OB DigiCue treeniapuväline

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Kimmo H
Viestit: 120
Liittynyt: 16:55 22.02.2015

OB DigiCue treeniapuväline

Viesti Kirjoittaja Kimmo H »

OB on julkaissut uuden DigiCue nimeä kantavan treenaus apuvälineen.

Laite kiinnittyy kepin perään, painaa vain 0,8oz ja ilmoittaa värisemällä lyönnin teknisistä epäpuhtauksista kuten ohjauksesta kepin perällä. Hintaa laitteella on 99$ joten ihan jokainen ei välttämättä juokse kirkuen omaansa lunastamaan mutta uskoisin esimerkiksi nousevien junioreiden, heidän valmentajiensa tai ihan bilissalienkin innostuvan tästä. Lyöntivalmentaja joka on aina mukana eikä anna armoa yhdessäkään lyönnissä, kuulostaa ainakin minusta ihan kelpo idealta. Salit voisi ehkä vuokrata laitetta muutaman euron kertahintaan siitä kiinnostuneille. Treeneissä ainakin itse maksaisin mielelläni muutaman euron tästä kapistuksesta jokaista pelikertaa kohden jos sillä rahalla saa puolueettoman vahdin omaa stroukkia vahtimaan :)

Mitäs mietitte tämmösestä ratkaisusta? Näetkö tässä mitään potentiaalia apuvälineenä parempaan peliin?
Itse odotan innolla tämän julkaisua ja uskoisin tämän DigiCuen paljastavan toistuvasti tekemiäni virheitä tietyissä lyönneissä. Reportaasia tulee tännekkin kunhan saan laitteen käsiini joskus marraskuussa ilmeisesti :) Mukava nähdä jotain uutta, erilaista ja mahdollisesti hyvinkin hyödyllistä biljardimaailmassa. Hattua täytyy nostaa OB:n väelle, toivottavasti laite on myyntimenestys ja yhtä toimiva kun video antaa olettaa.

Linkki videoon aiheesta, tekstitetty myös suomeksi jos ei lontoota tykkää kuunnella :)

https://youtu.be/YeXEy4ARYNw


- Kimmo
Kimmo H
Viestit: 120
Liittynyt: 16:55 22.02.2015

Re: OB DigiCue treeniapuväline

Viesti Kirjoittaja Kimmo H »

Omani hankin suoraan OB:n edustaja Shane Shinnotin kautta. Normaalisti tämän voi tilata ainakin vielä tietääkseni ainoastaan OBn verkkosivujen kautta. Ennakkotilauksia otetaan vastaan, arvioitu toimitus Yhdysvalloissa on lokakuun lopussa, tänne Pohjolan perukoille lienee viikon parin viive julkaisusta :)

Shane on edesmenneen Royce Bunnelin seuraaja ja todella mukavan oloinen kaveri muutenkin ainakin mitä sähköpostitse olen ollut häntä puheen.
OB jäi siis Roycen jälkeenkin hyviin käsiin ja on kyllä mukava nähdä että firma jatkaa nousuaan toisen alkuperäisen perustajan pois nukkumisesta huolimatta. Royce on tietääkseni ollut paljolti mukana myös DigiCuen kehitystyössä. Rauha hänen muistolleen.
Toinen perustajista, Don Owen jatkaa OB:n edustajana entiseen malliin.
Saa nähdä mitä OB:ltä nähdään DigiCuen jälkeen :) Aika vastahan OB julkaisi myös oman kiksinsä, erinomaisen sellaisen. Vähän masteria karkeampaa koostumukseltaan ja toimii kyllä ihan hyvin ainaskin minun makuun :)
Kimmo H
Viestit: 120
Liittynyt: 16:55 22.02.2015

Re: OB DigiCue treeniapuväline

Viesti Kirjoittaja Kimmo H »

Kimmo H
Viestit: 120
Liittynyt: 16:55 22.02.2015

Re: OB DigiCue treeniapuväline

Viesti Kirjoittaja Kimmo H »

^ Raporttia tulee heti kun omani saan ja kerkeän kokeilla, ennakkotilaus on jo vetämässä :)


Katsellaan sitten jos tuo laites toimii niin keskustellaan sitten julkisesta koekäytöstä Sbililäisten kesken :)
Kimmo H
Viestit: 120
Liittynyt: 16:55 22.02.2015

Re: OB DigiCue treeniapuväline

Viesti Kirjoittaja Kimmo H »

Ei oo vielä näkynyt, kuvia ja reportaasia tulee hetimmiten kun tämän käsiini saan :) Julkaisupäivä näyttää 31.10 joten joskus marraskuussa odottelisin saapuvaksi.
Kimmo H
Viestit: 120
Liittynyt: 16:55 22.02.2015

Re: OB DigiCue treeniapuväline

Viesti Kirjoittaja Kimmo H »

Laites saapui lopultakin postissa, ensimmäinen kappale hävisi Turkkiin oltuaan siellä ensin jumissa useamman viikon. OB kuitenkin toimitti uuden ja tänään pääsin jo ensimmäisiä kertoja kokeilemaankin :)

Laitteessa on kolme vaikeusastetta joista jokainen on edellistä herkempi tekniikkavirheille. Helpoinkin asetus väräyttää keppiä virheen merkiksi suhteellisen helposti, jopa liian helposti lyönneissä joissa joutuu käyttämään enemmän forssia. Laite kyllä tunnistaa oikeaoppisen, suoran ja sulavan lyönnin mutta kovempaa lyödessä ilmoittaa useimmat lyönnit ainakin minun tekniikalla virheeksi. Vastaavasti hiljaa lyödessä kestää lyödä hieman huolettomastikin ilman virheen merkkiä.
Vaikeammat asetukset ovat todella tarkkoja, kakkos asetus vielä menee perus linjadrillejä jauhaessa mutta kolmanteen asetukseen ei enää minun taitotasolla ole juurikaan asiaa jos ei ihan pelkkiä varovaisia follow shotteja ala hieromaan.
Vaatii vielä hieman opettelua ja kokeilua ennen kuin sen suurempaa tuomiota uskaltaa antaa. Ideana ihan hyvä ja varmasti antaa ilmi jos lyöntitekniikassa on hiomista mutta ainakin poolia pelatessa tulee esiin lyöntejä joissa laite tärisee vaikka puhtaalla tekniikalla löisikin. Näiden lyöntien osallehan laitetta ei ole suunniteltu, ainakin minun ymmärryksen mukaan kyseessä on ennemminkin treeniapu jota voi käyttää ihan peruslyöntejä treenatessa ja lyöntitekniikkaa treenatessa kuin koko ajan paikoillaan pidettävä virheenetsijä :) Kiinnostaisi kyllä kuulla snookerpuolen taitureiden mietteitä tästä, miten toimii teknisemmällä snooker-lyöntitekniikalla ja pienemmillä palloilla. Itse tämmöisenä pelkän poolin harrastaja omaan hieman pehmeämmän, epähienostuneen tekniikan ja ehkä osakseen siksi laite tuntuu välillä ihan arpakuutiolta ihan oikeita pelejä pelatessa :D

Laitteita on paketissa yksi mutta kuoria on kahdenkokoisia joissa itse laitetta voi käyttää. Poolkeppeihin passaa hyvin tuo isompi, ohuempi ilmeisesti snooker köleille. Jos on kiinnostusta kokeilla tätä vehjestä niin Kajaanin alueella pääsee testailemaan ihan naamatusten tai jos välimatka kangertaa niin postikulut kattamalla voitanee jonkinlainen järjestely sopia. YV:llä tavoittaa jos mieli tekee kokeilemaan onko oma stroukki Digicuen kestävä :wink:
Kimmo H
Viestit: 120
Liittynyt: 16:55 22.02.2015

Re: OB DigiCue treeniapuväline

Viesti Kirjoittaja Kimmo H »

Kiitokset laitteen kokeilusta ja kattavasta kuvauksesta! :)
Vastaa Viestiin