Kiitokset Ritz-Biljardille!
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
-
- Viesti:
Re: Seiska pöytä
Onko sulla tai Maukalla tietoa että mikä on tarkka kulmapussin suun koko näissä pöydissä? Uteliaana vaan kyselen.... Jokuhan vois sen "mauserin" ottaa kätöseen ja mitatakin?!bilis kirjoitti:Kiristyspaloja ei lisätty,muutos toteutettiin muulla tavoin kumien vaihdon yhteydessä.Mukava kuulla että pelimiehelle pöytä natsas.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
-
- Viesti:
Maukkaa??Tommi Lamminaho kirjoitti:Onko sulla tai Maukalla tietoa että mikä on tarkka kulmapussin suun koko näissä pöydissä? Uteliaana vaan kyselen.... Jokuhan vois sen "mauserin" ottaa kätöseen ja mitatakin?!bilis kirjoitti:Kiristyspaloja ei lisätty,muutos toteutettiin muulla tavoin kumien vaihdon yhteydessä.Mukava kuulla että pelimiehelle pöytä natsas.

Tommi Lamminaho
-
- Viesti:
Jeps. Nuo EPBF:n mitat on hyvinkin mun tiedossa kun itse sain kunnian ainakin EM-kisoja ajatellen olla niitä päättämässä. Hyvinkin sen suuntaista kuin mitä kirjoitit. Lähinnä just haistelin että vastaako nuo Ritzin pöydät niitä, niin pääsis maajoukkuemiehet vähän totuttelemaan.Markus kirjoitti:Tommi Lamminaho kirjoitti:Maukkaa??Tommi Lamminaho kirjoitti:
Onko sulla tai Maukalla tietoa että mikä on tarkka kulmapussin suun koko näissä pöydissä? Uteliaana vaan kyselen.... Jokuhan vois sen "mauserin" ottaa kätöseen ja mitatakin?!
Ööö.. ei, mutta Gre sanoi Italian ET:ssä että oli ollut 11.6mm mutta he tiputtavat todennäköisesti sen siitä vielä 11.5een.
Mikä kuitenkin erittäin oleellista, on se pussin profiili.
Mielestäni se pitäisi WPA:n puolesta lyödä standardiksi. Nythän sekä pussi koko että profiili muuttuilee. Minun, niinkuin myös onnekseni Gren & Co:nkin mielestä sen profiilin pitäisi olla aika suora. Eli kireät 'tolpat', mutta sitten kun sen sinne väliin saa, niin menee sisään. Ja mikä tässä vielä oleellisinta, niin vallien lähellä olevat pallot ovat edelleen hyvinkin lyötävissä sisään, lujallakin forssilla, tällä profiililla. Ja tämä tärkeää puulin luonteen säilyttämiseksi..
Tuo profiili on tosiaan oleellinen juttu. Mun mielestä se kulma oli 8 tai 12 astetta, kun kysyin Davelta. Vaikee tota näin numeroilla on hahmottaa, mut täysin suora se ei kuitenkaan ole.
Itse olen sitä mieltä että jatkossa EM-kisoissa ainakin käytetään tiukkoja pöytiä. Eiköhän tuo WPA:kin tule, hidasteena vaan on tietysti että valimstajien kanssa päästään sopuun tästä kaikesta.
Tommi Lamminaho