Onko biljardi välineurheilua ?

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Armadillo
Viestit: 105
Liittynyt: 16:16 08.04.2011

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja Armadillo »

Kolmesta ylläolevasta videosta johtopäätöksiä: 1) Biljardi on välineurheilu. 2) Reyes on kolmikosta heikoin pelaaja kun romppeet näyttää kaikista halvimmilta.
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Mut montako keppiä veikkaatte Reyesillä olleen uransa aikana? Itse veikkaan satoja... Lisäks oon melko varma että on kokeillu myös kymmeniä eri nahkoja... Pidän erittäin tärkeenä välineiden uusimista ja kokeiluja. Oon nähnyt miten pelaajat hakee potkua uusista leluista ja TOIMII lähes poikkeuksetta...
Jarmo J Mikael Voutilainen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Selostaja kertoi muuten jossain videossa että juuri tuo Souquetin köö on arvoltaan 20000$ Joss Westin tekemä ja snakewoodia & ebonyä lähinnä... Snakewood on vaikein puu työstää, mistä tehdään keppejä ja voitte varmaan kuvitella tuosta tekniikasta mitä on käytetty, että on melkoinen lottovoitto ku on ylipäätään onnistunu...
Jarmo J Mikael Voutilainen
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja Skobe »

CnPs kirjoitti:Selostaja kertoi muuten jossain videossa että juuri tuo Souquetin köö on arvoltaan 20000$ Joss Westin tekemä ja snakewoodia & ebonyä lähinnä... Snakewood on vaikein puu työstää, mistä tehdään keppejä ja voitte varmaan kuvitella tuosta tekniikasta mitä on käytetty, että on melkoinen lottovoitto ku on ylipäätään onnistunu...
Se on ruma keppi, en maksa.
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja CnPs »

No joo...liioittelin vähän, mut varmasti on myös keppejä jotka ei oo päässy tv pöydälle asti ja breikkerit ja jokunen hypäri niin alkaa niitä olemaan... Safteja on varmaan tullu ja menny kans...
Jarmo J Mikael Voutilainen
laadidaa
Viestit: 954
Liittynyt: 12:24 30.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja laadidaa »

Eikös kaikki ole välineurheilua missä väleineitä tarvitaan? Naku-uinti tulee nyt ensimmäisenä lajina mieleen missä ei välineillä vedellä. Vehkeillä ehkä, mutta se onkin jo sitten ihan toinen topikki.
Sponsored by Janne Kettunen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Skobe kirjoitti:
CnPs kirjoitti:Selostaja kertoi muuten jossain videossa että juuri tuo Souquetin köö on arvoltaan 20000$ Joss Westin tekemä ja snakewoodia & ebonyä lähinnä... Snakewood on vaikein puu työstää, mistä tehdään keppejä ja voitte varmaan kuvitella tuosta tekniikasta mitä on käytetty, että on melkoinen lottovoitto ku on ylipäätään onnistunu...
Se on ruma keppi, en maksa.
Joo, ei oo mikään perinteinen v-groovepointsiköli. Semmonen inkkarikeppi. Sopis Reyesille... ;-)
Jarmo J Mikael Voutilainen
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja buddy »

Montas keppiä Maukalla on ollut uran aikana? Mulla on ollut 7 eri pelikeppiä joista 2 viihtyi kädessä vaan jotain 1-3kk eli pääasiassa oon pelannu koko 22 vuotta viidellä eri kepillä. Pari vuotta sitten hommasin toisen aloituskeppini, eka on vielä tallessa :)
Mikko Jäntti
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Markus kirjoitti:
Skobe kirjoitti:
CnPs kirjoitti:Selostaja kertoi muuten jossain videossa että juuri tuo Souquetin köö on arvoltaan 20000$ Joss Westin tekemä ja snakewoodia & ebonyä lähinnä... Snakewood on vaikein puu työstää, mistä tehdään keppejä ja voitte varmaan kuvitella tuosta tekniikasta mitä on käytetty, että on melkoinen lottovoitto ku on ylipäätään onnistunu...
Se on ruma keppi, en maksa.
Joo ihan kauhee. Ja ei CnPs Efrenillekään toi sopis ;) ;P
Minäkin aluks katsoin niin että melkein silmään koski... Sit ku kuulin tuosta kepistä, materiaalista ym niin aloin arvostamaan. Äskettäin aloin miettimään että onkohan idea tuosta kuvioinnista syntyny ku Joss on miettiny että pitäs saada jotenkin piiloon nuo snakewood aihion säröt jotka synty sorvatessa... ;-)
Jarmo J Mikael Voutilainen
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja buddy »

Hyvä setti kyl. Sääli, että Edwin murhattiin niin jäi paljon antamatta biljardimaailmalle, mullekin olis Edwinin keppi kelvannu :)

Mun kepit:

1. Joku tuntematon, ostin Lahden Kulma Pubin Pältsiltä muistaakseni 300mk:lla -91. Yllättävän hyvä ja smooth shafti, vaikkakin oli ihan hienokseltaa kiero. Saattaa löytyä Kasibiliksestä mustaksi maalattuna ilman grippiä.

2. Meucci, en muista mallia. Ostettu -93, ensimmäinen oikea kunnon biliskeppi.

3. Longoni mustanpunainen, ostettu muistaakseni -94, pelasin 2kk ja holkki lähti irti, huonot liimaukset tais olla. Liimattiin Joukaisen kanssa ja myin pois.

4. Bear BN-02 harmaa, toisiksi paras pelikeppini. Jäätävä tatsi, taitaa butti löytyä Muhliksen käsistä nykyään. Ostettu Niemisen Villeltä, ekoja Beareja Suomessa, taisi olla -94 tai -95.

5. Joskus 2002 tienoilla sain tilaamani Caponen, jolla pelailin puolisen vuotta ja myin pois Muukalle. Kiva keppi mutta mun käsiin liian jäykkä.

6. Bear B-30, ostin jonkun "hätäkepin" Caponen tilalle 2002-03 tienoilla, tällä tuli pelailtua muutama vuosi. Hyvä keppi, mutta ei läheskään yhtä hyvä tatsi kuin aiemmassa BN-02:ssa.

7. Tim Scruggs "0TS0". 4 pointsiä, 5 hienoa veneeriä, nahkagrippi. Ostettu 2004-05. Pelaan tällä edelleen. 12.5mm norsunluuhela. Super. Jengatkin lähtee: http://www.youtube.com/watch?v=tbA73AnvQeg 8)

8. Aloituskeppi Falcon JB musta, ostettu 1993 tai -94. Talvion Karilta kun sillä oli näitä varastossa miljuunia. Huippulaatuinen keppi, toistakymmentä vuotta käytin enkä ees yhtään lommoa saanu shaftiin, sen verran kovaa laatupuuta ettei juuri kolhiinnu. Tämä oli myös pelikeppini 2002 kun asustelin puoli vuotta ulkomailla.

9. Aloituskeppi Preda BK2 ilman grippiä. Huikee, tästä kiitokset Vipalle. 2010.

Lisäksi käsieni kautta on kulkenut kaksi Josey'tä (mm. Maukan #9), Bob Frey, Andy Gilbert jotka olen tilannut jenkeistä uteliaisuuttani ja myynyt pois. Näistä en ole yhtään kelpuuttanut omaksi pelikepiksi, kranttu kun olen :P
Mikko Jäntti
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja buddy »

Pointtina ehkä se, että en ainakaan omalla kohdalla sanoisi että bilis on välinerheilua. Toisaalta vasta Scruggsin kanssa olen rehellisesti myöntänyt että jokainen ohilyönti tms on miehestä kiinni. Edellisillä kepeillä tuli toisinaan sellaisia hetkiä että katsoin kummissani keppiä lyönnin jälkeen että mikäs nyt meni vikaan. Joo, enkä oo koskaan käyttäny kepissäni ld-shaftejä :)
Mikko Jäntti
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Pitäs tulla v mäisemmät pussit pooliin. Ei pienemmät vaan semmoset haagit jotka karsii lämärit. Ärsyynnyn aina melkolailla ku joku työntää lämärin vallin lähellä olevaan palloon ja syyttää pussin haagikulmaa ku "lurppas". Jouhevalla max kierteellä ois usein selvinny 1/3 forssilla... Sit arvostaa jo kunnon ld tekniikkaakin safteissa ja etsii oikeesti parasta saftia... Sorry vaan old scool dikkareille...
Jarmo J Mikael Voutilainen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Mut toki ymmärrän henkisenkin puolen mitä kunnon välineet tekee ja varsinkin kalliimmat old scool kepin. Mulla kävi silleen että uus safti pakottaa tekemään mitä pallojen asema pyytää, eikä anna leikkiä lyöntien kans yhtään vaikka edellytykset pitäs olla entistä paremmat. Monesti ku panostaa välineisiin ja nostaa laatua, on pakko nostaa myös oman pelin tasoo...
...vai onkohan se sittenkin uus butti joka nostaa tasoo :roll:
Jarmo J Mikael Voutilainen
Keimo15
Viestit: 422
Liittynyt: 23:43 02.10.2007
Paikkakunta: Sun city Patela
Viesti:

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja Keimo15 »

biljardi väline urheilua? no ei todellakaan!
Tuossa taas aloin keilaamaan 10v tauon jäläkee ja aika nopeeta muistu lajin mukavat ja huonot puolet mieleen.
Silloin kun lopetin mulla oli 8 ykköspalloa ja sillä pärjäs just ja just. Tänä päivänä vastaava luku jolla pärjää just ja just on jotain 14ykköspalloa. Joo siis pärjäishän sitä vaik yhellä pallolla, mut jos oikeesti haluu pärjätä luku on n.14. Ja sit kun palloja pitäs uusia 2-4vuoden välein ja yks pallo maksaa 200-500e. No täs vaan esimerkki välineurheilusta. Mun mielestä välineurheilua on semmoiset lajit joissa rahalla pystyy ostaan parempia välineitä ja niiden avulla voi voittaa selvästi parempia mut ”köyhempia” urheilijoita. esim.ratsastus, keilailu, moottoriurheilut...
toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
Str
Viestit: 1113
Liittynyt: 10:51 26.08.2009

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja Str »

Keimo15 kirjoitti:biljardi väline urheilua? no ei todellakaan!
Tuossa taas aloin keilaamaan 10v tauon jäläkee ja aika nopeeta muistu lajin mukavat ja huonot puolet mieleen.
Silloin kun lopetin mulla oli 8 ykköspalloa ja sillä pärjäs just ja just. Tänä päivänä vastaava luku jolla pärjää just ja just on jotain 14ykköspalloa. Joo siis pärjäishän sitä vaik yhellä pallolla, mut jos oikeesti haluu pärjätä luku on n.14. Ja sit kun palloja pitäs uusia 2-4vuoden välein ja yks pallo maksaa 200-500e. No täs vaan esimerkki välineurheilusta. Mun mielestä välineurheilua on semmoiset lajit joissa rahalla pystyy ostaan parempia välineitä ja niiden avulla voi voittaa selvästi parempia mut ”köyhempia” urheilijoita. esim.ratsastus, keilailu, moottoriurheilut...
Offtopic: Keimo avaa vähän tota keilapallojen määrää. Miks? Ite kun en lajista mitään ymmärrä.
Jukka Haapakoski, CSS
Keimo15
Viestit: 422
Liittynyt: 23:43 02.10.2007
Paikkakunta: Sun city Patela
Viesti:

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja Keimo15 »

joo mä voin avata tota,mut nyt en kerkee ku sitä ei oikeen lyhyesti pysty selittää
toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Torstenin kiksipidike maksoi 5000 dollaria. Selostaja muisti mainita sen eilen parikymmentä kertaa.
laadidaa
Viestit: 954
Liittynyt: 12:24 30.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja laadidaa »

Skobe kirjoitti:Torstenin kiksipidike maksoi 5000 dollaria. Selostaja muisti mainita sen eilen parikymmentä kertaa.
Kultaa? Timantteja? Helium-3:sta?
Sponsored by Janne Kettunen
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja Skobe »

laadidaa kirjoitti:
Skobe kirjoitti:Torstenin kiksipidike maksoi 5000 dollaria. Selostaja muisti mainita sen eilen parikymmentä kertaa.
Kultaa? Timantteja? Helium-3:sta?
"pure gold"
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko biljardi välineurheilua ?

Viesti Kirjoittaja buddy »

Markus kirjoitti:Torstenin yhet stringit makso 12500$
Kaikkee sinäkin ostat ebaystä :roll:
Mikko Jäntti
Vastaa Viestiin