Harjoituksia pooliin?

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

mee joskus oikeesti johkuu kisoihin, ja sen jälkeen kirjotat blogi henkisen jutun et miten ne meni ja mitä siellä oikeesti tapahtu ja tottakai analysoit oman pelin ja kerrot miten mikäki meni ja miten kaikki riippu jostain ja sen semmosta...

sul on treenit hyvällä mallilla, sä oot kovassa kunnossa ja hyvässä henkisessä balanssissa ja muutenki juttujen perusteella aika tikissä.
meikä haluu nyt nähä mitä se on tuottanut.. tai siis eikai kukaa tosissaa treenaa bilistä ja fysiikkaa ja menttaalipuolta ja elä biljardi elämää käymättä ikinä missään kisoissa ?

ni nyt kun tässä on harjoutuksista pooliin menininki ni sua seuranneena mä haluunki nyt tietää onko pelkkää puhetta vai miten käy näin hyvällä pohjalla olevan harjoittelian..
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Näin o. Ripa Ahola tokaisi minulle kerran tavallaan itsestäänselvän, mutta kuitenkin erinomaisen ohjeistuksen; "pelaa kisoissa sitä peliä mitä treenaat. Miksi treenaisit jos et kisoissa pelaa samalla tavalla. ". Itsekin tajuan usein vasta kisojen jälkeen tai pelien välissä, etten pelannut samalla stylellä mitä olen treenannut. Eli helpommin sanottu kuin tehty. Kisatilanne tekee kokeneemmallekin oikkuja..
mm. tästä syystä olisi ihan oikeasti kiinnostavaa seurata Canin tuloksia treenipöydältä kisapöydälle. Puheet ovat kovia, muttei merkitse mitään tulosurheilussa..
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Joo, kyllä se on mulla sellainen "elämän tapa" ollu tuo kuntoilu ja bilis. Oon kyllä parjännytki välillä, esim ku olin paras kuopiolainen savonmestaruuskisoissa, niin en muille hävinny ku tuolle jarno75 nimim. Ois maistunu lasvegasin reillu, mut varmaan monelle muullekin... Sillon olin kyllä niin tikissä, että veikkaan ettei moni olis pärjänny vaikka ois ollutkin se kourallinen paikalla jotka jostain ihme syystä ei tullu paikalle. Mikä lie ettei vegasin reissu motivoinu? Sitähän ne on jahdannu vuosia...
Meitti tosiaan on onnistunu kiinnostumaan noista positiivisista kompensaatioista, ravintotieteestä ym ym. Motivoivat ja kannustaavat jatkamaan harrastusta ihan eritavalla, ku negatiiviset kompensaatiot, joita suurin osa taitaa tiedostaen taitiedostamattaan toteuttaa...
Mut turha kuitenkaan liikoja kuvitella. Ei mulla oo tavoitekaan ku joskus noissa "kansallisissa majoreissa" pärjätä, ja ymmärrän kyllä että niihin pitää oppirahojakin maksaa. Mut toivon ettei jengi pelkästään siihen uskois, koska sillon heitä ihan suoraan kyllä kustaan silmään ja viedään rahat. Kyllä se pitää lähteä sieltä treeneistä se menestys...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Skobe kirjoitti:Näin o. Ripa Ahola tokaisi minulle kerran tavallaan itsestäänselvän, mutta kuitenkin erinomaisen ohjeistuksen; "pelaa kisoissa sitä peliä mitä treenaat. Miksi treenaisit jos et kisoissa pelaa samalla tavalla. ". Itsekin tajuan usein vasta kisojen jälkeen tai pelien välissä, etten pelannut samalla stylellä mitä olen treenannut. Eli helpommin sanottu kuin tehty. Kisatilanne tekee kokeneemmallekin oikkuja..
mm. tästä syystä olisi ihan oikeasti kiinnostavaa seurata Canin tuloksia treenipöydältä kisapöydälle. Puheet ovat kovia, muttei merkitse mitään tulosurheilussa..
Ei mulla oo tarkoitus "puhua kovia". Asiaa vaan ja avoimesti. Mehän sovittiin jo vuosia sitten Pete T.n kans jossain topicissa, että kirjoitan asiat niin ku ne on :wink:
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Can Playsam kirjoitti:Pysytäänpä hetki tässä hämärässä offtopici aiheessa ja mietitään miks urheilussa on asetettu nuo rajat tuohon "negatiiviseen" kompensaatioon ja tässä tapauksessa siis lääkkeisiin ja urheilussa kiellettyihin sellaisiin.
Ekaks on todettava, että ne on niin voimakkaita, että niiden käyttö vaatii valvontaa ja niissä on sivuvaikutuksia. Urheiluravinteissahan (lisäravinteissa) niitä ei ole ja siks ne päätyy vapaaseen myyntiin.
Lisäks wada ja päättäjät haluaa urheilijoiden ja pelaajien kehittyvän siten, että ne olis terveitä ja kaikin puolin balanssissa, ja hyviä esikuvia nuorisolle. Yleensähän fyysisen kehityksen rinnalla tapahtuu myös henkistä kehitystä, koska kehittyminen on aina myös henkinen prosessi. Urheija/pelaaja tuntee sellaista henkistä "painetta/jännitystä" kun taso menee ylöspäin. Tällöin hänellä on kaksi vaihtoehtoa. Positiivinen tai negatiivinen kompensaatio. Muutoin kehitys pysähtyy. Lääkkeet ja doupping on vain ääriesimerkkejä negatiivisista ja miedompia ja sallittujakin on. Mut aina ku valitsee negatiivisen, on hakoteillä ja menossa metsään/yöhön.
Joten voitaisko palata nyt mukavasti aiheeseen muidenkin kertomana lukea positiivisia kompensaatioita, tai jos joku tietää hyvin sopivissa rajoissa pysyvän, lievästi negatiivisen kompensaation niin olishan sekin kiva lukea...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Upataas tämä tähän keulille, niin pysytään aiheessa. Eli mahd. positiivisia, tai vähintäänkin tasoa nostavia, kovien treenien "tuskaan" ja tason nousun tuoman paineen kompensointiin, hyväks ja toimiviks havaittuja keinoja kaipaa varmasti moni pelaaja.
Ps. Lääkkeet ei kelpaa...
Pss. Mitä prot tekee?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Unohdin muuten, että ku olin "paras kuopiolainen" mega price pool savon mestaruus skaboissa, niin ana oli kans sijalla kolme. Sorry moka..
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Ok. :mrgreen:
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Mites doberman komppaa kovia treenejä ja pelejä, vai löysäiletkö sinä ainoastaan? Käyhän poolkin ihan rentoutumisesta jos tarpeeks löysästä läiskii, ei siinä mitään... Tai sit pelaa sellaisessa "transsissa" ku efe ja Lee.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Löysäilen. Olin dietillä ku lihoin lomalla melkein neljä kiloa. Pääsin kahdessa viikossa läskeistä eroon ja sit selkä rupes temppuilee (välilevy kärvistelee)) ja nyt oon laihtunut alle halutun painon. En uskalla mennä vaakaan. Onko treenivinkkejä. Painan jo varmaan alle 70-kiloa; olenko sun mielestä jo liian laiha? Saanko lihasrelaksanttein vaikutuksenalaisena kisata? Entäs kolmio särkylääkkeet? Oiskohan oikeesti parasta etten pelaa nyt ollenkaan (enhän voi käydä punttiksellakaan). Nyt jos treenaan napeissa, niin voin jäädä koukkuun ja sitten en voi vetää fressinä lainkaan, kun oon jäänyt tähän nautittavaan kivuttomaan olotilaan. Mut mulla on näihin `suoritusta parantaviin´respti lekurilta ja neljän viikon lekurintodistus. Keppiä saan kuulemma heiluttaa mutten rautaa. :mrgreen: Kun kysyit niin mä vastasin.
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Kerran hävisin kinkun ja hilloa äijälle jolla oli sama lääkitys. Ei se miestä syöny ku kerto ennen kisoja asiasta ja sanoi ettei jaksa kotona istua. Sit alkaa kyllä sellaiset ottamaan päähän, jotka jatkuvasti ja siis vuosia, jopa vuosi kymmenen, laiminlyö positiiviset kompensaatiot ja puhuttaa lääkäriltä suoritusta parantavia. Muiden kilpailijoiden pitäis laittaa nämä tyypit kuriin...
Itse en olis voinu treenata bilistä juuri lainkaan ilman punttia ja lihashuoltoa. On sen verran epäergonomista touhua...


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Nyt kun salilla ei oo liikutellu rautaa kohta kahteen kuukauteen on selvästi motoriikka lyönnissä kärsinyt. Pinna jatkuvasti kireellä; HUUDAN jopa yksin pelatessa epäonnistumisen jälkeen itselleni (voi myös jotua lääkityksestä; nyt pitää kait hakea douwnareita). Tai kaikki on vaan plasebo ilmiötä. Selkäkipu on vain laiskan miehen sairaus. Kipu on vain tunne; ei sitä kukaan näe.
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

...kun pitkään pelaan jalat tai takimmaisen jalan suorana, alkaa sattumaan lonkkaan ja takareiteen. Sit pitää laittaa polvet hieman kulmaan ja laskea asentoa alaspäin. Sitä sit niin pitkään ku alaselkä sanoo että riittää. Vasurilla pitää myös pelata väliin. Tämä kaikki siis, vaikka venyttelen ja jumppaan. Ei se oo minua kyllä silti haitannu. Tykkään kuntoilla ja vaihtaa tekniikoita ja opetella uusia. Skobe neuvo että täytyy kisoissa pelata sitä peliä mitä treenaa. Hyvä neuvo...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Vaikka kuinka kliseistä on sanoa "Parane pian", mutta se lämmittää kun tietää että joku välittää. Thanks, Maukka. :)
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Joo, saahan ne voimanoston ammattilaissarjassakin käyttää mitä huvittaa ja bodauksen kuninkuus luokassa kans. Mut ei ne tule amatööreiltä rahaa kerjäämään...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

...ja harrastajilla on joka lajissa ollu tapana vähän miettiä terveyttään ja psyykettään muutenkin ku lääkepohjalta, että kyllä tässä mielestäni ihan hyvällä asialla ollaan.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Kuinka voisin olla huono häviäjä, ku oon päässy ed tavoitteeseeni ja menossa hyvää vauhtia seuraavaan. Lisäks oon auttanu sinua, viimeks eroon tupaksta auttamalla sähköröökin hommaamisessa ja sitä ennen majoittanu ja majoittaisin vieläkin jos en epäilis sinun saavan tod. merkittävää hyötyä lääkityksestäs biljardiin ja siten se ei oo reilua muita kohtaan ja en siks haluu tukea kilpailu uraas esim. majoittamalla. Toivottavasti oon kuitenkin väärässä tän lääkeasian suhteen ja voit sen todistaa... Mielestäni oot yks parhaita pelaajia joita oon nähny ja olis ikävää jos rutiinitasos olis kiellettyjen aineiden ansiota. Outoo käydä tätä keskustelua tälleen, mut ollaanhan me tästä jo puhuttu keskenämme... No, kuitenkin pelis on kestäny paremmin "päivänvaloa" koko ajan, joten saattaahan olla että ne lääkkees menis testistäkin läpi, mistäs minä tiedän. Siitä oon kuitenkin varma ettei tästä oo haittaa pelilles, päinvastoin. Ja itse et jättäny asiaa rauhaan.. ja oikein halusit tätä esille näköjään...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Ps. Pelaan tavoitteitani kohti, en silleen "ketään vastaan". Ei siinä oo mitään järkeä. Kaaviokin näyttelee niin isoo osaa ettei se olis edes mahdollista. Sitäpaitsi, et voi edes suoralta kädeltä tietää, olenko tavallaan "puolellas vai vastaan". Miehen pitää tehdä, mitä miehen pitää tehdä, ja sanoo niin ku pitää missäkin tilanteessa sanoo... Sydän sit taas tekee ja sanoo mitä huvittaa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Ok. Homma bueno. Mut mulla on erikäsitys asiasta ja toimin sen mukaan... Sit jos käsitys muuttuu niin silleen sit...
Et oo pikään kirjoitellu tälle palstalle, mut olis pitäny jo lukijana älytä ettei kannata ottaa mitään henkilökohtaisesti, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin....

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

jarno75 kirjoitti:sull menee toi biljardiin käytettävä aika noihin juttujen kirjoitteluun pelaa ja ole mies
Heh... Oon koko ikäni pitäny huolta että oon mies. Jengillä on pelistäkin niin monta käsitystä... Jotkin pitää sitä aivan suoraan vilungin harrastamisena jne. Mulla on eri käsitys. On eri säännöt eri paikoissa. Yhteiskunnassa on sääntönsä ja sit jos sieltä lankee, niin "alamaailmassa" omansa. Kilpaillessa biljardissa on omansa... Kunnioita niitä. Niin minä teen ja mielestäni jokainen joka uskaltautuu kilpaan niillä säännöillä ku vaaditaan, on mies tai sit nainen jos on eri sukupuolta. Epäilen kyllä kovasti sellaisen henkilön rohkeutta joka tarvii jotain vilunkia kisoihin, ja tämän kyllä ymmärtää kaikki...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

jarno75 kirjoitti:niin mutt sithän keksit omasta päästä näit juttuja ja selityksii.kirjotetaan jamppa tähän vielä ettei ketään kiinosta eikä mua kiinosta jos muut vetelee douppii kisoiss.enkä syö siks niitä lääkkeitä oon vaan pelannu pitempään ja enemmän kun sinä tjm
Ja siks minä en pelaa enää sinun kanssas, että sinun pelityylis vaatii sinun kompensaatios. Pelaaja oppii suoraan siltä vastapelurilta ja minä en koskaan suostu sellaisiin kompensaatioihin. Väitän että pidemmän päälle ei kenenkään psyyke kestä sinun pelityyliäs ja motiiveitas...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

jarno75 kirjoitti:joo joo mutt mieti kuulunko minä mihinkään jengiin sä oot jamppa oikeesti tyhmä tai huono häviäjä ja muille kateellinen
Ymmärsit väärin. Tarkoitin sillä vaan jotain pelaaja ryhmää, jotka ajattelee tietyllä tavalla... enkä oo kellekkään kateellinen. Ajattele edelleen "asiaa yleensä", älä mitään henk koht juttuja. Sillon pääsen lähemmäs sitä mitä minä tarkoitan. Esim. just sellaisia asioita mitä yleensä suositellaan. Just silleen täytyy myös pyrkiä toimimaan. Syömään oikei, treenaamaan oikein, tekemään yleensäkin oikein. Ottamaan muutama, ei krapulaan asti jne. Ei tässä "absolutisteja" olla vaikka tavallaan oltaiskii...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Nii, voitashan ne "vapaat avoimetkin" järjestää, mut olis sit jäljessä porukka varmaan silti ku ei kokemusta noitten käytöstä. Ja kun nyt kuitenkin kiistät tämän, niin enpä viitsi lääkkeen nimeäkään laittaa ettei kovasti yleistys... Vaikea kyllä uskoa että se olis johonkin hormoonitoiminnan vajaukseen tarkoitettu kuten mulle väitit... No, jos porukka sit hyväksyy yleisesti tuollaisen niin ei siinä mitään. Minä en silti käytä. Voitan kyllä ilmankin ku aika koittaa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Oon erittäin pahoillani ku välillä lähtee nämä jutut rönsyilemään ja tämä on kaiken huippu, mut en toivo että kukaan koskaan joutuis alistumaan väärässä oleville tai jollekin vastaavalle...
Niin ku jo aiemmin topicissa kerroin, kaikki kärsii jos vilunkia pelaavat pärjää. Pakko tehdä oma osansa varsinkin ku provosoidaan ja vaihtoehtona olis alistuminen.
No, mulla menee korkeintaan huomis aamuun, niin muistelen jonki hyvän treenin tähän ja topicin taas uomiinsa...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Steak »

Can Playsam kirjoitti:Oon erittäin pahoillani ku välillä lähtee nämä jutut rönsyilemään.....
Mistä sä ton välillä sait?
Kuva
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

No niin... mut sivuaa tämä aihetta. Niin ku kerroin, kompensaatio on osa treenejä ja aasin silta on valmis...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Harjoituksia pooliin?

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Hyvää kuittia puolin ja toisin. Mut tän nyt vois haudata ku peli meni täs kuittailussa 5-5. Antaakaa toistenne pitää mielipiteenne ja kunnioittakaa niitä. Pelaaminen jatkukoon. Ja harjoitteet. :wink:
Vastaa Viestiin