En nyt taas jaksanut kaikkea lukea, kun kertyy vrk:ssa niin paljon noilla herroilla tuota tekstiä, mutta jamppe et oo pysyny asiassa. Minä kritisoin sinua siitä, että puolustit henkilöä, joka myrkyttää aika rankasti minäänsä aamuisin ja kehoitin tätä paremmille tavoille. Kannustatko sinä ihmisiä paremmille tavoille? Olen tämän vajaan neljän vuoden aikana, jonka olen "taas" ollut biljardin parissa ja aloittanut kilpailemaan, ollut yli 20 kertaa finaalissa Kuopion kisoissa (Kuopiossa ei tod. ole koskaan ollut liikaa kisoja) ja 100% varmasti viihtynyt eniten bilis pöydän äärellä... Ja tykkään yli kaiken biljardista, mutta en tod. halua sotkea rakkautta niihin asioihin. Rakkaudella nyky ihminen yrittää saada kaiken anteeksi ja vaatii sillä joka asiassa hyväksyntää. Tärkeitä asiota jää tämän takia tekemättä ja rakkaus sinänsä vääristyy, kun järki heitetään mäkeen ja hyväksytään kaikki, tai annetaan "herran haltuun".
jamppe kirjoitti: Rakkaudesta värikkäisiin pylpyröihin... Taas jamppe käsitit jotain vääri. Kirjoitin "tykkään yli kaiken" biljardista ja tarkoitin lähinnä, että yli kaiken negatiivisen, mitä lajiin liittyy. Ja pyrin pitämään käsityksen rakkaudesta ihan miehen ja naisen (Ehkä perhe?) välisenä asiana, ettei taas lähetä "puihin"... Mielestäni, jos rakkaus ylikorostuu, totuus ja oikeuden mukaisuus vääristyy... jamppe se vaan "uskoo ja rakastaa"... Varmasti helppoa ja onnellista, mutta jokseenkin vastuutonta mielestäni...??
Mietin tuota perheen rakastamis jutskaa ja tulin siihen tulokseen, että kyllä pitää kasvatuksussakin olla järki päässä. Jos rakkaus yli korostuu siinäkin, niin saattaa tulla ehkä niitä ongelma tapauksia... Rakkaus on huono uskonto, mutta hyvä mauste.