Uudet sivut

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Markku Ryytty
Viestit: 617
Liittynyt: 12:25 27.10.2004

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja Markku Ryytty »

Terve!

Kyllä mukaan on laitettu 5 minuutin muokkausmahdollisuus omiin viesteihin. Testattu juuri että toimii.
terveisin SBiL
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Markku Ryytty kirjoitti:Terve!

Kyllä mukaan on laitettu 5 minuutin muokkausmahdollisuus omiin viesteihin. Testattu juuri että toimii.
Miksi vain 5min ? Esim kisojen tulosten päivittämisessä tuo 5min on hyödytön. Jos joku tosiaan alkaa perseilemään tuolla edit ominaisuudella,niin sitten bannia vaan sellaiselle :evil:
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja buddy »

Automaattinen sisäänkirjautuminen ei aina toimi. Mutta ongelma on muillakin vastaavilla forumeilla joten lienee softaversion bugi.
Mikko Jäntti
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

T_White kirjoitti:Avatar mahdollisuus ois kiva ;)
Ihan piruuttani laittaisin siihen oman ruman naamani :lol:
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja CFC »

Mistähän mä löydän mun yksityisviestit?
Apuja arvostetaan. Kiitos.
Heggins
Viestit: 830
Liittynyt: 15:30 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja Heggins »

keskittymällä :!:
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja CFC »

Heggins kirjoitti:keskittymällä :!:
Aika hyvä.
Paitsi nyt ei kyllä pysty. ( Kuva )
Vähän vaikea olo. ( Kuva )
Siks mä sitä apua toivoinkin.
Mä taian vaan soittaa.
Dillinger tuplajuustolla on tosin tilattu jo, ehkä iltapäivällä tajuaakin jo jostain jotain.
Toki tulevaisuutta varten olis kiva osata käyttää myös foorumia.
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

CFC kirjoitti:Mistähän mä löydän mun yksityisviestit?
Apuja arvostetaan. Kiitos.
Kokeiles klikata siitä "omat asetukset" ja "näytä omat viestit" välistä :wink:
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja CFC »

Joo kiitos. Mä sain jo puhelintukea ja Dillingerikin saapui just, että mä ehkä kohta tajuan jo itekkin jotain. Toivottavasti.
Tuoli
Viestit: 55
Liittynyt: 20:30 14.01.2009

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja Tuoli »

Varsin hyvältähän tämä näyttää, kun alkaa hiljalleen tottua jo uuteen näkymään. Muutama ylimääräinen värivaihtoehto olisi toki loistava lisä.

Tuloksetta yritin löytää olisiko jossain ollut mahdollisuutta saada kaikki merkattua luetuiksi automaattisesti foorumilla vierailtuaan, kuten oli vanhalla foorumilla. Lieneekö moinen mahdollista ilman että käy käsipelillä aina klikkailemassa kaikki luetuiksi? Onhan se niin julmettu vaiva :roll:
If there is one thing you can say about mankind, there is nothing kind about man.
Tuoli
Viestit: 55
Liittynyt: 20:30 14.01.2009

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja Tuoli »

Tipi Oulu kirjoitti:Foorumin etusivulla oikeassa ylälaidassa Kirjaudu sisään/ulos napin alta löytyy

* Merkitse kaikki alueet luetuiksi nappula
No niinpä onkin, eipä vain osunut silmään.
Kiitoksia tästä, heti helpottui elämä.
If there is one thing you can say about mankind, there is nothing kind about man.
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Täytyy sanoa, että uudistuksen jälkeen mielenkiinto palstan seuraamiseen on ollut kovalla koetuksella...
-Timo Tiusanen
Avatar
malinen
Viestit: 767
Liittynyt: 14:56 24.04.2006
Paikkakunta: joensuu

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja malinen »

Kimmo kirjoitti:eikohan sita palstaa kuitenkin seurata sisallon takia eika ulkonaon takia...
jotkut taitaa seurata etsiäkseen asioita joista valittaa... :?
Joensuun Klubi (JK)
Saimaan Biljardi (SaiBi)

¡¿ mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu ?!
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Kimmo kirjoitti:eikohan sita palstaa kuitenkin seurata sisallon takia eika ulkonaon takia...
Totta kai. Tässä tapauksessa ulkoasu nippeleineen vaikuttaa ainakin itselläni käyttömukavuuteen sen verran paljon, että olen asiasta ääneen marissut. Mitä tuohon Malisen kommenttiin tulee, niin käyttäjiä vartenhan tämä palsta on tehty, ja varsinkin tällaisen uudistumisen tiimoilta kritiikki tulisi minusta nähdä positiivisena asiana jolloin mahdollisiin huomaamatta jääneisiin epäkohtiin voidaan puuttua. Oma edellinen postini tässä ketjussa ei ollut sieltä rakentavimmasta päästä, mutta voin nyt listata joitain asioita, jotka ovat itseäni häirinneet:

-Ennen etusivulta näki suoraan millä alueella on lukemattomia viestejä toisin kuin nyt. Voi toki olla, että punavihersokeat silmäni ovat jättäneet huomaamatta jonkin hienovaraisen värien vaihtelun, tai en kenties ole huomannut jotain nappulaa asetuksissa, mutta joka tapauksessa.

-Asettelu. Tästä näkyvimpänä esimerkkinä kirjoittajan näkyminen viestin jälkeen vasemmalla entisen sijaan.

-Uudistuksen jälkeen mukana tuli paljon hyviäkin juttuja, mutta jotenkin itselleni on jäänyt sellainen olo, että tähän on yritetty tuoda mukaan liian monta pientä hienoutta ja yksityiskohtaa jolloin lopputuloksesta on tullut hieman sekava, ja käytettävyys kärsii.

edit. ja kolme hurraata muokkausmahdollisuudelle.
-Timo Tiusanen
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Ja kun edellisen viestin aikaan hissi ei näköjään noussut ihan ylös asti, niin tarkoitin tuossa kirjoittajan näkymistä oikealla entisen vasemman sijaan...
-Timo Tiusanen
Avatar
malinen
Viestit: 767
Liittynyt: 14:56 24.04.2006
Paikkakunta: joensuu

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja malinen »

Se kauniimpi Tiusanen kirjoitti:Mitä tuohon Malisen kommenttiin tulee, niin käyttäjiä vartenhan tämä palsta on tehty, ja varsinkin tällaisen uudistumisen tiimoilta kritiikki tulisi minusta nähdä positiivisena asiana jolloin mahdollisiin huomaamatta jääneisiin epäkohtiin voidaan puuttua. Oma edellinen postini tässä ketjussa ei ollut sieltä rakentavimmasta päästä...
ei se ollu kellekään henk koht takoitettu, eikä varsinkaan sivujen uudistukseen liittyviin palautteisiin liittyvä kommentti - heitin sen vaan tohon jatkoks.
toki "valittaa" saa ja pitääkin jos on aihetta.
Joensuun Klubi (JK)
Saimaan Biljardi (SaiBi)

¡¿ mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu ?!
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Kimmo kirjoitti: muuten nakee siita kun se pieni ikoni osion vasemmalla on punainen eika sininen...
Ok, nyt huomasin. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos tällaisia asioita joutuu etsimällä etsimään, ei suunnittelussa ole kaikki mennyt ihan nappiin.
toinen tykkaa aidista, toinen tyttaresta...ja jotkut molemmista vaikka yhtaaikaa...mutta se on jo ihan toinen juttu.
Itse olen rakennellut useita foorumeita ainakin 6-7 eri softalla ja jokaisella on oma tyylinsa..jossain se on oikealla...toisaalla vasemmalla...jossain siina viestin paalla.... tottumuskysymys minun mielesta...
Osittain samaa mieltä. Ihmissilmä kuitenkin katselee ruutua tietyllä tavalla ja tietyssä järjestyksessä, joten käyttömukavuutta ajatellen tietyt asiat sopivat luonnollisemmin toisiin paikkoihin kuin toisiin. Samalla tavalla toimintoja voi toteuttaa käyttäjäystävällisesti tai vähemmän.
eikohan tassa kuitenkin ole hiukka muut syyt olleet foorumin paivityksessa. Softat kehittyy ajan myota ja se mika eilen viela taytti "kaikki" odotukset, ei ehka enaa tanaan olekaan riittava....mutta ehka viela tarkeampana syyna softan paivitykseen on se, etta mm. tallekin foorumille valittu softa (phpBB) on haavoittuvainen...koodia on niin paljon ja on niin monta avointa ovea joissa kayttajille taytyy antaa mahdollisuus kirjoittaa tietokantaan, etta sita on pakko paivittaa tasaisin valiajoin jotta se pystyy pitamaan kayttajien tiedot turvassa.
Itse aikanani ehdotin hieman eri softaa tannekin, ihan turvallisuussyista....kun phpBB on yksi maailman suosituimmista foorumi-softista niin nuo rikolliset/haitantekija -tahot ovat pitkalti keskittyneet juuri siihen... mutta kylla tamankin aika turvalliseksi saa jos yllapito vaan jaksaa pitaa aktiivisesti systeemin suojattuna....ja siihen liittyy nimenomaan nama ajoittaiset softan paivitykset uudempaan versioon. Joskus vaan sitten kay niin etta uusi versio ei olekaan enaa yhteensopiva joidenkin aikaisempien toimintojen kanssa (ei tuo nimen-sijoitus kyllakaan) mutta talloin saattaa tapahtua niin etta jotain mihin on jo totuttu ja on "aina ollut siella" ihan yhtakkia tippuukin pois. Sellasta sattuu.... Itse haluan kuitenkin etta foorumi pysyy mieluummin turvallisena...tai siin minun tiedot ei yhtakkia paady miljoonalle spammi-listalle, kuin se etta pysytaan aina samassa "vanhassa hyvassa" formaatissa...
Ok, mä en huomioinut tätä näkökulmaa aikaisemmin, enkä tarkoittanut sitä, että foorumia oltaisiin uudistettu sen vuoksi, että mukaan saadaan erinäisiä hienoja toimintoja. Tarkoitin vaan tässäkin näitä käytettävyyteen liittyviä asioita.

Tää nyt jäi tyngäksi, kun pitääpi lähteä, mutta pitää kirjoitella myöhemmin lisää, jos tulee jotain edes kaukaisesti järkevää mieleen.
-Timo Tiusanen
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja CFC »

rz kirjoitti:Kirjoittajan nimihän näkyy sekä ylhäällä, että yläoikealla...?
Korjasin.
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Uudet sivut

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Niko l kirjoitti:
9Ball kirjoitti:
T_White kirjoitti:Avatar mahdollisuus ois kiva ;)
Ihan piruuttani laittaisin siihen oman ruman naamani :lol:
Kaikilla muilla foorumeilla missä itse käyn tuo avatar mahdollisuus löytyy :roll:
Joko nyt oltais valmiina avatariin?
Vastaa Viestiin