Hyvä maila aloittelialle???

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

^ Siinä se keppikaappi on seinustalla, kun tulet ulko-ovesta ja käännyt sinne snookerpöytien puolelle. Tiskiltä tulevat kyllä avaamaan, kun käyt kysymässä. En ole toviin käynyt kurkkaamassa, mutta aikaisemmin sieltä rupes 80 eurolla liikahtamaan jo jonkinlainen keppi.
-Timo Tiusanen
chriscole911
Viestit: 49
Liittynyt: 12:15 30.03.2009
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja chriscole911 »

itse ostin kanssa ekan keppini jyväs-snookerista, aika paljon ne kyl vetää välistä niissä hinnoissa, esim yks McDermotti siellä maksaa 149e ja samanlaisen saa balls importista 95e...tiedä sitten onko sama keppi mutta ihan samanlainen ja tuskin noissa peruskepeissä mitään eroja on shafteissakaan et tuo hinta noin paljoo pompsahtais. joku aikaa sitten mulla oli biljardimyynnistä ostettu fury nr-13 jota kyllä voisin alottelijalle suositella ihan hyvillä mielin, hintaa oli 130e. muutkin ovat noita furyn +100e keppejä kehuskellut, itsellä ei ole kokemusta kun siitä yhestä. ne joilla on ollut sanokoon oman mielipiteensä. dobermann ainakin tuolla toisessa topicissa kerran kehuskeli juurikin tuota nr-13 mallia kun sitä olin myymässä.
chriscole911
Viestit: 49
Liittynyt: 12:15 30.03.2009
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja chriscole911 »

sanon vaan, että älä osta :D. Katso edellisen sivun viimenen viesti ja katso itsellesi vaikka semmosta keppiä, kerran kun panostat vähän enemmän siihen keppiin niin saat vähän paremman pelikokemuksen vähän pidemmäksi aikaa kun tuollaisilla risuilla. ostat jonkun +100e kepin (esim se Fury NR-13), pelaat sillä pari vuotta ja katselet sitten kepin ostoa uudelleen jos tarvitsee, näin se kannattaa tehdä.
mäksy
Viestit: 317
Liittynyt: 19:23 13.08.2007

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja mäksy »

Onkos kukaan Kryygereitä liputtanu täällä? ainakin hinta/laatusuhde oli muutama vuos sitte kohdallaan ja hyvä kepukka hutkia, pyörrettäkin sai välillä vaikkei ehkä olis tarvinnukaan.. vissii alle 100e saa hankittua, se olis mun ehdotus...
Joonas Mäkinen, Luna
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

biljardi fani kirjoitti:Sanokaas että onko nää ihan oikeesti hyviä vai huonoja keppejä aconilta?

http://www.acon.fi/PublishedService?pag ... ode=30101-

http://www.acon.fi/PublishedService?pag ... =30101-57E
Minusta tässä on kyse lopulta hyvin yksinkertaisesta asiasta. Jos haluat jonkun kepin, niin CFC kiteytti sen tuolla aikaisemmin hyvin: katso, että keppi on suora, jonka jälkeen vaihdat siihen kunnon nahan. Jos taas haluat hyvän kepin, joka vastaa vähemmän pelanneen tarpeita, niin ketjussa on ollut kattavasti asiaa tähän liittyen.

Jos sinulle on tärkeää saada vain ja ainoastaan oma keppi, niin voit ihan hyvin ostaa melkein minkä vaan. Noiden linkeissä olleiden keppien osalta voi kuitenkin todeta, että peliominaisuudet enemmänkin huononee ruuvattavan nahan ansiosta tavalliseen salikeppiin (kunnon nahalla varustettuna) verrattuna, jolloin voit itse arvioida, onko ostaminen perusteltua.

Noin yleisesti voisin todeta, että älä suotta murehdi kepin ostoa niin kovasti tässä vaiheessa. Jos haluat oppia pelaamaan, niin koita panostaa siihen, että harjoittelu ja pelaaminen on hauskaa, mutta kuitenkin jollain tavalla kehittymiseen tähtäävää. Keppejä kerkeää hankkimaan tulevaisuudessa niin paljon kuin sielu sietää, mutta tukevan perustan rakentamista alusta alkaen on todella vaikeaa ruveta tulevaisuudessa paikkaamaan.
-Timo Tiusanen
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

:P Jäätävä keppi... Tuonhan pitäis periaatteessa olla suht jäykkä, kun on tuo pinnoite ulkokuoressa. Mitä oon itse testannu, niin hyvä tatsi oli moorin softin kans.
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja Riksa »

MuhlaMasta kirjoitti:bilismyynnistä saa cuetecceja! Jäätäviä Cuetecceja! "serious cues for serious players", eikä maksa paljoo http://www.suomenbiljardimyynti.fi/prod ... ucts_id=51

eikä tää ollu mainos :shock:
:lol: :lol:
OPaivio
Viestit: 211
Liittynyt: 20:31 16.12.2008
Paikkakunta: Turku

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja OPaivio »

biljardi fani kirjoitti:
MuhlaMasta kirjoitti:bilismyynnistä saa cuetecceja! Jäätäviä Cuetecceja! "serious cues for serious players", eikä maksa paljoo http://www.suomenbiljardimyynti.fi/prod ... ucts_id=51

eikä tää ollu mainos :shock:

Nuo kepit näyttävät kyllä hyviltä. :D Ja kyllä ne varmaan onkin sitä. :D Onko kokemuksia noista kepeistä?
Mä tossa koitin jo aikasemmin varotella et älä osta Cuetecciä. Cuetecin shaftissa on sellanen pinnote, jonka vuoksi niillä on kirjaimellisesti aika nihkeä pelata. Mun eka keppi oli toi Eliminatoria kalliimpi malli Diamond Cluster, ja oli kyllä jäätävän huono tuntumaltaan. Ehkä jollain muulla säftillä. Ehkä.

OP
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja CFC »

Missä sä biljardi fani -asut?
Ilmoita itestäs niin joku hankitaan kyllä sua kädestä pitäen neuvomaan.
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja CFC »

biljardi fani kirjoitti:Noh ehdotuksia nyt!
Googletin, että sulla on noin tunnin ajomatka Jyväskylään ja kuin luin ketjua taaksepäin, niin löysin tällasen tekstin:
Se kauniimpi Tiusanen kirjoitti:Jyväs-Snookerin lisäksi voit pistää yksityisviestiä nimimerkille Golden ja kysyä, että löytyisikö sopivaa kepukkaa.
Ehkä ei oo ihan sitä, mitä mä aikasemmassa viestissäni uhosin, mutta se olikin kännissä kirjoitettu. Joka tapauksessa Tiusaselta hyviä neuvoja.
OPaivio
Viestit: 211
Liittynyt: 20:31 16.12.2008
Paikkakunta: Turku

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja OPaivio »

Tossa on jotain alle satasen puikkoja. En lähtis suosittelemaan et ostat tollasia kuitenkaan.

http://www.biljardihuolto.fi/2osaiset-a ... 3_145.html

Tee itsellesi palvelus, ja pelaa seinäkepillä sen aikaa, että sul on varaa ostaa vähintään tollanen about 120:n euron tikku.

http://www.biljardihuolto.fi/buffalo-c-143_151.html
http://www.biljardihuolto.fi/mcdermott-c-143_154.html

Voisit pistää tuonne foorumin myyntipalstalle ilmoituksen, että haluat ostaa esimerkiksi Buffalon tai McDermotin, ja voit saada hyvän diilin jostain kaapin perällä lojuvasta yksilöstä.

OP
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

biljardi fani kirjoitti:Noh ehdotuksia nyt!
Ei tää asia tästä mihinkään enää muutu. Ketjusta löytyy jo kaikki informaatio mitä asiassa tarvitset.
-Timo Tiusanen
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Tarkoitin vain sitä, että minusta asia on käsitelty ketjussa jo varsin kattavasti. Ketjussa on tullut ilmi mitä kepin hankinnassa tulisi ottaa huomioon, mitä kunnon kepit maksaa, mistä niitä voi lähteä hankkimaan ja niin edelleen. Ei nämä asiaan liittyvät faktat tästä mihinkään muutu, vaikka niitä pyörittelee mitenkä päin.

Olisikin hyödyllistä tietää mikä aikaisemmissa ehdotuksissa on ollut vikana ja minkälaista uutta informaatiota asiassa kaivataan, koska muuten tämä on vain saman asian toistamista uudelleen ja uudelleen.
-Timo Tiusanen
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Orchidit nyt (joulukuussa 2009) Aconilta:
http://www.acon.fi/PublishedService?fil ... Groups=377
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja dobermann »

OK. Kyllä noilla pääsee alkuun. Muistakaa karhentaa tipit ennen peliä :!:
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja Skobe »

:lol: Viisi sivua ohjeita kepin hankintaan ja kaveri ostaa texun!
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Hyvä maila aloittelialle???

Viesti Kirjoittaja Skobe »

biljardi fani kirjoitti:ÄLKÄÄ VALITTAKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Se on nyt minun valintani ja sillä selvä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Se on niin turhaa osta heti jotain 120 e keppiä kun vielä pitäisi ihan perustaitojakin hioa. Että että.... ÄLKÄÄ valittako!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :x :x
Onko tarpeeksi huutomerkkejä? :wink:
Kyllä sun nyt vaan täytyy pieni kuittailu kestää; Kysyit neuvoja ja sait niitä jopa Suomen huipulta asti ja silti sivutit joka ikisen niistä (lukematta noita viittä sivua läpi, olen satavarma ettei kukaan ehdottanut texas hold'em keppiä sinulle).
No keppi on keppi ja jos se tuntuu sinusta hyvälle se myös on sitä. Pelasihan maailman paras pelaajakin käsittääkseni 13 dollarin kepillä. Markus voi vahvistaa tämän jos viitsii..
Vastaa Viestiin