Keinoja keppivarkauksien varalta

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Mä voisin otattaa muutamat kuvat uudesta kepukastani ! :)
Mikko Jäntti
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Janne L kirjoitti:
buddy kirjoitti:Mä voisin otattaa muutamat kuvat uudesta kepukastani ! :)
Kolhi ja pöyrittele sitä ensin maassa, jotta saamme siihen jotain ´yksilöllistä´! Eihän sitä muuten omaksi tunnista! :wink:
Hehhee. Enpä taida, eiköhän noita kolhuja jossain välissä tule aiheutettua ihan vahingossakin. Tosin, jostain syystä en ole ikinä onnistunut kolhimaan keppiäni pahasti, tai ainakaan silleen ettei saisi itse korjattua.
Mikko Jäntti
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Hmm, ihan hyviä vinkkejä. Tosin itse ehkä suosisin jotain muuta merkitsemiskeinoa. Halpaan keppiin en kaivertaisi nimeäni koska tuskin semmoisella pelaan elämäni loppuun asti (kaiverruksen kanssa jälleenmyynti vaikeutuu) ja kalliiseen keppiin en viitsisi mitään kaiverruttaa. Tosin meikäläisen nykyisessä kepissä on ulospäin näkymätön merkintä jolla tunnistaa ainakin toisen shafteistä 8)
Mikko Jäntti
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Co kirjoitti:
buddy kirjoitti:Tosin meikäläisen nykyisessä kepissä on ulospäin näkymätön merkintä jolla tunnistaa ainakin toisen shafteistä 8)
En tiedä miten harvinaisilla kepeillä pelaat, mutta voi olla vaikeata löytää varastettu keppi jos siinä ei ole helposti löydettäviä tuntomerkkejä.

Voimakas ulkoinen merkki esim. kaiverrus nostaisi turvaa muutenkin, koska varaskin huomaa sen merkin ja jättää varastamatta kepukan.
Hmm, pelikeppinä käyttämäni väline on harvinainen (ehkä kourallinen Euroopassa aktiivikäytössä) ja mulla on siitä jo hyvät kuvat tallessa. Se, että keppi olisi merkitty, ei varasta tuskin hetkauta, sen verran erikoisesta kepistä on kyse. Ja sitä keppiä ei kukaan ns. tumpelo varasta, ellei tiedä kepeistä jotain, se kun ei ole tietämättömän silmään juuri minkään näköinen kun ei näytä joulukuuselta vilkkuvina miljoonine upotuksineen. :wink:

Tiedän erään tapauksen jossa Suomesta varastettiin n. vuosikymmen sitten semmoinen erään tunnetun merkin testikappale jossa oli kulmikas butti = varmasti tunnistettavissa. Keppi löytyi vasta usean vuoden jälkeen, jos tietoni pitävät paikkansa. Varastettu kallis keppi tuskin päätyy Suomen markkinoille, kun piirit on pienet ja kalliin kepin varkauden uhri luultavasti laittaa sen tuhannet posterit ja ilmoitukset saleille ympäri Suomea. Näin palautui mm. eräs harvinainen Meucci Oldies sarjan kepukka viime vuosikymmenenä.

Semmosta stooria. En ole mitenkään merkitsemistä vastaan, en vaan omaan välineeni kaivertaisi mitään näkyvää. Kepukan arvokin laskisi luultavasti. Muuten kaiverrus on hyvä idea !
Mikko Jäntti
smandi

Viesti Kirjoittaja smandi »

itse näin viikonloppuna nauruhermoja kutkuttavan merkinnän sampon kepissä, eihän kukaan uskaltaisi varastaa keppiä, jonka butissa lukee
"käsin tehty *rumasana*".
Vastaa Viestiin