Ammattilaisten kauneimmat ja kauheimmat tekniikat

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Ammattilaisten kauneimmat ja kauheimmat tekniikat

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Markus kirjoitti: Aivan varmasti heille(kin) helpompi mennä höpöttämään tekniikasta ja jakamaan pientä vinkkiä, kuin jollekin Dennis Hatchille, Earl Stricklandille, Mike Siegelille, Fransesco Bustamantelle, Evgeny Staleville, Larry Nevelille (lol), ja lista voisi olla vaikka kuinka pitkä.
Markus kirjoitti: Mut jos se olis kiinni yksilöstä eikä sukupuolesta, niin miksi niillä naisilla sitten on ne ortodoksiset tekniikat ja miehillä ei?

Mä voin itseasiassa auttaa sua ja antaa yhden teorian: ne on ottaneet mallia Allisonista ja Karenista, eli oman lajinsa huipuista.
Mitäs mieltä olet sellaisesta teoriasta, että uuden sukupolven pelaajat pelaavat solidimmalla tekniikalla kuin esim. luettelemasi old school pelaajat? Olisiko peli (tekniikka) jalostunut jo tähän päivään mennessä siten, että on vain yksi oikea tekniikka (kuten golffissa) ja sitä apinoidaan.

Vertaappa esim. wanhoja golffareita nykyisiin. Nykygolffarit ovat jokainen golffin dingjunhuita. Onko poolissa (paria poikkeusta lukuunottamatta) enää värikkäämällä tekniikalla pelaavia nuoria pelaajia? Ennen varmasti oli.
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ammattilaisten kauneimmat ja kauheimmat tekniikat

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Markus kirjoitti:Pakko vielä kysyä uudestaan koska olen niin hämmästynyt; uskotko tosiaan että sukupuolella ei ole väliä???
No näinhän minä en taas sanonut. Minun mielestäni mm. nuo "naiset ovat tunteellisempia, josta seuraa sitä ja tätä" ovat vaan niin aikansa eläneitä yleistyksiä, että pistivät tekstissä silmään :) Enemmän mulle tuli ensimmäisenä mieleen jotain eroja fyysisissä ominaisuuksissa, mutta en ole hirveästi ajatellut asiaa sen pidemmälle. Ja varmasti syitä löytyy myös korvien välistä, mutta se on taas toinen juttu.

Onko sinusta muuten snookeriukot jotenkin tyttömäisempiä, kun niitä on lienee neuvottukin ihan pienestä pitäen? :D

Kirjoitit sen verran pitkästi, etten kerkeä tähän hätään lukemaan koko juttua kunnolla, mutta koitan vastata parempaan aikaan enemmän.

edit.
Ja vaikka tuo Allison/Karen -teoria olisikin osasyy, ei se silti vielä kumoa tätä väittämääni mitenkään, eikä esimerkiksi anna selitystä sille Tanska tapaukselle, joka käytännössä oli pienessä mittakaavassa tieteellinen todistus asialle.
Etkös sä kirjoittanut jotain tyyliin, että jo valmiiksi kova miesten porukka ei parantunut, mutta naisten porukan suhteen näin kävi? Muutenkin tässä tapauksessa voi vaikuttaa niin monta asiaa, ettei tuosta lienee ole syytä vetää sen suurempia johtopäätöksiä..
-Timo Tiusanen
Jarno Virtanen
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:20 08.11.2004
Paikkakunta: Tampere

Re: Ammattilaisten kauneimmat ja kauheimmat tekniikat

Viesti Kirjoittaja Jarno Virtanen »

Koska tykkään haparoivin käsin piirretyistä kaavioista niin tässä yksi sellainen.

Niissä ominaisuuksissa, joissa tytsyil ja poitsuil on eroja --ihan kaikessa ei ole suuria eroja, joissain sitten jo merkittävämpiä--, se menee jotakuinkin näin:

Kuva

Näitä eroja on ja niitä on tutkittu ihan kissojen ja koirien avulla. Otetaan joku aggressiivisuus tai vaikka kolmiulotteisten tilojen hahmottaminen, niin selvä tilastollinen ero sukupuolien välillä on olemassa. Se ei tarkoita, että jokainen tytsy olis vähemmän aggressiivinen kuin kaikki pojat, mutta se tarkoittaa .. noh sitä mitä tuo kuva kertoo. :-)
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ammattilaisten kauneimmat ja kauheimmat tekniikat

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Markus kirjoitti:Kysymys: Miten ne "naiset ovat tunteellisempia" yleistykset voisivat olla aikansa eläneitä? Etkö tosiaan itse usko että näin on?
Vastataan tähän nopeasti: mä puhuin yksinkertaisesti siitä, ettei joukko "naiset" ole harmaata massaa, joista kaikkiin pätee joitain universaaleja ominaisuuksia. Ylläoleva kuva tahtoo havainnollistaa samaa asiaa. Mutta tämä nyt on luokkaa itsestäänselvyys.
-Timo Tiusanen
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ammattilaisten kauneimmat ja kauheimmat tekniikat

Viesti Kirjoittaja buddy »

Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, niin täytyy myöntää että Tyrkön "saatto" on muuttunu karapöydälle siirtymisen jälkeen sitten snooker-vuosien :)
Mikko Jäntti
Vastaa Viestiin