Jäi epäselväksi etsitkö nyt mihin lajiin keppiä, mutta Marko Korkka tekee ainakin Kaisaan ja Pooliin erittäin laadukkaita keppejä.
Itselläni on Korkan tekemä Butti (kuvia ja sepustuksia alla) ja EBK:n klubilta löytyy myös The Mahouni -kaisakeppi (törkeenmakee).
Skobe kirjoitti:Sain viime viikolla vesi kielellä odottamani custom butin postissa. Butin on tehnyt Marko Korkka ja täytyy sanoa, että hyvin on tehnytkin. Mikään asiantuntija näissä hommissa en ole, mutta hyvä tatsi ja hienot upotukset löytyvät . Narugrippi ja kaikki saumakohdat on tehty todella huolella. Voin suositella jo näinkin lyhyen testin jälkeen lämpimästi. Iso bonus tuli vielä jatkopalasta jonka Marko teki buttiin. Jos siis Suomalainen customi kiinnostaa niin yhteyttä vaan Markoon!
"Kepissä forearm on cocoboloa ja siinä vaahtera pointsit ja sininen upotus taasen recon stonea samoin butin peräosassa ja vaaleampi kelt/valk myös recon stonea ja puuna cocobolo, mustat upotuksissa ovat juma slab materiaalia. Gripin alla oleva puu on valkopyökkiä ja grippi Irish linea."
"Jatkopalassa on puina käytetty amazakoue ja zebrano"
Amerikkalainen kepinrakentaja, jolta saa noin 1-2 kuukaudessa laatupuikon hintahaarukassa 300USD-700USD + verot ja postikulut.
Sillä on kätevä nettisivu, jossa saa "rakentaa" oman kepin ja valita gripit, upotukset (points), veneer-ringit, jointit sun muut sekä shaftin paksuuden ja muodon (taper). Kepille tulee hintaa sen mukaan miten paljon tilpehööriä ja prameluuria siihen haluaa.
Ite oon pelannu Dominiakilla (Super Plain Jane-malli nahkagripillä noin 500€ kaikkine kuluineen varashaftilla) noin vuoden ja
oon tykänny ihan sikana. Voin suositella lämpimästi.
http://www.elforyn.de/wbc.php?sid=2508d ... ml&rid=114
Tuolla on ollu myös dominiacin safteja myytävänä kepin tekijöille. Nyt siellä näyttää olevan tigeriä ym. Erinomainen vaihtoehto pitkille pelaajille jotka tahtoo vaikkapa 30,5" saftin ja 31" butin teettää.
...niille jotka ei tiedä noista dominiacin safteista niin kerrottakoon, että kyseinen valmistaja takaa korkeen vuosilusto määrän saftin puussa, elikkäs kovuus ja jäykkyys on korkeeta tasoo. Sopii erittäin hyvin pidempiin custom safteihin. Toki esim. Tuosta tigeristäkin saa niin jäykän ku huvittaa, taperia ja paksuutta muokkaamalla.
Itse päädyin eri ratkaisuun ku dominiac. Vaikka idea on hyvä ja takuu lustojen määrästä, niin silti poikkeamaan jää ihan älytön sattuman mahdollisuus. Kun katselin niitä poikkileikkaus kuvia, niin lustoja oli toisissa safteissa yli kaks kertaa tiheemmässä ku toisissa. Että sais just semmosen ku tahtoo, niin pitäis nähdä poikkileikkaus kuva just kyseisestä saftista minkä ostaa, tai käydä paikan päällä valkkaamassa raakileesta...
otski kirjoitti:
Mikä shafti sulla ilpo on siinä? Mulla on pari noita D3 shafteja ja ne on aika pehmeitä vitsoja, vähän ehkä jäin kaipaamaan jämäkämpää tatsia. Squirttia on myös reilusti enemmän kuin predatoreissa/vast., joskaan en pidä sitä ongelmana toistaiseksi.
Otin lisävarusteena HG shaftin (High Grade), missä on tiheämpää vuosirengastusta ja muutenkin vähän jämäkämpi shafti. Sitä oon enemmän käyttäny ku D3sta.