Tähtääminen

Yleistä biljardista

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Jorma Kauppinen

Viesti Kirjoittaja Jorma Kauppinen »

Uskoisin, että ammattivalmentajalta joku tunti auttaisi kummasti asiaan.
Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Kyllä toi on ihan fakta, Nielsin toinen silmä on käytännössä sokea. Siitä tuo entistä selkeämpi lyöntitekniikka.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Tommi Lamminaho
Viesti:

weelie kirjoitti:Mielestäni tuo "dominant eye"-juttu on paljolti huuhaata. OK, jos toinen silmä oikeasti on sokea, niin toki varmaan näkökenttä on eri kohdassa (ja syvyysnäön puute tekee pelaamisesta ehkä vaikeampaa). Mutta katso vaikka snookerammattilaisia (joilla tähtäys mielestäni on hyvällä tasolla), keppi menee suunnilleen siitä keskeltä leukaa ja kasvotkin on suunnilleen suorassa kulmassa lyöntiin nähden.

Enkä kyllä ymmärrä kierteen "huomioinnin mahdollisimman myöhään jättämistä"kään. No joo... ehkä mun pitäisi siis olla vain hiljaa... :D
Kyllä ainakin allekirjoittaneen peliä on auttanut huomattavasti tähtäämisen siirtäminen vahvemman, vasemman silmän, päälle. Oikeakätisenä pelaajana päätin kokeilla aktiivisimman harjoittelun lopetettuani, kuinka siirtyminen vasemmalle silmälle vaikuttaa ja kyllähän se auttoi.

Eli siis, aiemmin, aktiivisina vuosina, treenasin paljon ja keppi kulki oikean silmän päällä. Tietysti tähän harjaantui eikä sitä edes huomannut. Sitten kun pelin määrä väheni, huomasin ettei peli (tietenkään) kulkenut yhtä hyvin. Olen aina tiennyt tämän ongelman joten päätin kokeilla, kuinka se auttaa, stänssiä muuttamalla lähinnä. Viimeisen 1,5 vuoden aikana treenin määrä on ollut täysin minimaalista, mutta "kepin siirtäminen" vasemman silmän puolelle on auttanut peliä huomattavasti, kuten ehkä on saattanut huomata

:wink:
Tommi Lamminaho
Tommi Lamminaho
Viesti:

jani kirjoitti: älä tommi paljasta kaikkia kikkojas muuten sä et kohta enaa pärjää :wink: :lol:
Ei ku mä kaipaankin just vastusta lisää 8)
Tommi Lamminaho
Vedättäjä
Viesti:

Re: Tähtääminen

Viesti Kirjoittaja Vedättäjä »

buick kirjoitti:Moro
Tähtääminen ja pussittaminen ei suju sitten millään.
Reenattu on ja paljon, luettu haamupalloista ja tähtäyslinjoista. Ei mene kuin hullummaksi.
Eniten kiusaa tuo tähtääminen.
Lyönnin tekniikan ei pitäis olla ihan syvältä vai onko sittenkin?

Jos jollakin on omasta kokemuksesta yksinkertaista vihjeen tynkää niin kiitos.
Nyt on treenivälineet kultaakin kalliimmat.

http://www.spidershot.com/

Kokeileppa tuollasta. Ittelläni ei oo,mut en mä mihinkään osukkaan....Ja jos jollain on, niin saisko lainaan?
Piha oli liukas ja pulu kaatui.
dobermann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

jani kirjoitti:
HJL kirjoitti: Tässä tarvitaan molempia silmiä.
.

mä oon miettiny pitempään että onko feijenillä oikeesti toinen silmä sokea....vai onks se joku läppä......

ei niitä silmiä kannata kauheest kelata... ottaa tästä mallia niin hyva tulee
http://www.azbilliards.com/gallery/naot ... 119580.jpg
Joo, toi Feijen on levoton. Seppo Rädyn keihäskin on heitto hetkellä lähempänä leukaa kuin Feijenin köli. Kaveri sahaa kun selloa soittas.
Tommi Lamminaho
Viesti:

http://www.azbilliards.com/sammdiep/samm1.cfm

Tuossa yksi näkökulma dominoivaan silmään..
Tommi Lamminaho
Vastaa Viestiin