No mutta .... ensiksi,minä en ole väittänyt kenenkään uskoa vääräksi tai huonommaksi ........ käytännössä se on ollut mahdotonta,kun olen koko ajan kirjoittanut yleis tasolla,en henkilökohtaisella ,enkä ole tunnustautunut enempää uskovaiseksi kuin ateistiksikaan ..... mun pointtihan alunperin oli kritsoida sitä että yleensä lähdetään väittelemään uskonnosta ,koska se ei lopulta johda mihinkään ....sen kohdan lisäksi lainasin sinulta.Markus kirjoitti:
Ja jos muistan oikein niin 9ballin määritelmä hihhulista pari sivua sitten oli että "osallistuu keskusteluun väittämällä omaa uskoaan paremmaksi kuin muiden tms..." Tämä ei mielestäni ollut ihan viliptön selitys aiemmille hihhuli ivoille, vaan enemmänkin diplomatiaan pyrkivä mutta epärehellinen toteamus.
Jos tämä tosiaan olisi hihhulin määritelmä, niin ateistithan olisivat silloin pahimipia hihhuleita mitä löytyy.
Mikä tekee Mika Immosesta paremman kuin "me muut"
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
Korjasin lainauksen .... sinä jätit tuo väittelyn (voidaan sanoa myös yhtähyvin että kiistelyn) pois ....... ihmiset hakevat merkitystä elämäänsä monista asioista ..... se että sinulle usko toimii noin ei tarkoita että se toimii samalla tavalla muille ...... mutta minä en tosin koskaan ole ollut letkuissa ja tullut toimeen itseni ja muiden kanssa voimatta pahoin...jamppe kirjoitti:9 ball kirjoitti:
Kuinka sinä voit sanoa noin, kun minä itseni mukaan lukien tiedän lukemattomia tarinoita siitä kuinka " Usko" on muuttanut elämänsuunnan (kreik "metanoia"= kääntyä,tehdä parannus,tehdä mielenmuutos) ja auttanut ihmisen löytämään todellisen minuutensa ja paikkansa tässä maailmankaikkeudessa...kritsoida sitä että yleensä lähdetään väittelemään uskonnosta ,koska se ei lopulta johda mihinkään
.... Sitten viellä uskosta ja biljardista ......
.. Monissa uskoissahan pidetään hyveenä luopumista maallisen voiton tavoittelusta ja suositellaan kilvoittelua lähinnä itsensä kanssa ...... jamppe voi varmaan löytää raamatusta viittauksia viimeisten tulosta ensimmäiseksi ja ensimmäisten viimeiseksi ..... ehkä mainintoja itsensä ylentämisestä ja toisten alentamisesta synteinä ..... tulisiko kilpailussa siten pyrkiä olemaan viimeinen ja näin välttää itsensä ylentäminen ja samalla toisten alentaminen ....... voiko kyseissessä asetelmassa uskon ymmärtää biljardissa silloin vahvuutena jos kuitenkin se pitää sisälllään dilemman ... mä vaan hämmennän

Tässä on kaksi vaihtoehtoa tuo sinun mainitsema että pääsemme ruumiistamme tai se että lakkaamme olemastaMarkus kirjoitti:
Se mikä on hassua niin ihminen juuri ruumiseen samaistuessaan sanoo kuolleesta, että "pääsi hengestään", vaikka oikeamminhan me siinä 'päästään' ruumiistamme.
.... vaari (ei se Paavo

..... ja nyt minä teen sen mitä ehdotin joopajoolle eli otan breikin

Vaikka kirjoitankin sarkastiseen ja provosoivaan sävyyn, mun pointti on koko ajan ollut se, että vaikka tässä topikissa olisikin jotain asiaa on sitä melko (hullunvaikeata) vaikeata löytää sillä 80% keskustelusta on asiaan kuulumatonta. Verrataan tilannetta vaikkapa aikakausilehteen jossa on mainoksia 40 sivua, 20 flyeria välissä ja vain 10 sivua itse asiaa. Toiset topikit ovat moderaattoreille pyhiä ja sitten on näitä jotka ovat koskemattomia.
Elsat sun muut saavat puolestani olla tyytyväisiä tähän tilanteeseen, että 8 viestiä kymmenestä on jotain aivan muuta mitä pitäisi. Voi olla että olen tässä samalla hieman katkerakin, sillä tuolla minun yv-laatikossa on muutama viesti; "poistin viestisi, pysytään asialinjalla, t. moderaattorisetä."
Ja uskontoa vastaan en ole tässä hyökännyt enkä tyrkyttänyt ateismia tms. Olisi ollut sama tilanne, vaikka Jamppe olisi puhunut autoista eikä asiasta.
Ja Markukselle aikaisempaan postaukseen: "Ja Elsaa kompaten, Skoben ja 9ballinkin teksteistä on kyllä kuultanut, ettei olla ymmärretty, eikä ikävä kyllä edes yritetty ymmärtää 'muiden' pointteja. Silti kovasti närkitään väliin.. " Voisiko nämä pontit vaikka lihavoida tuolta roskapostin seasta. Olisi mielenkiintoista lukea niitä. Nyt mennään 17:sta sivulla. Saattaisin ehkä itsekin haluta kommentoida itse asiaa, mutta toiselta sehän olisi sama kuin elävältä hautaaminen...
Markuskin on kirjoitellut pitkiä, varmasti mielenkiintoisia, kirjoituksia jotka ovat nyt valitettavasti hukkuneet jonnekin roskapostiviidakon sekaan.
Ratkaisuehdotus: minä ja muut lopetamme tämän #%&tuilun ja Jamppe yrittää pysyä otsikossa. Eli ei saarnausta! Minäkään en tyrkytä ateismia ja liimanhaistelijat satanismia
...ja Elsa jatkaa samaan malliin. murusia nokkimalla.
Elsat sun muut saavat puolestani olla tyytyväisiä tähän tilanteeseen, että 8 viestiä kymmenestä on jotain aivan muuta mitä pitäisi. Voi olla että olen tässä samalla hieman katkerakin, sillä tuolla minun yv-laatikossa on muutama viesti; "poistin viestisi, pysytään asialinjalla, t. moderaattorisetä."

Ja uskontoa vastaan en ole tässä hyökännyt enkä tyrkyttänyt ateismia tms. Olisi ollut sama tilanne, vaikka Jamppe olisi puhunut autoista eikä asiasta.
Ja Markukselle aikaisempaan postaukseen: "Ja Elsaa kompaten, Skoben ja 9ballinkin teksteistä on kyllä kuultanut, ettei olla ymmärretty, eikä ikävä kyllä edes yritetty ymmärtää 'muiden' pointteja. Silti kovasti närkitään väliin.. " Voisiko nämä pontit vaikka lihavoida tuolta roskapostin seasta. Olisi mielenkiintoista lukea niitä. Nyt mennään 17:sta sivulla. Saattaisin ehkä itsekin haluta kommentoida itse asiaa, mutta toiselta sehän olisi sama kuin elävältä hautaaminen...
Markuskin on kirjoitellut pitkiä, varmasti mielenkiintoisia, kirjoituksia jotka ovat nyt valitettavasti hukkuneet jonnekin roskapostiviidakon sekaan.
Ratkaisuehdotus: minä ja muut lopetamme tämän #%&tuilun ja Jamppe yrittää pysyä otsikossa. Eli ei saarnausta! Minäkään en tyrkytä ateismia ja liimanhaistelijat satanismia

...ja Elsa jatkaa samaan malliin. murusia nokkimalla.