Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
kaka-kaka
Viestit: 269
Liittynyt: 13:41 08.01.2010

Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja kaka-kaka »

Onko kukaan tilannut Dynamic Billiardista mitään ? Itse tilasin ja maksoinkin tilauksen. Mitään vahvistusta ei ole kuulunut kohta kolmeen viikkoon, eikä sähköposteihin vastata vaikka olen yrittänyt useaan kertaan. Olen laittanut postia useampaan osoitteeseen, ja lähettänyt pankin kopion maksustakin. Jos jollain on jotain kokemuksia kys.firmasta ottakaa kantaa. Minulla on ainakin huonoja kokemuksia...
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Mjoo. Mul oli joskus samoja ongelmia.

Mulla ratkea niin että mun piti maksaa vielä se 25e tms. Postikuluja lisää mitä ei ilmotettu siinä päälaskun yheydessä siinä tilauksen summassa ollenkaan.

Mut kylne vastas maileihin...
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja Steak »

Ne ei tapaa hirveesti sähköpostia lähetellä joo. Joskus voi tulla vastaus tunnissakin mut joskus menee hyvinki viikkoja. Tai joskus on vaan kamat tullu perille viikossa ilman mitään sen kummempia vahvistuksia.
Kuva
kaka-kaka
Viestit: 269
Liittynyt: 13:41 08.01.2010

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja kaka-kaka »

Usean yhteydenoton jälkeen vastasivat postiin ja lähettivät DHL:n seurantanumeron. Seurantanumeron mukaan DHL oli yrittänyt eilen tavoitella, mutta vastaanottajaa ei oltu tavoitettu :) Soitin DHL:lle ja paketti on mennyt takaisin vantaalle. Kerroin jättäneeni puhelin-numeroni mistä voi tavoitella, mutta kuulema se ei kuulu DHL:n toimintatapoihin ? Annoin reklamaatiota, ei voi olettaa että ollaan paikan päällä odottamassa 8h lähetystä. Täytyy sanoa että erittäin huonoa yhteydenpitoa Dynamicin puolesta, ja asiakaspalvelua DHL:n päästä jossa on toivomisen varaa...
laadidaa
Viestit: 954
Liittynyt: 12:24 30.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja laadidaa »

kaka-kaka kirjoitti:Usean yhteydenoton jälkeen vastasivat postiin ja lähettivät DHL:n seurantanumeron. Seurantanumeron mukaan DHL oli yrittänyt eilen tavoitella, mutta vastaanottajaa ei oltu tavoitettu :) Soitin DHL:lle ja paketti on mennyt takaisin vantaalle. Kerroin jättäneeni puhelin-numeroni mistä voi tavoitella, mutta kuulema se ei kuulu DHL:n toimintatapoihin ? Annoin reklamaatiota, ei voi olettaa että ollaan paikan päällä odottamassa 8h lähetystä. Täytyy sanoa että erittäin huonoa yhteydenpitoa Dynamicin puolesta, ja asiakaspalvelua DHL:n päästä jossa on toivomisen varaa...
Jännä homma. Mulla on just päinvastasia kokemuksia DHL vs FedEx. DHL:ltä aina soiteltu ja *rumasana*, jos eivät ole saaneet heti toimitettua. Fedexin kanssa ollut huomattavasti enemmän vastaavia ongelmia.
Sponsored by Janne Kettunen
kaka-kaka
Viestit: 269
Liittynyt: 13:41 08.01.2010

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja kaka-kaka »

Taisi olla viimeinen kerta kun dynamic:lta tilasin mitään. Yksi tuote puuttui kokonaan, ja kaksi olivat rikki... eikä sähköposteihin taaskaan vastata ?!?

No vastasivat viimein, ja selityksien kera. Nyt pitää lähettää tuotteet takaisin, ja sieltä tulee sitten uudet joskus. Lupasivat tällä kertaa tarkistaa tavaroiden kunnon ennen lähettämistä. Olisikohan tämä ollut tarpeellista ensimmäiselläkin kerralla ?! Jokatapauksessa aika säätämistä ennen kuin tavarat on lähetetty ja uudet tilalla...

Varoituksen sana kaikille Dynamic Billiardista !
Olen nyt ollut usean kerran yhteydessä sähköpostilla, ja minun pitäisi lähettää tavarat takaisin omalla kustannuksellani, ja he maksaisivat sitten kulut minulle takaisin. Lentorahtina yksityishenkilönä joutuisin maksamaan 176€ halvin tapa maksaa 160€. Minua väitetään valehtelijaksi, lähetys ei kuulema voi maksa niin paljon. He eivät ymmärrä että yksityishenkilönä lähettäminen maksaa. He suostuvat korvaamaan lähetyksistä aiheutuneista kuluista minulle 20€. Olen pyytänyt asiakasnumeroa, mutta sitä he eivät halua antaa. Miten tässä nyt pitäisi menetellä. Minulla on kaikki sähköpostit tallessa, myös se jossa he myönsivät jättäneen yhden tuotteen vahingossa pois. Täytyyhän joku takuu olla, pitääkö tästä tehdä poliisiasia ?!?
kaka-kaka
Viestit: 269
Liittynyt: 13:41 08.01.2010

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja kaka-kaka »

Nyt ollaan edetty asiassa niin, että kun otin oikeuksistani selvää ja kirjoitin heille seuraavalla tavalla:
I asked the European Consumer Centre. I was told that in Germany, the seller is responsible for return costs if the order exceeds € 40. I have the right to cancel the transaction if you do not treat the matter.

Ja he vastasivat seuraavalla tavalla:
We know that we have tp pay the transport costs, but the prices you tell me we won´t pay. We´re not responsible for a shippment with costs of 120
or 220€. We know our rights and responsibilities.
Ok, doesn´t matter, if shipping costs for such a package from Finland to
Germay are so expensive, then use our UPS account number: xxxxxx
And please don´t forget to send us your bank details for the transaction.


Mitähän tästä vielä seuraa :o
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Kari Talvio kirjoitti:Yksi tapa säästyä moisilta on käyttää Suomessa toimivia Biljardialan kauppiaita, joita täälläkin kyllä on.
Ei niissä hinnoissa taida niin suuria eroja kuitenkaan olla.
Erittäin hyvin sanottu :)
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
kaka-kaka
Viestit: 269
Liittynyt: 13:41 08.01.2010

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja kaka-kaka »

Muuten ok mutta tuotteita jotka tilasin ei saa suomesta...
Säätäminen jatkuu. Pyysin toimittajaa lähettämään rahtikirjan s-postilla. Se on ainoa tapa varmistaa että vastaanottaja maksaa rahdin. Jos lähettää toimittajan antamalla asiakasnumerolla, saattaa vastaanottaja kieltäytyä maksamasta rahtia. Silloin se jää itselle maksettavaksi. Maassa maan tavalla... Lupasivat palata asiaan viikonlopun jälkeen, saas nähdä. Maksun suoritin tilille suoraan, eikä siinä vaaraa ole menettää rahoja. Jotenkin uskon että homma vielä onnistuu :)
kaka-kaka
Viestit: 269
Liittynyt: 13:41 08.01.2010

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja kaka-kaka »

Paketti lähti viime viikon perjantaina takaisin, UPS haki ovelta. Tämän jälkeen ei taas sähköposteihin vastata ?!?! V.....ttu mitä kaupankäyntiä.
kaka-kaka
Viestit: 269
Liittynyt: 13:41 08.01.2010

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja kaka-kaka »

Useiden yhteydeottoyritysten jälkeen minuun otettiin yhteyttä heti, kun ilmoitin jättäväni asian Euroopan kuluttajakeskuksen hoidettavaksi. Rahat luvattiin palauttaa tililleni tällä viikolla, olen hieman skeptinen asian suhteen. Ihmettelen edelleen toimittajan tapaa toimia asiassa. Luulisi että he tietävät miten toimia palautus/takuuasioissa. Koko prosessi aiheutti minulle ylimääräisiä kuluja, joita en viitsi edes yrittää periä mistään. Jos tuotteita olisi ollut oikea määrä, ja ne olisivat olleet ehjiä mitään ongelmia ei olisi ollut. Dynamic ei todellakaan osaa toimia takuaasioissa toivotulla tavalla. Sen voin sanoa että tämä oli aivan varmasti viimeinen kerta kun tilaan heiltä mitään. Rahoja odotellessa...
kaka-kaka
Viestit: 269
Liittynyt: 13:41 08.01.2010

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja kaka-kaka »

Onnellisesti päättyi täälläkin, sain nimittäin rahat takaisin. Tappiota tuli vähän puhelinkuluista ym. ja niihin eivät ottaneet tapansa mukaan mitään kantaa kun asiasta mainitsin. Kannattaa kahteen kertaan miettiä jos sieltä aikoo mitään tilata :)
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Tiedän tapauksen jossa yhdelle jälleenmyyjälle ei vastattu mihinkään sähköpostikyselyihin tulevista tilauksista... Useiden yritysten jälkeenkään. Reilumpaa olisi ilmoittaa vain: "Sorry, we can´t sell to You." :mrgreen:
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Dynamic Billiard ihmetyttää ?

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Ainahan noista webbikaupoista saa satunnainen tilaaja mitä sattuu. Tai sitten juuri sitä mitä tilasi. Myyjä myy useesti jo loppuneita tuotteita. Tilaus otetaan vastaan ja rahat laitetaan varaukseen. Toivotaan että tuote tulisi taas tukkurilta (toiselta puolelta maapalloa) vaikka reilun viikon kuluttua. Sä luulet että kaikki on reilassa ja uusi keppi kohta kotiovella. Webbikauppias ei saakkaan kyseistä keppiä enää kun tuotanto olikin jo lopetettu mallista puolivuotta sitten. Aikaa on kulunut kaksi viikkoa tilauksesta. Sä ihmettelet mikä maksaa ja käyt ostamassa uuden pelipaidan matching-väreissä siihen uuteen oksaan. Sitten laitat sähköpostikyselyn tilauksesta. Vastausta saat odottaa melkein viikon. Vastaus on että keppi oli loppu, mutta tilaus on tällä hetkellä toimituksessa (eli ihan samassa tilanteessa kuin se oli kolmeviikkoa sitten kun näppäilit sitä Visa-tunnustasi). Odotat viikon ja kyselet taas missä tilaus on? Vastausta ei kuulu, mutta tullista ilmoitetaan ulkomailta tulleesta tilauksesta. Meet hakemaan tullista uutta oksaasi jolla ei voi lyödä ohi (puet uuden pelipaidan vaikka haiset jo huomiselle hielle).

Pääset tulliin ja otat jonotuslapun n:o 89. Edelläsi on vain 13 asiakasta joista muutama osaa puhua Suomea. Päätät käydä röökillä. Hermosavut helpottaa. Mutta. Mutta... muistat että lopetit röökinpolton toissapäivänä. Käsi on työntynyt vaistomaisesti kesätakin taskuun jonne tutun oloinen syöpäkäärö on sattumalta jäänyt. Hel____ti, ei yks rööki lakkoa pilaa...

Yskit hiukan kun oma vuoronumerosi tulee. Tullivirkailija kysyy mitä olet tilannut? Vastaat: biliskepin. Avaa paketti, sua käskytetään. Avaat pahvit ja löydät vaahteranoksan viimeisen sellofanikääreen sisältä. Katsot keppiä ja toteat sen olevan samanlainen kuin näyttöpäätteesi väriavaruus kykeni toistamaan. Tullivirkailija toteaa retorisesti että mailan arvohan ei ole tuo toimittajan ilmoittama 190$. Mikä se on? Vastaat: Se on keppi. Ei maila. Arvohan on ilmoitettu jo rahtipaperihin, mutta se on kuulemma harhautukseksi laitettu huomattavasti alemmaksi kuin mitä sen todellinen arvo on. Nyt sinun pitää todistaa paljonko ole maksanut kepistä. Keppi jää tulliin. Haet himasta pankkitunnuksesillasi dokumentin jossa käy ilmi paljonko tililtäsi on veloitettu kaupasta. Okey, siinä tuli vaan jotenkin kepin toimittajalle pieni mitätön pilkkuvirhe. Tililtä oli veloitettu 1900$ + rahti. Äkkiä tulliin posket hehkuen selittämään miksi myyjä oli niin huolimattomasti heitellyt sitä pilkkua... Maksat verot kitisemättä (käteisellä, pankkikortit ei käy).

Keppi on vihdoin salilla. Tutkit keppiä ja huomaat siinä muutaman viimeistelyvirheen. Yksi pointsi on hiukan koholla forearmissa ja shaftin silverring nyhtää hiukan parrasta lyötäessä. Suoruus on aika ok, mutta jotenkin odottaisi näissä lippulaivoissa olevan kaikki ihan vimpanpäälle... Pyörität keppiä kaikin tavoin ja huomaat edelleen hienoisen ´vinouden´. Kaikki tutkijat ei edes huomaa vierhettä, mutta kuitenkin...

Päätät pitää kepin, koska parta ei sinulle oikeestaan sopinutkaan ja paitakin on jo hommattu. Pelaat tunteja päivittäin kepillä. Kahden viikon kuluttua ajattelet jos kepin shaftimalleista juuri se toinen olisikin se joka sopii sulle. Kuinka ollakkaan, Raikka tulee salille ja antaa sun kokeilla tätä parempaa shaftimallia. Ruuvaat kärkipalan paikoilleen (ja huomaat että jotain outoa siinä on...) Laitat kepin pöydälle ja pyörität sitä. Keppi vispaa kuin viimeistä päivää. Huudat Raikan paikalle katsomaan. Raikka katsoo hetken ja polvistuu pöydän äärelle. Irroittaa shaftin ja pyörittää sitä. Suora. Sitten pyörittää sun uniikkia buttia. Kiero.

Tämä tarina ei ole tosi. Mutta yksittäiset sanat (jopa kokonaiset lauseet) ovat tosia. Tiedän että olen aivan liian fanaatikko keppien suoruuden suhteen. Mutta onhan mulla ollutkin muutama keppi joista olen saanut kokemukseni. Monet kepit on suoria (vaikkakin saan ne näyttämään ihan muulta). Ostaessa uutena kepin suoruus pitää olla priima. Yhtäkään kierona ostettua keppiä en ole kuullut suoristuneen. Edes muutamassa vuodessa (päin vastoin). Mutta itse omistan muutanan ns. Dobberin HOF-kepin jotka on ollut luotisuoria uudesta asti. Aikaa on kulunut yhteensä vuosikymmen ja kepeillä pelataan viikoittain. Oikein säilytettynä ja hoidettuna keppi kestää. Butti kestää reilusti hyvän Hustlerin eliniän. Shaftit ovat kulutushyödykkeitä. Joku huomaa jäykkyyden kadonneen jo vuodessa ja toinen samalla shaftillä töninyt kymmenen vuotta ja samana pysynyt. Hyvin hoidettuna kaikki kestavät; jopa parisuhteet.

Edelleen olen sitä mieltä että kauppaa kannattaa tehdä kummankin kanssa, mutta kumpi on vaivattomampi? Kumman kanssa voit keskustella esimerkiksi näyttämällä huomaamasi vierheet.
Vastaa Viestiin