Biljardimailalla päähän - Pool Boolissa tapahtuu

Yleistä biljardista

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

mäksy

Viesti Kirjoittaja mäksy »

ei kai kepille käynyt mitään?! :shock:
Joonas Mäkinen, Luna
9Ball

Re: Biljardimailalla päähän - Pool Boolissa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Omalle kohdalle ei vastaavaa ole sattunut (koputetaan puuta) ,mutta parille kaverille on (toinen oli suoranainen oikeusmurha). Toinen kaveri ,jolla oli useampikin tapaus kertoi että jos käräjillä aikoo pärjätä pitää olla hyvät todistajat,muuten oikeus katsoo että Urpolla on legot tippuneet ja sulla on tallella ,niin maksamaanhan siinä joutuu....

Edit: Viestistä poistettu lainaus jo poistettuun tekstiin...
häkä

Viesti Kirjoittaja häkä »

Anna itsellesi hetki aikaa miettiä ja vastaa sitten mielessäsi kysymykseen että, maksaisitkos mieluummin uudet hampaat itsellesi vai sille pässille joka tuli päälle :)
Se kauniimpi Tiusanen

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Joo, linkin postatessani minua lähinnä hymyilytti, että tällaista näkyvyyttä tällä kertaa, mutta keskustelua syntyi sitten vähän toiseen suuntaan. Ei kai tuossakaan muuta ihmeellistä ole, kuin että asianomainen on julkisuuden henkilö.

Itse asiassa olen hieman ihmetellyt, miten jotain vastaanvanlaista ei ole tapahtunut tai uutisoitu aikaisemmin. Ehkä olen katsonut liikaa elokuvia, eikä jokainen perjantai-ilta biljardiaiheisessa baarissa sittenkään pääty joukkotappeluun. Vaajakoskesta en ole varma :D
Aiheeseen liittyen suosittelen katsomaan Steven Seagalin "Out For Justuce". Jää Hintsaset ja muut äkkiä kakkoseksi :D
-Timo Tiusanen
Skobe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Se kauniimpi Tiusanen kirjoitti:Joo, linkin postatessani minua lähinnä hymyilytti, että tällaista näkyvyyttä tällä kertaa, mutta keskustelua syntyi sitten vähän toiseen suuntaan. Ei kai tuossakaan muuta ihmeellistä ole, kuin että asianomainen on julkisuuden henkilö.

Itse asiassa olen hieman ihmetellyt, miten jotain vastaanvanlaista ei ole tapahtunut tai uutisoitu aikaisemmin. Ehkä olen katsonut liikaa elokuvia, eikä jokainen perjantai-ilta biljardiaiheisessa baarissa sittenkään pääty joukkotappeluun. Vaajakoskesta en ole varma :D
Aiheeseen liittyen suosittelen katsomaan Steven Seagalin "Out For Justuce". Jää Hintsaset ja muut äkkiä kakkoseksi :D
Onko muuten mitään pätkää missä olisi sekä Chuck Norris että Steven Seagal leipomassa porukkaa lättyyn? Siinä olisi vasta jäätävä leffa!
Se kauniimpi Tiusanen

Skobe kirjoitti: Onko muuten mitään pätkää missä olisi sekä Chuck Norris että Steven Seagal leipomassa porukkaa lättyyn? Siinä olisi vasta jäätävä leffa!
Ei tule ihan äkkiä mieleen. Ehkä parempikin niin :D
Mutta tällaiset jalassa Texas Rangerkin pomppaa ihan uusiin sfääreihin.
-Timo Tiusanen
Henry Grahn

Viesti Kirjoittaja Henry Grahn »

Ei mitään uutta. Maaliskuussa 1929 Los Angeles Times uutisoi että elkuvanäyttelijä Oliver Hardy, parhaiten tunnettu roolistaan Paksukaisena, oli biljardikööllään lyönyt vastustajansa näyttelijä Tyler Brooken käsivarteen murtuman, koska tämä oli kutsunut Oliveria termillä "Son of a Bitch". Ja sitähän ei Emmie Norvell Hardyn poika sietänyt.
9Ball

Skobe kirjoitti:Onko muuten mitään pätkää missä olisi sekä Chuck Norris että Steven Seagal leipomassa porukkaa lättyyn?
.....ihan yleisetiottaen,mikä siinä lättyyn vetämisessä on niin mielenkiintoista??
malinen

Viesti Kirjoittaja malinen »

9Ball kirjoitti:
Skobe kirjoitti:Onko muuten mitään pätkää missä olisi sekä Chuck Norris että Steven Seagal leipomassa porukkaa lättyyn?
.....ihan yleisetiottaen,mikä siinä lättyyn vetämisessä on niin mielenkiintoista??
ei niin mitään...

mutta tossa iltalehden jutussa mietityttää kuinka kovaa pitää lyödä nyrkillä päähän tai kepillä kasvoihin että tulee solisluuhun murtuma?
Iltalehti kirjoitti:Oikeuden mukaan Hintsanen teki ruumiillista väkivaltaa toiselle mieshenkilölle lyömällä tätä biljardimailalla päähän ja nyrkillä kasvoihin. Uhri sai pahoinpitelystä murtuman nenäänsä ja solisluuhunsa.
oikeus on tietysti aina oikeassa vaikka hintsanen sanoo lyöneensä hartioihin.
Joensuun Klubi (JK)
Saimaan Biljardi (SaiBi)

¡¿ mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu ?!
CFC

Viesti Kirjoittaja CFC »

Mä kerkesin lukea tuon Fonzien tekstin ja olin jopa hieman yllättynyt kuinka asiallisesti nuori herra ilmaisi itseään, vaikkakin selkeästi harmituksen(korrekti termi?) vallassa. En myöskään nähnyt siinä mitään sensuroinnin aihetta.
Vähän jäi ihmetyttään, kun sensuroija ei ollut tällä kertaa jättänyt nimimerkkiään.

Tästä sananvapaudesta suhteessa foorumin sääntöihin voitais mun mielestä laittaa vaikka joku oma threadi jonnekin. Jos ei muuta hyötyä, niin ainakin jengi tietäis missä mennään.
CFC

Viesti Kirjoittaja CFC »

CFC kirjoitti:En myöskään nähnyt siinä mitään sensuroinnin aihetta.
Niin tuohon jäi perään lisäämättä, että mä oon aika vankka yksilönvapauden ja sitä myöten myös sananvapauden kannattaja.
Se kauniimpi Tiusanen

CFC kirjoitti:En myöskään nähnyt siinä mitään sensuroinnin aihetta
Tuosta täytyy olla samaa mieltä.
-Timo Tiusanen
Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Noniin, allekirjoittanut hoiti varsinaisen editoinnin koko moderaattoriryhmän puolesta (keneltä nyt siihen hätään saatiin mielipide asiasta) ja unehtui laittaa allekirjoitus tuohon editoituun tekstiin. Onko nyt parempi mieli? :wink:

Viestin alkuperäisestä asiasta voi keskustella mutta hieman siistimmällä kieliasulla eikä mouhota ihan mitä ajatus mieleen tuo.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Skobe
Viesti:

HJL kirjoitti:
9Ball kirjoitti:
Arka aihe monelle. Kun ei viestiä saada muuten perille, pitää (tietenkin) ottaa väkivalta käyttöön. Tämä sukupolvesta toiseen siirtyvä käyttäytymismalli voimistuu erityisesti ns. oikeutettujen sotien aikana. Sitä yritetään purkaa lainsäädännölläkin poistamalla ruumiillisen kurittamisen käyttö ja hyväksyminen.

Miten 'lättyyn vetäminen' sitten liittyy biljardiin(kin) ? Julkisessa syynissä on ollut ampuma'urheilu'. Olen tyytyväinen, että harrastuksemme ja siihen käytetty väline ei ole suunniteltu ihmisen vahingoittamiseen eikä siihen tarvita (vielä) lupia. MUTTA ! Kuinka monelle meistä voittaminen ja paremmuuden osoittaminen pelissä ovat korviketta 'lättyyn vetämiselle' ??
Joo, niin siis tähän väliin täytyy sanoa, että olen viimeiseen asti väkivallan vastustaja, mutta jos sen tekevät ammattimiehet viihdetarkoituksessa niin ihan tehkööt. Ko. parivaljakon leffa olisi sitä paitsi elokuvataiteellisesti merkittävä teos. :wink:
Eikä siinä lättyyn vetämisessä mikään ole niin erityisen mielenkiintoista, mutta mikäli ei tahdo katsella ainoastaan romanttisia komedioita sekä väsyttäviä draamoja elokuvailtoina, on action päxönien mukana tuoma väkivalta väistämätöntä. Hirvitys!
9Ball

CFC kirjoitti: Tästä sananvapaudesta suhteessa foorumin sääntöihin voitais mun mielestä laittaa vaikka joku oma threadi jonnekin. Jos ei muuta hyötyä, niin ainakin jengi tietäis missä mennään.
......vapaus aina suhteessa vastuuseen......mitä vastuullisemmin käyttäydymme suhteessa toisiimme ja ympäristöön ,sitä suuremmaksi vapautemme muodostuu ja toisaalta vastuuttomuus rajoittaa vapautta.........vapaus ilman vastuuta on illuusio,jonka osa ihmisistä oppii vain "kantapään kautta" ,jos sieltäkään...

.....tälläkertaa fonzie käytti sananvapautta vastuuttomasti ,leimaamalla etnisen ryhmän ,osan sen yksilöitten toiminnan perusteella........
CFC

Viesti Kirjoittaja CFC »

9Ball kirjoitti:
.....tälläkertaa fonzie käytti sananvapautta vastuuttomasti ,leimaamalla etnisen ryhmän ,osan sen yksilöitten toiminnan perusteella........

Ööö.. Mä en kyllä saanut tällaista kuvaa siitä tekstistä. Siinähän kerrottiin yksittäinen tapaus, jossa toki mainittiin tarinan sankareitten etninen alkuperä. Kirjailija itse ei sinällään leimannut koko kansanryhmää, vaan jos sen halusi noin nähdä, niin se oli lukijan itse pääteltävä.

Minä näkisin niin, että joka tuosta leimaa kokonaisen kansanryhmän käytöksen yhteen muottiin muutaman yksilön käytöksen perusteella, omaa itse jo ennalta aika vahvoja mielikuvia. Tässä tapauksessa on ihan turha syyttää ketään muuta oman arvomaailmansa vääristymisestä.

p.s. Edelleen kaipaan sen sensuroijan nimimerkkiä tai jotain.
9Ball

CFC kirjoitti:
9Ball kirjoitti:

Ööö.. Mä en kyllä saanut tällaista kuvaa siitä tekstistä. Siinähän kerrottiin yksittäinen tapaus, jossa toki mainittiin tarinan sankareitten etninen alkuperä. Kirjailija itse ei sinällään leimannut koko kansanryhmää, vaan jos sen halusi noin nähdä, niin se oli lukijan itse pääteltävä.

Minä näkisin niin, että joka tuosta leimaa kokonaisen kansanryhmän käytöksen yhteen muottiin muutaman yksilön käytöksen perusteella, omaa itse jo ennalta aika vahvoja mielikuvia. Tässä tapauksessa on ihan turha syyttää ketään muuta oman arvomaailmansa vääristymisestä.

p.s. Edelleen kaipaan sen sensuroijan nimimerkkiä tai jotain.
....etnisen ryhmän nimeäminen on juuri se "leimaaminen",jos ei olisi nimenomaisesti tarkoitus leimata etnistäryhmää,niin esim nuorisojoukko olisi ajanut saman asian tapahtumaa kuvatessa..........lisäksi fonzie käytti alatyylisiä ilmaisuja kyseisen etnisenryhmän ihonväristä.......ei se viesti olisi mennyt läpi missään vastuullisessa tiedotusvälineessä.......tai sitten joku olisi joutunut vastuuseen.....Tommi tuolla aikaisemmin kertoi moderoineensa.
CFC

Viesti Kirjoittaja CFC »

Jopas voi saman asian nähdä erilailla. Mä luin tuon kyllä ihan toisella tavalla.
Skobe
Viesti:

HJL kirjoitti:
Skobe kirjoitti:...olen viimeiseen asti väkivallan vastustaja...
'Väkivalta' on arkaistinen ilmaus ja nykykieleen käännettynä esim. 'voimahallinta'. Käsitteenä se kuvaa menetelmää ja tapaa eikä sellaisena sisällä arvolatausta, eli sitä ei ole pakko hyväksyä tai vastustaa. Se on ihmisessäkin sisäänkasvaneena ja luonnossa yleisin laumaa koossapitävä voima, yleensä koirailla. Tämän kieltäminen aiheuttaa sen, että sen hallittua käyttöä ei opeteta nuorille.

Seurauksena on, että voimaan turvaudutaan vihan sokaisemana ilman kontrollia.

Se mitä voidaan vastustaa on viha. Siinä on arvolataus ja se vahingoittaa eniten itseä. Taolaisuudessa viha on itsestäänselvästi vältettävä olotila. On opittava tasapaino ja harmonia omassa itsessä. Niitä ei millään voi saavuttaa jos vihaa.
Niin just, mä arvasin että sä ymmärrät :shock: :lol:

Mielestäni "väkivalta" ei ole, kuten totesit, arkaistinen ilmaisu. Eikä voimanhallinta ole tullut väkivallan paikalle. Väkivallalla on aina ollut mielestäni negatiivinen sävy. Voimanhallinnalla ei niinkään.

Ei minulle aikoinaan esim. vartijakurssilla opetettu väkivaltaa vaan ennemmin juuri tuota voimanhallintaa. Itse asiassa opetettiin miten tilanteista selvittäisiin ilman voimankäyttöä. Tärkeintä on kuitenkin saavuttaa henkisesti vakaa tila, jolloin mitään näitä ei tarvita. :roll: Paitsi virkavalta tarvii. Ja sit just se total gym -kaveri. Ainii ja se Stevenkin vielä.

Ja vaikka Taolaiset välttäisivätkin vihan täyisin pois, sulkisivat sen kokonaan ulos.... ei se minun mielestäni ole oikea tapa. Vihaakin pitää käsitellä, eikä vain sysätä pois. Ei se tarkoita biliskepillä päähän hakkaamista tms. vaan asian selvittelyä oman itsensä kanssa, ilman että se jää kaivelemaan ja kasaantumaan pääkoppaan. Näittehän te miten Jimille kävi siinä Me, Myself & Irene leffassa... On ne opettavaisia ne elokuvat... 8)
Skobe
Viesti:

HJL kirjoitti: ilman fyysistä kosketusta tapahtuvaa vastustajan lamauttamista.
Nimimerkki "jamppe" yrittää kirjoituksillaan ilmeisesti juuri tätä tuolla toisessa topicissa. :lol:

http://forum.sbil.fi/viewtopic.php?t=42 ... &start=555
CFC

Viesti Kirjoittaja CFC »

Eiköhän tuo osto- ja myyntipalsta ole yksinoikeudella juutalaisten temmellyskenttää.
(Saa nähdä meneekö tämä heitto tommin tiukan seulan läpi? Jännityksellä odotan.)
CFC

Viesti Kirjoittaja CFC »

Ei muuten tarvis opiskella näitä sananvapauden rajoja kokeilemalla, jos niistä ois tehty selkeä sääntölista jonnekin tänne foorumille.
Vastaa Viestiin