59 inch custom

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Poks
Viestit: 11
Liittynyt: 20:40 07.10.2015

59 inch custom

Viesti Kirjoittaja Poks »

Tsau!

Onko porukalla kokemuksia 59 tuuman customeista ei-low-deflection shaftilla? Toimiiko yhtälailla, vai huomaako sen ylimääräisen tuuman löysyydessä? Onko edelleen bird´s eye maple kova sana vai onko esim cocobolo, purpleheart, ebony (tuleeko liian raskas?) tai joku muu yhtä hyviä tai jopa parempia buttmateriaaliksi?

-Sampo
Poks
Viestit: 11
Liittynyt: 20:40 07.10.2015

Re: 59 inch custom

Viesti Kirjoittaja Poks »

Kiitti Sami. Kuulostaa aika erikoiselta käyttää kahta eri materiaalia buttissa... Siihen löydän varmaan jonkun sopivan puulajikkeen, mutta enemmän kuitenkin kaipaisin tietoa tosta extra tuumasta pituutta. Kyseessä siis perus old school vaahterashafti. Tuleeko kepistä heti ihan jouskari, jos menee yli 58 tuuman? Shaftiin tulisi puoli tuumaa ja buttiin puoli tuumaa lisää. Onko jollain kokemusta extrapitkistä kepeistä?

-Sampo
pepppeee
Viestit: 175
Liittynyt: 21:31 08.03.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: 59 inch custom

Viesti Kirjoittaja pepppeee »

Mulla on 60" Mezzin keppi 30/30 jakaumalla, jonka kanssa alussa pelasin muutaman viikon normaalin pituisella shaftilla, kunnes vastaava extrapitkä tuli tehtaalta. Huomasi kyllä, että pidempi shafti oli hieman löysempi kuin normaalipituinen, mutta se oli tässä shaftissa (Mezz hybrid alpha) ja omaan käteen parempi juttu. Nykyään mulla on kepissa 30" WX900-shafti, jossa vielä sopivampi tatsi pitkään keppiin. Mun mielestä tosi hyvä tasapaino ja tatsi, kun butti on birds eye maplea.

Varmasti riippuu myös customshaftiin käytetystä puusta ja sen syiden tiheydestä ja jäykkyydestä tuleeko siitä "liian löysä" pidempänä. Maku- ja tottumisasioitahan noi loppuen lopuksi on.

-Petri
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: 59 inch custom

Viesti Kirjoittaja buddy »

Mulla on Korkan tekemä 30" shafti omaan keppiin, mielestäni ei ole kauheasti löysempi. En vaan ole tottunut tuohon vielä muista syistä :) Ja olen kokeillut Korkan 31" tuumaista LD-shaftia ja se tuntui ainakin mun käteen tosi jäykältä. Sanoisin, että enemmän vaikuttaa shaftipuun laatu, taper sekä paksuus. Kannattaa testailla mikäli ympärillä olevilta pelaajilta löytyy pidempiä shafteja.
Mikko Jäntti
Poks
Viestit: 11
Liittynyt: 20:40 07.10.2015

Re: 59 inch custom

Viesti Kirjoittaja Poks »

Joo niinhän se taitaa olla, että yleensä butti on useammasta, kuin yhdestä puusta. :D
Ja ok kiitti vinkeistä! 59 tuumasessa löysyysero viiskasiin on tod näk aika pieni loppujen lopuksi. Ja taper ja paksuus kikkailulla saa tosiaan varmaan pidemmänkin riittävän jäykäksi. Toi, että butti on pidempi, ku shafti kuulosti aluksi aika weirdiltä, mutta miksei sekin voisi toimia. Kyl on systeemit muuttunu. :) Täytyy vähän kelata mistä lähtee keppiä tilaamaan...

-Sampo
sokee
Viestit: 991
Liittynyt: 19:43 08.05.2008

Re: 59 inch custom

Viesti Kirjoittaja sokee »

Mikähän se Strigun (Earl "the Pearl" Srickland) viimeisin härpäke-villitys, koskien keppiä olikaan..

http://i.ytimg.com/vi/SqTH425s_3E/hqdefault.jpg

Ilmestyikö Venäjän pyris-reissun jälkeen. Ja oliko Big Foot´lla tekemistä asian kanssa..
saako hypätä pelkällä saftilla,
vetää masseen touching-balliin pitämällä farkkuvyöstä tukea?!
vakuuttaa..
Vastaa Viestiin