi tai ateisti tarkoittaa... Mulle se tarkoittaa sitä, ettei hyväksy asioita sellaisenaan, vaan vaatii niille pidemmän/oikeamman/tieteellisemmän selvityksen. Esim. Ei hyväksy sitä sellaisenaan että Jumala on luonut maan, vaan vaatii siihen tieteellisen tutkimuksen Jumalkäsitteestä ja evoluutiosta... Tämä ei liene kuitenkaan ateismia oikeasti? Tämähän kattaa koko luomakunnan tieteen ja kurlttuurin ym. ja on hyvä asia. Ateismia ei kai oo totuttu pitämään sellaisena...?
En itseasiassa oikeasti tiedä mitä ateismi tai ateisti tarkoittaa... Mulle se tarkoittaa sitä, ettei hyväksy asioita sellaisenaan, vaan vaatii niille pidemmän/oikeamman/tieteellisemmän selvityksen. Esim. Ei hyväksy sitä sellaisenaan että Jumala on luonut maan, vaan vaatii siihen tieteellisen tutkimuksen Jumalkäsitteestä ja evoluutiosta... Tämä ei liene kuitenkaan ateismia oikeasti? Tämähän kattaa koko luomakunnan tieteen ja kurlttuurin ym. ja on hyvä asia. Ateismia ei kai oo totuttu pitämään sellaisena...?
Descartesin hajatelmat ovat tuota canin mainitsemaa suuntaa myös. En ole mikään filosofian asiantuntia, mutta diggailin kouluaikana aina Descartesin skeptisyydesta ja juuri siitä, että kyseenalaistetaan lähes kaikki kyseenalaistettavaksi luettava. Vrt. jos upotot kepin pään veteen, taipuuko se todella vai näyttääkö se vain siltä?
Ilman kyseenalaistamista ei ole kehitystä. Simple as that.
Urheilussa mieslestäni sama juttu (johon suomalaiset valmentajat ehkä pikku hiljaa myös heräilevät): Aatelkaas esim. teemupukkeja, Granlundeja, ja villeleinoja.. Koko nuoren ikänsä valmentajat ovat yrittäneet saada heidät laukomaan paljon, rynnimään maalille, laittamaan peliväline liikkeelle. Toimimaan pienenä osana joukkuetta, muttei yksilönä. Nämä kolme esimerkin herraa ovat kyseenalaistaneet ainakin osittain ajattelun "out of box".
Niissä Pukin kolmessa maalissa Schalkkea vastaan, ei ollut teknisesti mitään ylivertaista (Ronaldinhon ja Messin maaleissa monesti on), vaan jokainen fudispelaaja pystyy tuohon teknisesti. He eivät vaan tee niin. Usakalluksen puutetta vai mitä? He ovat boxin sisällä.
Ville Leino sanoi Detroitista Philadelphiaan siirtyessään, ettei enää suostu pelaamaan niin mielikuvituksettomasti, kuin Detroitin valmentaja halusi. Jälki oli Phillyssä tappavaa... ja erittäin luovaa.
Efren on rumanasanan pitkällä boxin ulkopuolella. Mutta miten kävisi jos jokin nuori tekniikkahirmu laitetaan vetämään teknistä PAT testiä Efrenin kanssa? En uskaltaisi laittaa rahojani kummankaan puolelle.
Ilman kyseenalaistamista ei ole kehitystä. Simple as that.
Urheilussa mieslestäni sama juttu (johon suomalaiset valmentajat ehkä pikku hiljaa myös heräilevät): Aatelkaas esim. teemupukkeja, Granlundeja, ja villeleinoja.. Koko nuoren ikänsä valmentajat ovat yrittäneet saada heidät laukomaan paljon, rynnimään maalille, laittamaan peliväline liikkeelle. Toimimaan pienenä osana joukkuetta, muttei yksilönä. Nämä kolme esimerkin herraa ovat kyseenalaistaneet ainakin osittain ajattelun "out of box".
Niissä Pukin kolmessa maalissa Schalkkea vastaan, ei ollut teknisesti mitään ylivertaista (Ronaldinhon ja Messin maaleissa monesti on), vaan jokainen fudispelaaja pystyy tuohon teknisesti. He eivät vaan tee niin. Usakalluksen puutetta vai mitä? He ovat boxin sisällä.
Ville Leino sanoi Detroitista Philadelphiaan siirtyessään, ettei enää suostu pelaamaan niin mielikuvituksettomasti, kuin Detroitin valmentaja halusi. Jälki oli Phillyssä tappavaa... ja erittäin luovaa.
Efren on rumanasanan pitkällä boxin ulkopuolella. Mutta miten kävisi jos jokin nuori tekniikkahirmu laitetaan vetämään teknistä PAT testiä Efrenin kanssa? En uskaltaisi laittaa rahojani kummankaan puolelle.
Markus kirjoitti:
Tähän minä totesin, että "os hänelle oltaisiin alettu opettamaan saksalaista pubi-snooker -tekniikkaa, hän olisi todennäköisesti lopettanut pelaamisen jo reilut 30 vuotta sitten.."
Ugh.

Joo toi by the book saksa/britti sekotus vie järjen!
tai tottakai se on tehokasta, näkeehän sen tuloksesta.
mutta mun mielestä sydämmellä on tehty jäätävämpää jälkeä kun tekniikalla.
mä tossa joku aika sitten koitin opetella uusiks kaiken ja rupesin treenaa semmosta pupisnuukkeri stänssiä ja stroukkia koska mua "viisaammat" sano mulle että "tolla tekniikalla sä et yksinkertasesti voi pärjätä"
LOL
toki emmä oo sen kummemmin pärjännykkää mutta se vei multa täysin mehut ja voimat koko touhuun, ja oon samassa kuopassa ollut nyt jonkuu aikaa,
sittemmin toinen viisaampi totes mulle että "tää mistään tekniikasta oo kiinni, kato esim gabe owenia, se on voittan ihan samallaisella tekniikalla US openin"
jollekki toi roboottiväkisin streittiä stopparitaakseveto fakerilla skulaa mutta esim efren ja busti ja moni muu vilppari ja aasian päällikkö on kyllä erimieltä, ja itse ainakin pidän noita sydämmellä pelaavia ja out side of the box pelaajia paljon kovempina..
helpommin korkeesti koulutettu insinööri jää työttömäks ku joku pitkän linjan duunari joka osaa tehdä asiat kokemuksella ja oppii helposti uutta lukematta joka asian jostain manuaalista (PAT)

Meillä suomessa on mielestäni monia hyviä esimerkkejä niistä ketkä tuijottaa patti kirjaa ja hieroo drillejä hulluna ja on kehittyny sairaan hyviksi pelaajiksi, silti kun semmonen pelaamalla ja luonteella oppinut luova pelaaja tulee kisoihin, ni ne on pääsääntösesti ne jotka lähtee sieltä shekki/mitsku kaulassa himikseen useemmin..
vaihdoin viel huolella kaiken siihen eurooppa treitti sotkuun..
laitoin Customin kaappiin, hommasin predatorin ja rupesin treenaa tekniikkaa ja line uppii ja streittii pelkästää
Pakko sanoo et toi Sukee meininki ei ihan niin paljoo antan kipinää ku se että katon himassa Bustin mm semin, otan kaapista Customin kouraan ja meen pelaa maukkakaraa...
lähellä, mut ei ihan ylety se fiilis tohon verrattuna
laitoin Customin kaappiin, hommasin predatorin ja rupesin treenaa tekniikkaa ja line uppii ja streittii pelkästää

Pakko sanoo et toi Sukee meininki ei ihan niin paljoo antan kipinää ku se että katon himassa Bustin mm semin, otan kaapista Customin kouraan ja meen pelaa maukkakaraa...
lähellä, mut ei ihan ylety se fiilis tohon verrattuna

-
Itse järki-ihmisenä uskon vahvasti, että vasta sitten oppii pelaamaan, kun pystyy poistamaan sen järkevyyden/rationaalisuuden pelaamisesta. Ne joita sanotaan "luontaisesti lahjakkaiksi", vaikka nyt sitten nämä Efrenit ja Bustit, osaavat luonnostaan pelata kehollaan eikä päällään. (Vaikka nyt tarkkaan ottaen toki kehon kontrollointi on toki sekin päässä.) "Roboteille" tähän tilaan pääseminen voi olla jopa vaikeampaa. Tosin toiston kautta sen voi löytää myös.
Juju on siinä, että aivot on paljon nokkelampi vekotin kuin kuvittelemmekaan ja se pystyy toimimaan monenlaisten tekniikoiden kanssa, kunhan sille annetaan mahdollisuus. Silloin kun emme yritä tietoisesti kontrolloida liikkeitämme, niin aivot oppivat tehokkaimmin.
En tiedä miten sydän-metafora sopii tähän kuvaan. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että sydän/ballsit on erittäin tärkeä osa-alue myös. Ehkä jopa tärkeämpi. Mutta se on ainakin osittain irrallaan ensimmäisestä.
Toivottavasti en kuulostanut liian sekavalta.
Juju on siinä, että aivot on paljon nokkelampi vekotin kuin kuvittelemmekaan ja se pystyy toimimaan monenlaisten tekniikoiden kanssa, kunhan sille annetaan mahdollisuus. Silloin kun emme yritä tietoisesti kontrolloida liikkeitämme, niin aivot oppivat tehokkaimmin.
En tiedä miten sydän-metafora sopii tähän kuvaan. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että sydän/ballsit on erittäin tärkeä osa-alue myös. Ehkä jopa tärkeämpi. Mutta se on ainakin osittain irrallaan ensimmäisestä.
Toivottavasti en kuulostanut liian sekavalta.