Ja kyllä tuollainen "pojuttelu" tosiaan on heiman ... sanoisinko "ei kovin rakentavaa" keskustelua
No no... Äläs nyt. Englannin kielessä usein puhuteltaessa kaverilisesti käytetään "friend" sanan sijasta sanaa "son".
Miltä olisi kuulostanut tämä: Try some One Pocket boy.
Et silleen... Ja mistä minä edes tietäisin ikääsi?
Eräs ystäväni (minua nuorempi) käyttää puhekielessä sanaa "son" jatkuvasti ja kyllähän sen huomaa painotuksestakin mitä sillä tarkoitetaan.
Itse muuten aloitit rakentavan keskustelusi epäilemällä Markuksen
katkeruutta jne.
jonka jälkeen kehotit häntä wanhenemaan
14.1:n nykyisin suhteellisesti heikompi taso johtuu tietysti siitä ettei sitä enää pelata kilpailumotona niin paljoa. Edes nykyisillä veroilla, palloilla ja välineillä ei kovin usein tehdä yli 200 pallon sarjoja.

aika veikeitä väitteitä....
Eiköhän se vaadittu onnistuneiden lyöntien määrä kerro milloin "taitavmpi" pelaaja on vahvoilla. Jos ajatellaan vaikka ysiä yhdeksään voittoon, on todennäköisesti tehtävä reilu 70 palloa voittaakseen matsin. Lisäksi mukana on aloituslyönnit joissa on enemmän tai vähemmän tuuri mukana pelaajaan katsomatta. Jos straittiä pelataan vaikkapa 150 pisteeseen on onnistuneiden lyöntien määrä voittajalla noin tupla tuohon verrattuna. Ehkäpä Staitti muistuttaa enemmänkin snookeria, päälle ja pussiin, varovaista pallojen irrottamista etc.
Siis oikeasti! Mieti vähän, jos noissa 70 lyönnissä olis vaikka pikkasen haastavampia lyöntejä ja irrotuksia kuin 150 peruslyönnissä. Haloo oikeesti... Käytät sanaa taitavampi, millä sitä mittaat? Mitä taito on sinulle?
Luovuutta? Tekniikkaa? Tyhjäpäistä helppojen pallojen pussitusta 150 kpl? Voitontahtoa?
Haluaisin tietää kuinka paljon tiedät itse biljardin historiasta kun kerran Markusta kehoitat wanhenemaan ja opiskelemaan biljardin historiaa. Ja minun kanssani opettelet amerikan englannin puhekielen sanastoa.
Nimim. Byströmistä Immoseen ei ole raamattu