Biljardikeppi lentokoneen ruumaan?

Yleistä biljardista

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Keimo15
Viestit: 422
Liittynyt: 23:43 02.10.2007
Paikkakunta: Sun city Patela
Viesti:

Biljardikeppi lentokoneen ruumaan?

Viesti Kirjoittaja Keimo15 »

Eli onx minkälaisia kokemuksia siitä, kun ne ei anna viedä käsimatkatavarana, koska pelkäävät et räjäytän/kaappaan sillä kepillä sen koneen.
Jos on niin kysymyksiin vastauksia?

Miten pakata eli kelpaako perus keppikotelo vai pitääkö suojata paremmin?

Onko kenelläkään keppi vääntyny lämpö vaihtelun takia?(olen kuullut semmosen urbaani legendan et jollaki ois)
Mitä huonoja kokemuksia yleensäkkin löytyy, vai löytyykö? :?: :?: :roll:
toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
Avatar
buddy
Viestit: 5280
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Riippuu keppikotelosta. Jos on kova kotelo niin pitäis säilyä ihan hyvin. Kannattaa vaan teipata niitä taskuja ja muita vetoketjuja paremmin kiinni, se kotelo nimittäis saa kuitenkin aika höykytystä koneessa & lastatessa/purkaessa. Mä pakkaan usein koteloni vielä mustaan jätesäkkiin koska noi ruumat yms. säilytystilat ovat säännöstään aika likaisia mestoja. Riippuen kotelomallista olisi hyvä myös laittaa kotelon sisään jotain pehmustetta jos kepit pääsee liikkumaan kovasti kotelon sisällä.
Mikko Jäntti
Avatar
malinen
Viestit: 767
Liittynyt: 14:56 24.04.2006
Paikkakunta: joensuu

Re: Biljardikeppi lentokoneen ruumaan?

Viesti Kirjoittaja malinen »

Keimo15 kirjoitti:Eli onx minkälaisia kokemuksia siitä, kun ne ei anna viedä käsimatkatavarana....
Mitä huonoja kokemuksia yleensäkkin löytyy, vai löytyykö? :?: :?: :roll:
ainakin pasasella on kokemusta...
Joensuun Klubi (JK)
Saimaan Biljardi (SaiBi)

¡¿ mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu ?!
Räpä
Viestit: 158
Liittynyt: 10:45 06.06.2006
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Räpä »

Kyl tiedän montaki tapausta mistä tullu kepit ja kotelot muutamana osana takas... Ohan lentokentillä niitä kelmutuspisteitä missä voi kelmuttaa suojaksi vielä sen kotelon ja se suojaa ihan hyvin lialta ja kolhuilta.
-Rami-
Keimo15
Viestit: 422
Liittynyt: 23:43 02.10.2007
Paikkakunta: Sun city Patela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Keimo15 »

buddy kirjoitti:Riippuu keppikotelosta. Jos on kova kotelo niin pitäis säilyä ihan hyvin. Kannattaa vaan teipata niitä taskuja ja muita vetoketjuja paremmin kiinni, se kotelo nimittäis saa kuitenkin aika höykytystä koneessa & lastatessa/purkaessa. Mä pakkaan usein koteloni vielä mustaan jätesäkkiin koska noi ruumat yms. säilytystilat ovat säännöstään aika likaisia mestoja. Riippuen kotelomallista olisi hyvä myös laittaa kotelon sisään jotain pehmustetta jos kepit pääsee liikkumaan kovasti kotelon sisällä.
Kiitoksia vastauksesta! :D
toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
Avatar
malinen
Viestit: 767
Liittynyt: 14:56 24.04.2006
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja malinen »

Keimo15 kirjoitti:
buddy kirjoitti:Riippuu keppikotelosta. Jos on kova kotelo niin pitäis säilyä ihan hyvin. Kannattaa vaan teipata niitä taskuja ja muita vetoketjuja paremmin kiinni, se kotelo nimittäis saa kuitenkin aika höykytystä koneessa & lastatessa/purkaessa. Mä pakkaan usein koteloni vielä mustaan jätesäkkiin koska noi ruumat yms. säilytystilat ovat säännöstään aika likaisia mestoja. Riippuen kotelomallista olisi hyvä myös laittaa kotelon sisään jotain pehmustetta jos kepit pääsee liikkumaan kovasti kotelon sisällä.
Kiitoksia vastauksesta! :D
aika paljon käyttäävät PVC-putkesta tehtyjä koteloita - ainakin kestävät vähän reilummankin kolhaisun.
eikä ole painava...
Joensuun Klubi (JK)
Saimaan Biljardi (SaiBi)

¡¿ mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu ?!
Sale
Viestit: 43
Liittynyt: 14:40 22.08.2007
Paikkakunta: Tallinna

Viesti Kirjoittaja Sale »

kävipäs tänään sellanen juttu että...
eli palasin tänään rakkaaseen kotikaupunkiini Tallinnaan bilistikut mukana upouudessa 2+4 bagissa.
helsinki-vantaalla turvatarkastuksessa tarkastajilla oli kova päänvaiva miettiä että mitä kuljetan tässä "singosss" katteli,ihmettili ja käänteli kun sitten päätin avittaa että kysessää on biljardi"mailat" tyttö katto mua vähän aikaa ihmeissaan ja kysy sitten neuvoa joltain toiselta ja yhteistuumin he päättivät että en saa viedä keppejä koneeseen koska tennismailat ovat ainoat mailat jotka saa viedä käsimatkatavarana. katoin vähän aikaa ihmeissäni ja kysyin et mikä ihmeen sääntö tää nyt on? olen koko syksyn roudannu keppejä edestakasin lahtea ja kertaakaan oo ollut mitään ongelmia turvassa, yritin vielä selittää et kylhän noista neljä tennismailaakin saa aikaseks jos vähän tuunaa mut ei menny enää läpi. pelonsekaisin tuntein lähdin sit viemään bagia chekkaukseen 25min ennen koneen lähtöa. ( oon ite ollu reilut kolme vuotta finnairin matkavaran käsittelyssä) joten pelko oli mielestäni aiheellinen.
noh bagi tuli ihan ehjänä ja ajoissa perille ja voin lähteä nyt pelaamaan.
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Sale kirjoitti:kävipäs tänään sellanen juttu että...
eli palasin tänään rakkaaseen kotikaupunkiini Tallinnaan bilistikut mukana upouudessa 2+4 bagissa.
helsinki-vantaalla turvatarkastuksessa tarkastajilla oli kova päänvaiva miettiä että mitä kuljetan tässä "singosss" katteli,ihmettili ja käänteli kun sitten päätin avittaa että kysessää on biljardi"mailat" tyttö katto mua vähän aikaa ihmeissaan ja kysy sitten neuvoa joltain toiselta ja yhteistuumin he päättivät että en saa viedä keppejä koneeseen koska tennismailat ovat ainoat mailat jotka saa viedä käsimatkatavarana. katoin vähän aikaa ihmeissäni ja kysyin et mikä ihmeen sääntö tää nyt on? olen koko syksyn roudannu keppejä edestakasin lahtea ja kertaakaan oo ollut mitään ongelmia turvassa, yritin vielä selittää et kylhän noista neljä tennismailaakin saa aikaseks jos vähän tuunaa mut ei menny enää läpi. pelonsekaisin tuntein lähdin sit viemään bagia chekkaukseen 25min ennen koneen lähtöa. ( oon ite ollu reilut kolme vuotta finnairin matkavaran käsittelyssä) joten pelko oli mielestäni aiheellinen.
noh bagi tuli ihan ehjänä ja ajoissa perille ja voin lähteä nyt pelaamaan.
Kylmä hiki nousi otsalle lukiessani tarinaasi. Onneksi oli onnellinen loppu.
Avatar
buddy
Viestit: 5280
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Sale kirjoitti:kävipäs tänään sellanen juttu että...
eli palasin tänään rakkaaseen kotikaupunkiini Tallinnaan bilistikut mukana upouudessa 2+4 bagissa.
helsinki-vantaalla turvatarkastuksessa tarkastajilla oli kova päänvaiva miettiä että mitä kuljetan tässä "singosss" katteli,ihmettili ja käänteli kun sitten päätin avittaa että kysessää on biljardi"mailat" tyttö katto mua vähän aikaa ihmeissaan ja kysy sitten neuvoa joltain toiselta ja yhteistuumin he päättivät että en saa viedä keppejä koneeseen koska tennismailat ovat ainoat mailat jotka saa viedä käsimatkatavarana. katoin vähän aikaa ihmeissäni ja kysyin et mikä ihmeen sääntö tää nyt on? olen koko syksyn roudannu keppejä edestakasin lahtea ja kertaakaan oo ollut mitään ongelmia turvassa, yritin vielä selittää et kylhän noista neljä tennismailaakin saa aikaseks jos vähän tuunaa mut ei menny enää läpi. pelonsekaisin tuntein lähdin sit viemään bagia chekkaukseen 25min ennen koneen lähtöa. ( oon ite ollu reilut kolme vuotta finnairin matkavaran käsittelyssä) joten pelko oli mielestäni aiheellinen.
noh bagi tuli ihan ehjänä ja ajoissa perille ja voin lähteä nyt pelaamaan.
Sääntöhän tuli heti 9/11:n jälkeen voimaan käsittääkseni kaikkii lentoyhtiöihin. Eli biliskeppejä on turha yrittää viedä matkustamoon koska ne luokitellaan vaarallisiksi aseiksi (lol). Turvatarkastajatkin ollu yössä koska noista on olemassa tarkat säännöt. Tai ainakin näin mulle on aina sanottu kun biliskeppejä ole roudannu koneessa (=ruumassa). Jos olet onnistunut viemään kepit matkustamoon asti aiemmin, niin siinä ollu turvatarkastajat todella pahasti yössä.
Mikko Jäntti
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

buddy kirjoitti:
Sale kirjoitti:kävipäs tänään sellanen juttu että...
eli palasin tänään rakkaaseen kotikaupunkiini Tallinnaan bilistikut mukana upouudessa 2+4 bagissa.
helsinki-vantaalla turvatarkastuksessa tarkastajilla oli kova päänvaiva miettiä että mitä kuljetan tässä "singosss" katteli,ihmettili ja käänteli kun sitten päätin avittaa että kysessää on biljardi"mailat" tyttö katto mua vähän aikaa ihmeissaan ja kysy sitten neuvoa joltain toiselta ja yhteistuumin he päättivät että en saa viedä keppejä koneeseen koska tennismailat ovat ainoat mailat jotka saa viedä käsimatkatavarana. katoin vähän aikaa ihmeissäni ja kysyin et mikä ihmeen sääntö tää nyt on? olen koko syksyn roudannu keppejä edestakasin lahtea ja kertaakaan oo ollut mitään ongelmia turvassa, yritin vielä selittää et kylhän noista neljä tennismailaakin saa aikaseks jos vähän tuunaa mut ei menny enää läpi. pelonsekaisin tuntein lähdin sit viemään bagia chekkaukseen 25min ennen koneen lähtöa. ( oon ite ollu reilut kolme vuotta finnairin matkavaran käsittelyssä) joten pelko oli mielestäni aiheellinen.
noh bagi tuli ihan ehjänä ja ajoissa perille ja voin lähteä nyt pelaamaan.
Sääntöhän tuli heti 9/11:n jälkeen voimaan käsittääkseni kaikkii lentoyhtiöihin. Eli biliskeppejä on turha yrittää viedä matkustamoon koska ne luokitellaan vaarallisiksi aseiksi (lol). Turvatarkastajatkin ollu yössä koska noista on olemassa tarkat säännöt. Tai ainakin näin mulle on aina sanottu kun biliskeppejä ole roudannu koneessa (=ruumassa). Jos olet onnistunut viemään kepit matkustamoon asti aiemmin, niin siinä ollu turvatarkastajat todella pahasti yössä.
Kyl joo maajoukkuetta myöden on ruumassa kepit viety, Saulikin näyttää sitäpaitsi, varsinkin Tommin uudenvuoden vastaanoton jälkeen, melko kapiselta gansterilta et hyvä kun muutenkaan pääsee koneeseen! :wink:

Kieltämättä, melkonen moka käyny jos ovat koneeseen päästäneet...
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Sale
Viestit: 43
Liittynyt: 14:40 22.08.2007
Paikkakunta: Tallinna

Viesti Kirjoittaja Sale »

Tommi Lamminaho kirjoitti:[

Kyl joo maajoukkuetta myöden on ruumassa kepit viety, Saulikin näyttää sitäpaitsi, varsinkin Tommin uudenvuoden vastaanoton jälkeen, melko kapiselta gansterilta et hyvä kun muutenkaan pääsee koneeseen! :wink:

Kieltämättä, melkonen moka käyny jos ovat koneeseen päästäneet...
no laskeskelin tossa et oon vienty kepit matkustamossa 8-10 kertaa nyt syksyn 2007 aikana,
ja kertaakaan ei oo chekkauksessa tai turvassa sanottu mitään poikkisanoja. tiedähäntä vaikuttaako asiaan että sillon kepit oli silloin kahdessa erillisessa bagissa, mut toisaalta tollanen kova 1+1 on huomattavasta samannäköinen kuin kevytkertasinko, mut tiedä hantä sitten.
gansteriks en kyllä itteäni voi enää luokitella kun uudestavuodestakin on jo monet päivät, vastapainoksi varkeuden portista saa maukkauita lasten lehtipihvejä 4,49e. eikä ees kysy papereita. loistojuttu.
Vastaa Viestiin