Uusi biljardi (pool) klubi Helsinkiin?

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Uusi biljardi (pool) klubi Helsinkiin?

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Toisesta topikista uneliaasti herännyttä keskustelua jatkaisin...
Eli löytyisikö kiinnostusta pool klubille?
Karkeasti siis jotenkin näin:
X-määrä jäseniä
X-euroa kuukausimaksu
X-määrä pool pöytiä.
Pelaa niin paljon kuin jaksat, minä vuorokauden aikana tahansa.

Onko jollakulla tietotaitoa, miten tämänkaltainen juttu pistetään pystyyn?
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Juu näin ajattalin että se varmaan on. Pöydäthän voisi varmaan vuokratakin. Mm. Shamrockin hienot diamondit on vuokrapöytiä.. Yhdistyksen omaisuus pitäisi varmaan minimoida ja pitää riskit muutenkin pienenä.
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Alkurahoitus on ongelma. Esim. yhdellä pöydällä: Tila min. 30 neliötä WC:llä. Vuokra lähiö/teollisuusalue n. 250-400€/kk. Ekakuukausi + 2 kk takuut tekee 750-1200€ + pöytä n.2000-3000euroa. Alkupääomaa tarvitaan näin ollen minimissä 3000 euroa. Ja sitten joku joka kantaa vastuun koko yhdistyksestä… Uskon että tähän kattaukseen tulisi monet syömään, mutta eivät kokkaamaan. Pöytä maksetteisiin osamaksulla (esim. 24kk = n. 100€/kk+400€ liiketilavuokra) niin kk maksu kerholle olisi n. 500€/kk. Tämä jaetteisiin 10 jäsenelle = 50€/kk. Kerrotaan kerhon jäsenmäärä reilusti suuremmaksi; 25 jäsentä. Nyt kk maksu olisi 20 euroa. Lisäksi tulisi tietysti sähkömaksu, mutta eihän se montaa kymppiä olisi kuussa. Suurin mutta olisi kuitenkin kuka maksaa lähtömaksut (vuokratakuu, pöydänostohinta tai vuokrasopimus). Kuka perää jäsenmaksut ja toimii vastuuhenkilönä? Tomivuus on täysin kiinni kerhon yhteishengestä. Jos kaikki tuntee toisensa ja kantaa vastuunsa/velvoitteensa niin kerholla on onnistumisedellytyksensä. Mä oon fölissä jos saadaan jotain aikaiseksi. :roll:
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Kartoitetaan tilanne. Jos perustaisi ry:n ja kokeilisi lähtötilanteeksi yhtä pöytää. Max. kkmaksuksi 60,-. Tila jostain esikaupunkialueelta. Juna/dösä yhteyksien päästä (Hki-Vantaa-Tuusula-Kerava). Privaa jos kiinnostusta. Ilmoita näistä edellämainituista alueista se joka ei käy missään tapauksessa.
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Uusi biljardi (pool) klubi Helsinkiin?

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Mä perustin jo oman kerhon. Jäseniä neljä. Nuorin 2,7 v ja vanhin 49 vuotta. Tästä johtuen jäävään itseni edellä kirjoittamastani.
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Uusi biljardi (pool) klubi Helsinkiin?

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Just puhuttiin Porvoossa tosta Suken ja kumppaneiden Lohjan klubista. Aika ihanteellinen mesta ja ihanteellinen hinta! Kateeksi käy.
Ja Analle olenkin jo pistänyt adoptiohakemuksen vetämään. Ja viime viikonloppuun viitaten, mainitsen myös, että olen erittäin harvoin kipeä. :wink:

Etsin kuitenkin vieläkin tilaa Helsingistä (ehkä myös Espoosta), joten vinkatkaa mikäli huomaatte sopivan kokoisen tilan vapautuvan vuokralle. Parhautta olisi tietenkin tuommoinen taloyhtiön kerhotila öbaut 35-45 m2. Muitakin kiinnostuneita on ollut, joten hyvä ja tuttu porukka saataisiin varmasti kasaan. Pöytä kannattaisi varmaan liisata, jos joku liisaa..
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Uusi biljardi (pool) klubi Helsinkiin?

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Tyrköltä saa todennäköisesti Diamondin sopparillakin.
Vastaa Viestiin