MISTÄ BILJARDILASIT?!

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
billiardmama
Viestit: 2507
Liittynyt: 00:45 12.11.2004

MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja billiardmama »

Heips kaikki rillit!
Asiakas soitteli ja tiedusteli mistä voisi hankkia kunnon "biljardilasit" Helsingin seudulla.
On tiedustellut optikoilta huonolla menestyksellä.
Eli Pasis, Hencka, Timppa y.m nyt mainostamaan sitä omaa optikkoliikettä. :D
T Mella
Henry Grahn
Viestit: 380
Liittynyt: 17:27 27.10.2004

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja Henry Grahn »

Optikot tuskin itse tietävät mistä on kyse, elleivät itse pelaa bilistä. Sinun pitää itse mennä optikolle ja kertoa mistä on kyse, millä etäisyydellä sinun näkökykysi pitää olla optimaalinen ja minkälaisessa asennossa katsot palloja. Tämän jälkeen optikko kyllä tietää minkälaiset lasien tulee olla.
Ensimmäiset lasini teetin aikanaan Keskuskadun Nissenillä, mutta se optikko on muuttanut jo vuosia sitten pois. Uudet lasit teetin viime keväänä Kauniaisten silmäasemalla.
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Tuolta katselin itselleni laseja:
http://www.spex4less.com/snooker_glasses.shtml

... sinne vaan syöttää speksit siitä optikon kortista.Itsellä on senverran vähän heittoa silmissä,että lopulta tulin siihen tulokseen että toistaiseksi en viellä tilannut.Normaaleilla laseilla kokeituani,arvelin että laseista on minulle (ainakin toistaiseksi) enemmän haittaa kun hyötyä, kun lasit kuitenkin hieman vääristää etäisyyden ja leikkauksien havannoimista.
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja laurih »

Kyllä minä olen saanut ihan hyviä laseja myös Ritzistä. Loppuyöstä ei oo haitannu vaikka niiss on ollut sormenjälkiä...ja huulipunaa :oops: .

Late vaa (only, not lonely)

Ps. Perjantaina lähetää Tartoo kattelee millasii laseja siell on :D .
smo
Viestit: 190
Liittynyt: 17:51 02.07.2009

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja smo »

Nisseniltä valitsin suurimmat pokat,
löytyivät hintaluokasta 15€.
Linssithän ainakin silloin kuuluivat hintaan.
Omalla kaukonäön voimakkuudella toimii
ainakin mulla. Henkilökunta asetti kakkulat
mahd. ylös näillä nenäklipsuilla.
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

laurih kirjoitti:Kyllä minä olen saanut ihan hyviä laseja myös Ritzistä. Loppuyöstä ei oo haitannu vaikka niiss on ollut sormenjälkiä...ja huulipunaa :oops: .
Joo! ....nuo lasisarjat on toiminut hyvin sen hajataiton suhteen,mutta kaukonäköisyyden suhteen niissä on ollut toivomisen varaa :lol:
Jorma Kauppinen
Viestit: 328
Liittynyt: 09:31 27.10.2004

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja Jorma Kauppinen »

Jos omat vakiopokat ei riitä niin kilpapyöräilijöille on suunniteltu omat pokamallit. Ne sopii myös bilikseen.
timoas
Viestit: 192
Liittynyt: 17:58 13.08.2009

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja timoas »

Hei käväise Runeberginkadun optiikkassa. Siellä asian osaava mies teki mukavat kevyet ja edulliset lasit. :)
Henry Grahn
Viestit: 380
Liittynyt: 17:27 27.10.2004

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja Henry Grahn »

Vipa kirjoitti:Kävin kyselemässä tiistaina biljardilaseja Keskuskadun Nisseniltä. Vastaus oli (mahdollisimman tarkkaan lainaten), että "heidänlaisensa ketju ei pysty tarjoamaan tällaista henkilökohtaista palvelua. Keopsilla ja Instrussa on sama valikoima. Kannattaa kääntyä yksityisen optikon puoleen."
Ajattelin kokeilla seuraavaksi Specsaversia. En halua hankkia mitään kovin kalliita laseja ennenkuin kokeilen miten pystyn hassujen lasien kanssa pelaamaan :)

Vesa


Näköjään on Nissenin palvelu huonontunut. Biljardilasien tekeminen ei ole optikolle vaikeata, jos hänelle kertoo mistä on kyse. Palveluasenteen kanssa on eri asia. Onneksi palveleviakin optikkoliikkeitä löytyy.
JHu
Viestit: 4
Liittynyt: 18:59 12.02.2020

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja JHu »

Hei
Sain samanlaisia vastauksia noilta isojen ketjujen silmälasiliikkeistä.
Täällä Joensuussa on kauppatorin luona Näköpiste niminen silmälasiliike josta löytyi tietoa, taiyoa ja halukkuutta viilata biljardi silmälasit. Hintaa tuli tietysti n.500 € niinkuin suomessa tahtoo kertyä, mutta lasit on hyvät ja olen oikein tyytyväinen :mrgreen:
juhajantunen
Viestit: 14
Liittynyt: 23:23 23.03.2017

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja juhajantunen »

Kauniaisten instrua pyörittää kaisan junnu suomenmestari muutaman vuoden takaa -85 Mika Moberg. On noita tehnyt ja ymmärtää yskän.
Avatar
Jukka_H
Viestit: 11
Liittynyt: 08:44 27.12.2016

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja Jukka_H »

Esim. tuolta https://urly.fi/1K9P

Nykyään löytyy useitakin liikkeitä netistä, keskihinta hiukan alle 100€

(Toimituskulut Suomeen 11.01€)
Paul Newman
Viestit: 55
Liittynyt: 21:23 17.12.2016

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja Paul Newman »

Kerran olen hankkinut silmälasit Suomen ulkopuolelta enkä enää koskaan tee samaa virhettä.
Jouni Nykänen
Viestit: 160
Liittynyt: 21:47 18.09.2005

Re: MISTÄ BILJARDILASIT?!

Viesti Kirjoittaja Jouni Nykänen »

Kaivopihan Silmäasemalta hankin omani. Normaalit "hengettömät" eli kehyksettömät lasit, joista sovitusti tehtiin 8mm korkeammat (olisi voinut olla 1-1,5cm:kin) ja hionnan keskipistettä nostettiin muutamalla millillä. Lasiaihioithan ovat sen verran isoja että niitä kyllä saa tuunattua, kunhan tajuaa vain pyytää. Huomioitava seikka myös se etteivät kiinnitä sankoja linssin reunan keskikohtaan, vaan mieluusti alemmaksi....Hieman ehkä yksilöllistä, koska eivät tietenkään saa olla otsassa kiinni.
Jouni Nykänen, AC Luna
www.barcafeluna.com
Vastaa Viestiin