Biliskepit lentokoneessa?

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Biliskepit lentokoneessa?

Viesti Kirjoittaja buddy »

Joko biliskepit saa ottaa käsimatkatavarana mukaan lentokoneessa eikä niitä tarvitse laittaa ruumaan? Riippuuko lentoyhtiöstä vai mitenkä tämä menee nykyään?
Mikko Jäntti
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Biliskepit lentokoneessa?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

ei ainakaa kesällä saannu vielä.
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Biliskepit lentokoneessa?

Viesti Kirjoittaja buddy »

Tiedän ainakin yhden pelaajan joka on matkustanut biliskepit käsimatkatavaroina. Ja näitä säädöksiä oli käsittäkseni tarkoitus höllentää tänä vuonna.
Mikko Jäntti
Mika
Viestit: 499
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Biliskepit lentokoneessa?

Viesti Kirjoittaja Mika »

Ku me käytiin Sarajevossa niin sveitsin äijällä oli keppisalkku käsimatkatavaroissa, en tiedä miten oli sinne saanu. Eipä ite hoksittu kyllä kysyäkään olisko mahollista, liekkö lentoyhtiöstä kiinni :roll:
Avatar
Johnny Boyh
Viestit: 3003
Liittynyt: 01:28 12.11.2004
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Biliskepit lentokoneessa?

Viesti Kirjoittaja Johnny Boyh »

Itselläni oli muutama vuosi takaperin "hauskoja" tilanteita, kun matkustin Pyramidi kilpailuihin Kirgisian Bishkekiin Moskovan kautta ja takaisin.

Menomatkalla laitatin luonnollisesti keppilaukkuni ruumaan Helsingin päässä, kun lennettiin Aeroflotilla Moskovaan. Moskovasta sitten vaihto ja yölento Kirgisian Bishkekiin. No eihän laukku saatika keppi päässyt mukaan Moskovan vaihdossa joten kisat jotka alkoi samana iltapäivänä - jouduin pelaamaan lainakepukalla. Laukku saapui vielä samana iltana Bishkekin hotellihuoneeseen, mutta keppiä ei näkynyt joten kisat meni kokonaan ohi ennen kuin oma keppi saapui. Oma keppi saapui sitten neljän päivän reissusta kolmantena päivänä aamulla ja kun kuriiri antoi mulle kepin ja toivotti "have a nice day" niin huomasin samalla, että kovarunkoinen pyöreä keppikotelo oli puukolla tai muulla terävällä viilletty auki pohjasta. Liekö jotain timangeja tai huumeita etsinyt joku jossain välissä, mutta kiitti vaan.

Paluumatkalla sitten Bishkekin lentokentällä muutaman muun kisoissa mukana olleen ulkomaalaisen pelaajan kanssa olin taas check-in:ssä ojentamassa keppikoteloani ruumaan, kun mulle sanotaan, että keppiä ei oteta vastaan, kun se PITÄÄ kuljettaa käsimatkatavaroissa. Ok. Venäläispelaajat jotka matkustivat kanssani Moskovaan samalla lennolla, kysyvät myös minulta, että minkä ihmeen takia mä olisin halunnut laittaa keppini ruumaan, kun sehän voi mennä rikki siellä. No daa, yritin siinä sitten sopertaa takaisin, että en tietenkään halua sitä ruumaan laittaa, mutta meillä päin se taas pitää laittaa aina ruumaan ja niin edelleen. No sille sitten naureskeltiin kimpassa ja näille typerille säännöille, kun mentiin iloisesti turvatarkastuksesta keppien kanssa läpi. Keppikoteloon laitettiin turvatarkastuksessa vain tarra "Security Checked". Lento mukavasti Moskovaan ja kaikki muut pelaajat jäivät siellä pois ja kanniskeli keppiään iloisesti olallaan ulos lentokentältä. No meikäläinen sitten menee keppi olalla Transfer Flightille jatkolentoa varten ja sitten kosahtaa uusi turvatarkastus juuri ennen koneeseen nousua. Eipä päässyt keppi sitten Moskovassa enää turvatarkastuksesta läpi, vaikka koko ajan lennetään saman lentoyhtiön koneella, Aeroflotilla, maa vain vaihtui Kirgisiasta Venäjään. Mulle sanottiin, että mun pitää viedä keppi check-in:n kautta ruumaan, vaikka kuinka yritin selittää tämän jo tapahtuneen kuvion. No lähdin sitten sitä viemään kiireessä ja eihän siinä lähellä nyt löytynyt mitään check-iniä vaan mun olisi pitänyt mennä ulos Transfer Flight alueelta jonne olin jo tullut. No enpäs päässyt ulos alueelta, kun ei löytynyt Venäjän viisumia. Sain oleskella vain Transfer Flight alueella. Palasin takaisin turvatarkastukseen ja selitin tilanteen ja väittivät, että minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää keppi sitten kentälle. No en varmasti jätä ja ryhdyin inttämään, että eihän tämmöinen kuvio voi olla mahdollista, kun minun ei edes annettu laittaa keppiä ruumaan lähtökaupungissa. No siinä sitten tuli joku turvatarkastajien esimies myös paikalle ja neuvottelivat siinä useita minuutteja keskenään. Lopulta asia päättyi niin, että tämä turvatarkastajien esimies kantoi minun keppini koneeseen ja asetti sen käsimatkatavarahyllylle (aivan takareunaan kaikkien laukkujen taakse oikein viritteli). Seurasin häntä omalle paikalleni ja turvatarkastaja sanoi minulle siinä vielä hyvällä englannilla, että keppiin en saa koskea ennen kuin kone on laskeutunut Helsinkiin. Tokaisin vain, että "no need to practice during flight, thanks" ja istuin alas.

Minä ja keppi päästiin iloisesti Helsinkiin. Kävin vielä näyttämässä infoon rikki mennyttä keppikoteloani ja sanoivat, että koska vahinko on siis tapahtunut Aeroflotin menomatkalla, olisi minun pitänyt tehdä valitukset jo Moskovassa tai Bishkekissä joten asia ei oikein edennyt enää siitä. En jaksanut enää jäädä vatvomaan enkä etsimään Aeroflotin toimistoja vaan halusin vain äkkiä kotiin, keppi kun sentään oli ihan kunnossa, vaikka ei sillä päässyt kisoissa pelaamaan lyöntiäkään.

Ilman tätä reissua ei henk.koht. ole muuten kuin positiivisia kokemuksia.
Joni Ahola / Espoon Biljardikerho
SBIL puheenjohtaja / Kilpailukalenterivastaava
Pool/Kaisa/Pyramidi/Kara lajijaostojen jäsen
Heggins
Viestit: 830
Liittynyt: 15:30 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Biliskepit lentokoneessa?

Viesti Kirjoittaja Heggins »

Tuollainen veska on ainakin parilla suomalaisella
http://store.kozoom.com/uk/carom_billia ... l-bag.html
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Biliskepit lentokoneessa?

Viesti Kirjoittaja buddy »

Markus kirjoitti:...kerran muuten nähny siin ku kävelly koneelle tuoneelta bussilta kohti niit rappusia, ku oma bägi tippuu lentokoneen lastausluukulta maahan, eli useampia metrejä. Alko pikku huuto sillee et sedätki säpsähti eikä kyl uskaltanu sanoo mitään takasin. Mikä hauskinta ni mul oli handsfree päällä ja puhelu vaimolle just menossa :D
Vähän kuin joku löisi puukolla sieluun. :)
Mikko Jäntti
Vastaa Viestiin