PÄIHTEETÖN NUORISOBILJARDI KUNNIAAN !

Yleistä biljardista

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
9Ball

Re: PÄIHTEETÖN NUORISOBILJARDI KUNNIAAN !

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

jamppe kirjoitti: Onko biljardi sellainen "urheilu" tänä päivänä, että sinne voi lapsensa huoletta harrastukselle luovuttaa ?
....ensiksi osanotto ystäviesi menetyksestä.......

...... jokaista "urheilu lajista" löytyy niitä onnettomia jotkka on matkalla langenneet ............ opeta vaan niille kersoille että ottavat vastuun itsetään ,niin voivat sitten harrastaa vapaasti mitä haluavat .....
jaolsten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Kimmo kirjoitti:joo yhdyn verpaalisesti edelliseen...

ja ei minusta biljardissa mitaan vikaa ole! Miksei se sopisi lapsille/nuorille siina kun muutkin. Mikas siina sen kummempaa on...kepilla vaan valkosta jne.

Kylla se ongelma on aina ollut ennemminkin siina peliymparistossa. Eikohan se ole meidan itsemme ratkaistavissa....ja 'meilla' tarkoitan kaikkia pelaajia, salinomistajia, turnausten jarjestajia yms. Jos haluamme tehda peliymparistosta sellaisen etta sinne voi lapsia/nuoria tuoda harrastamaan niin eihan siina teoriassa ole mitaan estetta. Kaytanto voi sitten olla toinen juttu kun salit haluavat kuitenkin saada siita alkomaholista tulevaa sivutuloa auttamaan salin pystyssa pysymista...

Itse kylla odotan ihan innolla tuota Hollannisa tulevaa muutosta...Lain muutos tulee voimaan kesakuussa muistaakseni ja ravintoloissa yms (mukaanlukien biljardisalit) ei saa polttaa sisalla enaa ollenkaan. Olen jopa luvannut kohta 4v tyttarelle etta vien sen sitten salille mukaan joku kerta katsomaan...ja ehka kohta alotan opettamaan pelaamaan.....kattokaa vaan...Jasmin Ouschan WHO??

t. Kimmo
Osanotot Jampelle minunkin puolestani.

Olen itsekin saanut sivusta seurata, kuinka viina tappaa hyvän ystävän...

Mutta biljardia voi kyllä harrastaa päihteettömässäkin ympäristössä, ja kisoissa mun mielestä ollaan jo tosi siivosti tuon wiuden kanssa, tupakkaahan ei enää saa sisätilossa polttaa (no okei poikkeuksena röökikopit)

Itse aion tutustuttaa 5v. tyttäreni biljardiin meidän kerhon omissa kerhotiloissa, siellä ainakin tärkeintä on biljardinpeluu, eikä juopottelu. Samaa ei voi sanoa kaikista kylämme bilis-kapakoista...

Ennenkuin suomeen saadaan riittävästi tasokkaita ja biljardiin keskittynäitä saleja, on mielestäni seurojen vastuulla antaa nuorille mahdollisuus aloittaa harrastus mahdollisimman turvallisessa ympäristössä. Ihan jokainen nuorisotalokaan ei varmasti ole vielä riittävä harrastuspaikka aremmille junnuille. Kun taas toisessa ääripäässä olevat nuorisotilat ovat mahtavia paikkoja aloittaa biljardinpeluu. Esimerkkiä voisi ottaa ainakin Ulvilasta ja Nokiasta, nämä ainakin minun tietojen mukaan ihanteellisia nuorisotiloja biljardinpeluun kannalta. Mutta jos riittävän siivoja tiloja ei muuten lähiympäristöstä löydy, olisi seuratoiminnan kyettävä esimerkiksi kaupunkien tuella tarjoamaan harjoittelutilat ja välineet lajista kiinnostuneille junnuille, se vaan vaatii valtavaa järjestelyä, soittelua yms. vaivannäköä, mutta tulevaisuudessa kiitos seisoo.

Olen itse vastuussa kotikaupunkimme kerhotoiminnan tulevaisuudesta, ja olen valmis tekemään lähes mitä vaan, että Pori saadaan takaisin biljardikartalle. Okei rahaa mulla ei oo ittellä perustaa omaa salia, mutta harjottelutilat pöytineen pystyn junioreille takaamaan.

Menipäs mainospuheeksi mutta menköön:

Tervetuloa kaikki Porin lähiseudulla asuvat biljardista kiinnostuneet Porin Biljardikerhoon! Kerhotiloistamme löytyy aina mukavaa peliseuraa ja hyvässä kunnossa olevat Kaisa- ja 9-jalkainen pool-pöytä. Omaa keppiäkään ei tarvitse, kerholla on yhteisiä ns. seinäkeppejä. Kerhollamme on mukavasti jo edustusta biljardiliiton alaisissa kaisa-, Pool- ja snookerB-rankingeissa, joten pelireissuillekin löytyy mukavaa seuraa.
:D :D :D

Onnea esimerkiksi pohjoisen pojille (olikos se NB?) loistavan ja tasokkaan seuratoiminnan järjestämisestä. Siitäkin voisi moni ottaa oppia.

Että älä huoli Jamppe, valoa on tunnelin päässä. Kunhan yhdessä tehdään hommia yhteisen lajimme eteen.

:wink:
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Sinervo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinervo »

Osanottoni myös minunkin puolesta.

Ja muistakaa kaikki valmentajat ja seura-aktiivit lapset ovat lapsia, antakaa heidän kasvaa omaan tahtiinsa (tietysti yhteisiä sääntöjä noudattaen).
Pelaa Bilistä!
Vastaa Viestiin