Mikä tekee Mika Immosesta paremman kuin "me muut"

Yleistä biljardista

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Skobe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Joko aletaan vetää summaryä mikä tekee Immosesta paremman pelaajan kuin "me muut"? :lol:
Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Nyt Jamppe sitten taas pysymään topicissa! Varoitus #352.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

jamppe kirjoitti:Henkinen tasapaino kaikin puolin on tärkeää Biljardissa ! :lol:

Tahto ja tunne sopusoinnussa, ei ole ambivalenssia minnekään päin...

...Kun kasvat ihmisenä, niin kasvat myös biljardinpelaajana ! ja joutava höntyily ja hölynpöly jää pois... ja jäljelle jää yksinkertainen ja olennainen...

Vai mitä Tommi :lol:
No toi kuulosti jo asialliselta, selkeitä totuuksia.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Sublime

Viesti Kirjoittaja Sublime »

Kun arvioidaan tekijöitä mitkä tekevät Mikasta pelaajana "paremman kuin muut", on mielestäni syytä nähdä nimenomaan ne tekijät, jotka Mika itse määrittelee: itseluottamus, breikki ja kyky tyhjentää pöytä. Väheksymättä teknisiä taitoja on itseluottamus suuri tekijä. Kasparov sanoi joskus, että shakkipeli hävitään ennen kuin yhtäkään nappulaa on siirretty psykologisen itseluottamuksen tasolla. Mielestäni yksi suuri etu Mikalla onkin juuri itseluottamus, jota iceman nimityskin heijastaa. Mikäli stressiä ja painetilaa ei pysty kontrolloimaan, on sillä vaikutusta itseluottamukseenkin. Mikan kommentteja ei tässä voida mielestäni sivuuttaa, koska hän tiedostaa voittamisen tärkeimmät tekijät, keskittyy niihin ja tulosta tulee. Mielenkiintoista olisikin tietää mitä hän näillä tekijöillä konkreettisesti tarkoittaa, sillä nythän ne ovat yleisessä mutta toki silloinkin priorisoidussa muodossa. Minä olen siinä mielessä amatööri, että en esimerkiksi ymmärrä hyvästä breikistä muuta kuin sen, että valkonen kovaa pakkaan ja jättö keskelle pöytää. Mitenhän Mika asian näkee?
Can Playsam

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Itsehän Mika kiitti Paul Newmania motivoimisesta ja Riz (vai mikä se oli) biljardi salia hyvästä harjoittelu paikasta ja... Se huomenta suomen haastattalu kun olisi ollut pidempi.
9Ball

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

joopajoojaapajaa kirjoitti:9Ball, minä yritän sanoa tän niin nätisti kuin kykenen...

Palaan siihen todentamis-caseen:

Katoppakö, sä voit ihan itse ottaa isseäs aivoista kiinni, tai vaihtoehtoisesti etsiä/lainata/ostaa/löytää valmiiksi kirjoitetun kirjan joka käsittelee näitä aiheita mitkä sun, ja monen muun, mielestä kaipaa todentamista.

Vaihtoehtoisesti voit tulla käymään kylässä, mä laitan sulle lämmintä cacaota ja peittelen sut sänkyyn. Sit mä luen sulle pari tarinaa,ja näytän kaikki kuvat jos valitset kuvakirjan. Tarinoiden jälkeen voidaan keskustella siitä minkälaisia opetuksia/ohjeita/neuvoja ne piti sisällään.

....Kiitos vaan ,ei minua sinun tarinat kiinnosta ,enemänkin todenettu facta .... mutta voit toki aloittaa todentamisen factoilla vaikka siitä jumalasta ja sen olemassaolosta,kun siitä on tässä topicissa jo valmiiksi meuhkattu :roll: .... keskustella toki voin sinun kanssa hekilökohtaisestikin,mutta haluan tietenkin ensin tietää kenen kanssa olen tekemisissä. .....niin, omasta pelaamisetani olen vastannut tähänasti ja myös jatkossa ihan itse
9Ball

Markus kirjoitti: Asioiden kieltäminen, on vähintään yhtä hölmöä kuin sokea usko. Ateismi on näin ollen vain yksi uskonnoista. (mikä ärsyttänee heitä suunnattomasti ja poikii yleensä paljonkin vastalauseita).

Ateismi voidaan käsittää joko väitelauseena tai yksilön tiedollisena asenteena. Nykyisin ateistit jaetaan usein positiiviseen ateismiin, jossa kielletään jumalien olemassaolo, ja negatiiviseen ateismiin, joka on uskon puutetta jumalien olemassaoloon, mutta josta puuttuu jumalien olemassaolon nimenomainen kieltäminen.

Vaikka monet ateistit edustavat sellaisia uskonnottomia käsityksiä kuin humanismi ja naturalismi, ei ole olemassa mitään kaikille ateisteille yhteistä aatejärjestelmää.
lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
Ateismi ei ole uskonto,koska sillä ei ole mitään eritystä yhtenäistä oppia tai tunnustusta ....... tämä vain yleistasolla tietona

....Einsteinistä Ilpo V Salmen artikkeli http://www.skepsis.fi/jutut/einstein.html
9Ball

joopajoojaapajaa kirjoitti:

Lohduton on mun mielikuva sun maailmankuvasta, tosin voin missata teksteissäs jotain....Mitäpä muuta voin kuin toivottaa onnea peliin.

Siihen että auttaa toista ihmistä pyyteettömästi,tuttua tai tuntematonta...ei siihen tarvita jumalaa tai oppikirjoja.
empatiaa kyllä. ...... sitäpaitsi monet,jotka tunnustautuvat hurskaiksi pyrkivät ensimmäisiksi kun jotain on saatavana

..uskomisessa tai siinä että ei usko ,ei sinäsä ole mitään pahaa.Minä luokittelen hihhuloinniksi sen kun aletaan kertoa että oma usko tai maailmankatsomus on oikeaa tai parempaa ja toisten väärää
Skobe
Viesti:

jamppe kirjoitti:Mikä tekee Mika Immosesta paremman kuin " me muut "

Ja vielä... kun Mika Immoselta Huomenta Suomessa kysyttiin hänen menestyksensä salaisuuksista, niin Mika vastasi: " En mä tiedä... Kai minä olen syntynyt biljardinpelaajaksi ". :roll:
Icemanin blogissa Mika funtsii hieman syvällisemmin mikä ajoi hänet tähän menestykseen. Ei tainut muuten sanoa sanaakaan uskonnosta, mikä tuli tämän topikin jälkeen järkytyksenä minulle. :shock:
Pepe; mun sympatiat on sun puolella. :wink:
Can Playsam

Mietin tässä yks ilta kävellessäni kotiin ja huimas vähän tämä topici, että onko se hyvä itsetunto ja henkinen "balanssi" myös sitä, että osaa pitää sitä "voimaa" myös sisällään, eikä ole joka paikassa laskemassa sitä suun (tai muiden viestimien) kautta ulos...???
Can Playsam

P.S. Tiedän kyllä, että hieman tyhjä on jo tämä tynnyri, joka kumisee, mut taitaa siellä vielä jotain olla... :wink:
Skobe
Viesti:

Skobe kirjoitti:Tommi "pitääkö kaikki asiallinenkin yrittää jotenkin sotkea sivuraiteilleen?" Lamminaho: taas on aika toimia! Tämä topikki on mennyt niin överiksi ettei toista ole vähään aikaan nähty. Ja kuten tiedämme sormi on käynyt modaus napilla joskus herkemminkin :wink:
Säilytä uskottavuutes moderaattorina ja deletoi kaikki epärelevantti tästä topikista. Nyt!
BUMB! :lol:
9Ball

joopajoojaapajaa kirjoitti: Toivon että ymmärrät etten mä eikä käsittääkseni Markus tai Jamppe ketään mihinkään hinata tai työnnetä, suosittelemme vain avaamaan hieman silmiä.
Silmien aukipitäminen on kannatettavaa ,lisäksi omaehtoinen ajattelu ja oppien ja luutuneiden tapojen kyseenalaistaminen.
....sivistys ja kehitys on perustunut vahojen oppien ja uskomusten kyseenalaistamiseen,uusiin näkökulmiin ja ajattelutapoihin ....... maailmassa ne kansat ja kulttuurit joissa säännöt ja lait on kirjoitettu uskonoppien pohjalta,ovat niitä taantuneimpia,joissa ihmisarvoja ei kunnioiteta,joissa toisiajattelioita kivitetään ja ruoskitaan ja lapsia silvotaan.Kotoisissa seurakunnissa väkivalta on tosin ollut lähinnä henkistä.

Pääsääntöisesti uskonnoilla on ollut läpi historian pyrkimys pitää ne silmät kiinni,koska silloin karitsalaumaa on helpompi paimentaa.
Lukittu