Laminaattinahan edut verrattuna tavalliseen?

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Steak »

Itse en käytä laminaattinahkaa, kovasti sekin vaihtoehto kuitenkin kiinnostaa kokeilla. Toiset taas sanovat että ei se ole sen parempi kuin tavallinenkaan kova nahka, itse en tiedä.

Janne L.: Käytätkö laminaattinahkaa siis ihan pelikepissäsi vai mitenkä?
Ja jos niin saako udella perusteluja? :?
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Steak »

Janne L kirjoitti: Kyllä, tällä hetkellä on pool-pelikepissä Moori:n laminaattinahka. Pool-biljardi mahdollistaa ja vaatii runsaan kierteiden käytön jota laminaattinahka tukee hyvin.
Mitenkäs se kun mainitsit aiemmin että välillä juuri tulee niitä käsittämättömiä "kiksailuja" jo pienemmilläkin kierteillä, niin millä tavalla tuo laminaatti sitten kuitenkin tukee juuri niitä kierteitä?
(ei ollut mitään pilkun nuss***aa, kiinnostaa vaan tietää)
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Itse pelailen välillä laminaatilla, välillä Professionalin nahalla kuten nytkin. Ei-laminaattinahoissa on semmoinen ongelma, että tuppaavat levenemään sieltä ylhäältä (eng. mushrooming) eli jollein halua, että nahka alkaa törröttää sivusuunnassa holkin yli, täytyy nahan reunoja hioa säännöllisesti pois. Lisäksi esim. Professional kuluu hieman nopeammin kuin laminaattinahka.

Laminaattinahan etu on hidas kuluminen sekä nahkojen tasalaatuisuus. Koska nahka on tehty 10-15 viipaleesta, ei yksi huonompilaatuinen viipale haittaa nahan toiminnassa. Ei-laminaattinahoissa saattaa monissa olla susia matkassa. Laminaattinahoissa on se huono puoli, että laminaatit saattavat irrota toisistaan, eräässä merkissä minulle on näin käynyt enkä aio enää kyseistä merkkiä käyttää. Lisäksi olen kuullut muualtakin Moorin nahkojen kovettumisesta ja siitä aiheutuvasta kiksailusta.

Tykkään hieman pehmeämmästä nahasta nykyään ja olenkin yrittänyt löytää Moorin soft-nahkoja testailua varten. Onko jollain semmosta tarjolla yhtä kappaletta ? Joko rahaa vastaan tai vaihdossa saa Moori III Mediumin.
Mikko Jäntti
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Steak »

buddy kirjoitti:Laminaattinahoissa on se huono puoli, että laminaatit saattavat irrota toisistaan, eräässä merkissä minulle on näin käynyt enkä aio enää kyseistä merkkiä käyttää. Lisäksi olen kuullut muualtakin Moorin nahkojen kovettumisesta ja siitä aiheutuvasta kiksailusta.
Minkä merkkistä laminaattia itse käytät/suosittelet?

Sanooko kellekään tai onko kokemusta Dynamiten(?) laminaattinahoista?

Itseäni juuri pelottaa tuo laminaatti nahalla (mahd. tapahtuva) kiksailu, varsinkin kun pehmeämmillä nahoilla olen tottunut ja tykästynyt pelaamaan. Tosin kokeillahan se pitäis semmoista laminaattianahkaa eikä arkailla sen suhteen :P Sillähän se selviäis.
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Steak »

Valtteri kirjoitti:Ja Buddyn mainitsema laminaattinahkojen "leviäminen" (mushrooming) voi joskus olla ongelma, mutta itse en ole siitä kärsinyt.
Buddyhän mainitsi tuon seikan juuri ei-laminaattinahoista.
buddy kirjoitti:Ei-laminaattinahoissa on semmoinen ongelma, että tuppaavat levenemään sieltä ylhäältä (eng. mushrooming)
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Itse olen käyttänyt laminaattinahkaa jo about viis vuotta. Tuolloin Rantalaihon Artsi laittoi ammattitaidolla Herculeksen hard-nahan. Kova nahka kehitti peliä aivan hillittömästi, tatsi palloon parani nopeasti. Siinä se sitten jökötti kepin päässä sellaiset neljä vuotta (!!!) ennen kuin sitten irtosi. Meinas tulla itku. :wink: Nahka säilyy hyvänä kun muistaa ettei kiksaukset yleensä siitä johdu, vaan tekniikkavirheistä. Itse en juurikaan hiekkapaperia tipille anna, säilyy hyvänä.

Tällä hetkellä Moorin kova nahka, ollut käytössä vuos ja kaks kuukautta. Yhtään ei ole kulunut, tosin jotkut ehkä huomasivat ritzin kisoissa parit kiksaukset. En tiiä oliko kisajäykkää vai nahan liiallista kovuutta.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Steak »

Tommi Lamminaho kirjoitti:Itse olen käyttänyt laminaattinahkaa jo about viis vuotta. Tuolloin Rantalaihon Artsi laittoi ammattitaidolla Herculeksen hard-nahan. Kova nahka kehitti peliä aivan hillittömästi, tatsi palloon parani nopeasti.
Osaatko kertoa tarkemmin tai hieman yksityiskohtaisemmin millä tavalla tuo peliäsi kehitti? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen..
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Steak kirjoitti:
Tommi Lamminaho kirjoitti:Itse olen käyttänyt laminaattinahkaa jo about viis vuotta. Tuolloin Rantalaihon Artsi laittoi ammattitaidolla Herculeksen hard-nahan. Kova nahka kehitti peliä aivan hillittömästi, tatsi palloon parani nopeasti.
Osaatko kertoa tarkemmin tai hieman yksityiskohtaisemmin millä tavalla tuo peliäsi kehitti? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen..
Kova nahka antaa paljon vähemmän "anteeksi" kuin pehmeämpi nahka, eli siis lyönnistä tulee jo puoliväkisin rento ettei kiksaa niin helposti. Eli ainoa miten se kehitti peliä oli rentouden ja "kosketuksen palloon" paraneminen, joka on tärkeä osa peliä.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

kastaja kirjoitti: Biljardihuollossa turussa on moorin softeja et sinne soita niin voin laittaa tulemaan. hinta 17egee.
Hmm, jos Kastaja on tulossa 8-SM-karkeloihin niin tuo mulle yksi testikappale Moori softeja. Jooks ? :)
Mikko Jäntti
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moorin nahkoja etsimässä?

Viesti Kirjoittaja buddy »

Kari Talvio kirjoitti:Kuules Buddy,
Pool Gardenista löytyy Moorin tippejä mallia S (Slow), M (Medium) ja Q (Quick), elikkäs tyypeissä ei ole softia eikä hardia

Niitä on muuten koko ajan ollut hyllyssä jo vuosia ja koko ajan niitä on toisten keppeihin asennettu, niin ja omaankin välillä. Mistäs oot niitä etsinyt ja metsästellyt? ei niitä kai sieltä omista pöksyistä löydy ;-))
Jep, veit sanat suustani... S on tosiaan Slow eikä Soft.

Juu, ei ainakaan Ritzissä ole muistaakseni ollut kertaakaan Moorin Soft... eikun Slowta, tai jos on ollut, niin mooonta vuotta sitten. Muutama päivä sitten Moorit olivat Ritzistä loppuneet tyystin ja nahka kun piti vaihtaa, niin lykkäsin (taas) LePron. Taidanpa sitten ostaa Moorin Slowta kun tulen tökkimään kasipalloa sinne Mansesterin suuntaan ja testata sopiiko se meikäläisen jäykkäkäden lyönteihin :)

Mahtava kuulla, että verkoja on taas vaihdeltu. Kyllä PoolGardeniin kelpaa tulla aina pelailemaan ! 8)
Mikko Jäntti
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Mun käsitys on se, että vanhemmat Moorin nahat kulkivat virallisella nimellä Moori I ja nykyiset Moori III. Kuulemma jotain eroa näissäkin on riippumatta pehmeysluokituksesta.
Mikko Jäntti
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Kastajalle

Viesti Kirjoittaja buddy »

Ei muuten tarvi Kastaja tuoda mitään nahkoja, Talviolla riittänee softi jos toinenkin meikäläisellekin eikä tarvi alkaa rahdata tavaraa Varsinais-Suomesta Pirkanmaalle asti ! Meillä kun täällä tuppukylässä ei oo tarvikkeita :? :D
Mikko Jäntti
Vastaa Viestiin