Pelilasit

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Pelilasit

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Tein hiukan selvitystä pelilasien toimittajaista. Fenno Optiikka Tikkurila on yksinoikeutettu jälleenmyyjä Adidas-urheilulaseille (Earl Strickland style). Tilaus on suullisesti varmistettu. Huomenna tekemään pokavalintoja. Pisteenä i:n päälle tulee kontrastia parantava väri: keltainen tai oranssi. Tarkkuusalue on 750-2500mm (kivestä - takavalliin). Hyvästi `ovaalipallot´ ja `out of focus´ lyönnit. :wink:
sokee
Viestit: 991
Liittynyt: 19:43 08.05.2008

Re: Pelilasit

Viesti Kirjoittaja sokee »

Aa, addut. No nyt rupes kiinnostanaan. Onkohan pokat ns. prätkä/beach volley-mallisia?
Vai nouseeko focus D. Taylorimaisesti ylemmäs? Vielä hinnat kysellään dobberilta,
t. sokee :shock:
saako hypätä pelkällä saftilla,
vetää masseen touching-balliin pitämällä farkkuvyöstä tukea?!
vakuuttaa..
Skobe
Viestit: 1821
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Pelilasit

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Mun yhdellä tutulla on silmälasiliike ja hän kertoi, että he olisivat kiinnostuneita erikoistumaan esimerkiksi bilislaseihin. Eli jos löytyy tarpeeksi kiinnostusta, voitaisiin laittaa homma eteenpäin ja pääsette itse mukaan suunnitteluprosessiin. Itse en ymmärrä lasihommista mitään, kun en sellaisia käytä...
sokee
Viestit: 991
Liittynyt: 19:43 08.05.2008

Re: Pelilasit

Viesti Kirjoittaja sokee »

sokee kirjoitti:Aa, addut. No nyt rupes kiinnostanaan. Onkohan pokat ns. prätkä/beach volley-mallisia?
Vai nouseeko focus D. Taylorimaisesti ylemmäs? Vielä hinnat kysellään dobberilta,
t. sokee :shock:
Jaha, löyty Facebookista. Lukitaan vastaus.
saako hypätä pelkällä saftilla,
vetää masseen touching-balliin pitämällä farkkuvyöstä tukea?!
vakuuttaa..
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Pelilasit

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Tää on vähän kolmipiippuinen juttu. Piilarit ois ok... mutta kun ei vaan sovi. En pysty asettamaan niitä kivuttomasti. Kuivat rakennusmiehen kädet, lyhyt pinna ja riippuvat luomet. Piilareita pitäs huoltaa ja pitkällä aikavälillä niiden ns kertakäyttöisten hinta tulee suolaseksi.
Oma pöytä ja kaks tappelevaa keljua (lasta). Juuri kun olen päässyt pöydän ääreen alkaa lämminhenkinen `ultimate-fight´ja joudun kehätuomariksi. Koskaan ei tiedä pääseekö tökkimään palloja 2 vai 120 min. Pelilasit on oiva ratkaisu tähän (olen myös lapsille katu-uskottavampi näillä tuomarilaseilla). Ja näissä on tää oranssin värin saama aika uskomaton skarppaus ominaisuus (luo hämärässä lisää kontrastia kahden erisävyisen pinnan väliin). Laseihin tulee nenäkappaleeseen korotuspala jolla ne nostetaan halutulle korkeudelle.
Kolmas ominaisuus on tän pelialueen optinen hallinta. Silmistä kiveen on matkaa 70-85cm. Silmän pitää pystyä tarkentamaan kivestä pöydän toiseen päähän (70+250cm). Muu alue on tarpeeton. Kävin kaikki optikkoliikkeet läpi ja Adidas oli ainut valmistaja joka tarjosi oikeat urheilulasit. Muut oli kyllä valmiita valmistamaan niitä, mutta ei mitään kokemusta niiden tekemisestä ja ne kaikki olisi näitä snookertyyppisiä 70-luvun :shock: UKK-laseja.
Heggins
Viestit: 830
Liittynyt: 15:30 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Pelilasit

Viesti Kirjoittaja Heggins »

.
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Pelilasit

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

dobermann kirjoitti: Kolmas ominaisuus on tän pelialueen optinen hallinta. Silmistä kiveen on matkaa 70-85cm. Silmän pitää pystyä tarkentamaan kivestä pöydän toiseen päähän (70+250cm). Muu alue on tarpeeton. Kävin kaikki optikkoliikkeet läpi ja Adidas oli ainut valmistaja joka tarjosi oikeat urheilulasit. Muut oli kyllä valmiita valmistamaan niitä, mutta ei mitään kokemusta niiden tekemisestä ja ne kaikki olisi näitä snookertyyppisiä 70-luvun :shock: UKK-laseja.
Riippuu mikä on stance, jos keppi hinkkaa leuankärkeä eikä niskanikamia olla korvattu saranoilla niin ainut toimiva vaihtoehto on nuo snookerlasit. Jos taas stance on enemmän mallia "kaisa" niin silloin linsseinä varmaan parhaiten toimi ns näyttöpääte linssit joissa koko linssinalueelle on tarkennus 60cm - 3m.
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Pelilasit

Viesti Kirjoittaja dobermann »

En oo 'pystyesko' pelaajia ja mulla on lasit jotka on linssejen osalta 35mm korkeet (korkeus on sama kuin kaksi sormea rinnan).
Vastaa Viestiin