Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja dobermann »

KUINKA PITKÄÄN ON JUNIORI?
hartsa.p kirjoitti:Ajattelen tätä kysymystä sillä että olen 1994 syntynyt mutta biljardikausihan on kevääseen saakka joten saanko pelata junnu kisoja kevääseen vaikka vuosi vaihtuu?
Tunnen yhden (moni muukin tuntee) joka on jo yli 60 vuotias ja edelleen juniori. Se ei ole iästä kiinni; henkisestä tilasta. :mrgreen:
Jarno Virtanen
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:20 08.11.2004
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja Jarno Virtanen »

Jahas, se ois kohta lähtö Tallinnaan. Siellä on tosin kuulemma aina ikävää ja tylsää.

Mutta kai se on kestettävä. Muuten ei saa joulupukilta lahjoja.
sokee
Viestit: 991
Liittynyt: 19:43 08.05.2008

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja sokee »

yks jännä kakka kans tähänkin ketjuun.
saako hypätä pelkällä saftilla,
vetää masseen touching-balliin pitämällä farkkuvyöstä tukea?!
vakuuttaa..
Avatar
Marko-
Viestit: 524
Liittynyt: 09:42 04.09.2007
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja Marko- »

tompsu kirjoitti:Hahhahaha, teksti kohillaan..
http://www.huuto.net/kohteet/biljardike ... /251109817
"Osta tästä katseen kääntäjä pelisaleille. Kaikilla ei ole vanhaa erikoiskeppiä puukierteellä!"
:D Onneks on sentään halpa! :shock:
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Marko- kirjoitti:
tompsu kirjoitti:Hahhahaha, teksti kohillaan..
http://www.huuto.net/kohteet/biljardike ... /251109817
"Osta tästä katseen kääntäjä pelisaleille. Kaikilla ei ole vanhaa erikoiskeppiä puukierteellä!"
:D Onneks on sentään halpa! :shock:
Kasa hajoo ku peräpää painaa, pakko tykätä :D
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Skobe
Viestit: 1821
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Pläski

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Aatelkaas miten saat bilismiehen (-tai naisen) laihdutuskuurille..
Step 1. Sovitaan hcp biliskisat muutaman/parin kuukauden päähän
Step 2. Mukaan sitoutuneiden pelaajien kesken järjestetään punnitus ja peritään kisojen os. maksu valmiiksi
Step 3. Muutaman/parin kuukauden laihduttamisen jälkeen punnitaan osallistujat uudestaan ja pidetään kisat.
Step 4. Pelataan esim. 8 voittoon, tasurien jakautuessa esim. näin:
- laihtunut 0-2 kg, tasoitus 2
2,1-4 kg, tasoitus 3
4,1-6 kg, tasoitus 4
6,1-8 kg, tasoitus 5
8,1-10 kg, tasoitus 6

Läskistyneet saavat miinustasuria samalla skaalalla.

Pelaajan skilsseillä ei ole mitään merkitystä tasuriin. Os.maksu jotain 50€ luokkaa. Who's up for it?
Skobe
Viestit: 1821
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Tipi Oulu kirjoitti:Ois jäätävä... Kompensoidaanko alkupainoa mitenkään? Onko 85kilosta yhtä helppo ottaa 10kg pois entä 167kilosta?
Ei mun mielestä kompensoida, samalta viivalta kaikki. Paitsi jos Kid Delicious ilmoittautuu mukaan..

ps. Luulen, että Aholan veljekset ei tykkää kun tässä vaiheessa tällästä ehdotellaan.. :wink:
sokee
Viestit: 991
Liittynyt: 19:43 08.05.2008

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja sokee »

tää on hyvä, viikon ryyppyputkeen pitääkin saada vähän apuja 8)
saako hypätä pelkällä saftilla,
vetää masseen touching-balliin pitämällä farkkuvyöstä tukea?!
vakuuttaa..
Skobe
Viestit: 1821
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Markus kirjoitti:Nimenomaan suosii, ja pahasti. Joku 50 kilonen lähtee kisaan, ni delaa.

Veikkaisin että jopa prosenteissa tiputtaminen on kevyemmälle haastavampaa, esim. luiden painosta on jonku anorektikon enään vaikee tiputtaa.

Mut oon eniwei mukana ;)
Noni, Löytysikö jokin taho järjestämään karkeloita?
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja laurih »

Skobe kirjoitti:
Markus kirjoitti:Nimenomaan suosii, ja pahasti. Joku 50 kilonen lähtee kisaan, ni delaa.

Veikkaisin että jopa prosenteissa tiputtaminen on kevyemmälle haastavampaa, esim. luiden painosta on jonku anorektikon enään vaikee tiputtaa.

Mut oon eniwei mukana ;)
Noni, Löytysikö jokin taho järjestämään karkeloita?
mä voisin lähtee tähän mukaan. Eikä mitään alkupainospekulaatioita, huumorimielellä. mukana.
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Tasapuolisuuden nimessä tää pitäs olla myös lihottajille. Mä voisin (aloittanut jo) nostaa muutamn kilon painoa...
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Videopätkiä

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Markus kirjoitti:
JohnHillock kirjoitti:Helppoahan noita on puuhastella ku on pelit ja vehkeet.... :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=adUbpn7WZYA
Totta, helppoohan se on noilla vehkeillä. Ite oon ollu todistamassa kun vastaavaa tai siis kröh, paljon hienompaa jälkeä tehdään pelkällä sorvi pari talttaa ja kädet, meiningillä.

Mut noihan ei custom-keppejä varsinaisesti ookkaan.

Jotku ihan parhaista custom-keppien tekijöistä kyl turvautuu deköreissönissä koneisiin, tatsi tulee sepän käsistä, mikä tärkeintä.

Yks kohta mihin puuttuisin tossa vähän, ni oli ne 'ring wörkit', minkä se selostaja leidi sanoo tuovan ulkonäköä mutta myös stabiliteettia kepille. Ite oon ollu kans ihastunu hienoihin ring wörkkeihin, joskus ollu jopa tilaamassa pleiniä customia missä ainoina koristeina jalopuun oman hienouden lisäksi vain ringit, mut nyttemmin tullu vähän toisiin ajatuksiin enkä olis niin varma niiden hyödystä kepin peliominaisuuksien kannalta. Varsinkaan kun niissä on metallia.

Ite vaihdoin mun Mezz Power Break kakkoseen missä on ne irrotettavat painoprikat siinä taka-jengan kohdalla, ni ne metalliset prikat pois (Isäntä Siekkinen sorvas jostain kovasta kuitu-materiaalista siihen tilalle), ja tuntuu kyl paremmalta.

Oleellista on etenkin käden ja tipin välisellä matkalla, jos on metallia, mistä ite en ainakaan tykkää tatsissa. Jenga-ruuvi eli 'pin', on vähän eri juttu, mut ehdottomasti keski-hela ja mielellään myös nuo ringit, ni jostain muusta ku metallista, ja ite suosimassani wavy-jointissa on metalli puuta vasten ruuvissa, eikä ruuvi oo ihan yhtä tärkee tatsin ja "värähtelyjen" kannalta kuin hela, ja jopa ringit ku ne on leveet ja 'katkaisee puun yhteyden', ni saattaa vaikuttaa enemmän.

Southwesteissähän ei ole (ainakaan yleensä, ehkä koskaan?) ringejä ollenkaan ja keski-hela ei oo ikinä metallia ja on muutenkin lyhyt, ja mikä hurjinta, ni se ruuvikin on joissain tapauksissa (vai kaikissa?) jotain kovaa kuitua/muovia.

So say no to Heavy-Metal!

(sori off topic)
Kyllä ringseillä ym paranee painotus
Jarmo J Mikael Voutilainen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Videopätkiä

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Markus löytää tuolla logiikalla salin keppihyllystä graalin maljan :P
Jarmo J Mikael Voutilainen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Videopätkiä

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Mulla on kevyt hp2 safti ja custom butti jossa ei oo painopulttia. Painopisteet jakautuu tasaisesti neljään osaan butissa. Juurikin metallien ansioista ja on muuten jäätävän tasapainoisen tuntuinen keppi vaikka onkin "takapainotteinen" :P
Jarmo J Mikael Voutilainen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Videopätkiä

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Markus kirjoitti:
CnPs kirjoitti:Mulla on kevyt hp2 safti ja custom butti jossa ei oo painopulttia. Painopisteet jakautuu tasaisesti neljään osaan butissa. Juurikin metallien ansioista ja on muuten jäätävän tasapainoisen tuntuinen keppi vaikka onkin "takapainotteinen" :P
Mites ne Southwestit sitte, annas tulla vähän teoriaa? ;)

(modet voi siirtää etukäteen)
No joillekkin vaan ON tullu semmonen päähän pinttymä että "täydellinen" keppi on lähentelee semmosta yhdestä puusta veistettyä yhtenäistä pakettia ja sit lähteevät ikäänkuin jäljittelemään sitä. En minä osaa tuota muuten selittää. Hifistely suuntaus menee kuitenkin 180' eri suuntaan, mut siinä on äärettömästi mahdollisuuksia joten monet ei jaksa rassata päätään semmosilla ajatuksilla.... :-) What do you think?
Jarmo J Mikael Voutilainen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Videopätkiä

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Vaikka en myönnä olevani sadisti, niin itse kaipaisin markkinoille buttia joka ois käsin tehty kuten snooker kepit. Ois butterfly tekniikkaa ja jollakin kulma raudalla hiottua v-groovee (jos voi tehdä). Toki arvostan unikki customeita ja suunnitteluun osallistumista, mut ku tekijöillä menee touhu siihen että kellä on parhaat vehkeet ja hienoin nimi niin myy parhaiten, niin jokin on vähä vialla. Onneks VÄHÄN. Hakkaa sarjatuotannon silti 100-0.
Jarmo J Mikael Voutilainen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Videopätkiä

Viesti Kirjoittaja CnPs »

P.s. Jos joku ei ymmärtäny, tuo sadismi juttu on vitsi, vrt. helppous suht. vaikeus asetelmassa. Mut jos ajatellaan koko prosessia koneiden ja työkalujen valmistamiseen ja hiilijalanjälkeen asti, niin asetelma kääntyy toisinpäin...
Älkääkä naurako...minut on koulussa opetettu ajattelemaan myös ekologisesti :mrgreen:
Jarmo J Mikael Voutilainen
Skobe
Viestit: 1821
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Videopätkiä

Viesti Kirjoittaja Skobe »

CnPs kirjoitti:P.s. Jos joku ei ymmärtäny, tuo sadismi juttu on vitsi, vrt. helppous suht. vaikeus asetelmassa. Mut jos ajatellaan koko prosessia koneiden ja työkalujen valmistamiseen ja hiilijalanjälkeen asti, niin asetelma kääntyy toisinpäin...
Älkääkä naurako...minut on koulussa opetettu ajattelemaan myös ekologisesti :mrgreen:
Kuva
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Videopätkiä

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Skobe kirjoitti:
CnPs kirjoitti:P.s. Jos joku ei ymmärtäny, tuo sadismi juttu on vitsi, vrt. helppous suht. vaikeus asetelmassa. Mut jos ajatellaan koko prosessia koneiden ja työkalujen valmistamiseen ja hiilijalanjälkeen asti, niin asetelma kääntyy toisinpäin...
Älkääkä naurako...minut on koulussa opetettu ajattelemaan myös ekologisesti :mrgreen:
Kuva
Skobe (with issues)
Lol
Jarmo J Mikael Voutilainen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Videopätkiä

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Markus kirjoitti:Mä en ite usko mihkään "yhteen puuhun" (en oo varmaan eläessäni nähnyt yhdestä puusta tehtyä biljardikeppiä, jos ei Leningradissa -91 hotellin Pyris-huoneessa ollutta pelivälineeksi tarkoitettua harjanvartta lasketa).

Mutta uskon kyllä siihen, että puu aina metallin voittaa, ja vaikka suosin mahdollisimman aina luonnonmateriaaleja, niin jos jotain puuta kovempaa keppiin laittaa ei sen metallia mielellään tulisi olla. JMHO.

(modet!?)
I reps* your opinion, mutta... Tuo "luonnonmateriaali" ei oo ihan yksinkertainen käsite mielestäni. Jalopuilla painotus on kyllä hieno ja mieltä hivelevä vaihtoehto... Itse en kyllä kavahda metalleja.
Jarmo J Mikael Voutilainen
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Mulle kepissä tärkeintä ehdottomasti että paljon teollista matskua, upotukset veritimanttia ja halpatyövoimalla valmistettua!
Mielellään eläimillä testattu keppi !
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Markus kirjoitti:
Riksa kirjoitti:Mulle kepissä tärkeintä ehdottomasti että paljon teollista matskua, upotukset veritimanttia ja halpatyövoimalla valmistettua!
Mielellään eläimillä testattu keppi !
Eiksä jotain tollasta just saannu?
Siin on vähemmän rojua ku sun metsissä = säästää luontoa.
Sain kaupan päälle myös kukkahatun ja vihreän rintamerkin (siin kyl tosin lukee Ritz Club)
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Markus kirjoitti:
rz kirjoitti:
Markus kirjoitti:vaikka suosin mahdollisimman aina luonnonmateriaaleja
Kyllä metalli, eli mineraaleista valmistettu aines lunnonmateriaali on. Tarkoitit ehkä orgaaninen vs epäorgaaninen aines..
Ei, vaan artikuloin vain taas niin ettet ymmärtänyt ;D

Tarkoitin, että vaikka normaalisti suosin kaikessa mahdollisessa luonnonmatskuja ennen ei-luonnonmatskuja (esim. moni myyjä/pelaaja sanoo että ne hifi-paidat on parempia, ite pyrin 100% jerry cottoniin), niin biliskepeissä teen pakon edessä poikkeuksen esim. niin että keskihela on fenolia eikä metallia, niinkuin toki hela kepin kärjessäkin.

Pinni eli ruuvi on metallia, mutta kiinnostais kyl vähän se pinni mitä oon joissain customeissa nähnyt, mikä ei ollut metallia.

Ringitkit mulla vielä on missä ohuesti metallia, tulee todennäköisesti olemaankin, vaikka voisin nekin jättää väliin jos mahdollista.
Mitä maukka luulet kepin painavan jos ei laita ollenkaan metallia siihen? Jos vaikka tekiskin rungon buttiin painavasta puusta. Vaikkapa ebonysta, massarandubasta tai purple heartista...
Jarmo J Mikael Voutilainen
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Yleistä höpinää (vähän ei tai ei yhtään sisältöä)

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Tämä menee sinne Joensuun suuntaan :wink:
Kuva
Vastaa Viestiin