Hyvä maila aloittelialle???
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
Re: Hyvä maila aloittelialle???
Osta Orchid merkkinen keppi. hintaa noin 40-50 euroa. Kolmellakympillä ei saa kuin yksiosaisen salikepin.
Mä sain aikoinaan vaihdossa muutaman Furyn. Shafti huomattavasti jäykempi kuin perus alle 100€ kepeissä. Löin mielenkiinnosta muutaman pallon ja hämmästyin skirtin vähyyttä. Suosittelen Furya. Vaihdat vain kunnon laminaatti tipin. Furyja liikkuu käytettynä 50€ hujakoilla. Laitat ostetaan/myydään osiolle ilmoituksen.
PS. Näitä kutsutaan kepeiksi (ei mailoiksi).
Ana Vastapuu 040 7591 911
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
BB Sipoo
http://www.mpi-rakennus.fi/
http://www.garageland.fi/
http://www.moposport.fi/
http://www.korsogym.fi/
-
Lukisitko yv:si.Ja lisää ehotuksii kehii.
Älä osta köötekkii.
Oletkohan mahdollisesti etsimässä pelivälinettä snookerin vai poolin pariin? Kun toisessa keskustelussa kyselit ainakin snookerpöytien perään...
-
Laita salin ilmoitustaululle ostotarjous. Monella on vanhoja halpis keppejä kuleksimassa ja tuolla sinun budjetilla ei kannata kyllä tilata, kun postikujen osuus nousee turhan suureksi.
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Eiköhän tuo jo tullut selväksi kun doberman tuosta jo ystävällisesti huomautti.löpre kirjoitti:PESÄPALLOSSA KÄYTETÄÄN MAILOJA !!!!!!! (no on niitä pari muutaki lajia) MUT EI BILIS
t. Löpre

On varmaan itse kukin kutsunut noita risuja mailoiksi harrastuksen alkutaipaleella. Voidaankohan jo antaa anteeksi pienet muotovirheet.dobermann kirjoitti:...
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
pitääkö mailassa olla lapa, että se voisi olla maila? vai mikä/kuka sen ratkaisee? 

Joonas Mäkinen, Luna
Pelivälineen käyttötapa ratkaisee, eli pelivälineen "lyöntiliike". BiljardiKEPIN lyöntiliike on aksiaalinen, eli akselin (kepin) pituussuuntainen. Maila taas on väline, jolla lyödään radiaalisesti, eli akselin vastaisesti.mäksy kirjoitti:pitääkö mailassa olla lapa, että se voisi olla maila? vai mikä/kuka sen ratkaisee?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Mielenkiintonen kysymys. Mä lähtisin hakemaan mailan määritelmää englanniksi golfmailaa tarkoittavasta sanasta "club" = mm. nuija, nuijia. Englannissahan lähes jokaisen lajin pelivälineellä on oma nimi: tenniksessä racket, baseballissa bat, jääkiekossa ironisesti stick (=keppi).mäksy kirjoitti:pitääkö mailassa olla lapa, että se voisi olla maila? vai mikä/kuka sen ratkaisee?
Suomenkielessä kaikkia mailoja tuntuu yhdistävän pelivälineen "nuijinta". Kaikki jotka nuijaa ovat heiluttaneet tietävät, että se on sellainen heiluriliike. Biljardilyönnin mekaniikka poikkeaa muiden lajien lyönneistä ja laukauksista sen verran, että maila ei ole siihen vakiintunut. Toki biljardilyönnissä ja golflyönnissä on enemmän samaa kuin esimerkiksi hokilämärissä ja golflyönnissä, mutta äkkiseltään katsottuna jälkimmäiset kaks näyttää samantapaisilta.
OP
Vaan sitä mitä?tonimikael kirjoitti:joka kutsuu sitä "mailaksi", enkä nyt tarkoita sitä.

toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
Paitsi että salikepit ovat useimmiten (98% tapauksista) yksiosaisia.. Tietenkin voisit kysäistä jos salilla sattuisi olemaan kaksiosaisia vuokrakeppejä, joita voisivat myydä käytettynä. Ainakin Ritzista saa vuokrata kahdella eurolla kaksiosaisen kepin pelihetkiin.
Mutta osta nyt ihan oikeasti se Orchid. Ei täällä porukka keksi kolmella kympillä ihan hirveästi vaihtoehtoja. Helpota lisäkympin sijoituspäätöstäsi sillä ajatuksella, että jotkin prot maksavat kepeistään jopa nelinumeroisen summan..
Mutta osta nyt ihan oikeasti se Orchid. Ei täällä porukka keksi kolmella kympillä ihan hirveästi vaihtoehtoja. Helpota lisäkympin sijoituspäätöstäsi sillä ajatuksella, että jotkin prot maksavat kepeistään jopa nelinumeroisen summan..
-
Jos nyt ei muuta, niin onhan noissa se etu, että ovat ainakin aluksi suoria ja pääset aina pelaamaan samalla kööllä, mutta mä olen sitä mieltä, ettei noi kepit eroa niin merkittävästi tavallisesta seinäkepistä, että niitä kannattaisi itselleen hankkia.biljardi fani kirjoitti:Oon nyt miettiny että ostais tän kepin onko kellään kokemuksia?
http://www.suomenbiljardimyynti.fi/prod ... cts_id=608
Kun noissa halvemmissa välineissä ei juurikaan voi materiaalilla tai muilla ominaisuuksilla juhlia, niin itse kiinnittäisin huomiota painotukseen ja grippiin, sekä siihen, että onko shaftissa joku pinnoite joka haittaa luistoa. Noi halvat kepit on usein niin tunnottomia ja/tai painotukseltaan kamalia, että niillä on vaikea saada kiveä liikkumaan halutulla tavalla, joten kannattaa kokeilla, että mikä sopii omaan käteen. Suosittelisin myös tarkastamaan tuota budjettia hieman ylöspäin tuonne satasen kieppeille. Sillä rupeaa samaan jo ihan pelikelpoista välinettä, jota ei tarvitse heti olla vaihtamassa.
Paras alemman hintaluokan keppi, jolla olen koskaan lyönyt taisi olla Challenger tjsp. Sillä taisi olla hintaa tyyliin 120€. Jos Eppu sattuu lukemaan tätä ketjua, niin informoikoon, että mikä sen köön merkki oli.
-Timo Tiusanen
Joo challengerit oli hintaansa nähden harvinaisen hyviä keppejä jos osasi katsoa hyvän yksilön. Sääli, ettei niitä enää saa.
Olen samaa mieltä, ettei kannata edes harkita omaa keppiä, jollei siihen ole valmis panostamaan (uusi kelpo keppi löytyy 200€ ja jopa alle kun ostaja tietää mistä maksaa). Säästää vaikka hieman ja pelaa sen aikaa "sali" kepeillä. Itse asiassa paras tuntuma onkin usein niissä mun miälest, mutta kun se kuljettaminen on niin hankalaa.
Jatkossa pyrin käyttämään termin "keppi" sijaan termiä "sauva", koska se kuulostaa hieman kalliimmalta.
Olen samaa mieltä, ettei kannata edes harkita omaa keppiä, jollei siihen ole valmis panostamaan (uusi kelpo keppi löytyy 200€ ja jopa alle kun ostaja tietää mistä maksaa). Säästää vaikka hieman ja pelaa sen aikaa "sali" kepeillä. Itse asiassa paras tuntuma onkin usein niissä mun miälest, mutta kun se kuljettaminen on niin hankalaa.
Jatkossa pyrin käyttämään termin "keppi" sijaan termiä "sauva", koska se kuulostaa hieman kalliimmalta.
Sponsored by Janne Kettunen
Olisko mahdollista, että vaikka tästä topicista tehtäis jonkinlainen tägi(vai mikä se termi nyt olikaan?) tuonne ylös, ja silleen notta pysyis, että jokaisen uuden harrastajan, jolla on tämä sama kysymys ei tarvis aina laittaa uutta keskustelua pystyyn?
Tämä niinku sellaisena kehitysehdotuksena.
Niin ja tietysti jos näin tehdään, niin tämän mun viestin voi poistaa.
Ja vielä, jotta ei olis täysin offtopic, niin osta sellainen viidenkympin suora Orchid ja vaihda siihen oikea nahka.
Oikeastaan tuossahan ne kepin kriteerit tulikin. Suora ja hyvä nahka. Loput riippuu aika pitkälti siitä kepin jatkeesta(pelaajasta)?
Tämä niinku sellaisena kehitysehdotuksena.
Niin ja tietysti jos näin tehdään, niin tämän mun viestin voi poistaa.
Ja vielä, jotta ei olis täysin offtopic, niin osta sellainen viidenkympin suora Orchid ja vaihda siihen oikea nahka.
Oikeastaan tuossahan ne kepin kriteerit tulikin. Suora ja hyvä nahka. Loput riippuu aika pitkälti siitä kepin jatkeesta(pelaajasta)?
-
[quote=biljardi fani]Kyllä minä nyt perustekniikan osaan nimittäin olen minä jo kesästä asti pelannut ja joka viikko jonkun 5-6 tuntiä käynyt pelailemassa[/quote]
Ikävä tuottaa pettymys, mutta jämäkkä perustekniikka ei vielä muutamassa kuukaudessa tartu matkaan vaikka lyömässä olisi minkälainen jeesus. Ainakin jos perustekniikan ymmärtää laajasti, niin kuin itse teen.
Mitä tuohon kepin ostoon vielä tulee, niin kävele mieluummin vaikka Jyväs-Snookeriin ja kokeile harkitsemaasi keppiä ennen ostoa. Aloittelijan voi toki olla hieman vaikeampi tunnistaa sitä, että mikä voisi olla omaan käteen sopivin keppi, koska tuntuma ei ole vielä kerennyt kehittymään, mutta on se aina parempi vaihtoehto umpimähkään netistä tilaamiselle. Lisäksi eri sarjan/mallin/jne. lisäksi kepeissä on aina yksilöitä, joista toinen saattaa olla omaan käteen paljon parempi kuin toinen.
Jyväs-Snookerin lisäksi voit pistää yksityisviestiä nimimerkille Golden ja kysyä, että löytyisikö sopivaa kepukkaa.
Ikävä tuottaa pettymys, mutta jämäkkä perustekniikka ei vielä muutamassa kuukaudessa tartu matkaan vaikka lyömässä olisi minkälainen jeesus. Ainakin jos perustekniikan ymmärtää laajasti, niin kuin itse teen.
Mitä tuohon kepin ostoon vielä tulee, niin kävele mieluummin vaikka Jyväs-Snookeriin ja kokeile harkitsemaasi keppiä ennen ostoa. Aloittelijan voi toki olla hieman vaikeampi tunnistaa sitä, että mikä voisi olla omaan käteen sopivin keppi, koska tuntuma ei ole vielä kerennyt kehittymään, mutta on se aina parempi vaihtoehto umpimähkään netistä tilaamiselle. Lisäksi eri sarjan/mallin/jne. lisäksi kepeissä on aina yksilöitä, joista toinen saattaa olla omaan käteen paljon parempi kuin toinen.
Jyväs-Snookerin lisäksi voit pistää yksityisviestiä nimimerkille Golden ja kysyä, että löytyisikö sopivaa kepukkaa.
-Timo Tiusanen